Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
Telamon
geplaatst: 1 januari 2016, 17:59 uur
1 Generals and Majors
2 Senses Working Overtime
3 Jason And The Argonauts (FYI: Telamon was één van de Argonauten, tevens de vader van de Griekse held Ajax. Ik kwam deze naam tegen rond de geboorte van mn eerste dochter, in een tijd dat ik een aantal jaargangen van de Pep via Marktplaats had overgenomen waarin de strip De Argonautjes stond. Als fan van, en bijna buurman van de Arena, leek me dit een aardige nickname)
4 Complicated Game
5 Your Dictionary
6 Towers Of London
7 This World Over
8 The Last Balloon
9 Making Plans for Nigel
10 Easter Theatre
2 Senses Working Overtime
3 Jason And The Argonauts (FYI: Telamon was één van de Argonauten, tevens de vader van de Griekse held Ajax. Ik kwam deze naam tegen rond de geboorte van mn eerste dochter, in een tijd dat ik een aantal jaargangen van de Pep via Marktplaats had overgenomen waarin de strip De Argonautjes stond. Als fan van, en bijna buurman van de Arena, leek me dit een aardige nickname)
4 Complicated Game
5 Your Dictionary
6 Towers Of London
7 This World Over
8 The Last Balloon
9 Making Plans for Nigel
10 Easter Theatre
0
geplaatst: 1 januari 2016, 18:08 uur
Ik vind hem ook erg goed, hoor, maar om hem nu twee keer in je top 10 te zetten...
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 18:12 uur
leuk dat je nog een lijstje doet Telamon, nog even een andere nr 6 (of 1
) en ik tel m mee!
) en ik tel m mee!
0
Telamon
geplaatst: 1 januari 2016, 18:15 uur
zaaf schreef:
) en ik tel m mee!
) en ik tel m mee! Ik volg Rudi S blind en zet zijn nr 1 op 10. De rest schuift een plekje op.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 18:33 uur
Jazeker, al ben ik een beetje teleurgesteld dat mijn enige sentimental journey ' all you pretty girls' is weggestemd. Als kleine jongen uit de onderbouw had ik dat liedje op single gekocht, opboksend tegen het gangbare top 40 repertoire. Alleen daarom al de numero 1 positie waard.
En mijn top 10? Zodadelijk.
En mijn top 10? Zodadelijk.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 18:35 uur
01. Complicated Game * (1979)
02. Jason And The Argonauts * (1982)
03. Making Plans for Nigel (1979)
04. Ball and Chain (1982)
05. Towers of London (1980
06. Are You Receiving Me (1978)
07. Dear God (1987)
08. Runaways * (1982)
09. Respectable Street * (1980)
10. Senses Working Overtime (1982)
Als een aantal essentiële nummers niet waren weggestemd - nee niet Pretty Girls - had die lijst er heel anders uitgezien. Veel te veel pop noar miene smek!
Telamon: mocht je interesse hebben - er liggen hier nog aardig wat Peps op zolder, deels ingebonden.
03. Making Plans for Nigel (1979)
04. Ball and Chain (1982)
05. Towers of London (1980
06. Are You Receiving Me (1978)
07. Dear God (1987)
08. Runaways * (1982)
09. Respectable Street * (1980)
10. Senses Working Overtime (1982)
Als een aantal essentiële nummers niet waren weggestemd - nee niet Pretty Girls - had die lijst er heel anders uitgezien. Veel te veel pop noar miene smek!
Telamon: mocht je interesse hebben - er liggen hier nog aardig wat Peps op zolder, deels ingebonden.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 18:44 uur
Mjuman schreef:
01. Complicated Game * (1979)
Ik ben het wel met je eens, maar het was ook wel te verwachten. Greatest Hits, de naam is er niet voor niks... Je hebt iig de krenten in de pap gevonden 01. Complicated Game * (1979)

0
geplaatst: 1 januari 2016, 18:46 uur
Iemand moet voor Non Such opkomen. Ditmaal ben ik het.
1. The Ballad of Peter Pumpkinhead (1992)
2. Generals and Majors (1980)
3. Dear God (1987)
4. Making Plans for Nigel (1979)
5. Senses Working Overtime (1982)
6. Your Dictionary * (1999)
7. Love on a Farmboy's Wages (1983)
8. Wonderland (1983)
9. This World Over * (1984)
10. The Last Balloon * (1999)
1. The Ballad of Peter Pumpkinhead (1992)
2. Generals and Majors (1980)
3. Dear God (1987)
4. Making Plans for Nigel (1979)
5. Senses Working Overtime (1982)
6. Your Dictionary * (1999)
7. Love on a Farmboy's Wages (1983)
8. Wonderland (1983)
9. This World Over * (1984)
10. The Last Balloon * (1999)
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 18:49 uur
Is een fantastische plaat. Niveau is al heel lang hoog en minstens zo breed als Apple Venus. 
Dat keerde zich tegen deze plaat, denk ik.

Dat keerde zich tegen deze plaat, denk ik.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 19:08 uur
Er staat ook nergens van niet. Ik vind Telamon ook een enorm klassieke en eloquente indruk maken. Eigenlijk alle deelnemers van dit spel wel.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 19:18 uur
zaaf schreef:
(quote)
Ik ben het wel met je eens, maar het was ook wel te verwachten. Greatest Hits, de naam is er niet voor niks... Je hebt iig de krenten in de pap gevonden
Ik vraag me wel eens af wat er gebeurd zou zijn als funkster Barry Andrews teruggekeerd was op het oude nest, alhoewel Shriekback toch een fijn potje wave-funk heeft gekookt, zoals My Spine Is the Bass Line

0
Telamon
geplaatst: 1 januari 2016, 19:19 uur
*zoekt op wat 'eloquente' betekent*
Mjuman, dank voor het aanbod. Ik heb ondertussen alle jaargangen van Pep ingebonden in de (verwarmde) schuur staan. Bij de jaargangen 70-84 van de DD. De jaren dat de DD nog goede verhalen bevatte (Carl Barks).
Mjuman, dank voor het aanbod. Ik heb ondertussen alle jaargangen van Pep ingebonden in de (verwarmde) schuur staan. Bij de jaargangen 70-84 van de DD. De jaren dat de DD nog goede verhalen bevatte (Carl Barks).
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 19:29 uur
Mjuman schreef:
Ik vraag me wel eens af wat er gebeurd zou zijn als funkster Barry Andrews teruggekeerd was op het oude nest, alhoewel Shriekback toch een fijn potje wave-funk heeft gekookt, zoals My Spine Is the Bass Line
geeft de Monstrance plaat je daar geen indruk van?Ik vraag me wel eens af wat er gebeurd zou zijn als funkster Barry Andrews teruggekeerd was op het oude nest, alhoewel Shriekback toch een fijn potje wave-funk heeft gekookt, zoals My Spine Is the Bass Line
Ben het verder eens, vrees echter dat een GH editie Shriekback nauwelijks animo wekt. Wel interessant overigens... Denk dat Lined Up en jouw suggestie het niet winnen van Fish Below The Ice...
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:04 uur
De uitslag van de Greatest hits van XTC!
15 users hebben deze eindscore gefaciliteerd.
21/20. Love on a Farmboy's Wages (1983)/Mayor of Simpleton (1989)
9 punten en 3 keer genoemd.
19. Grass (1986)
13 punten en 6 keer genoemd.
18. Ball and Chain (1982)
15 punten en 4 keer genoemd.
17. Greenman * (1999)
18 punten en 4 keer genoemd.
16. The Ballad of Peter Pumpkinhead (1992)
19 punten en 4 keer genoemd. De nummer 1 van EttaJamesBrown
15. Respectable Street * (1980)
24 punten en 4 keer genoemd.
14. Are You Receiving Me (1978)
26 punten en 7 keer genoemd.
13. Runaways * (1982)
27 punten en 7 keer genoemd.
12. The Last Balloon * (1999)
28 punten en 6 keer genoemd.
11. This World Over * (1984)
30 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van sheep67
15 users hebben deze eindscore gefaciliteerd.
21/20. Love on a Farmboy's Wages (1983)/Mayor of Simpleton (1989)
9 punten en 3 keer genoemd.
19. Grass (1986)
13 punten en 6 keer genoemd.
18. Ball and Chain (1982)
15 punten en 4 keer genoemd.
17. Greenman * (1999)
18 punten en 4 keer genoemd.
16. The Ballad of Peter Pumpkinhead (1992)
19 punten en 4 keer genoemd. De nummer 1 van EttaJamesBrown
15. Respectable Street * (1980)
24 punten en 4 keer genoemd.
14. Are You Receiving Me (1978)
26 punten en 7 keer genoemd.
13. Runaways * (1982)
27 punten en 7 keer genoemd.
12. The Last Balloon * (1999)
28 punten en 6 keer genoemd.
11. This World Over * (1984)
30 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van sheep67
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:07 uur
10. Wonderland (1983)
37 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van Strangeways
Een Mummer-song die het tot de top 10 schopt. Niet gedacht, wel een prettige verrassing.
37 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van Strangeways
Een Mummer-song die het tot de top 10 schopt. Niet gedacht, wel een prettige verrassing.
dazzler schreef:
Gelukkig is daar andermaal Colin Moulding met hitpotent materiaal.
Een organische ballad zonder drums ... louter de subtiele percussie van een kabbelend beekje, vogelgekwetter en dwarrelende vlinders.
Gelukkig is daar andermaal Colin Moulding met hitpotent materiaal.
Een organische ballad zonder drums ... louter de subtiele percussie van een kabbelend beekje, vogelgekwetter en dwarrelende vlinders.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:10 uur
9. Your Dictionary * (1999)
42 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van johan de witt
De extra steun die Marco vroeg voor dit nummer heeft uiteindelijk tot een top 10 notering geleid.
42 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van johan de witt
De extra steun die Marco vroeg voor dit nummer heeft uiteindelijk tot een top 10 notering geleid.
Over de tekst is al veel gezegd. Witty, scherp, pathetisch, ik vind het goed gevonden en een break-up song passend. Het wordt sober en onderkoeld gebracht met een typerende orkestratie bij de break-up.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:11 uur
8. Towers of London (1980)
43 punten en 8 keer genoemd.
Een ouderwetse stamper met een naar mijn smaak erg sterke bridge
. Fijn dat ie onze top 10 heeft gehaald.
43 punten en 8 keer genoemd.
Een ouderwetse stamper met een naar mijn smaak erg sterke bridge
. Fijn dat ie onze top 10 heeft gehaald. dazzler schreef:
Towers of London komt pas helemaal tot zijn recht in de albumversie.
Lekker Brits in de traditie van The Kinks en The Small Faces als je 't mij vraagt.
Towers of London komt pas helemaal tot zijn recht in de albumversie.
Lekker Brits in de traditie van The Kinks en The Small Faces als je 't mij vraagt.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:13 uur
7. Easter Theatre (1999)
50 punten en 8 keer genoemd. De nummer 1 van Rudi S, Alicia
Nu al het laatste nummer van het in dit spel terecht zeer gewaardeerde Apple Venus album. In de breedte, die waardering dus.
50 punten en 8 keer genoemd. De nummer 1 van Rudi S, Alicia
Nu al het laatste nummer van het in dit spel terecht zeer gewaardeerde Apple Venus album. In de breedte, die waardering dus.
Een orkestraal nummer, met vondsten die in dienst van het lied staan. En het lied is prachtig, met een gitaarsolo die Andy zelf aan Brian May doet denken….
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:14 uur
6. Generals and Majors (1980)
53 punten en 9 keer genoemd. De nummer 1 van Telamon
Een zeer toegankelijk nummer, had ik hier iets minder goed scorend ingeschat.
53 punten en 9 keer genoemd. De nummer 1 van Telamon
Een zeer toegankelijk nummer, had ik hier iets minder goed scorend ingeschat.
dazzler schreef:
Bassist Colin Moulding schrijft per album twee of drie songs, maar vaak zit er een onvolprezen hitkandidaat bij.
Deze eerste single van Black Sea laat steevast de beentjes huppelen.
Bassist Colin Moulding schrijft per album twee of drie songs, maar vaak zit er een onvolprezen hitkandidaat bij.
Deze eerste single van Black Sea laat steevast de beentjes huppelen.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:16 uur
5. Complicated Game * (1979)
De nummer 1 van Mjuman
57 punten en 8 keer genoemd.
Treffende quote van Dazzler hieronder, subtiel begin en een uitschreeuwend einde. Niet alleen voor mij een monumentje, en dat is leuk.
De nummer 1 van Mjuman
57 punten en 8 keer genoemd.
Treffende quote van Dazzler hieronder, subtiel begin en een uitschreeuwend einde. Niet alleen voor mij een monumentje, en dat is leuk.
dazzler schreef:
Complicated Game knipoogt naar de madness van David Byrne en zijn Talking Heads. XTC heeft de neiging om op de laatste track van een album zichzelf karikaturaal uit te vergroten.
Complicated Game knipoogt naar de madness van David Byrne en zijn Talking Heads. XTC heeft de neiging om op de laatste track van een album zichzelf karikaturaal uit te vergroten.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:18 uur
4. Dear God (1987)
71 punten en 9 keer genoemd. De nummer 1 van Marco dB, Bonk
Hier en daar in de ban gedaan, ook hier op MuMe levert deze tekst discussie op.
71 punten en 9 keer genoemd. De nummer 1 van Marco dB, Bonk
Hier en daar in de ban gedaan, ook hier op MuMe levert deze tekst discussie op.
dazzler schreef:
Een pretentieuze poging om God in één lied te vatten, geeft Partridge toe.
Maar het werd wel één van de meest beminde XTC liedjes. Het nummer dat in de US voor de doorbraak zorgde.
Een pretentieuze poging om God in één lied te vatten, geeft Partridge toe.
Maar het werd wel één van de meest beminde XTC liedjes. Het nummer dat in de US voor de doorbraak zorgde.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 20:18 uur
Dat einde van dat nummer -complicated game- heeft mij vandaag een paar keer doen beseffen dat ik daar niet op zou stemmen. First impression was iets in de categorie van 'bagger' .
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:21 uur
3. Jason And The Argonauts * (1982)
83 punten en 12 keer genoemd. De nummer 1 van bikkel2, zaaf, dazzler
Verrassend hoog geëindigd, en natuuuuurlijk vind ik dat terecht
. Stond één lijstje voor het eind nog op 1!
83 punten en 12 keer genoemd. De nummer 1 van bikkel2, zaaf, dazzler
Verrassend hoog geëindigd, en natuuuuurlijk vind ik dat terecht
. Stond één lijstje voor het eind nog op 1! dazzler schreef:
(Over de prachtige arrangementen op English Settlement:) Neem nu Jason and the Argonauts ... wat een werkstuk.
Het refrein schroeft zich als een spiraal in je hoofd en in de instrumentale break wordt duchtig geëxperimenteerd met ritmes.
(Over de prachtige arrangementen op English Settlement:) Neem nu Jason and the Argonauts ... wat een werkstuk.
Het refrein schroeft zich als een spiraal in je hoofd en in de instrumentale break wordt duchtig geëxperimenteerd met ritmes.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:23 uur
2. Making Plans for Nigel (1979)
84 punten en 14 keer genoemd. De nummer 1 van waltzinblack, Tomio
Prachtige nummer 2, waarschijnlijk XTC's bekendste. Meest genoemd, 2x op 1 en toch net niet de winnaar…
84 punten en 14 keer genoemd. De nummer 1 van waltzinblack, Tomio
Prachtige nummer 2, waarschijnlijk XTC's bekendste. Meest genoemd, 2x op 1 en toch net niet de winnaar…
dazzler schreef:
Making Plans for Nigel torent hoog boven de andere composities uit. Een new wave klassieker met een gebroken ritme.
Een tekst, een verhaal zelfs om U tegen te zeggen. Zelden werd de puberproblematiek zo treffend geschetst. Zeer herkenbaar voor mezelf en talloze generatiegenoten.
Toen mams en paps het leven al voor je hadden uitgestippeld, greep je in de late jaren 70, vroege jaren 80 naar deze new wave muziek om je gevoelsleven en je eigen mening een stem te geven.
Making Plans for Nigel torent hoog boven de andere composities uit. Een new wave klassieker met een gebroken ritme.
Een tekst, een verhaal zelfs om U tegen te zeggen. Zelden werd de puberproblematiek zo treffend geschetst. Zeer herkenbaar voor mezelf en talloze generatiegenoten.
Toen mams en paps het leven al voor je hadden uitgestippeld, greep je in de late jaren 70, vroege jaren 80 naar deze new wave muziek om je gevoelsleven en je eigen mening een stem te geven.
0
zaaf
geplaatst: 1 januari 2016, 20:25 uur
1. Senses Working Overtime (1982)
87 punten en 13 keer genoemd.
Vanaf de start van de finale hoog in de lijst, stuivertje wisselen met Nigel. Niemands nummer 1, niet het vaakst genoemd, toch de winnaar!
87 punten en 13 keer genoemd.
Vanaf de start van de finale hoog in de lijst, stuivertje wisselen met Nigel. Niemands nummer 1, niet het vaakst genoemd, toch de winnaar!
dazzler schreef:
Senses Working Overtime was een top 10 hit in de UK en heeft warempel iets van een meezinger in het refrein.
Senses Working Overtime was een top 10 hit in de UK en heeft warempel iets van een meezinger in het refrein.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 20:25 uur
zaaf schreef:
Om religieuze redenen?
Om religieuze redenen?
Nee, allergie voor herrie...
En wat betreft Dear God: als het in 1 boek past, waarom dan niet in 1 lied?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.