MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
zaaf schreef:
Ja! Sunday heb ik hoog zitten!

Ik ook op 13 nog wel.

12. Death Valley ’69 (79) (11)

Mijn eerste oproep om Bad Moon Rising niet over het hoofd te zien is toch niet helemaal succesvol gebleken. Slechts twee nummers haalden het. I Love Her All The Time deed het ondanks een nummer 1-positie bij dix ondermaats. Dan presteert Death Valley '69 toch beter, ook al had niemand deze als favoriet. Heerlijk schreeuwnummer (thanks Lydia!) en opnieuw met een opvallende videoclip. Scary stuff!

Net tien punten boven 69 geëindigd trouwens

11. Kissability* (84) (8)

Dat Teen Age Riot de best scorende Daydream Nation-track zou worden zag iedereen sowieso aankomen. Maar dat Kissability als op één na beste finisht, dat was minder obvious. En toch is het gebeurd, en heeft dit sympathieke rocknummer dankzij een paar tweede plaatsen onder andere Cross The Breeze, The Sprawl en Eric's Trip (zelfs helemaal afwezig in deze finale, awoert!) achter zich gelaten. Sterke prestatie!

10. Starpower* (85) (10)

We worden in de top 10 verwelkomd door een wel heel overheerlijk nummer. De vierde en jammer genoeg ook alweer laatste EVOL-track. Een album dat wat ondermaats gepresteerd heeft deze finale. Jammer want het is samen met Bad Moon Rising mijn favoriete werkstuk van de band.

9. Mote* (86) (11) en de nummer 1 van yeahyeahyeah en itchy

Goo is het succesalbum geworden hier. Zeven nummers bij de laatste dertig, drie nummers bij de laatste tien. Daarvan is het heerlijke Mote de eerste.

Het enige volbloed Lee-nummer in de finale, jammer genoeg. Toch had het nummer voldoende liefhebbers voor een mooie top 10-notering.

8. 100% (86) (10)

Dirty dan, waarmee de band hun 7-jarige winning streak in stijl afsloot, had maar twee afgevaardigden deze finale. Beiden deden het wel uitstekend.

Met alweer een heel tof clipje. Je ziet duidelijk dat Sonic Youth destijds echt wel de coolste band op aarde was.

7. Kool Thing (98 (13)

Haalde net geen honderd punten, deze diss richting LL Cool J. En alsof Sonic Youth nog niet genoeg streetcred had, komt ook Chuck D. van Public Enemy even meedoen.

Kissability doet het boven verwachting Dat verzacht een beetje de pijn van het onder verwachting presteren van 'Cross the Breeze en Shadow of a Doubt.

6. Stereo Sanctity* (116) (12) en de nummer 1 van herman en pygmydanny

Kool Thing was de laatste zonder nummer 1-notering. Stereo Sanctity, mijn nummer 2 en mijn absolute favoriet van Sister, haalde direct twee 15-punters binnen. Een zoveelste cooler-dan-alles-zangprestatie van Thurston.

Seven....SEVEN! Het werd uiteindelijk toch een zesde plaats!

5. The Diamond Sea (125) (14) en de nummer 1 van SirNoodle, EttaJamesBrown en crosskip

Met afstand hun langste nummer. Wij kunnen deze zee van diamanten (maar bovenal noise) niettemin erg goed hebben, met een vijfde plaats tot gevolg. En zo doet de enige Washing Machine-notering het meteen super goed!

4. Schizophrenia (143) (16) en de nummer 1 van likeahurricane

Het openingsnummer van Sister begon ergens in het midden van het spel opeens als een malle punten te pakken. Zo veel zelfs dat een nummer 1-eindnotering er zelfs even leek in te zitten. Het werd uiteindelijk toch 'slechts' een nette vierde plek voor dit licht geflipte liefdesduet tussen Thurston en Kim.

3. Sugar Kane (152) (15) en de nummer 1 van Rudi S en aERodynamIC

Sugar Kane dan, schoot in het begin zodanig hard uit de startblokken dat een verrassende overwinning in de maak leek. Naar het einde toe heeft het best scorende Dirty-nummer zich toch nog laten inhalen door een zekere TAR en een zekere T(SFK). Wie van de twee zou er met de gouden medaille aan de haal zijn gegaan? Spannend was het zeker!

2. Teen Age Riot (163) (17) en de nummer 1 van johannesA, zaaf en johan de witt

Plot twist! Ook al staat Teen Age Riot over het algemeen als hun grootste klassieker bekend, hier moet deze call to arms in twee delen genoegen nemen met een tweede plek. Hoewel de eindoverwinning er zeker even heeft ingezeten toen Sugar Kane eenmaal stoom begon te verliezen. Maar waar twee honden vechten om een been...

Ha! T (Sfk) op #1! Eens een keer geen TAR!

1. Tunic (Song For Karen) (177) (17) en de nummer 1 van Marco dB, luigifort en Johnny Marr

... Dan gaat de derde ermee heen! En zo kwam, zag en overwon uiteindelijk Tunic, een prachtige ode aan een verrassende heldin van de band. En zo mag Goo zich hier zonder twijfel als hun best presterende album gezien worden.

Wat ook raar is, bij de albumpagina moet Goo Dirty Boots en Kool Thing voorlaten qua voorkeursstemmen. Maar de forumfanaten verkiezen toch duidelijk Tunic, het nummer dat ook het meeste voorkeursstemmen kreeg in ronde 1 en bij de minst genoemde nummers zat in ronde 2. Zo verrassend is deze overwinning dus misschien niet, uiteindelijk!

Bedankt ArthurDZ voor deze heel leuke editie.

Zo, de Sonic Youth-week zit erop! Bedankt aan alle stemmers om er weer een leuke week van te maken. Dan is het nu tijd voor herman en de David Bowie-editie. Dat wordt een eerbetoon van jewelste hier in dit topic!

Was tof, thx!

Ik ben blij dat ik weer ben bijgeschoold. Dank gitaarvriendjes van mij.

Dank u Arthur! Blijft toch wel een fenomenale band (zeg ik terwijl ik Stereo Sanctity nog even luister). Dat ik ze nooit live heb gezien, terwijl ik daar heus wel de kans toe heb gehad, zie ik eigenlijk als mijn grootste muzikale zonde.

Ik zal zo de Bowie-editie opstarten.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12507589_10203890428700375_8104849568998300998_n.jpg?oh=aa8ecb990eab89cd345a1fe63b95c041&oe=573E9C68

"If you're ever sad, just remember the world is 4.543 billion years old and you somehow managed to exist at the same time as David Bowie."

Na Sonic Youth over naar de ingelaste David Bowie-editie van dit spel. Deze week spelen we een XL-editie om een van de grootste artiesten aller tijden te eren. In een week tijd zullen we op zoek gaan naar de definitieve David Bowie Top 40.

Concreet betekent dit dat we beginnen met een startlijst van 40 Bowie-nummers, waar iedereen nog 20 persoonlijke favorieten aan toe mag voegen. De deadline hiervoor is maandagavond 20.00 uur, daarna beginnen we aan ronde 2.

"Heroes"
Aladdin Sane (1913-1938-197?)
Ashes to Ashes
Blackstar
Boys Keep Swinging
Changes
China Girl
Diamond Dogs
Fame
Five Years
Golden Years
Hallo Spaceboy
John, I'm Only Dancing
Jump They Say
Lady Grinning Soul
Lazarus
Let's Dance
Life on Mars?
Little Wonder
Loving the Alien
New Killer Star
Oh! You Pretty Things
Rebel Rebel
Sound and Vision
Space Oddity
Starman
Station to Station
The Heart's Filthy Lesson
The Jean Genie
The Man Who Sold the World
The Stars (Are Out Tonight)
The Width of a Circle
This Is Not America (met Pat Metheny Group)
Thursday's Child
Under Pressure (met Queen)
Warszawa
Where Are We Now?
Wild Is the Wind
Young Americans
Ziggy Stardust

Deadline: maandag 20.00 uur.

DjFrankie (moderator)
ArthurDZ toffe editie

Across the universe, daar ergens zoek ik waar hij zou kunnen zijn. Across the universe.

En nu nog 19 andere...

En herman, is een top 10 ook toegestaan? Om het laagdrempelig te houden? Je hebt al 40 weggegeven en om nu iedereen de Berlijntrilogie te laten doorspitten... Ik weet het niet.

Mja, er zijn al zo 200 nummers die je nog kunt noemen.

Maar een top 10 mag ook.

herman schreef:

Hallo Spaceboy

Mooi eerbetoon dat dit wordt ingelast.

Bij 'Hallo Spaceboy' moet denk ik nog (met Pet Shop Boys) worden vermeld. Absolute Beginners had ik overigens in de startlijst verwacht maar ja wat niet, hè

herman schreef:
Maar een top 10 mag ook.

Veel van mijn favorieten staan al bij de eerste 40. Ik houd het op een top 10:

Always Crashing In The Same Car
It's No Game (Part 1)
Lady Stardust
Moonage Daydream
Queen Bitch
Rock 'N' Roll Suicide
She Shook Me Cold
Soul Love
Suffragette City
Tin Machine

Veel van Heathen (zijn allerbeste album ) en Reality:

Afraid
Everyone Says ‘Hi’
Fall Dogs Bomb the Moon
Heathen (The Rays)
I Can't Give Everything Away
I’m Deranged
I Took a Trip on a Gemini Spaceship
I’ve Been Waiting for You
I Would Be Your Slave
Looking for Water
Never Get Old
Never Let Me Down
Pablo Picasso
Reality
Safe
She’ll Drive the Big Car
Slip Away
Slow Burn
Something in the Air
Sunday

1984
A New Career in a New Town
All The Young Dudes
Be My Wife
Breaking Glass (Live)
Cat People (Puttin’ Out The Fire)
Drive-In Saturday
Fantastic Voyage
Hang On to Yourself
Lady Stardust
Moonage Daydream
Panic in Detroit
Rock 'n' Roll Suicide
Sorrow
Speed of Life
Suffragette City
The Prettiest Star
The Secret Life of Arabia
TVC 15
Watch That Man

Cured
Absolute Beginners
Blue Jean
Cracked Actor
Dancing Out In Space
Fascination
Hang On To Yourself
I'd Rather Be High
Love Is Lost
Modern Love
Moonage Daydream
Outside
Rock 'n' Roll Suicide
Speed of Life
Star
Suffragette City
Sweet Thing
The Next Day
Valentine's Day
Watch That Man
You Feel So Lonely You Could Die

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:46 uur

geplaatst: vandaag om 03:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.