Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2014, 08:02 uur
GrafGantz schreef:
Geen idee waarom iedereen het vertikt om de stemmen van de voorgangers mee te nemen, maar dit is de score:
Geen idee waarom iedereen het vertikt om de stemmen van de voorgangers mee te nemen, maar dit is de score:
Misschien omdat wij dit spelletje nooit spelen Graf

0
zaaf
geplaatst: 26 juni 2014, 08:41 uur
na de wisseltruc met yeahyeahyeah in september ziet de lijst er nu zo uit:
20/jun - kobe bryant fan (Autechre)
27/jun - 7744leon (Tool)
4/jul - zaaf (Gorillaz)
11/jul - ArthurDZ (Morrissey)
18/jul - dumb_helicopter (Radiohead)
25/jul - Edgar18 (Michael Jackson)
1/aug - The Eraser (Mark Kozelek)
8/aug - 7744leon (Blur)
15/aug - zaaf (The Sound)
22/aug - catdog (Kanye West)
29/aug - jassn (Atmosphere)
5/sep - chevy93 (The Boxer Rebellion)
12/sep - zaaf (Beck)
19/sep - yeahyeahyeah (Wire)
26/sep - ArthurDZ (Paul Weller / The Jam / The Style Council)
3/okt - Dance Lover (Four Tet)
10/okt - zaaf (Underworld)
17/okt - Scientist (Guided by Voices)
24/okt - dynamo d (Spinvis)
31/okt - zaaf (The Roots)
7/nov - Rudi S (Nick Cave)
14/nov - dix (The Fall)
21/nov - Silent_Shout (M83)
28/nov - Rudi S (Vic Chesnutt)
5/dec - arcade monkeys (Arctic Monkeys)
12/dec - panjoe (J Dilla)
19/dec - Johnny Marr (The Smiths)
26/dec - ArthurDZ (Bruce Springsteen)
2/jan - laxus11 (Fleetwood Mac)
9/jan - dynamo d (Nits)
16/jan - Zephyr (Michael Gira/Swans)
23/jan - Johnny Marr (Marvin Gaye)
30/jan - ArthurDZ (The Clash)
6/feb - Johnny Marr (Roxy Music)
13/feb - Casartelli (Camel)
20/feb - herman (Primal Scream)
27/feb - Laxus11 (Led Zeppelin)
20/jun - kobe bryant fan (Autechre)
27/jun - 7744leon (Tool)
4/jul - zaaf (Gorillaz)
11/jul - ArthurDZ (Morrissey)
18/jul - dumb_helicopter (Radiohead)
25/jul - Edgar18 (Michael Jackson)
1/aug - The Eraser (Mark Kozelek)
8/aug - 7744leon (Blur)
15/aug - zaaf (The Sound)
22/aug - catdog (Kanye West)
29/aug - jassn (Atmosphere)
5/sep - chevy93 (The Boxer Rebellion)
12/sep - zaaf (Beck)
19/sep - yeahyeahyeah (Wire)
26/sep - ArthurDZ (Paul Weller / The Jam / The Style Council)
3/okt - Dance Lover (Four Tet)
10/okt - zaaf (Underworld)
17/okt - Scientist (Guided by Voices)
24/okt - dynamo d (Spinvis)
31/okt - zaaf (The Roots)
7/nov - Rudi S (Nick Cave)
14/nov - dix (The Fall)
21/nov - Silent_Shout (M83)
28/nov - Rudi S (Vic Chesnutt)
5/dec - arcade monkeys (Arctic Monkeys)
12/dec - panjoe (J Dilla)
19/dec - Johnny Marr (The Smiths)
26/dec - ArthurDZ (Bruce Springsteen)
2/jan - laxus11 (Fleetwood Mac)
9/jan - dynamo d (Nits)
16/jan - Zephyr (Michael Gira/Swans)
23/jan - Johnny Marr (Marvin Gaye)
30/jan - ArthurDZ (The Clash)
6/feb - Johnny Marr (Roxy Music)
13/feb - Casartelli (Camel)
20/feb - herman (Primal Scream)
27/feb - Laxus11 (Led Zeppelin)
0
geplaatst: 26 juni 2014, 09:47 uur
De top 10 tot nu toe:
1. Pro Radii
2. Windwind
3. Sublimit
4. VLetrmx21
5. Augmatic Disport
6. Acroyear2
7. Garbagemx36
En vanaf hier hebben 5 tracks 2 nominaties maar als we de regel wie het eerst aan de leiding kwam (doordat er maar 2 nominaties zijn per track eerder wie het eerst aan 2 nominaties kwam) toepassen komen we aan dit.
8. Irlite (Get 0)
9. Second Scepe
10. Further
1. Pro Radii
2. Windwind
3. Sublimit
4. VLetrmx21
5. Augmatic Disport
6. Acroyear2
7. Garbagemx36
En vanaf hier hebben 5 tracks 2 nominaties maar als we de regel wie het eerst aan de leiding kwam (doordat er maar 2 nominaties zijn per track eerder wie het eerst aan 2 nominaties kwam) toepassen komen we aan dit.
8. Irlite (Get 0)
9. Second Scepe
10. Further
0
geplaatst: 26 juni 2014, 09:54 uur
Als we de top 10 samenvoegen met de startlijst krijgen we dit:
Gantz Graf
Second Bad Vilbel
Bike
Montreal
Piezo
Clipper
Eutow
Dael
Foil
Cipater
Cichli
Fold4, Wrap5
VI Scose Poise
Pen Expers
IV VV IV VV VIII
Lcc
Rae
Xylin Room
Bladelores
FLeure
Pro Radii
Windwind
Sublimit
VLetrmx21
Augmatic Disport
Acroyear2
Garbagemx36
Irlite (Get 0)
Second Scepe
Further
2de ronde: eliminatie
Vanaf nu mag iedereen 10 tracks uit de bovenstaande lijst kiezen die men liever niet in de top 20 ziet. Deadline: vanavond om 22u00
Gantz Graf
Second Bad Vilbel
Bike
Montreal
Piezo
Clipper
Eutow
Dael
Foil
Cipater
Cichli
Fold4, Wrap5
VI Scose Poise
Pen Expers
IV VV IV VV VIII
Lcc
Rae
Xylin Room
Bladelores
FLeure
Pro Radii
Windwind
Sublimit
VLetrmx21
Augmatic Disport
Acroyear2
Garbagemx36
Irlite (Get 0)
Second Scepe
Further
2de ronde: eliminatie
Vanaf nu mag iedereen 10 tracks uit de bovenstaande lijst kiezen die men liever niet in de top 20 ziet. Deadline: vanavond om 22u00
0
geplaatst: 26 juni 2014, 10:03 uur
Dat antwoord wist ik uiteraard al lang, ik wilde gewoon even een potje zeuren

0
geplaatst: 26 juni 2014, 11:17 uur
Puur op gevoel geselecteerd dan maar. Volgende tracks moeten eraan geloven:
Gantz Graf
Second Bad Vilbel
Dael
Piezo
Dael
Pen Expers
IV VV IV VV VIII
Bladelores
FLeure
Irlite (Get 0)
Gantz Graf
Second Bad Vilbel
Dael
Piezo
Dael
Pen Expers
IV VV IV VV VIII
Bladelores
FLeure
Irlite (Get 0)
0
geplaatst: 26 juni 2014, 11:21 uur
Je hebt twee keer Dael eruit gestemd, zo slecht is die toch niet?

Dit is lastig natuurlijk:
Second Bad Vilbel
Second Scepe (had men maar op Second Peng moeten stemmen, een stukje houdbaarder)
Foil
Lcc
Further
Irlite (Get 0)
IV VV IV VV VIII
Pen Expers
Xylin Room
Augmatic Disport
0
geplaatst: 26 juni 2014, 11:44 uur
Nee zeker niet slecht.
Op't laaste nog wat getwijfeld en daardoor waarschijnlijk weer iets over 't hoofd gezien. Inderdaad jammer dat die Second Peng eruit is. Vind die persoonlijk ook stukken beter.
Gantz Graf
Second Bad Vilbel
Dael
Piezo
Pen Expers
IV VV IV VV VIII
Bladelores
FLeure
Irlite (Get 0)
+
Further
Op't laaste nog wat getwijfeld en daardoor waarschijnlijk weer iets over 't hoofd gezien. Inderdaad jammer dat die Second Peng eruit is. Vind die persoonlijk ook stukken beter.Gantz Graf
Second Bad Vilbel
Dael
Piezo
Pen Expers
IV VV IV VV VIII
Bladelores
FLeure
Irlite (Get 0)
+
Further
0
geplaatst: 26 juni 2014, 11:59 uur
Autechre - Nuane
Deze favoriete 10 minuten van mij doen al niet meer mee
. Mooiste programmering, meest intense flow. Van de makers zelf de laatste tijd het favoriete album trouwens.
Deze favoriete 10 minuten van mij doen al niet meer mee
. Mooiste programmering, meest intense flow. Van de makers zelf de laatste tijd het favoriete album trouwens.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:30 uur
Uit schaamte moet ik mededelen dat ik nog niet geluisterd heb naar 'Chiastic Slide'. Ken wel een paar nummers ervan die veel groeipotentieel lijken te hebben. Heb ook de indruk dat dat één van de lastigere releases van AE is. Ben gelukkig wel in het bezit van de 'Envane' EP. Ga ik dringend werk van maken!
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:18 uur
Eliminatie:
Second Bad Vilbel
Montreal
Piezo
Clipper
Dael
Bladelores
FLeure
Windwind
Garbagemx36
Further
Confield komt er wat bekaaid vanaf, want waarom nou net VI Scose Poise in de startlijst begon? Die had ik als elfde track geëlimineerd. Nu is Pen Expers de enige sterke (losstaande) track die meedoet van dat album. Een Lentic Catachresis vind ik een van hun beste tracks. Maar goed, zo ontbreekt er wel meer goed spul natuurlijk, en ik houd wat minder van de oude (en nieuwe) Autechre dan de meeste hier. Ben vooral van de 98-05 periode.
Second Bad Vilbel
Montreal
Piezo
Clipper
Dael
Bladelores
FLeure
Windwind
Garbagemx36
Further
Confield komt er wat bekaaid vanaf, want waarom nou net VI Scose Poise in de startlijst begon? Die had ik als elfde track geëlimineerd. Nu is Pen Expers de enige sterke (losstaande) track die meedoet van dat album. Een Lentic Catachresis vind ik een van hun beste tracks. Maar goed, zo ontbreekt er wel meer goed spul natuurlijk, en ik houd wat minder van de oude (en nieuwe) Autechre dan de meeste hier. Ben vooral van de 98-05 periode.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:26 uur
Supernormal schreef:
Uit schaamte moet ik mededelen dat ik nog niet geluisterd heb naar 'Chiastic Slide'. Ken wel een paar nummers ervan die veel groeipotentieel lijken te hebben. Heb ook de indruk dat dat één van de lastigere releases van AE is. Ben gelukkig wel in het bezit van de 'Envane' EP. Ga ik dringend werk van maken!
Oh, dan heb je nog wat te gaan toch Uit schaamte moet ik mededelen dat ik nog niet geluisterd heb naar 'Chiastic Slide'. Ken wel een paar nummers ervan die veel groeipotentieel lijken te hebben. Heb ook de indruk dat dat één van de lastigere releases van AE is. Ben gelukkig wel in het bezit van de 'Envane' EP. Ga ik dringend werk van maken!
. Was voor mij het meeste een groeiplaat van al hun platen zo ongeveer ook. Het beste niet teveel met je verstand vastklampen maar gewoon in het moment aan overgeven dat album, dan ervaar en voel je de muziek erop het beste (veel dieper) wat mij betreft, veel weergaloze tracks (in die luistermodus).
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:38 uur
McSavah schreef:
Heel mooie periode ook natuurlijk, ik ben werkelijk van alle periodes gek genoeg. Confield werkt bij mij vooral bij integrale beluistering. Dat albumopener VI Scose Poise daarom in de startlijst begint (door de meeste stemmen bij statistieken van de albumpagina waarschijnlijk) is voor mij niet zo gek gezien het de beste/toegankelijkste intro is voor dat album.Confield komt er wat bekaaid vanaf, want waarom nou net VI Scose Poise in de startlijst begon? Die had ik als elfde track geëlimineerd. Nu is Pen Expers de enige sterke (losstaande) track die meedoet van dat album. Een Lentic Catachresis vind ik een van hun beste tracks. Maar goed, zo ontbreekt er wel meer goed spul natuurlijk, en ik houd wat minder van de oude (en nieuwe) Autechre dan de meeste hier. Ben vooral van de 98-05 periode.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:40 uur
Van mij mogen deze 10 eruit (man wat moeilijk) :
Montreal
Clipper
Eutow
Dael
IV VV IV VV VIII
Second Bad Vilbel
Xylin Room
Bladelores
Foil
Fold4, Wrap5
Tri Repetae en Draft7.30 hebben nooit in mijn toplijstjes gestaan. De nummers op Tri Repetae vond ik altijd een beetje gewoontjes en 'voortkabbelend' (geldt overigens niet voor de EP's die bij de "++" versie hoorden).
En Draft viel als opvolger van het geniale Confield misschien een beetje in het niet. Gelukkig revancheerden de heren zich met Untilted.
Montreal
Clipper
Eutow
Dael
IV VV IV VV VIII
Second Bad Vilbel
Xylin Room
Bladelores
Foil
Fold4, Wrap5
Tri Repetae en Draft7.30 hebben nooit in mijn toplijstjes gestaan. De nummers op Tri Repetae vond ik altijd een beetje gewoontjes en 'voortkabbelend' (geldt overigens niet voor de EP's die bij de "++" versie hoorden).
En Draft viel als opvolger van het geniale Confield misschien een beetje in het niet. Gelukkig revancheerden de heren zich met Untilted.

0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:59 uur
Draft wordt inderdaad een beetje overschaduwd als album door de voorganger geldt ook voor mij. De '++' EP's hebben beide twee tracks in het midden die evengoed redelijk voortkabbelend te noemen zijn, maar ook goede nummers hoor.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:46 uur
Foil
Augmatic Disport
Further
IV VV IV VV VIII
Fold4, Wrap5
Dael
FLeure
Second Bad Vilbel
Montreal
Irlite (Get 0)
Met pijn in mijn hart
Augmatic Disport
Further
IV VV IV VV VIII
Fold4, Wrap5
Dael
FLeure
Second Bad Vilbel
Montreal
Irlite (Get 0)
Met pijn in mijn hart

0
geplaatst: 26 juni 2014, 16:58 uur
McSavah schreef:
Eliminatie:
Second Bad Vilbel
Montreal
Piezo
Clipper
Dael
Bladelores
FLeure
Windwind
Garbagemx36
Further
Eliminatie:
Second Bad Vilbel
Montreal
Piezo
Clipper
Dael
Bladelores
FLeure
Windwind
Garbagemx36
Further
No worries, die VI Scose Poise gaat volgens mij de volgende ronde toch niet overleven.

'Confield' is denkik zowat het invloedrijkste album geweest op mijn eigen muziektraject. Tevens mijn eerste Autechre & IDM album dat de deuren naar andere elektronica heeft geopend. Moet wel lukken dat ik het pad ben gestart met één van de lastigste albums die ik tot op heden heb gehoord.
Dat terzijde, kan ik me wel vinden in John Doe ervaring hiermee, dat je het in één trek moet luisteren en dat elk nummer zijn eigen steentje bijdraagt om zo'n aparte oase te creëren waar tot op heden (van wat ik al gehoord heb) geen enkele artiest in is geslaagd. Extreem invloedrijk album waar over 80 jaar nog steeds zal worden gesproken. Mark my words.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:23 uur
J0ttem schreef:
Foil
Augmatic Disport
Further
IV VV IV VV VIII
Fold4, Wrap5
Dael
FLeure
Second Bad Vilbel
Montreal
Irlite (Get 0)
Met pijn in mijn hart
Uiteraard met pijn. Goed dat je in ieder geval niet Piezo en Clipper hebt genoemd zoals twee mensen al.Foil
Augmatic Disport
Further
IV VV IV VV VIII
Fold4, Wrap5
Dael
FLeure
Second Bad Vilbel
Montreal
Irlite (Get 0)
Met pijn in mijn hart
Deze kunnen toch niet missen op een Ae greatest hits mensen?
Tracks met prachtig moody synthwerk en de betere psychedelische percussieve loops.Maar volgens mij gaat niemand met de uiteindelijke greatest hits lijst echt tevreden worden hier
, waarschijnlijk de reden dat zoiets ook nooit zal uitkomen voor deze groep. Evengoed geinig eens te kijken wat er hier uit gaat rollen.Dit zijn trouwens stemmen per release op een forum van liefhebbers:
Autechre's Top Songs (From Each Studio Album)
Autechre's Top Songs (From Each EP & Single)
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:32 uur
Bedankt voor de melding, John Doe. Ik ben net thuis gekomen van vakantie en heb dus helaas de nominatieronde gemist. Verrassend genoeg niets van Oversteps of de tweede disc van Exai, en twee keer zoveel tracks van Untilted dan van Confield (jammer, geen Lentic Catachresis). Ik kies de volgende 10, hoewel ook daar parels tussen zitten:
Bike
Montreal
Piezo
Eutow
Fold4, Wrap5
Rae
Bladelores
Windwind
Acroyear2
Garbagemx36
Bike
Montreal
Piezo
Eutow
Fold4, Wrap5
Rae
Bladelores
Windwind
Acroyear2
Garbagemx36
0
geplaatst: 26 juni 2014, 18:51 uur
Mijn lijstje komt later deze avond al wordt het een onmogelijke taak het zijn stuk per stuk favorieten van mij. Eeuwige zonde btw dat Spl9 niet in de lijst staat.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 19:41 uur
Mooie wilde track van Exai idd.
Graag gedaan, maar je moet niet Piezo lopen wegstemmen
.
Graag gedaan, maar je moet niet Piezo lopen wegstemmen
.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 20:53 uur
Cipater
VI Scose Poise
Pen Expers
IV VV IV VV VIII
Lcc
Rae
Bladelores
Pro Radii
Augmatic Disport
Irlite (Get 0)
VI Scose Poise
Pen Expers
IV VV IV VV VIII
Lcc
Rae
Bladelores
Pro Radii
Augmatic Disport
Irlite (Get 0)
0
geplaatst: 26 juni 2014, 21:03 uur
Eutow
Foil
Pen Expers
Second Scepe
Bike
Dael
Augmatic Disport
Xylin Room
VI Scose Poise
Bladelores
Foil
Pen Expers
Second Scepe
Bike
Dael
Augmatic Disport
Xylin Room
VI Scose Poise
Bladelores
0
geplaatst: 26 juni 2014, 21:28 uur
Naar mijn mening zijn er een paar vreemde keuzes gemaakt, Second Bad Vilbel is bv 5 keer genomineerd. 
Maar deze moeten - de meeste met pijn in het hart - het spel verlaten:
Bladelores
Second Bad Vilbel
IV VV IV VV VIII
Dael
Foil
Further
Irlite (Get 0)
Pen Expers
Augmatic Disport
Montreal
Men mag dus vanaf nu tot 20u00 morgenavond (het kan zijn dat dit tot de 28ste max kan duren want morgenavond moet ik weg) een top 10 samenstellen (eventueel met toelichting) uit onderstaande lijst:
Gantz Graf
Bike
Piezo
Clipper
Eutow
Cipater
Cichli
Fold4, Wrap5
VI Scose Poise
Lcc
Rae
Xylin Room
FLeure
Pro Radii
Windwind
Sublimit
VLetrmx21
Acroyear2
Garbagemx36
Second Scepe

Maar deze moeten - de meeste met pijn in het hart - het spel verlaten:
Bladelores
Second Bad Vilbel
IV VV IV VV VIII
Dael
Foil
Further
Irlite (Get 0)
Pen Expers
Augmatic Disport
Montreal
Men mag dus vanaf nu tot 20u00 morgenavond (het kan zijn dat dit tot de 28ste max kan duren want morgenavond moet ik weg) een top 10 samenstellen (eventueel met toelichting) uit onderstaande lijst:
Gantz Graf
Bike
Piezo
Clipper
Eutow
Cipater
Cichli
Fold4, Wrap5
VI Scose Poise
Lcc
Rae
Xylin Room
FLeure
Pro Radii
Windwind
Sublimit
VLetrmx21
Acroyear2
Garbagemx36
Second Scepe
0
geplaatst: 26 juni 2014, 22:06 uur
kobe bryant fan schreef:
Naar mijn mening zijn er een paar vreemde keuzes gemaakt, Second Bad Vilbel is bv 5 keer genomineerd.
Op de lange termijn valt die me toch relatief wat tegen terwijl ik dit eerst ook de beste van de EP vond. Ietwat opgeblazen track, probeert iets te episch te zijn. Second Peng is voor mij de ware epische track van de EP al valt 'ie wat minder op. Een effectievere wilde donkere rit, waar deze clip aardig bij past: Naar mijn mening zijn er een paar vreemde keuzes gemaakt, Second Bad Vilbel is bv 5 keer genomineerd.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 22:34 uur
Second Peng is natuurlijk ook briljant.
Al blijf ik na meerdere luisterbeurten de epische opener het beste vinden.
Op de een of de andere manier zit er zo'n speciale ondertoon in de ruis waardoor ik altijd kippenvel krijg.
Btw: van dat soort filmpjes houd ik eigenlijk niet echt. Het nestelt altijd beelden in mijn hoofd die ik iedere keer bij het beluisteren dan krijg, terwijl ik liever zelf beelden in mijn hoofd krijg.
Op de een of de andere manier zit er zo'n speciale ondertoon in de ruis waardoor ik altijd kippenvel krijg.
Btw: van dat soort filmpjes houd ik eigenlijk niet echt. Het nestelt altijd beelden in mijn hoofd die ik iedere keer bij het beluisteren dan krijg, terwijl ik liever zelf beelden in mijn hoofd krijg.
0
geplaatst: 27 juni 2014, 00:10 uur
Mwa, niet de besten van Amber vind ik, maar nog steeds erg goede tracks (een steengoed album).
.
Snap ik. Hier trouwens ''Second Crane'', onuitgebrachte livemateriaal met beelden van één van Autechre's eerste optredens in '91 (rave tijdperk in Engeland). Toen was die track nog niet gemaakt en de beelden zijn ook niet erg passend, maar je kan natuurlijk gewoon de audio luisteren, daar gaat 't om:
kobe bryant fan schreef:
De ruis is één van de vetste dingen daarin ja, ook die galmende sirenes en die langzaam inkruipende synths. Second Peng vind ik vooral gaaf bij hard draaien met bijvoorbeeld een goede koptelefoon om de details in de distorte treble klanken goed ervaren. Venijnige track vooral dan. Beste ''dubby'' track van Autechre samen met C / Pach (waar Garbagemx36, en deze, deze en deze drie onbekenden bijv stilistisch ook onder vallen en nog een reeks van ambient werken zoals deze en deze onbekende), misschien moet ik eens een Ae dub mixtape gaan samenstellen, zou best vet worden Op de een of de andere manier zit er zo'n speciale ondertoon in de ruis waardoor ik altijd kippenvel krijg.
.kobe bryant fan schreef:
van dat soort filmpjes houd ik eigenlijk niet echt. Het nestelt altijd beelden in mijn hoofd die ik iedere keer bij het beluisteren dan krijg, terwijl ik liever zelf beelden in mijn hoofd krijg.
van dat soort filmpjes houd ik eigenlijk niet echt. Het nestelt altijd beelden in mijn hoofd die ik iedere keer bij het beluisteren dan krijg, terwijl ik liever zelf beelden in mijn hoofd krijg.
Snap ik. Hier trouwens ''Second Crane'', onuitgebrachte livemateriaal met beelden van één van Autechre's eerste optredens in '91 (rave tijdperk in Engeland). Toen was die track nog niet gemaakt en de beelden zijn ook niet erg passend, maar je kan natuurlijk gewoon de audio luisteren, daar gaat 't om:
0
geplaatst: 27 juni 2014, 08:27 uur
kobe bryant fan schreef:
Ik blijf Second Scepe toch het gaafste nummer van die EP vinden (die baslijn die er op 1:14 opeens in komt!
). Gelukkig staat deze nog wel in het keuzelijstje. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.