MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Nomineer het nummer dat van jou NIET mee mag doen aan de finale.

8 Bad *
7 I Just Can't Stop Loving You (met Siedah Garret)
5 Liberian Girl

Deadline woensdagavond 23.00 uur

8 Bad
6 Liberian Girl *

9 Bad *
6 Liberian Girl

En de tijd is om.

Geen Bad in de finale.

Greatest Hits of Michael Jackson !

3de RONDE finale

Dit zijn ze dan, de twintig nummers die het tot de finale van deze King of Pop Greatest Hits hebben geschopt.

Another Part of Me *
Beat It
Billie Jean
Black or White
Dirty Diana
Don't Stop Till You Get Enough
Human Nature *
I Just Can’t Stop Loving You (met Siedah Garrett) *
Leave Me Alone *
Liberian Girl
Man In The Mirror *
Off the Wall 
P.Y.T. (Pretty Young Thing) *
Rock with You
Smooth Criminal
Stranger in Moscow 
The Way You Make Me Feel *
They Don't Care about Us 
Thriller
Wanna Be Startin' Somethin'

Zeven nummers die niet in de startlijst stonden vinden we wel terug in deze finale, een aanzienlijk aantal. Bad is gekeken naar het aantal nummers in de finale de absolute winnaar met acht stuks, gevolgd door Thriller met zes. Het zijn dus toch (weer) 'de grote twee' die op kwantitatief gebied de klok slaan.

Maar, hoe zit het met de kwaliteit? Gaat Thriller er net als de vorige keer met alle podium plekken vandoor, kan Bad één van zijn acht ijzers in de top drie krijgen, zorgen de soul liefhebbers voor een Off the Wall verrassing of stemmen de nineties kids een HIStory nummers naar een historische plek.

Maak een top tien van je favoriete Michael Jackson nummers met (als je daar zin in hebt) een toelichting waarom juist jouw favoriete nummers zo te gek zijn.

Deadline 3de (finale)ronde is vrijdagavond om 20.00u.
http://stmedia.startribune.com/images/575*425/michael-bubbles111.jpg

1. Don't Stop 'Till You Get Enough
2. Billie Jean
3. Wanna Be Startin' Somethin'
4. Beat It
5. Thriller
6. Smooth Criminal
7. Dirty Diana
8. Black or White
9. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
10. Another Part of Me

Maak een top tien van je favoriete Michael Jackson nummers met (als je daar zin in hebt) een toelichting waarom juist jouw favoriete nummers zo te gek zijn.

1. P.Y.T. (Pretty Young Thing) - Zijn lekkerste nummer
2. Billie Jean - Zijn beste nummer en beste act.. Jammer dat het hier niet meer live is zoals hier.
3. Off the Wall - The Jacksons achtige vibe in de koortjes
4. Don't Stop Till You Get Enough - meesterlijk wat Q met die percussie heeft gedaan.
5. Wanna Be Startin' Somethin' - De Don't stop van Thriller
6. Another Part of Me - lekkerste en meest funky nummer van Bad
7. Stranger in Moscow - zo'n knap nummer. Zijn beste van zijn latere werk (post 80's).
8. Beat It - Ik was 10 , en de hype was ongekend. Elvis proporties. Bakken jeugdsentiment dit.
9. Human Nature - bij afwezigheid van Baby be mine
10. Rock with You - er moet zo veel mogelijk Off the wall in. Het begin ervan I think i wanna rock! live ook.

Net buiten de boot:
Liberian Girl en Leave Me Alone

5x Thriller, 3x Off the wall, 1 x Bad en 1x History, dus ik doe mijn best de hele carriere mee te nemen.
Voor zover nog mogelijk dan.. Dangerous had natuurlijk vertegenwoordigd moeten worden door Who is it, Blood on the dancefloor was ouderwets lekker en van Xscape had ik graag Loving you (of als 2e keus Love Never Felt So Good) gehad.

Geen Motown is eigenlijk absurd. Michael Jackson had er al een carriere op zitten toen Quincy Jones met hem aan de slag ging.

Michael Jackson top 10:

1. Billie Jean
2. Beat It
3. Smooth Criminal
4. Thriller
5. They Don't Care About Us
6. Don't Stop Till You Get Enough
7. Leave Me Alone *
8. Another Part of Me *
9. Dirty Diana
10. Rock with You
-------------------------------------------------------
11. Wanna Be Startin' Somethin'
12. Stranger in Moscow

Uit dit lijstje was de top 12 vrij snel duidelijk, nummer 11 en 12 was een nek-aan-race race. Maar wilde ik toch even laten zien, dat verdienen ze gewoon.
MJ een ras entertainer met overwegend fantastisch songmateriaal. Ik mis toch wel een "aantal" persoonlijke favorieten (van voornamelijk het Dangerous en HIStory album): D.S. / Jam / Earth Song / Who Is It? / Why You Wanna Trip on Me / Gone Too Soon / Childhood / Tabloid Junkie / Heartbreaker en 2000 Watts. Aan de andere kant gelukkig maar, want dan was ik nooit uit een top 10 gekomen.

Lange tijd had ik niet verwacht dat er nog een MJ nummer tussen het gouden Thriller trio zou komen, maar dat is nu toch al een aantal jaren Smooth Criminal wel gelukt. Daarachter volgen dan die persoonlijke favorieten en overige top 10 nummers hier. Maar Billie Jean en Beat It zullen nooit meer worden overtroffen. Ook niet door Do You Know Where Your Children Are van het recentste Xscape album.

Billie Jean is trouwens mijn favoriete nummer allertijden.

Edgar18 nogmaals dank voor deze geweldige aflevering van dit spel. Het heeft me er toe aangezet om het gehele officiële MJ oeuvre weer eens integraal te gaan beluisteren. En da's genieten. Mooie afsluiting van de vakantieperiode.

1. They Don't Care about Us: geweldig opzwepend nummer! Met wat ophef over de tekst in die tijd. Het mag niet van invloed zijn maar van die videoclip word ik ook wel vrolijk
2. Don't Stop Till You Get Enough: Lange tijd mijn favoriet geweest. Misschien wel dé discoplaat van de jaren '70
3. Wanna Be Startin' Somethin': het best nummer van Thriller. Het heeft iets hypnotiserend in zich
Die baslijn doet het 'm

4. Smooth Criminal
5. The Way You Make Me Feel *
6. Billie Jean
7. Dirty Diana
8. Beat It
9. Thriller
10. P.Y.T. (Pretty Young Thing)

1. Dirty Diana
2. Beat It
3. Billie Jean
4. Man In The Mirror
5. I Just Can’t Stop Loving You (met Siedah Garrett) *
6. The Way You Make Me Feel *
7. Thriller
8. Another Part of Me *
9. Wanna Be Startin' Somethin'
10. Liberian Girl

1. Human Nature *
2. Man In The Mirror *
3. Thriller
4. Billie Jean
5. Leave Me Alone *
6. I Just Can’t Stop Loving You (met Siedah Garrett) *
7. Wanna Be Startin' Somethin'
8. Beat It
9. Smooth Criminal
10. Don't Stop Till You Get Enough

Net zoals iedereen hier mis ik ook wel een paar nummers in deze top 10. Met name Baby Be Mine, Give In To Me en She’s Out Of My Life had ik graag hoog in mijn lijstje gezet. Mijn nummer 1 is gelukkig wel mijn echte Michael Jackson nummer 1.

En inderdaad, wat een monument was die Michael Jackson toch. Misschien wel de enige popartiest die echt larger than life was. Zijn muziek, zijn shows, zijn videoclips, uit alles sprak een soort oerkracht. Unieke man.

Verder is het geval Michael Jackson triest genoeg ook het ultieme bewijs dat geld, roem en succes niet automatisch voor een gelukkig leven zorgt. Hij heeft er veel voor moeten opgeven, en ook veel shit voor in de plaats gekregen. Maar met zijn legendarische muziek heeft hij wel zijn stempel op de moderne geschiedenis gedrukt.

1. Black or White
2. Thriller
3. Smooth Criminal
4. They Don't Care about Us
5. I Just Can’t Stop Loving You (met Siedah Garrett) *
6. Billie Jean
7. Stranger in Moscow
8. Another Part of Me *
9. Off the Wall
10. Man In The Mirror *

Het is nogal een gemankeerde lijst geworden, alleen Black or White en Thriller zouden mijn echte top10 gehaald hebben. Het titelnummer van Off the Wall is het oudste nummer van Jackson dat me echt kan boeien (en wellicht is het op dat album ook wel een wat vreemde eend in de bijt) en Thriller bevat voor mij eigenlijk ook maar drie echte favorieten (Beat it viel net buiten de lijst).

Vanaf Bad wordt Michael voor mij veel interessanter, pop-Michael dus. Helaas viel er weinig te kiezen uit het latere deel van zijn oeuvre (drie nummers van na Bad!).

Maar goed, een top10 is een top10 en tien fijne platen zijn het geworden.

01. Billie Jean
02. Human Nature
03. Wanna Be Startin' Somethin'
04. Black or White
05. Dirty Diana
06. Thriller
07. Smooth Criminal
08. Beat It
09. Rock with You
10. Don't Stop Till You Get Enough

Remember the Time en Earth Song zouden de top 10 gehaald hebben.

01. Billie Jean
02. Wanna Be Startin' Somethin'
03. Beat It
04. Smooth Criminal
05. Another Part of Me *
06. Thriller
07. Don't Stop Till You Get Enough
08. Stranger in Moscow
09. Rock with You
10. Black or White

Tja, een top 10 zonder nummers die er voor mij echt in horen zoals Give Into Me, You Are There en Earth Song. Maar natuurlijk nog steeds een lijst met topsongs. Wel duidelijk dat Thriller voor mij hét album is en blijft. Met Bad heb ik een haat-liefde verhouding en in mijn ogen blijft het geweldige Dangerous album echter onderbelicht. Latere nummers als Ghosts, This Time Around en Slave to the Rhythm of Motown tracks als I Wanna Be Where You Are en One Day in Your Life hadden geen kans gemaakt, maar zijn wel een eervolle vermelding waard.

Cured
1. Billie Jean
2. Beat It
3. Thriller
4. Wanna Be Startin' Something
5. Don't Stop Till You Get Enough
6. Human Nature
7. Off The Wall
8. Liberian Girl
9. Rock With You
10. Smooth Criminal

johannesA
1. Beat It
2. They Don't Care about Us
3. Human Nature *
4. I Just Can’t Stop Loving You (met Siedah Garrett) *
5. Stranger in Moscow
6. Rock with You
7. Dirty Diana
8. Another Part of Me *
9. Man In The Mirror *
10. Off the Wall

Zelf heb ik een voorkeur voor de soul / funk MJ, ook omdat dit in zijn genen zat en hoe! Toch zijn er ook op latere albums (natuurlijk) echt goede nummers te vinden. Maar de Bad tour, met materiaal als een Motown medley t/m nummers van het album Bad was muzikaal de beste en ook qua show nog echt MJ. Billie Jean en de moonwalk in de Kuip!

1. Billie Jean: als je opschrijft de beste beat ooit dan wil dat toch wel even wat zeggen. Die werd ook nog eens benadrukt door oplichtende tegels in de clip. Daarbij een heerlijk refrein gezongen door die fraaie stem van Michael Jackson.

2. Don't Stop 'till You Get Enough: de fantastische opener van het fantastische Off The Wall, het meest funky album van MJ. Hoe swingend kan een nummer zijn?

3. Off The Wall: het wat coolere broertje van Don't Stop swingt ook de pan meer dan uit.

4. Thriller: bijna iedereen zat toen met hoge verwachtingen op de clip te wachten en toch overtrof die de stoutste verwachtingen. De 'soundtrack' erbij is geweldig, en altijd even harder zetten als de deur dicht slaat.

5. Rock With You: hoewel dit nummer eigenlijk iets te zoet zou moeten zijn voor mij, ga ik iedere keer overstag door dat fantastische heel fraai gezongen refrein.

6. Dirty Diana: de beste rocksong van MJ, met een erg lekkere gitaar.

7. Wanna Be Startin' Something: de Don't Stop van Thriller, maar ook oh zo lekker, Yeah Yeah!

8. I Just Can't Stop Lovin' You*: een van de mooiste duetten ooit. Ook Siedah Garrett zingt geweldig. En even op de tafel of het stuur slaan bij de dubbele beat! (...and if I stop...)

9. Human Nature*: een van zijn mooiste liedjes.

10 Stranger In Moscow: het beste nummer na het Bad album, sterk gezongen door MJ.

01. Human Nature *
02. Thriller
03. Don't Stop 'Til You Get Enough
04. Off the Wall
05. Wanna Be Startin' Somethin'
06. Billie Jean
07. Leave Me Alone *
08. Stranger in Moscow
09. The Way You Make Me Feel *
10. Rock With You

songtitel-dingetje : Don't Stop 'Til You Get Enough ... 'Til i.p.v. Till

west schreef:
Zelf heb ik een voorkeur voor de soul / funk MJ, ook omdat dit in zijn genen zat en hoe! Toch zijn er ook op latere albums (natuurlijk) echt goede nummers te vinden. Maar de Bad tour, met materiaal als een Motown medley t/m nummers van het album Bad was muzikaal de beste en ook qua show nog echt MJ. Billie Jean en de moonwalk in de Kuip!

Ik was er bij op de 2e avond van de 3 in juni '88 (preciese datum weet ik niet meer).
Wat een geweldig concert hè? Inderdaad Billy Jean.. Al had dat zakkende podium in '93 ook wel wat.

Wel was de setlist wat mij betreft al iets minder van van de openingsconcerten in Yokohama. Een aantal The Jacksons nummers (als Lovely one, Things i do for you en shake your body down to the ground) maar ook Off the wall werden vervangen door nummers van Bad. Op zich jammer, want die funky nummers deden het juist zo goed live. Wel begrijpelijk, want het was tenslotte de Bad tour.

Hoewel ik het Japan registratie veel beter vind dan die van Wembley, blijft dit met afstand zijn beste solo tour. Hij song nog live en was vol energie. De tour sloeg ook nog niet door in idiote grootheidswaanzin zoals de latere tournees (ik noem maar weer de grote beelden, de gekke pakjes, de Walt Disney achtige kinderkoren). Dansend was hij bij de Victory tour met zijn broers op zijn top denk ik (een groot verschil in snelheid met History).

Ik vind het onbegrijpelijk dat op aERodynamIC na niemand voor P.Y.T. kiest.
Het bewijst maar weer eens dat iedereen muziek (en misschien wel alles) totaal anders ervaart.

Voor mij een van de lekkerste en aanstekelijkste nummers die ik ken. Het introotje.. dan die onweerstaanbaar groove. Heerlijk ritme, baslijntje, zo funky gezongen, lekkere melodie (net als Baby be mine), die vocoder, de toetsen riedeltjes van Greg Phillinganes en James Ingram, het koortje met Janet en LaToya, de funky bas hier samen met de conga achtige ritmes..
Hoe kun je hierop stil blijven zitten? Ik heb serieus altijd aangenomen dat iedereen zo'n nummer zo beleeft.

zaaf
Hahahaha, wat schattig. Moet je eens een dansavondje regelen en denken dat je de topste muziek hebt verzameld om los te gaan. Kan dan nog wel es tegenvallen....

zaaf
1. P.Y.T. (Pretty Young Thing) *
2. Another Part of Me *
4. Thriller
5. Don't Stop Till You Get Enough
6. Rock with You
7. They Don't Care about Us
8. Smooth Criminal
9. Off the Wall
10. Leave Me Alone *

zaaf schreef:
Hahahaha, wat schattig. Moet je eens een dansavondje regelen en denken dat je de topste muziek hebt verzameld om los te gaan. Kan dan nog wel es tegenvallen....

Haha.. Ervaring mee?
P.Y.T. schaar ik i.i.g. niet onder de nummers op op los te gaan. Het is meer dat ik er heel vrolijk van word, een lekker nostalgisch gevoel krijg, en het bewegen is iets ingetogener. Net als bij Baby be mine. Maar die campagne heeft ook al niet geholpen.

Maar gezien jouw lijstje hoef ik niets uit te leggen.

MJ Top 10

1. Smooth Criminal
2. Billie Jean
3. Dirty Diana
4. Beat It
5. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
6. Another Part of Me
7. Don't Stop Till You Get Enough
8. Black or White
9. Wanna Be Startin' Somethin'
10. Man In The Mirror

zaaf
Nou, uitleggen mag altijd getracht

Maar PYT en los gaan was niet direct gekoppeld hoor (hoewel, zo zie je maar...) maar het was een voorbeeldje. Met ervaring idd En zo'n avond kan gelukkig ook anderszins erg geslaagd raken.

zaaf schreef:
Nou, uitleggen mag altijd getracht

Maar PYT en los gaan was niet direct gekoppeld hoor (hoewel, zo zie je maar...) maar het was een voorbeeldje. Met ervaring idd En zo'n avond kan gelukkig ook anderszins erg geslaagd raken.

Mooi zo.

1. Thriller
2. Billie Jean
4. Rock With You
5. P.Y.T. (Pretty Young Thing)*
6. Man In The Mirror*
7. Beat It
8. The Way You Make Me Feel*
9. Don't Stop Till You Get Enough
10. Black Or White

Redelijk moeilijk...ik mis ook veel. Enkel de top 3 is vast, van de rest ben ik eigenlijk niet zo zeker

1. Off the Wall
2. Wanna Be Startin' Somethin'
3. P.Y.T. (Pretty Young Thing) *
4. Don't Stop Till You Get Enough
5. Human Nature *
6. Rock with You
7. Dirty Diana
8. Thriller
9. Stranger in Moscow
10. Liberian Girl

Billy Jean en Beat It heb ik nooit zo geweldig gevonden.

Cured
Tsja, ieder heeft zijn eigen achtergrond.

west schreef:
Maar de Bad tour, met materiaal als een Motown medley t/m nummers van het album Bad was muzikaal de beste en ook qua show nog echt MJ. Billie Jean en de moonwalk in de Kuip!

Mijn zus was mega-fan en was daar ook bij. Ik ben haar toen met mijn moeder gaan ophalen na afloop en stond daar in mijn Prince t-shirt.... kreeg ik nog aardig wat commentaar op van MJ fans hahaha (en dat was niet positief).
In die tijd moest ik weinig van MJ hebben alleen al om mijn zus wat tegengas te geven. Er deugde toen niks aan hem wat mij betreft (maar stiekem natuurlijk wel haar MJ lp's op cassette overnemen en draaien natuurlijk)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.