Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 9 oktober 2014, 21:47 uur
Ik ben binnenkort aan de beurt met Guided By Voices maar mijn stemming en tijd maken dat ik het niet echt zie zitten komende tijd.. wellicht dat iemand anders (ArthurDZ?) hem wil doen, of dat er geschoven wordt in het program, mij is het om het even... wellicht kom ik nog wel even kijken of ik mee wil doen.
0
zaaf
geplaatst: 9 oktober 2014, 22:04 uur
Dance Lover schreef:
Ik heb ( nog ) geen Spotify, ik zag wel dat je op Spotify naar muziek van Four Tet kan luisteren, maar of alle nummers erop staan geen idee. Misschien dat iemand anders die vraag kan beantwoorden.
Ik heb ( nog ) geen Spotify, ik zag wel dat je op Spotify naar muziek van Four Tet kan luisteren, maar of alle nummers erop staan geen idee. Misschien dat iemand anders die vraag kan beantwoorden.
Nee, niet alle nummers staan erop.
0
geplaatst: 9 oktober 2014, 22:56 uur
Mag een top 5 even voor de makkelijk?
1. Locked
2. Pinnacles
3. Pyramid (Pink fanboy
)
4. Love Cry
5. Moth ( Feat. Burial )
1. Locked
2. Pinnacles
3. Pyramid (Pink fanboy
)4. Love Cry
5. Moth ( Feat. Burial )
0
zaaf
geplaatst: 9 oktober 2014, 23:15 uur
01 Angel Echoes
Geniaal stukje muziek dit. Keer op keer slokt het me op. Het hele album trouwens.
02 Sleep, Eat Food, Have Visions
03 My Angel Rocks Back And Forth
04 Love Cry
05 Pinnacles
06 Sing
07 Ribbons
08 Twenty Three
09 Locked
10 She Just Likes To Fight
Geniaal stukje muziek dit. Keer op keer slokt het me op. Het hele album trouwens.
02 Sleep, Eat Food, Have Visions
03 My Angel Rocks Back And Forth
04 Love Cry
05 Pinnacles
06 Sing
07 Ribbons
08 Twenty Three
09 Locked
10 She Just Likes To Fight
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 00:01 uur
The Scientist schreef:
Ik ben binnenkort aan de beurt met Guided By Voices maar mijn stemming en tijd maken dat ik het niet echt zie zitten komende tijd.. wellicht dat iemand anders (ArthurDZ?) hem wil doen, of dat er geschoven wordt in het program, mij is het om het even... wellicht kom ik nog wel even kijken of ik mee wil doen.
Ik wil best ruilen, door bv. Primal Scream die nu op 20 feb staat over twee weken al te doen? Mocht iemand anders willen ruilen dan is mij dat ook eender.
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 14:39 uur
herman schreef:
Ik wil best ruilen, door bv. Primal Scream die nu op 20 feb staat over twee weken al te doen? Mocht iemand anders willen ruilen dan is mij dat ook eender.
(quote)
Goed plan! Ik zie het namelijk ook niet meteen zitten om Guided By Voices over te nemen.
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 18:18 uur
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 19:10 uur
10. Sleep, Eat Food, Have Visions
Het album Everything Ecstatic heb ik lange tijd verwaarloosd. Onterecht zo bleek deze week. Sun Drums and Soil is mijn favoriet van dat album, maar ook dit nummer mag er zeker wezen. De opbouw is nog vrij rustig, maar na een paar minuten ben ik volledig in de ban van een van Four Tet`s meest trippy producties!
09. Locked
Dit is dan weer een nummer wat ik het liefst hoor als ik languit op mijn ligbedje bij het zwembad lig of gewoon in mijn tuinstoel in een zonovergoten tuin. Een extreem relaxt en loungy nummer met een fantastisch diep klankenpallet.
08. My Angel Rocks Back and Forth
Een van de meest schattigste nummers van deze man. Alhoewel de bad eend geluiden in Slow Jam en het frisse Angel Echoes dicht in de buurt komen. De melodie is lief, maar bevat tevens genoeg body dankzij het weerstaan van alle ruis, waar de prachtige melodie zich moeiteloos doorheen weet te manoeuvreren.
07. Twenty Three
Als ik dit nummer hoor, kan ik niet anders dan heel vrolijk worden. Leuke effecten en de jazzy sfeer waarmee dit nummer eindigt doen mij altijd opveren van genot.
06. Lion
Four Tet geeft hier een masterclass "hoe bouw ik een nummer succesvol op?" Spannend, duister, [i]diep en zelfs opzwepend/dansbaar dankzij het gebruik van heerlijke effecten die je in een ver land doen wanen, waar een leeuw jacht maakt op zijn prooi.
05. Text022
Voor deze Greatest Hits editie was dit nummer nog amper op mijn radar verschenen. Wat mij betreft mag Four Tet deze koers aanhouden voor bij zijn volgende album. Veel fijne wereldmuziek invloeden in dit nummer en perfect als afsluiter van een mooi feest.
04. Love Cry
Hèt nummer waardoor ik mij destijds in Four Tet ging verdiepen. Heerlijke euforische opbouw!
03. This Unfolds
De titel zegt het al, dit nummer bloeit helemaal open naarmate hij vordert. Hoogtepunt is de vrij simpele, maar uiterst doeltreffende beat die Four Tet`s dansaspiraties eer aan doen.
02. Unspoken
Fijne opbouw met enthousiast drumwerk en ingetogen, sobere melodie die gaandeweg steeds levendiger wordt, ruist en kraakt waarna de melodie schittert over golven van ruis en geklooi met voice samples heen.
01. Pinnacles
Uitgegroeid tot mijn favoriet, al vond ik dit nummer van begin af aan al heel spannend. Lekker groovy en dansbaar, maar ook geschikt om lekker bij te relaxen. De toonverandering richting het einde van dit nummer maakt dat dit nummer ook in de juiste sferen weet te eindigen. Nimmer eentonig, deze veelzijdige groovy minimal deeptechno plaat.
Het album Everything Ecstatic heb ik lange tijd verwaarloosd. Onterecht zo bleek deze week. Sun Drums and Soil is mijn favoriet van dat album, maar ook dit nummer mag er zeker wezen. De opbouw is nog vrij rustig, maar na een paar minuten ben ik volledig in de ban van een van Four Tet`s meest trippy producties!
09. Locked
Dit is dan weer een nummer wat ik het liefst hoor als ik languit op mijn ligbedje bij het zwembad lig of gewoon in mijn tuinstoel in een zonovergoten tuin. Een extreem relaxt en loungy nummer met een fantastisch diep klankenpallet.
08. My Angel Rocks Back and Forth
Een van de meest schattigste nummers van deze man. Alhoewel de bad eend geluiden in Slow Jam en het frisse Angel Echoes dicht in de buurt komen. De melodie is lief, maar bevat tevens genoeg body dankzij het weerstaan van alle ruis, waar de prachtige melodie zich moeiteloos doorheen weet te manoeuvreren.
07. Twenty Three
Als ik dit nummer hoor, kan ik niet anders dan heel vrolijk worden. Leuke effecten en de jazzy sfeer waarmee dit nummer eindigt doen mij altijd opveren van genot.
06. Lion
Four Tet geeft hier een masterclass "hoe bouw ik een nummer succesvol op?" Spannend, duister, [i]diep en zelfs opzwepend/dansbaar dankzij het gebruik van heerlijke effecten die je in een ver land doen wanen, waar een leeuw jacht maakt op zijn prooi.
05. Text022
Voor deze Greatest Hits editie was dit nummer nog amper op mijn radar verschenen. Wat mij betreft mag Four Tet deze koers aanhouden voor bij zijn volgende album. Veel fijne wereldmuziek invloeden in dit nummer en perfect als afsluiter van een mooi feest.
04. Love Cry
Hèt nummer waardoor ik mij destijds in Four Tet ging verdiepen. Heerlijke euforische opbouw!
03. This Unfolds
De titel zegt het al, dit nummer bloeit helemaal open naarmate hij vordert. Hoogtepunt is de vrij simpele, maar uiterst doeltreffende beat die Four Tet`s dansaspiraties eer aan doen.
02. Unspoken
Fijne opbouw met enthousiast drumwerk en ingetogen, sobere melodie die gaandeweg steeds levendiger wordt, ruist en kraakt waarna de melodie schittert over golven van ruis en geklooi met voice samples heen.
01. Pinnacles
Uitgegroeid tot mijn favoriet, al vond ik dit nummer van begin af aan al heel spannend. Lekker groovy en dansbaar, maar ook geschikt om lekker bij te relaxen. De toonverandering richting het einde van dit nummer maakt dat dit nummer ook in de juiste sferen weet te eindigen. Nimmer eentonig, deze veelzijdige groovy minimal deeptechno plaat.
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 20:31 uur
Pfft, ik hoor nu pas zijn remix voor Caribou's Melody Day. Geweldig. Een van de beste jaren '60 nummers die ik ooit gehoord heb. 

0
geplaatst: 10 oktober 2014, 20:44 uur
01. Lion *
02. Pyramid
03. Pinnacles
04. Love Cry
05. Twenty Three *
06. Locked
07. Jupiters *
08. KH - TEXT022 (The Track I've Been Playing that People Keep Asking About and that Joy Used in His RA Mix and Daphni Played on Boiler Room)
09. Angel Echoes
10. Moth ( Feat. Burial )
Was altijd fan van Pause en Rounds, maar ten tijde van Love Cry veranderde Kieran voor mij van een verdienstelijk downtempo producer naar een van de meest interessante artiesten in de muziek tout court. Mijn nummer 1 en 2 nomineer ik meteen voor mijn top 100 aller tijden.
02. Pyramid
03. Pinnacles
04. Love Cry
05. Twenty Three *
06. Locked
07. Jupiters *
08. KH - TEXT022 (The Track I've Been Playing that People Keep Asking About and that Joy Used in His RA Mix and Daphni Played on Boiler Room)
09. Angel Echoes
Was altijd fan van Pause en Rounds, maar ten tijde van Love Cry veranderde Kieran voor mij van een verdienstelijk downtempo producer naar een van de meest interessante artiesten in de muziek tout court. Mijn nummer 1 en 2 nomineer ik meteen voor mijn top 100 aller tijden.
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 21:09 uur
Ben geen kenner van Four Tet, maar ik heb maar eens een poging gedaan. Ik moet zeggen, niet slecht. Al een tijd geleden dat ik There Is Love in You hoog heb beoordeeld, maar ik heb daarna eigenlijk nooit meer de tijd genomen om zijn discografie door te pluizen. Hoogste tijd dat ik dat eens snel doe.
01. Love Cry
02. Lion
03. Pyramid
04. KH - TEXT022 (The Track I've Been Playing that People Keep Asking About and that Joy Used in His RA Mix and Daphni Played on Boiler Room
05. Unspoken
06. Sing
07. Locked
08. Pinnacles
09. She Just Likes to Fight
01. Love Cry
02. Lion
03. Pyramid
04. KH - TEXT022 (The Track I've Been Playing that People Keep Asking About and that Joy Used in His RA Mix and Daphni Played on Boiler Room
05. Unspoken
06. Sing
07. Locked
08. Pinnacles
09. She Just Likes to Fight
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 22:02 uur
Pink was een heerlijk album, maar Rounds spant toch de kroon, de album-versie zoals die niet bedoeld is dan
.
1. Unspoken
2. Locked
3. Pinnacles
4. KH - TEXT022 (The Track I've Been Playing that People Keep Asking About and that Joy Used in His RA Mix and Daphni Played on Boiler Room) *
5. Angel Echoes
6. Lion *
7. Sleep, Eat Food, Have Visions *
8. Pyramid
9. She Just Likes To Fight
10. Slow Jam
11. Jupiters *
.1. Unspoken
2. Locked
3. Pinnacles
4. KH - TEXT022 (The Track I've Been Playing that People Keep Asking About and that Joy Used in His RA Mix and Daphni Played on Boiler Room) *
5. Angel Echoes
6. Lion *
7. Sleep, Eat Food, Have Visions *
8. Pyramid
9. She Just Likes To Fight
10. Slow Jam
11. Jupiters *
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 01:31 uur
Ik heb uiteindelijk gelukkig nog 9 lijsten binnengekregen voor deze begenadigde artiest.
Waarvoor dank: herman zaaf panjoe inquestos kobe bryant fan DenDimi Ataloona -SprayIt- Dance Lover
De uitslag:
19. Ultraísta - Smalltalk [Four Tet Remix] 0 (0x genoemd) *
19. Crazy Bald Heads - First Born [Four Tet Remix] 0 (0x genoemd) *
18. Jupiters 4 (1x genoemd) *
17. Ribbons 5 (2x genoemd)
16. Slow Jam 10 (3x genoemd)
15. Sing 13 (3 x genoemd)
14. Twenty Three 13 (3x genoemd) *
13. Moth ( Feat. Burial ) 15 (5x genoemd)
12. She Just Likes To Fight 16 (5 x genoemd)
11. This Unfolds 17 (3 x genoemd) *
Opvallend genoeg liet iedereen de 2 remixen helemaal links liggen.
De albums: Pink (4X), There Is Love In You (2X), Rounds (2X) & Everything Ecstatic (1X) en nog een onbestemde single zijn nog steeds in de race.
Het album Pause en alle EP `s hebben geen nummers meer over in de Top 10. Alsmede heeft geen een nummer van Four Tet `s laatste album Beautiful Rewind de Finale weten te behalen. Aerial was nog het dichtste bij glorie voor dat album.
Waarvoor dank: herman zaaf panjoe inquestos kobe bryant fan DenDimi Ataloona -SprayIt- Dance Lover
De uitslag:
19. Ultraísta - Smalltalk [Four Tet Remix] 0 (0x genoemd) *
19. Crazy Bald Heads - First Born [Four Tet Remix] 0 (0x genoemd) *
18. Jupiters 4 (1x genoemd) *
17. Ribbons 5 (2x genoemd)
16. Slow Jam 10 (3x genoemd)
15. Sing 13 (3 x genoemd)
14. Twenty Three 13 (3x genoemd) *
13. Moth ( Feat. Burial ) 15 (5x genoemd)
12. She Just Likes To Fight 16 (5 x genoemd)
11. This Unfolds 17 (3 x genoemd) *
Opvallend genoeg liet iedereen de 2 remixen helemaal links liggen.
De albums: Pink (4X), There Is Love In You (2X), Rounds (2X) & Everything Ecstatic (1X) en nog een onbestemde single zijn nog steeds in de race.
Het album Pause en alle EP `s hebben geen nummers meer over in de Top 10. Alsmede heeft geen een nummer van Four Tet `s laatste album Beautiful Rewind de Finale weten te behalen. Aerial was nog het dichtste bij glorie voor dat album.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 01:40 uur
10. Sleep, Eat Food, Have Visions ( Everything Ecstatic 2005 ) 18 punten (4 x genoemd) *
Ik ben blij om te zien dat in ieder geval 1 nummer van Everything Ecstatic de Top 10 heeft gehaald!
Ik ben blij om te zien dat in ieder geval 1 nummer van Everything Ecstatic de Top 10 heeft gehaald!
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 01:43 uur
09. My Angel Rocks Back And Forth ( Rounds 2003 ) 25 punten (4 x genoemd ) *
We maken een sprongetje, net als de nummer 10 weer een nominatie die goed scoort!
We maken een sprongetje, net als de nummer 10 weer een nominatie die goed scoort!
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 01:51 uur
08. KH - TEXT022 (The Track I've Been Playing that People Keep Asking About and that Joy Used in His RA Mix and Daphni Played on Boiler Room) ( Album onbekend ) 31 punten (6 x genoemd) *
En ik maar denken dat alleen Sufjan Stevens met zulke lange titels aan kwam zetten.....
Wat jullie betreft mag Four Tet zeker op de Afrobeat tour gaan. En weer een nominatie die goed scoort!
En ik maar denken dat alleen Sufjan Stevens met zulke lange titels aan kwam zetten.....
Wat jullie betreft mag Four Tet zeker op de Afrobeat tour gaan. En weer een nominatie die goed scoort!
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 01:58 uur
07. Angel Echoes ( There Is Love In You 2010 ) 33 punten (5 x genoemd) #1 van zaaf
Kon niet in het kielzog blijven van een ander nummer van There Is Love In You. Desondanks een uitstekende notering die tot stand kwam dankzij enkele hoge noteringen. Moth werd bijvoorbeeld ook 5 x genoemd, maar sprokkelde nog geen eens de helft van dit aantal punten bij elkaar.
Kon niet in het kielzog blijven van een ander nummer van There Is Love In You. Desondanks een uitstekende notering die tot stand kwam dankzij enkele hoge noteringen. Moth werd bijvoorbeeld ook 5 x genoemd, maar sprokkelde nog geen eens de helft van dit aantal punten bij elkaar.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 02:04 uur
06. Lion ( Pink 2012 ) 37 punten (6 x genoemd) #1 van herman *
En daar hebben we eindelijk het eerste nummer van Pink. Tevens de best scorende nominatie. Met nog 3 nummers van Pink in het verschiet kunnen we trouwens gerust stellen dat Pink een monopoliepositie bekleedt in de top van dit spel.
En daar hebben we eindelijk het eerste nummer van Pink. Tevens de best scorende nominatie. Met nog 3 nummers van Pink in het verschiet kunnen we trouwens gerust stellen dat Pink een monopoliepositie bekleedt in de top van dit spel.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 02:10 uur
05. Pyramid ( Pink 2012 ) 41 punten (6 x genoemd)
Voor dit nummer op het compilatiealbum Pink terecht kwam zag dit nummer al ruimschoots het levenslicht middels de cd uitgave: Fabriclive 59 uit 2011. Streed lang mee om de eindoverwinning, maar kwam uiteindelijk net wat tekort.
Voor dit nummer op het compilatiealbum Pink terecht kwam zag dit nummer al ruimschoots het levenslicht middels de cd uitgave: Fabriclive 59 uit 2011. Streed lang mee om de eindoverwinning, maar kwam uiteindelijk net wat tekort.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 02:19 uur
04. Unspoken ( Rounds 2003 ) 45 punten (5 x genoemd) #1 van DenDimi kobe bryant fan & inquestos
Maar liefst 3 #1 noteringen en 1 x een #2 notering zijn niet genoeg voor een podiumplaats. Daarvoor werd dit nummer flink wat minder genoemd dan de Top 3. Ik had het dit epische nummer wel gegund eigenlijk. Schrale troost: dit nummer scoorde de meeste #1 noteringen.
Maar liefst 3 #1 noteringen en 1 x een #2 notering zijn niet genoeg voor een podiumplaats. Daarvoor werd dit nummer flink wat minder genoemd dan de Top 3. Ik had het dit epische nummer wel gegund eigenlijk. Schrale troost: dit nummer scoorde de meeste #1 noteringen.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 02:24 uur
03. Locked ( Pink 2012 ) 50 punten (9 x genoemd) #1 van -SprayIt-
Dit was het enige nummer dat in alle Top 10`s was terug te vinden. Toch kon dit nummer er net niet met de eindoverwinning vandoor gaan, een podiumplek is echter ook verdienstelijk!
Dit was het enige nummer dat in alle Top 10`s was terug te vinden. Toch kon dit nummer er net niet met de eindoverwinning vandoor gaan, een podiumplek is echter ook verdienstelijk!
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 02:30 uur
02. Love Cry ( There Is Love In You 2010 ) 53 punten (8 x genoemd) #1 van Ataloona
Het enige nummer dat de Pink delegatie kon bedreigen en lang leek af te stevenen op de eindoverwinning. Op het laatst ging het dan toch nog jammerlijk mis. Op de nummer 3 na wel het meest genoemd in alle lijstjes dus zeker ontzettend geliefd!
Het enige nummer dat de Pink delegatie kon bedreigen en lang leek af te stevenen op de eindoverwinning. Op het laatst ging het dan toch nog jammerlijk mis. Op de nummer 3 na wel het meest genoemd in alle lijstjes dus zeker ontzettend geliefd!
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 02:42 uur
01. Pinnacles ( Pink 2012 ) 54 punten (7 x genoemd) # van panjoe & Dance Lover
En nipt ging Pinnacles er met de hoofdprijs vandoor! Ik sluit af met een mooie recensie van panjoe
En nipt ging Pinnacles er met de hoofdprijs vandoor! Ik sluit af met een mooie recensie van panjoe
Een nummer dat flink de tijd nodig heeft gehad om in te dalen. Eerst vond ik het één van de saaiere nummers van verzamelplaat Pink; tegenwoordig geldt het als één van mijn favoriete tracks in het algemeen. Weer is het de combinatie van opbouw en groove die het 'm doet - het duurt een kleine 2 minuten voor we het nummer in volle glorie horen - en het voor Hebden kenmerkende spel tussen analoog en digitaal, organisch en gefragmenteerd, komt in mijn ogen perfect uit de verf.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 02:45 uur
Mooie winnaar! Bedankt iedereen voor het meespelen van dit leuke spel! 
Ik draag de regie graag over aan zaaf voor de Underworld editie.
Ik ga zeker van de partij zijn!

Ik draag de regie graag over aan zaaf voor de Underworld editie.
Ik ga zeker van de partij zijn!

0
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2014, 05:05 uur
Dank Dance Lover voor deze Four Tet-editie. Fijne muziek om weer lekker in te duiken.
Ik knal er meteen een Underworld Greatest Hits achteraan.
Ik knal er meteen een Underworld Greatest Hits achteraan.
0
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2014, 05:07 uur
Greatest hits van Underworld - we schuiven op richting dance. Freur-nummers mogen genomineerd worden, staan niet in de startlijst.
1e Ronde Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken.
De startlijst:
Always Loved a Film
Beautiful Burnout
Bigmouth
Born Slippy .NUXX
Cowgirl
Crocodile
Dark & Long
Dinosaur Adventure 3D
Dirty Epic
Jumbo
Moaner
Pearl's Girl
Push Upstairs
Rez
Scribble
Shudder / King of Snake
Spikee
Stand Up
Two Months Off
Underneath the Radar (lousy kwaliteit clip, maar amusant….)
Wil tuktak of panjoe de titel van dit topic aanpassen?
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
1e Ronde Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken.
De startlijst:
Always Loved a Film
Beautiful Burnout
Bigmouth
Born Slippy .NUXX
Cowgirl
Crocodile
Dark & Long
Dinosaur Adventure 3D
Dirty Epic
Jumbo
Moaner
Pearl's Girl
Push Upstairs
Rez
Scribble
Shudder / King of Snake
Spikee
Stand Up
Two Months Off
Underneath the Radar (lousy kwaliteit clip, maar amusant….)
Wil tuktak of panjoe de titel van dit topic aanpassen?
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
0
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2014, 05:09 uur
Misschien vinden deze users het leuk om deze editie mee te spelen? aERodynamIC andré brooklyn GrafGantz musicfriek RogerV thelion wandercats wendyvortex
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 09:23 uur
Helaas, toch geen tijd meer gevonden om de Four Tet finale te beluisteren, maar ik haal dat zeker nog eens in, gewoon om heel wat nummers ervan te ontdekken 
Hoe komt het eigenlijk dat dit spelletje op vrijdag eindigt en niet op bvb zaterdag of zondag?

Hoe komt het eigenlijk dat dit spelletje op vrijdag eindigt en niet op bvb zaterdag of zondag?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.