Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2016, 20:03 uur
Is Bowie aan de beurt? Ik was even niet meer op de hoogte van de lijst. Kan bijna geen toeval meer zijn 

0
geplaatst: 15 januari 2016, 20:04 uur
aERodynamIC schreef:
Is Bowie aan de beurt? Ik was even niet meer op de hoogte van de lijst. Kan bijna geen toeval meer zijn
Ingelast.

0
geplaatst: 15 januari 2016, 20:06 uur
aERodynamIC schreef:
Je had anders waarschijnlijk nog wel een tag gehad ofzo.

0
geplaatst: 15 januari 2016, 20:06 uur
0
geplaatst: 15 januari 2016, 20:22 uur
1. Tunic (Song For Karen)*
2. Teen Age Riot
3. Stones
4. Dirty Boots
5. Expressway to Your Skull
6. 100%
7. Sugar Kane
8. Mote
9. The Sprawl
10. The Diamond Sea
11. Kool Thing
12. Titanium Exposé*
13. Disappearer*
14. (I Got a) Catholic Block
15. 'Cross the Breeze
Op het laatste nippertje toch nog Tunic op 1 gezet ipv Teen Age Riot. Wat een bloedstollend mooi nummer is dat toch. De rest ook uiteraard. Catholic Block en Diamond Sea kende ik nog niet en zijn toch wel de grootste ontdekkingen!
2. Teen Age Riot
3. Stones
4. Dirty Boots
5. Expressway to Your Skull
6. 100%
7. Sugar Kane
8. Mote
9. The Sprawl
10. The Diamond Sea
11. Kool Thing
12. Titanium Exposé*
13. Disappearer*
14. (I Got a) Catholic Block
15. 'Cross the Breeze
Op het laatste nippertje toch nog Tunic op 1 gezet ipv Teen Age Riot. Wat een bloedstollend mooi nummer is dat toch. De rest ook uiteraard. Catholic Block en Diamond Sea kende ik nog niet en zijn toch wel de grootste ontdekkingen!

0
geplaatst: 15 januari 2016, 20:24 uur
Dan moet je snel Sister gaan luisteren.
Denk toch wel hun beste plaat.
Denk toch wel hun beste plaat.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 22:43 uur
Net thuisgekomen, beetje later dan voorzien. Nog even wat laatste lijstjes berekenen en dan beginnen we eraan!
0
geplaatst: 15 januari 2016, 22:49 uur
Nou, ik verwacht iets met knarsende gitaren in de top 10. (Daarbuiten trouwens ook)
0
geplaatst: 15 januari 2016, 22:55 uur
zaaf schreef:
Nostradamus!
Nostradamus!
Ach, voorspellen is niet het type activiteit wat ik leuk vind (te citeren).
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:34 uur
Sorry mensen, kwam er nog wel iets tussen zeker! 
Nu ben ik echter all yours met de nummers 21-30 van de Sonic Youth-finale! Met meteen een aantal verrassende namen!
21. Brother James (58) (7)
22. Silver Rocket* (56) (11)
23. I Love Her All The Time* (56) (7) en de nummer 1 van dix
24. Stones (51) (7)
25. Shadow Of A Doubt (50) (7)
26. Tom Violence* (49) (10)
27. The Sprawl* (49) (9)
28. Kotton Krown* (47) (7)
29. Titanium Exposé* (42) (6)
30. Anti-Orgasm (8) (3)
De jonkies Stones en Anti-Orgasm hebben het niet kunnen waarmaken deze editie. Deze laatste is zelfs met heel wat achterstand de hekkensluiter geworden! Maar ook Shadow Of A Doubt, Silver Rocket, The Sprawl en Kotton Krown hebben het heel wat minder gedaan dan verwacht. Het is dus zeker niet zo'n voorspelbare lijst geworden!

Nu ben ik echter all yours met de nummers 21-30 van de Sonic Youth-finale! Met meteen een aantal verrassende namen!
21. Brother James (58) (7)
22. Silver Rocket* (56) (11)
23. I Love Her All The Time* (56) (7) en de nummer 1 van dix
24. Stones (51) (7)
25. Shadow Of A Doubt (50) (7)
26. Tom Violence* (49) (10)
27. The Sprawl* (49) (9)
28. Kotton Krown* (47) (7)
29. Titanium Exposé* (42) (6)
30. Anti-Orgasm (8) (3)
De jonkies Stones en Anti-Orgasm hebben het niet kunnen waarmaken deze editie. Deze laatste is zelfs met heel wat achterstand de hekkensluiter geworden! Maar ook Shadow Of A Doubt, Silver Rocket, The Sprawl en Kotton Krown hebben het heel wat minder gedaan dan verwacht. Het is dus zeker niet zo'n voorspelbare lijst geworden!
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:38 uur
20. I Dreamed I Dream* (60) (8)
Wel in de top 20: het oudste nummer uit de lijst. Staat op hun allereerste EP'tje uit 1982. Mijn favoriet van dat werkje, The Burning Spear, heeft het jammer genoeg niet tot ronde 2 geschopt. I Dreamed I Dream is natuurlijk ook heel mooi, met dat heerlijke enge sfeertje dat hun eerste paar releases kenmerkt (en later ook nog vaak de kop opstak, op de meest onverwachte momenten soms).
Wel in de top 20: het oudste nummer uit de lijst. Staat op hun allereerste EP'tje uit 1982. Mijn favoriet van dat werkje, The Burning Spear, heeft het jammer genoeg niet tot ronde 2 geschopt. I Dreamed I Dream is natuurlijk ook heel mooi, met dat heerlijke enge sfeertje dat hun eerste paar releases kenmerkt (en later ook nog vaak de kop opstak, op de meest onverwachte momenten soms).
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:40 uur
19. Disappearer* (64) (10)
Goo deed het super hier, met maar liefst 7 nummers bij de laatste 30. Of hoe Thurston, Lee, Kim en Steve zelfs aan de term 'commercieel' hun eigen Sonic Youth-draai wisten te geven.
Goo deed het super hier, met maar liefst 7 nummers bij de laatste 30. Of hoe Thurston, Lee, Kim en Steve zelfs aan de term 'commercieel' hun eigen Sonic Youth-draai wisten te geven.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:43 uur
18. My Friend Goo* (66) (6)
Meteen nog een Goo. Heeft het onverwachts goed gedaan, deze. Had deze op voorhand zelfs niet bij de laatste 30 gezien zelfs. Lekker speels semi-titelnummertje! Leuke, onzinnige clip ook.
Meteen nog een Goo. Heeft het onverwachts goed gedaan, deze. Had deze op voorhand zelfs niet bij de laatste 30 gezien zelfs. Lekker speels semi-titelnummertje! Leuke, onzinnige clip ook.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:45 uur
17. I Got a) Catholic Block (70 (11) en de nummer 1 van DjFrankie
Sister moest het met slechts vier noteringen doen. Staan op Kotton Krown na wel allemaal behoorlijk hoog. Zo ook deze lekkere rocker. I got a catholic block, do you like to fuck? Ik heb het al vaker gezegd, alleen iemand met zo'n coole stem als Thurston Moore komt hier mee weg.
Sister moest het met slechts vier noteringen doen. Staan op Kotton Krown na wel allemaal behoorlijk hoog. Zo ook deze lekkere rocker. I got a catholic block, do you like to fuck? Ik heb het al vaker gezegd, alleen iemand met zo'n coole stem als Thurston Moore komt hier mee weg.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:49 uur
16. Expressway To Your Skull (71) (9)
Bij het berekenen van de lijst viel ik al eens van de ene verbazing in de andere. Dat deze niet eens de bovenste helft van de lijst gehaald heeft! Ongelooflijk! Stond slechts in negen lijstjes, en niet altijd erg hoog. Tja, dan kom je hier helaas niet ver.
We're gonna kill/the California girls... De beste SY-nummers beginnen vaak met woorden die je zo ook kan uitwerken tot spannend kortverhaal.
Bij het berekenen van de lijst viel ik al eens van de ene verbazing in de andere. Dat deze niet eens de bovenste helft van de lijst gehaald heeft! Ongelooflijk! Stond slechts in negen lijstjes, en niet altijd erg hoog. Tja, dan kom je hier helaas niet ver.
We're gonna kill/the California girls... De beste SY-nummers beginnen vaak met woorden die je zo ook kan uitwerken tot spannend kortverhaal.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:52 uur
15. ‘Cross The Breeze (73) (8) en de nummer 1 van arcade monkeys
Haalde wel de top 15, de nummer 1 van arcade monkeys. Dit was overigens zeker en vast de dieselmotor van de finale, pas als allerlaatste kreeg deze punten. Dat beloofde voor deze toch wel fanfavoriet. Gelukkig kwam het uiteindelijk best nog goed met Cross The Breeze. Het nummer laat in ieder geval Silver Rocket en The Sprawl achter zich.
Daydream Nation ging de finale in met 5 afgevaardigden. Nog twee te gaan dus.
Haalde wel de top 15, de nummer 1 van arcade monkeys. Dit was overigens zeker en vast de dieselmotor van de finale, pas als allerlaatste kreeg deze punten. Dat beloofde voor deze toch wel fanfavoriet. Gelukkig kwam het uiteindelijk best nog goed met Cross The Breeze. Het nummer laat in ieder geval Silver Rocket en The Sprawl achter zich.
Daydream Nation ging de finale in met 5 afgevaardigden. Nog twee te gaan dus.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:54 uur
14. Sunday (75) (10) en de nummer 1 van mezelf
Tot nader order nog steeds mijn favoriet van de band. Een heerlijk relaxt poprocknummer door de SY-mangel gehaald. En wat een geweldige zanglijn ook! Het enige nummer in de finale van het voor mij wat magere A Thousand Leaves.
Ook dit is een leuke clip, wat blijkt dat knulletje van Home Alone toch op Thurston te lijken eigenlijk!
Tot nader order nog steeds mijn favoriet van de band. Een heerlijk relaxt poprocknummer door de SY-mangel gehaald. En wat een geweldige zanglijn ook! Het enige nummer in de finale van het voor mij wat magere A Thousand Leaves.
Ook dit is een leuke clip, wat blijkt dat knulletje van Home Alone toch op Thurston te lijken eigenlijk!
0
geplaatst: 15 januari 2016, 23:56 uur
13. Dirty Boots (79) (10)
En nog een Goo'tje, het album van mijn avatar. Met opnieuw een interessant clipje, featuring een before it was cool-Nirvana-shirt.
En nog een Goo'tje, het album van mijn avatar. Met opnieuw een interessant clipje, featuring een before it was cool-Nirvana-shirt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.