MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Ghost
Let's Get Lost
Little Arithmetics
Magdalena
Morticiachair
Right As Rain
Secret Hell
Slow
The Architect
W.C.S. (First Draft)

Theme From Turnpike is met heel veel pijn in het hart.

Bad Timing
Dream Sequence #1*
Ghost
Keep You Close
One Advice, Space*
Quatre Mains
Slow
The Architect
Theme From Turnpike
W.C.S. (First Draft)

Als Quatre Mains eruit gaat dan is dat zeer bedroevend, mijn nummer 1 en het mooiste dEUS nummer.

dynamo d schreef:
Als Quatre Mains eruit gaat dan is dat zeer bedroevend, mijn nummer 1 en het mooiste dEUS nummer.

Het zal trouwens niet meer voor vanavond zijn helaas, geen tijd. Tomorrow is a promiseee!

zaaf
Telamon schreef:
En waarom doet zaaf niet mee? zaaf?
zaaf heeft een drukke dip. top 10 gaat zeker wel komen.

Volgende nummers vallen definitief af:

- Ghost: 15x genoemd
- Slow: 14x genoemd
- The Architect: 14x genoemd
- Keep You Close: 13x genoemd
- Quatre Mains: 13x genoemd
- W.C.S. (First Draft): 13x genoemd
- Secret Hell: 12x genoemd
- Dream Sequence #1: 11x genoemd
- One Advice, Space: 10x genoemd
- Right As Rain: 10x genoemd

pijnlijk, ai ai...

RONDE 3: FINALE!!

Dat komt verder wel goed uit, 10 afvallers, geen tiebreak dat geeft nu weer de volgende startlijst:

7 Days, 7 Weeks
Bad Timing
Disappointed in the Sun*
Fell off the Floor, Man
Gimme the Heat*
Hotellounge (Be The Death of Me)
Instant Street
Let’s Get Lost*
Little Arithmetics
Magdalena*
Morticiachair*
Nothing Really Ends
Put the Freaks Up Front
Roses
Serpentine*
Sister Dew
Suds & Soda
The Ideal Crash
Theme From Turnpike
Via

Maak nu uit deze lijst een top 10 en dit tegen vrijdagavond 19u. Veel plezier!

Vooral de uitschakeling van Right As Rain doet pijn hier. Gelukkig blijft er nog heel wat moois over! Al blijven hun eerste twee platen mij het allerdierbaarst, zoals duidelijk blijkt uit mijn top 10.

1. Roses
2. Hotellounge (Be The Death of Me)
3. Via
4. Theme From Turnpike
5. Gimme the Heat*
6. Disappointed in the Sun*
7. Instant Street
8. Suds & Soda
9. Fell off the Floor, Man
10. Little Arithmetics

Oei, m'n gedroomde nummer 1 speelt niet meer mee

/edit: en m'n nummer 2 ook zie ik nu. Weet niet of ik nu nog een top 10 ga plaatsen eigenlijk.

1. Nothing Really Ends
2. Little Arithmetics
3. Fell off the Floor, Man
4. Theme From Turnpike
5. Roses
6. 7 Days, 7 Weeks
7. Disappointed in the Sun*
8. Gimme the Heat*
9. Hotellounge (Be The Death of Me)
10. Via

Ben toch wel een erg grote fan van met name In A Bar, Under The Sea, voor mij hun beste plaat. Daarachter staan W.C.S. en Pocket Revolution, de rest volgt op afstand. Destijds heb ik The Ideal Crash erg veel gedraaid, maar gaandeweg de jaren is die toch wat in mijn achting gezakt. One Advice, Space, dat ook heel mooi ruimtelijk klinkt, had mijn top 10 wel gehaald, maar wist de finale niet te bereiken. The Real Sugar en Include Me Out zouden ook zeker mijn top 10 hebben gehaald, maar helaas...

Nothing Really Ends is uiteindelijk toch wel mijn favoriete dEUS-liedje, omdat er zo'n bloedmooie subtiele climax in zit. Nu ik er zo over nadenk is dat misschien wel een liedje voor mijn begrafenis, over een jaar of 65 ofzo.

Typisch MuMe, weinig variatie, eenzijdig, vooral nummers van een beperkt aantal eerdere albums en latere albums negeren. Vandaar dat ik weinig enthousiast van deze finalelijst word. Toch maar een top 10 dan:

1. Bad Timing
2. Roses
3. Instant Street
4. Fell off the Floor, Man
5. Theme From Turnpike
6. Put the Freaks Up Front
7. 7 Days, 7 Weeks
8. The Ideal Crash
9. Nothing Really Ends
10. Sister Dew

dynamo d schreef:
Typisch MuMe, weinig variatie, eenzijdig, vooral nummers van een beperkt aantal eerdere albums en latere albums negeren.

Tsja, ik ken alle albums, en ondanks dat de band geen slechte albums heeft gemaakt, vind ik de eerste drie veruit het mooist. Is ook niet raar om een voorkeur voor de vroege of de late dEUS te hebben, want de line-up verschilt aanzienlijk, en de latere dEUS is, met alle respect, veel meer rechttoe, rechtaan. Enige échte paar favorieten die ik van de latere dEUS heb (Quatre Mains, Slow) kunnen zelfs niet op tegen de pracht van de eerste drie albums. Ik ga dan niet geforceerd toch nummers uit de latere periode doorstemmen.

En wat Arrie zegt.......... (hij heeft blijkbaar ook dezelfde latere favorieten maar inderdaad wegen die niet op tegen veel nummers van de eerste drie albums).

1. Gimme the Heat*
2. Hotelllounge (Be the Death of Me)
3. Roses
4. Suds & Soda
5. Theme From Turnpike
6. Nothing Really Ends
7. Sister Dew
8. Little Arithmetics
9. Via
10. The Ideal Crash

Ja ben ik wel mee eens..jammer dat ze rechttoe rechtaan geworden zijn..maakt ze minder bijzonder..

luigifort schreef:
Ja ben ik wel mee eens..jammer dat ze rechttoe rechtaan geworden zijn..maakt ze minder bijzonder..

Ik denk toch dat de 'gekte' van Stef gemist wordt, alhoewel nummer 3 ook nog steeds een prachtalbum is.

Ja zeker die tel ik nog mee..daarna was klaar...toen werd t dEUS lite...

Zo, dat zit er weer op. De meer toegankelijke liedjes in mijn top 10.

1. Sister Dew
2. Theme From Turnpike
3. Disappointed in the sun
4. Hotellounge
5. Nothing Really Ends
6. The Ideal Crash
7. 7 Days, 7 Weeks (waarom ook niet op 7?)
8. Suds & Soda
9. Instant Street
10. Gimme the Heat*

01. Instant Street
02. Nothing Really Ends
03. The Ideal Crash
04. 7 Days, 7 Weeks
05. Bad Timing
06. Little Arithmetics
07. Fell off the Floor, Man
08. Sister Dew
09. Magdalena*
10. Put the Freaks Up Front

luigifort schreef:
Ja zeker die tel ik nog mee..daarna was klaar...toen werd t dEUS lite...

Hmm... zo zwaar als The Real Sugar, over de overleden zanger van Morphine, hebben ze ze anders daarvoor niet gemaakt. Dat liedje gaat echt door merg en been.

Jazeker hoor..genoeg moois op Pocket Revolution..zeer genietbaar..vooral Include Me Out..maar minder maniakaal als de beginalbums..

herman schreef:
(quote)

Hmm... zo zwaar als The Real Sugar, over de overleden zanger van Morphine, hebben ze ze anders daarvoor niet gemaakt. Dat liedje gaat echt door merg en been.

Right As Rain, over de overleden vader van Tom Barman, gaat wat mij betreft anders ook behoorlijk diep. Zonde dat die weg is gestemd.

Ja, Right As Rain is ook schitterend inderdaad.

luigifort schreef:
Jazeker hoor..genoeg moois op Pocket Revolution..zeer genietbaar..vooral Include Me Out..maar minder maniakaal als de beginalbums..

Minder maniakaal, maar vind hem wel een stuk beter dan The Ideal Crash waar echt een paar mindere nummers opstaan. Daarna ben ik dEUS ook een beetje kwijtgeraakt.

Overigens doet Tom nu ook nog leuke dingen. Magnus is hier vast wel bekend, maar ga hem binnenkort ook live zien in Bird in Rotterdam met Taxiwars.

Arrie schreef:
(quote)

Right As Rain, over de overleden vader van Tom Barman, gaat wat mij betreft anders ook behoorlijk diep. Zonde dat die weg is gestemd.

Daar snapte ik ook echt niets van. Zou mijn nummer 6 geweest zijn.

herman schreef:
Ja, Right As Rain is ook schitterend inderdaad.

(quote)

Minder maniakaal, maar vind hem wel een stuk beter dan The Ideal Crash waar echt een paar mindere nummers opstaan. Daarna ben ik dEUS ook een beetje kwijtgeraakt.

Overigens doet Tom nu ook nog leuke dingen. Magnus is hier vast wel bekend, maar ga hem binnenkort ook live zien in Bird in Rotterdam met Taxiwars.

Zeker n goede plaat..maar ook n paar 13 in n dozijn nummers..maar geef m ook n ruim voldoende..daarna ook niet echt meer gevolgd..Keep you close is nog wel goed..die erna stuk minder op paar nummers na..leuk ken die nieuwe band niet..ga ns checken..

The Ideal Crash is al zo'n tien jaar lang één van mijn favoriete albums, ik heb die plaat zo vaak gedraaid. Wat mij betreft is de gekte daar niet weg, maar wat meer gecontroleerd. Er valt zoveel te ondekken in dat album. Ik ga daar morgen of overmorgen nog wel wat over schrijven bij m'n top 10. Alleen al hoe een nummer als Put the Freaks Up Front zich ontwikkelt, prachtig.

In a Bar vond ik vroeger wat minder, maar ben ik juist steeds meer gaan waarderen.

Pocket Revolution ben ik nooit echt ingekomen, daar staan wat mij betreft juist echt te veel mindere nummers op. Precies de drie nummers daarvan die ik wel prachtig vind, hebben de finale ook gehaald.

Voor mij hebben de eerste drie altijd erg dicht op elkaar gezeten, maar tijdens de Pocket Revolution Tour heb ik dEUS echt een geweldig optreden zien geven in Nighttown. Dat heeft wel geholpen het album meer te gaan waarderen. Op de een of andere manier ben ik gaandeweg mijn interesse in The Ideal Crash wat verloren ten opzichte van de andere platen, maar het blijft wel een prachtplaat.

Heb ze ook gezien tijdens de P R Tour maar dan in Paradiso..ze waren steengoed...

dix
1. Hotellounge
2. Theme from Turnpike
3. Suds and Soda
4. Fell off the Floor Man
5. Nothing Really ends
6. Roses
7. Via
8. Morticiachair
9. Serpentine
10. Disappointed In The Sun

1. Instant Street
2. Bad Timing
3. Suds & Soda
4. Via
5. Roses
6. Hotellounge (Be The Death of Me)
7. Nothing Really Ends
8. Little Arithmetics
9. Sister Dew
10. Theme From Turnpike

Adembenemend mooi liedjes gecombineerd met die springerigere gekte, ja dat is toch wel de real dEUS.
Prachtige muziek, vooral die onder de huid kruipende liedjes.
Dit is mijn favoriete muziek van de Lage landen.

1. Bad Timing
2. Fell off the Floor, Man
3. Instant Street
4. Nothing Really Ends
5. Gimme the Heat*
6. Hotellounge (Be The Death of Me)
7. Serpentine*
8. Magdalena
9. Let’s Get Lost*
10.Theme From Turnpike

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:45 uur

geplaatst: vandaag om 20:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.