MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Nou hier dan mijn top 10 (heb momenteel helaas geen tijd voor toelichting, die volgt hopelijk later):

1. Pro Radii
2. VI Scose Poise
3. Gantz Graf
4. Rae
5. Second Scepe
6. Garbagemx36
7. Lcc
8. Piezo
9. FLeure
10. Bike

Uit deze selectie worden het deze:

1. Bike
2. Clipper | heel strak samengesteld en heel moody, zal teveel de tijd moeten nemen om echt duidelijk te maken waarom deze track bijzonderder is ondanks de relatieve simpliciteit die oppervlakkig bekeken aanwezig is
3. Cipater | Mooie verborgen stemsample in het ritme dat meteen start, mooie bassline, erg lekkere beat, erg lekker synthwerk, al helemaal vanaf halverwege, veel muziek ingestopt. Een wat harde industriële snare maar dit brute industriële karakter heeft wat vets. Soort gimschoen-achtige-piepen treden in achter het ritme na een tijdje, later wordt het meer een piepende deur, kan ook de destijdse kat van Sean Booth zijn die ergens op dit album voorkomt naar Sean's zeggen. Voor het einde is er ontspannen sensitief melodiewerk te horen en daarbij aansluitende jammende machinale crunchy hats. Een ''industriële hemel''.
4. Piezo | psychedelisch en naar het einde bijzonder mooi uitgevoerd, een in potentie (afhankelijk van de staat van aanwezigheid) krachtig werkende track om je bij over te geven, diep in het moment te komen
5. Rae | warm fuzzy crunchy dronerig emotioneel funky, optimale afstellingen van geluiden bij elkaar waardoor dit allemaal mogelijk is, mooie balans tussen snel en traag, achtergrond squeeks die bijdragen aan de emotie
6. Windwind | heel mooie synths, ritmes goed, innemende trip met schaarse middelen (444 van het album werkt inspirerender maar die kan ik helaas niet noemen)
7. Eutow | synth met een prachtig gesmeden klankkleur en veel uitgehaald qua melodiewerk. de beat had iets dikker gemogen, meer ingezeten wat dat betreft, maar de synth is al zo goed
8. Fold4, Wrap5 | versnelling en vertraging perfect, prachtig stralende synths, een goed geval van effectieve experimentaliteit wat mij betreft
9. Cichli |Gestoorde balans tussen introvert en extravert, mooi om alles bij los te laten, langzaam komt er voor mij dan een speciale gewaarwording bij deze track, een heel 'optimistische melancholie' is merkbaar in het nummer waarvoor zeker de achtergrondpads en -strings mede bepalend zijn.
10. VLetrmx21 | intens, bij de Garbage EP al een aardig stukje voor geschreven

(11. Acroyear2 | mooie drive in deze track, lekker vlug, los, schuddend. Vrij koud en klinisch maar met een ronkende bassline en 'organische details'. Voelt lekker volgestopt met muzikaliteit en experimentaliteit, zeker ten opzichte van dansmuziek waar een paar niet al te geïnspireerde lagen inzitten. Geen echte stap voorwaarts tov Nuane of Tilapia van releases ervoor, maar die kan ik niet kiezen)

1. Clipper
Kennelijk in tegenstelling tot een aantal hier vind ik dit dus een briljante track, was meteen verkocht voor Autechre toen ik deze voor het eerst hoorde!

2. Windwind
Briljante track natuurlijk van dito album! Om eens goed bij weg te trippen.

3. Eutow
Eén van de beteren op Tri Repeate, heerlijk chille track.

4. Acroyear2
Heerlijke track, met een aantal bijzonder vette overgangen.

5. Piezo
Machtige track die vooral Autechre als sfeerscheppers goed laat horen. Autechre als knarsbliepknor-kunstenaars heb ik niet zoveel mee.

6. Bike
Eevenzo mooie sferische track, god wat heb ik dit allemaal vaak gedraaid besef ik me nu!

7. Fold4, Wrap5
Heerlijke outdoor track ook weer, lijkt me heerlijk hiermee in de natuur te zitten kijkend over een meer ofzo.

8. VLetrmx21
En daarna zou ik deze dan opzetten en naar mijn tent kruipen

9. Second Scepe
Vette beats in track die je wegknalt als je hem hard opzet.

10. Cipater
Lekker bonkige track die ook goed tot zijn recht komt als je het volume wat opkrikt.

Kom kom mannen! Mooie lijstjes, maar het oeuvre stopte niet bij LP5 hoor (het begon pas bij Confield )

Ik verwacht dat de uiteindelijke top 10 niet echt de mijne zal zijn. Maar ach, het leuke aan deze poll is al dat ik al die geweldige albums weer eens oprakel (Garbage EP had ik bijvoorbeeld al heel lang niet meer geluisterd, terwijl ie nog steeds geweldig is).

9 van mijn 10, mooie zaak orbit
Aurum schreef:
Kom kom mannen! Mooie lijstjes, maar het oeuvre stopte niet bij LP5 hoor (het begon pas bij Confield )
Kom kom Aurum! Ik zou best wat van Exai, EP7, Untilted, Confield, Draft of Oversteps erin kunnen stoppen, maar er valt weinig van te kiezen en als het op individuele tracks aankomt winnen de oudere werken het gevoelsmatig vaak net. Sublimit en Pro Radii van Untilted komen wel in de buurt van mijn 10 hier, ook Augmatic Disport trouwens, maar die kan ik niet kiezen.

Alle liefhebbers hebben toch wat versplintert (logisch ook) gestemd op hun favorieten bij vooral de latere platen. Zeker een dubbelalbum als Exai verspreidt liefhebbers teveel over de tracks om er een paar door te laten komen. Bij weinig luisterbeurten -doordat het een recent album is- al helemaal. Spl9, Bladelores en YJY UX van Exai zag ik bijvoorbeeld genoemd worden, nu niet meer te kiezen, prachtige tracks, maar Jatevee C, 1 1 Is en Flep van dat album misstaan wat mij betreft ook niet in een eindlijst.

Ik verwacht dat de uiteindelijke top 10 niet echt de mijne zal zijn.
Nee ook niet de mijne, maar nog steeds aardig dit, vooral door de herluisteringen die ontstaan en de stukjes met bevindingen/uitleg van mensen, de communicatie. Daardoor beweegt of verschuift er (onopgemerkt) eventueel wat. Ontwikkelt er ongemerkt misschien langzaam een andere kijk op dingen. Daar kunnen de verschillende albums in ieder geval aan bijdragen, zeker ook de lateren.

Ja JD, het lijkt toch alsof wij het meest met die oude krakers hebben van Autechre.. relatief ook hun meest toegankelijke werk ook. Alhoewel ik toegankelijk in deze zin niet hetzelfde vind als gemakkelijk. Het zijn nog steeds geen meezingers of meeklappers natuurlijk
En aurum, wat ik al over Autechre schreef: "Autechre als knarsbliepknor-kunstenaars heb ik niet zoveel mee." Veel van hun latere werk raakt me nou niet bepaald, zeker niet van Untilted. Ik heb bijvoorbeeld met breakcore en dergelijke stromingen ook nooit veel opgehad, mij te verzenuwd en vermoeiend. Waarmee ik verder geen oordeel vel over de liefhebber of de makers, het is puur eigen voorkeur.

1. Pro Radii
Erg vreemde track, die me vanaf dag één fascineerde. Er zit iets in die compositie dat over de hele lengte van dat nummer woedt. Een onderhuids insect dat zich onder het klankoppervlak verschuilt en zich daarin verplaatst. Het klinkt redelijk introvert. De verschuivingen die zich continu voordoen houden de spanning op pijl en laten alles horen waar het duo voor staat: harmonieën, sequenzen, voice sample vervormingen, zachte stukken, harde percussieve stukken met syncope ritmes... noem maar op. Jep, zit alles in wat mij betreft en klinkt toch nergens geforceerd of patserig.

2. Eutow
Wat een killer track! De ruwe, schurende bassen met tegen de achtergrond die nevel van synths. Moet ik dringend eens op hoog volume afspelen met speakers. Qua percussie misschien niet optimaal, maar die synths zijn onovertroffen. Zo'n nummer vertelt me dat de mens in staat is geniale dingen te doen en dat niets onmogelijk is. The sky is the limit. Hoe hard kan je jezelf onderscheiden van de primaten?!

3. Rae
Triestig sfeertje dat echt inwerkt op je gemoedstoestand. Beetje de helaasheid der dingen in muziek omgezet. Aan alle schoonheid komt een einde. Met veel gevoel geproduceerd.

4. Cichli

5. Fold4, Wrap5

6. Windwind

7. Acroyear2

8. Sublimit

9. Bike

10. VLetrmx21

RIP Pen Expers die was bijna zeker bij mij op #1 gekomen.

1. Sublimit
2. Piezo
3. Rae
4. Acroyear2
5. Garbagemx36
6. Xylin Room
7. Eutow
8. Second Scepe
9. VI Scose Poise
10. Cichli

Ow, ik zie nu dat mijn greatest hits of Tool midden in m'n toetsweek valt .
zaaf, kan jij misschien de Gorillaz greatest hits omruilen met mijn greatest hits?

Voor mij zitten er iets te veel nummers uit de beginperiode (en met name van Incunabula) bij en ik mis tracks als Augmatic Disport, See On See, Pen Expers, Under BoaC, Teartear, Leterel, Nodezsh, Tewe en Cap. IV, maar ik kan toch nog een top 10 samenstellen die mij zeer tevreden stelt:

1. Cichli
2. Xylin Room
3. Lcc
4. VLetrmx21
5. Second Scepe
6. Clipper
7. VI Scose Poise
8. Pro Radii
9. Gantz Graf
10. Cipater

Edit: inderdaad toch maar 2 tracks van Incunabula, ik dacht dat er meer in de lijst stonden. Desondanks worden latere albums als Confield, Draft 7.30 en Oversteps naar mijn gevoel behoorlijk ondergewaardeerd.

2 op 20 maar van Incunabula, dat lijkt me toch mee te vallen.

1. Bike
2. Second Scepe
3. Garbagemx
4. Clipper
5. Cipater
6. VI Scose Poise
7. Gantz Graf
8. Vletrmx
9. Rae
10. Windwind

Mijn lijstje. Ten tijde van Untilted ben ik wel een beetje afgehaakt, al heb ik juist toen wel een gaaf concert van Autechre gezien in het oude Effenaar. Bijzonder was dat, met alle lichten uit. Doorgaans luister ik vooral de eerste albums. LP5 kan ik niet echt inkomen. Ik heb wel gemerkt dat ik Confield en Draft weer eens in de herkansing moet doen, want bv. VI Scose Poise is echt een schitterend nummer.

Aurum schreef:
(quote)

Ik blijf Second Scepe toch het gaafste nummer van die EP vinden (die baslijn die er op 1:14 opeens in komt! ). Gelukkig staat deze nog wel in het keuzelijstje.

Pure funk gewoon die track, veel sexier heeft Autechre ze niet gemaakt.

Na overleg met zaaf heb ik mijn greatest hits omgewisseld met die van hem.
Het schema ziet er nu zo uit:

20/jun - kobe bryant fan (Autechre)
27/jun - zaaf (Gorillaz)
4/jul - 7744leon (Tool)
11/jul - ArthurDZ (Morrissey)
18/jul - dumb_helicopter (Radiohead)
25/jul - Edgar18 (Michael Jackson)
1/aug - The Eraser (Mark Kozelek)
8/aug - 7744leon (Blur)
15/aug - zaaf (The Sound)
22/aug - catdog (Kanye West)
29/aug - jassn (Atmosphere)
5/sep - chevy93 (The Boxer Rebellion)
12/sep - zaaf (Beck)
19/sep - yeahyeahyeah (Wire)
26/sep - ArthurDZ (Paul Weller / The Jam / The Style Council)
3/okt - Dance Lover (Four Tet)
10/okt - zaaf (Underworld)
17/okt - Scientist (Guided by Voices)
24/okt - dynamo d (Spinvis)
31/okt - zaaf (The Roots)
7/nov - Rudi S (Nick Cave)
14/nov - dix (The Fall)
21/nov - Silent_Shout (M83)
28/nov - Rudi S (Vic Chesnutt)
5/dec - arcade monkeys (Arctic Monkeys)
12/dec - panjoe (J Dilla)
19/dec - Johnny Marr (The Smiths)
26/dec - ArthurDZ (Bruce Springsteen)
2/jan - laxus11 (Fleetwood Mac)
9/jan - dynamo d (Nits)
16/jan - Zephyr (Michael Gira/Swans)
23/jan - Johnny Marr (Marvin Gaye)
30/jan - ArthurDZ (The Clash)
6/feb - Johnny Marr (Roxy Music)
13/feb - Casartelli (Camel)
20/feb - herman (Primal Scream)
27/feb - Laxus11 (Led Zeppelin)

herman schreef:
Ten tijde van Untilted ben ik wel een beetje afgehaakt, al heb ik juist toen wel een gaaf concert van Autechre gezien in het oude Effenaar. Bijzonder was dat, met alle lichten uit.

Ah, waarschijnlijk heb ik je daarom niet gezien toen .

Dat optreden heb ik ook mogen beleven (2005 was het volgens mij), die set werd geweldig opgebouwd naar een te gekke climax.

herman schreef:
Ik heb wel gemerkt dat ik Confield en Draft weer eens in de herkansing moet doen, want bv. VI Scose Poise is echt een schitterend nummer.

Zeker doen herman, vooral Confield is waanzinnig (ik denk echt dat je die na meerdere luisterbeurten beter gaat waarderen).

Ik krijg zelf ook gelijk zin om een hoop Autechre te gaan draaien.

zaaf
zo goed als weinig kennende vind ik dit wel een leerzame editie. zit fijne muziek tussen - spannend altijd wel: randje intrigerend en irriterend.

Aurum schreef:
Dat optreden heb ik ook mogen beleven (2005 was het volgens mij), die set werd geweldig opgebouwd naar een te gekke climax.

Ha, het lijkt wel alsof we er allemaal waren. Ik heb hier het kaartje nog; 20 april 2005, een te gekke avond en dat voor slechts 17,50 euro.

Leuke lijstjes allemaal mensen. Komt best een redelijke eindlijst uit zo, kan erger! .

Helaas moest ik bij dat optreden in 2005 de laatste trein naar Amsterdam pakken 15-25 minuten voor de climax, tjah. Mijn eerste optreden van Ae net als velen hier en nog velen volgden. Eigenlijk gewoon elke keer tijd voor gemaakt als ze in Nederland waren. Eventueel ga ik ik dit jaar trouwens naar Krakau toe (net een tour datum bekend gemaakt) voor wellicht het enige optreden dit jaar (Warp heeft gelukkig duidelijk geïmpliceerd tov een andere band dat Autechre in principe nog open staat voor meer, http://warp25.net/)). Als m'n vriendin tzt zin heeft in Krakau bezoeken en het tour schema nog niet uitgebreid is kan het mogelijk zijn . Favoriete optredens voor mij zijn tot nu toe in 2007 (Den Haag / Paard) en 2008 (De Melkweg), voor die periode zoeken alle liveset liefhebbers nog naar een wat meer propere opname. In 2007 spontaan visuals van geometrische vormen gekregen zonder enige drugs. Toen werd ik trouwens ook aangesproken door een toerist of ik ecstacy kon verkopen aan 'm Maar dat heb ik nog nooit gebruikt (al heb ik niks tegen psychonautisch gebruik van stoffen in principe).

livesets die online te vinden zijn en oa erg zijn aan te raden: 1993 Oscillate, 1996 Flex, 1998 John Peel's Meltdown (kort stuk), 2001 Oakland.

Ik geloof dat ik Autechre heb gezien in het Paard in 2007, al denk ik eigenlijk dat het later was.. Was een teleurstelling, want ze speelden niets van hun betere oude werk. Het was nogal blend allemaal.. kon de ene track niet van de andere onderscheiden eigenlijk.

Zal eventueel een ander optreden zijn ja, was zo goed vond ik (destijds was ik héél erg into Untilted).
orbit schreef:
Ik heb bijvoorbeeld met breakcore en dergelijke stromingen ook nooit veel opgehad, mij te verzenuwd en vermoeiend. Waarmee ik verder geen oordeel vel over de liefhebber of de makers, het is puur eigen voorkeur.
Prima genuanceerde kijk. Hier kan ik je over het algemeen in vinden (ondanks dat kan ik Untilted, Exai, Cichlisuite en op sommige dagen LP5 met recht 5 sterren geven). Chiastic Slide is een verborgen schat die een flow heeft die uitgebalanceerder/natuurlijk/onzenuwachtig voelt. Daarna gingen ze om nieuw terrein te betreden futuristischer doen, daar houden ze altijd van, maar of het als geheel altijd mooier voor je is als luisteraar, bij momenten vond ik albums dat wel.

Chiastic Slide is een beetje de I Care Because You Do (erg goed album van Aphex Twin) uit het ouvre van ze al is Chiastic Slide nog wat mooier over het geheel. Het zegt ook iets dat de makers dit de laatste tijd beiden hun fijnste vonden (zoals hier bleek).

(Sporadische) techno liefhebbers moeten trouwens zeker deze niet vergeten (met nog weinig stemmen), fijner dan de ''reguliere Quaristice'' voor velen.

Ik ga in elk geval me weer wat verdiepen in hun latere platen, al vond ik Untilted iets te ver gaan in het knarrpatsboem principe. Autechre is absoluut een briljante act, maar niet alles van ze trek ik. Dat is bijvoorbeeld bij Gridlock of andere acts wel anders. Die halen een niveau wat ik wat beter kan duiden en appreciëren.

zaaf
kobe bryant fan schreef:
tot 20u00 morgenavond (het kan zijn dat dit tot de 28ste max kan duren want morgenavond moet ik weg)

ik hoop niet dat 'tot de 28e max' betekent: eind van de dag. de gorillaz staan te trappelen.

Een top 10 samenstellen is vrijwel onmogelijk en al zeker om ze nog eens op volgorde te zetten dus let maar niet te veel op het cijfer voor de track.

1. Gantz Graf
2. Cichli
3. VLetrmx21
4. Garbagemx36
5. Lcc
6. Fold4, Wrap5
7. Clipper
8. VI Scose Poise
9. Cipater
10. FLeure

Aangezien ik deze middag/namiddag weg moet kan ik pas vanavond de finale bekendmaken tenzij men echt in orde wil zijn met de planning en er iemand de finale wil organiseren.

Ik moet ook zo weg, dus dan wordt het vanavond maar.
zaaf schreef:
(quote)

ik hoop niet dat 'tot de 28e max' betekent: eind van de dag. de gorillaz staan te trappelen.

Inderdaad jammer van de vertraging, maar gelukkig hebben die een wat overzichtelijker oeuvre. Vier albums geloof ik? Wel vier fijne albums die ik voor de deadline nog eens ga herbeluisteren.

Wat Autechre betreft: in Eindhoven heb ik toen ook het staartje moeten missen vanwege de laatste trein die gehaald moest worden. Erg jammer en eigenlijk ook onbegrijpelijk dat je na half 12 zo'n stad niet meer uitkomt. Gelukkig is dat nu beter met nachtnet.

In 2008 heb ik ze ook nog in de Melkweg gezien, maar dat was om persoonlijke redenen een concert waarvan ik niet veel heb mee gekregen.

John Doe: ik weet niet of je al eerder in Krakau bent geweest, maar het is wel een mooie stad vind ik. Al was ik er alweer 10 jaar geleden. In tegenstelling tot bv. Warschau is het oude stadscentrum niet platgegooid in de tweede wereldoorlog, dus het heeft een mooie authentieke sfeer. Ook veel leuke ondergrondse (letterlijk) barretjes en een zoutmijn met o.a. een kathedraal erin vond ik ook bijzonder.

En hier is hij dan de top 20!

20. FLeure

Had ik zelf liever wat hoger gezien, maar al bij al is het al een mooie prestatie om in de top 20 te zitten.

19. Sublimit

Een van Autechre's giganten. Enorm sterk en lang nummer dat toch de hele speelduur blijft boeien. Staat terecht op de 19de plek.

18. Xylin Room

Alhoewel ik IV VV IV VV VIII nog wat beter vind ben ik al lang blij dat Draft 7.30 hier toch wordt vertegenwoordigd.

17. Cipater

Na Chicli toch wel het beste nummer op Chiastic Slide. Vindt een mooie balans tussen experiment en song.

16. Fold4, Wrap5

Dit is naar het schijnt één van de favorieten van Thom Yorke en ik begrijp helemaal waarom. Prachtig nummer en doet me direct verlangen naar de lente/zomer, toch wel speciaal aangezien ik bij Autechre eerder aan een koude winter in een industrieterrein in Londen denk.

15. LCC

Waarschijnlijk mijn favoriet van Untilted. Geweldig nummer waarbij ik nauwelijks kan stilzitten.

14. Acroyear2

Alhoewel ik heel wat van LP5 al kende had ik hem nog nooit helemaal gehoord en Acroyear2 was één van de weinige nummers die ik nog niet kende. Ik heb dit nummer sinds dit topic dus ontdekt en de laatste dagen al heel wat gedraaid. Enorm sterk nummer!

13. Windwind

Opnieuw een geweldig nummer van de heren die mooi over de 10 minuten gaat, verveelt geen seconde en hoort direct bij de betere van de plaat!

12. VI Scose Poise

Een van de meestgedraaide Autechre nummers bij mij. Vooral met de koptelefoon op en dan op wandel gaan kan enorm vette situaties met zich meebrengen. Draai dit bv. 's ochtends op de bus in het halfduister nog en ik kan je verzekeren dat de normaalste blik van medepassagiers iets flink verdacht krijgt.

11. Pro Radii

Geniaal nummer weer van Untilted, die industriele klank van die plaat vind ik echt geweldig!

Ik ben nu wel heel benieuwd naar de top 10

(momenteel ben ik aan het genieten van EP7 : naast Rpeg, Ccec en Outpt zijn Dropp en Pir toch ook ronduit briljant )

10. Eutow

Heb ik pas sinds vanmiddag echt op waarde kunnen schatten voordien snapte ik al die goede commentaren niet zo goed. Alhoewel ik hem nog steeds een paar plaatsen lager had gezien, maar ja ieder nummer in deze top 20 is dan ook geniaal!

9. Piezo

Prachtig nummer natuurlijk! Een van de sterkste van Amber!

8. Vletrmx21

Een van mijn favoriete Autechre nummers. Eens een nummer zonder drums, hadden ze wat meer mogen doen afgaande op dit meesterwerk. Fantastisch hoe ze met dynamiek en klank werken, prachtige opbouw ook!

7. Gantz Graf

Staat in mijn lijstje op nummer 1, of dit nu uiteindelijk mijn favoriet is weet ik zelf niet. Hun werk verschilt enorm dus is kiezen vrij moeilijk. Wat ik wel weet is dat dit één van de sterkste en boeiendste nummers is die ik ken. Bijna ieder kraakje, bliepje, ... zit vastgeneteld in mijn geheugen.

6. Second Scepe

Alhoewel ik liever de opener van de magistrale Anvil Vapre EP hier had gezien moet ik toch wel toegeven dat dit nummer ongeloofelijk goed is! Prachtig gewoon!

5. Garbagemx36

Ja, wat kan je hier nog over zeggen! Wat een spanningsboog, sfeer, ...
Prachtig hoe ze met voor hun doen relatief weinig sporen/geluiden toch enorm blijven boeien en enorm mooi opbouwen naar die fantastische climax met die violen!

4. Bike

Volgens mij wel het beste nummer van Incunabula!
Ik vind het ook altijd mooi om te horen hoe ze hier nog TR-606's gebruikten en later drums/pers gebruikten waar menig man niet eens weet hoe je ze kan maken.

3. Cichli

Komt in mijn lijstje na Gantz Graf maar kan samen met nog een paar tracks gewoon die eerste plek delen! Die lead synth maakt het nummer gewoon af! Het enige wat een Autechre mist om er een in mijn top 10 krijgen is dat het voor mij te weinig emotionele waarde bevat en dat is dan weer iets wat van dit nummer niet gezegd kan worden, het is als het ware enorm melancholisch. Mooie mix ook tussen hun vroegere werk en later experimenteel werk vind.

2. Rae

Deze had ik eerlijk gezegd helemaal niet zo hoog verwacht.
Ik vind het ook één van hun beteren al wist ik niet dat het zo'n populair nummer van hun was.
Schitterend is het wel, vooral de ritmes en de compositie doen het hem hier voor mij!

1. Clipper

Dat is hem dan, de nummer 1! Had ik het verwacht dat het Clipper ging worden? Absoluut niet, tijdens het optellen van de punten zat ik vaak verward te kijken. Vind ik het verdiend? Mijn favoriete Autechre is het niet, maar toch vind ik het niet meer dan verdiend. Clipper bevat alles wat ik zoek in een Autechre. Mooie melodieën, interessante songstructuren en eigenaardige ritmes! Ik wil ook nog een hulde brengen aan één van de sterkste basslijnen die ik ken!

Verder wil ik iedereen die heeft deelgenomen aan deze Autechre editie bedankten!
In het bijzonder ook John Doe want anders was deze editie waarschijnlijk nog niet uit de startblokken geschoten.

zaaf
ik trap de gorillaz om 12 uur (24 uur, 0:00 uur) af.

Dat was een mooi avontuur kobe bryant fan, jij ook bedankt voor het organiseren.

Ik vind het een mooie - inderdaad soms wat verrassende - lijst. Maar zeker 20 topnummers!

Ik ben inmiddels de oude Ae albums alweer flink aan het doorspitten en kom nog oneindig veel meer moois tegen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:25 uur

geplaatst: vandaag om 07:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.