MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
01. Suds & Soda
02. Hotellounge (Be The Death of Me)
03. Instant Street
04. Bad Timing
05. Fell off the Floor, Man
06. Theme From Turnpike
07. Nothing Really Ends
08. Roses
09. Put the Freaks Up Front
10. Gimme the Heat*

1. Little Arithmetics
2. Nothing Really Ends
3. Let’s Get Lost*
4. Sister Dew
5. Roses
6. Serpentine*
7. Hotellounge (Be The Death of Me)
8. Bad Timing
9. Theme From Turnpike
10. Suds & Soda

Toch maar een "best of the rest" van mijn kant:

-1. Dream Sequence #1
0. One Advice, Space

1. Gimme the Heat
2. Instant Street
3. Disappointed in the Sun
4. Little Arithmetics
5. Roses
6. Theme from Turnpike
7. Hotellounge (Be the Death of Me)
8. Magdalena
9. Put the Freaks up Front
10. Sister Dew

dEUS gold voor mij toch als een band die werkte door samenwerking/frictie tussen Barman en Carlens. Na het vertrek van die laatste is het toch wel een heel andere band geworden, en beide heren maken zonder elkaar mindere dingen dan met ekaar... vanaf the Ideal Crash werd het voor mij rap dus minder en tegenwoordig vind ik het vooral een degelijke (als in ietwat saaie) band.

Omdat mijn potentiele top-3 (Sun Ra, Right As Rain, Secret Hell) is gesneuveld, is het het volgende rijtje geworden:

1. Gimme the Heat*
2. Suds & Soda
3. Hotellounge (Be The Death of Me)
4. Roses
5. Let’s Get Lost*
6. Disappointed in the Sun*
7. Via
8. Little Arithmetics
9. Morticiachair*
10. Theme From Turnpike

zaaf
1. Fell Off The Floor, Man
2. Theme From Turnpike
3. Hotellounge
4. Gimme The Heat
5. Instant Street
6. Morticiachair
7. Nothing Really Ends
8. Disappointed In The Sun
9. Suds & Soda
10. Serpentine

Ook een liefhebber van de eerste 3 albums, daarna is het eerder een kwestie van af en toe goeie en hele goeie songs op wat meer gemiddelde albums. En de songs van de latere albums die ik dan hoog heb zitten zaten niet meer in de eindlijst... dan wordt het snel een overwinningsrondje voor 'oude dEUS'.

Mijn eigen top 10 zou toch heel verschillend zijn, ik mis ondermeer Zea & Violins & Happy Endings (toch zeker top 5 bij mij), en bvb ook Keep you close & Popular Culture. Top 3 heb ik naar het gevoel van vandaag ingevuld, die roteren nogal makkelijk... Het is vandaag kil, herfstgrijs, dan is Nothing Really Ends mooi passend.

1. Nothing Really Ends
2. Serpentine*
3. The Ideal Crash
4. Hotellounge (Be The Death of Me)
5. Suds & Soda
6. Roses
7. Let’s Get Lost*
8. Bad Timing
9. Little Arithmetics
10. Instant Street

1. Instant Street
2. Nothing Really Ends
3. Sister Dew
4. Roses
5. Magdalena*
6. Bad Timing
7. Serpentine*
8. Disappointed in the Sun*
9. Via
10. Hotellounge (Be The Death of Me)

Jammer dat The Magic Hour ontbrak, had mijn nummer 1 geweest.

1.Instant Street
2.Hotellounge (Be The Death of Me)
3.Little Arithmetics
4.Disappointed in the Sun*
5.Let’s Get Lost*
6.Nothing Really Ends
7.Theme From Turnpike
8.Via
9.Suds & Soda
10.Sister Dew

johannesA
Op Suds & Soda na, kan ik niks met dEUS. Voor mij onbegrijpelijk, dat ze hier zo populair zijn.
Hotellounge is ook nog wel ok.

Telamon
boe!

1. Bad Timing
2. Instant Street
3. Little Arithmetics
4. Suds & Soda
5. Via
7. The Ideal Crash
8. 7 Days, 7 Weeks
9. Hotellounge (Be The Death of Me)
10. Put the Freaks Up Front

1. Hotellounge (Be The Death of Me)
2. Fell off the Floor, Man
3. Gimme the Heat*
4. Instant Street
5. Suds & Soda
6. Little Arithmetics
7. Via
8. Sister Dew
9. Nothing Really Ends
10. Disappointed in the Sun*

1 .Roses
2. Serpentine*
3. Suds & Soda
4. Gimme the Heat*
5. Little Arithmetics
6. Morticiachair*
7. Hotellounge (Be The Death of Me)
8. Fell off the Floor, Man
9. Disappointed in the Sun*
10. Via

Telamon
Net als bij Belle and Sebastian en vorige week bij The Feelies vind ik de hele top 20 goed, zonder echte uitschieters. Vandaag vind ik de sfeer van Nothing Really Ends erg mooi.

1 Nothing Really Ends
2 Let's get Lost
3 Roses
4 Fell off the Floor, Man
5 Magdalena
6 Hotellounge (Be The Death of Me)
7 Disappointed In The Sun
8 Instant Street
9 Via
10 Little Arithmetics

1. Instant Street
2. Roses
3. Suds & Soda
4. Sister Dew
5. Morticiachair*
6. Let’s Get Lost*
7. Bad Timing
8. Hotellounge (Be The Death of Me)
9. Via
10. Nothing Really Ends

zaaf
johannesA schreef:
Op Suds & Soda na, kan ik niks met dEUS. Voor mij onbegrijpelijk, dat ze hier zo populair zijn.
Hotellounge is ook nog wel ok.
niet vloeken op ons feestje!

2. Suds & Soda
3. Instant Street
4. Roses
5. Little Arithmetics
6. Sister Dew
7. Via
8. Theme From Turnpike
9. The Ideal Crash
10. Morticiachair

johannesA
zaaf schreef:
(quote)
niet vloeken op ons feestje!

1 Nothing Really Ends
2 Instant Street
3 Sister Dew
4 Little Arithmetics
5 Bad Timing
6 Hotellounge (Be The Death of Me)
7 Via
8 Magdalena*
9 Roses
10 Theme From Turnpike

Een hele week intensief naar deze geweldige band geluisterd en dan, na enkele afvalrondes, resulteert het uiteindelijk in deze top 10:

1. Instant Street
2. Magdalena*
3. Gimme the Heat*
4. Roses
5. Disappointed in the Sun*
6. Suds & Soda
7. Hotellounge (Be the Death of Me)
8. Let's Get Lost*
9. Bad Timing
10. Morticiachair*

Magdalena en Disappointed in the Sun vind ik heel mooi passend bij een grijze week als deze

1 Suds & Soda
2 Roses
3 Nothing Really Ends
4 Bad Timing
5 Via
6 7 Days, 7 Weeks
7 Hotellounge (Be The Death of Me)
8 Sister Dew
9 Morticiachair*
10 Theme From Turnpike

Onmogelijk, bijna elk van deze nummers heeft al wel eens op 2 gestaan. (en instant street even op 1, maar de outro alleen is niet voldoende om de rest van het nummer op nummer-1-niveau te brengen).
Nummer 1 is echter buitenaards.
2. Gimme the Heat*
3. Roses
4. Bad Timing
5. Instant Street
7. Morticiachair*
8. Magdalena*
9. Suds & Soda
10. Via

1. Put the Freaks Up Front
2. Magdalena*
3. Hotellounge (Be The Death of Me)
4. Nothing Really Ends
5. Let’s Get Lost*
6. Sister Dew
7. Serpentine*
8. 7 Days, 7 Weeks
9. Gimme the Heat*
10. Morticiachair*

dEUS is één van de eerste bands die me verder de muziek introk. Natuurlijk, op de basisschool luisterde ik al graag naar Aqua en catchy dance-liedjes, op de middelbare school werd ik aanvankelijk fan van Good Charlotte, en daarna kwamen nog wat bandjes als Kaser Chiefs en Franz Ferdinand (getriggerd door een klasgenoot). Maar dat was allemaal geen diepgaande muziek, het was allemaal vooral lekker catchy. Op internet leerde ik nieuwe mensen kennen, via gamefora vooral, waaronder mensen die al diep in de muziek zaten, vanuit mijn oogpunt. Die raadden me dingen aan, en zo leerde ik dEUS kennen. The Ideal Crash was al snel mijn favoriete album, en zou dat heel lang blijven (tegenwoordig heb ik geen échte favoriet meer) en ik raakte wat meer geïnteresseerd in de muziekwereld. Met grote gevolgen.

Op dat moment waren alleen de eerste vier albums uit, waarvan ik voornamelijk Worst Case Scenario en The Ideal Crash grijs heb gedraaid. Pocket Revolution heb ik altijd wat minder gevonden, en In a Bar, Under the Sea vond ik wat moeilijker in te komen. Ik kan me nog wel herinneren dat ik van alles op ging zoeken over de muziek en de band, en dat ik bovendien de teksten ging bestuderen, waar ik niet zelden totaal noet uitkwam. dEUS was voor mij echt een bijzondere band.

Al snel was Sister Dew ook mijn favorete nummer aller tijden, maar zo'n tien jaar later, met heel wat meer bagage, is daar wel wat verandering ingekomen, ondanks dat ik Sister Dew nog altijd heel mooi vind.

The Ideal Crash is voor mij wel nog altijd hun meesterwerk. Het is me wel opgevallen dat dat album haast als dag en nacht verschilt van de twee voorgangers. Spontaniteit heeft plaats gemaakt voor berekendheid. Alles, alle arrangementen en wendingen, is tot in de puntjes uitgedacht. Ik hou van de spontaniteit en speelsheid van de eerste twee albums maar The Ideal Crash zit zó goed in elkaar. Het mooie eraan vind ik de subtiliteit, arrangementen veranderen vaak op subtiele wijze om een verandering in toon te bewerkstelligen.

Neem nou Put the Freaks Up Front: ik vind die omslag bij 'Only 'cause of love' echt fantastisch gedaan. Ineens klinkt het nummer een heel stuk lichter. Prachtige teksten ook, die open staan voor interpretatie. Nothing Really Ends sluit eigenlijk nog mooi aan op The Ideal Crash, is ook niet heel veel geschreven (maar opnieuw opgenomen voor Pocket Revolution).

Serpentine is wel speciaal voor me, want op één van de eerste 'dates' met m'n huidige vriendin, heeft zij dit liedje voor me gespeeld (ik had haar wel al verteld over mijn dEUS-liefde). Moet er altijd weer aan denken als ik het liedje hoor. Maar de mannen zelf hebben het ook niet onaardig gedaan hoor. Die momenten dat het even stilvalt, die subtiele achtergrondzang van Stef Kamil Caflens, prachtig!

Right As Rain en Secret Hell zijn prachtige, ontroerende liedjes die zeker m'n top 10 hadden gehaald. Helaas...

Gimme The Heat is een mooi voorbeeld van wat ik ook erg waardeer in de band: hoe fantastisch ze nummers opbouwen. Dat doen ze vooral op The Ideal Crash heel mooi, maar Gimme The Heat is misschien nog wel het beste voorbeeld ervan.

Suds & Soda is een geweldige meeschreeuwer maar de ultieme meeschreeuwe is natuurlijk Morticiachair! En 7 Days, 7 Weeks is eigenlijk een perfect popliedje (net als Little Arithmetics overigens).

De laatste drie albums vind ik prima, maar doet me niet zoveel als het vroege werk. Ik heb Vantage Point wel veel geluisterd, want dat was hun eerste album waarvan ik de release als fan meemaakte. Sterke plaat, vind hem zelfs beter dan Pocket Revolution (consistenter, maar PR heeft de grotere hoogtepunten). Maar het mist net iets ten opzichte van het eerder werk. Het is gewoon een solide rockband geworden. Een goede, dat wel, maar toch jammer.

Mooi tekstje, Arrie!

1. Nothing Really Ends
2. Hotellounge (Be The Death of Me)
3. Instant Street
4. Roses
5. Suds & Soda
6. Little Arithmetics
7. 7 Days, 7 Weeks
8. Sister Dew
9. Bad Timing
10. The Ideal Crash

1. Bad Timing
2. Instant Street
3. Roses
4. Hotellounge (Be The Death of Me)
5. Suds & Soda
6. Little Arithmetics
7. Sister Dew
8. Nothing Really Ends
9. 7 Days, 7 Weeks
10. Via

Komen Ploppesteksel, Misterfool en deric raven nog met een lijstje?

2. Suds & Soda
3. Via
4. Instant Street
5. Nothing Really Ends
6. Roses
7. Put the Freaks Up Front
8. Bad Timing
9. Morticiachair*
10. Sister Dew

1. Via
2. Theme From Turnpike
3. Fell off the Floor, Man
4. Magdalena*
5. Gimme the Heat*
6. Hotellounge (Be The Death of Me)
7. Disappointed in the Sun*
8. Little Arithmetics
9. Instant Street
10. Roses

Ik mis toch wel de leukere WCS-nummers (met name First Draft, Great American Nude, Right As Rain en Divebomb Djingle).

Nog 10 minuten!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.