MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
10. Lost in the Flood* (136) (17)

Het enige nummer van het debuut die de finale wist te halen, staat ook nog net in de top 10. That's quicksand man, that ain't mud!

9. Point Blank* (145) (19) en de nummer 1 van Salvadore en dix

De tweede van The River staat op 9. Geweldige live-versie ook.

8. Backstreets* (146) (19) en de nummer 1 van Brunniepoo

Het zal vast niemand verbazen dat de vier nummers van Born To Run in de finale allemaal heel hoog staan. Backstreets komen we als eerste tegen.

7. Darkness On The Edge Of Town* (153) (18) en de nummer 1 van zaaf

Darkness On The Edge Of Town had vijf nummers in de finale, waarvan er drie heel hoog staan. Alleen The Promised Land en Candy's Room wisten de bovenste twintig niet te bereiken, ondanks een nummer 1-positie voor die laatste.

6. Badlands (173) (24) en de nummer 1 van Kees-Jan

De opener van Darkness On The Edge Of Town eindigt buiten de top 5. Die top 5 slaat ook een gat met de rest van de finalisten qua puntenaantallen. Met een liveclipje van zijn passage op Pinkpop van een aantal jaar geleden.

5. Born to Run (236) (24) en de nummer 1 van Co Jackso

Plot twist: de misschien wel gedoodverfde winnaar van dit soort spelletjes over Bruce Springsteen eindigt bij ons 'slechts' op de vijfde plaats. Van het gelijknamige album doen twee nummers het nog beter!

4. Racing in the Street (248) (27) en de nummer 1 van crosskip

Niet Badlands, maar Racing In The Streets is de best scorende van Darkness. Dat het nummer zelfs Born To Run achter zich wist te laten, is ook verrassend te noemen.

3. The River (286) (28) en de nummer 1 van Scorpion_21, 50tracks, Simon77 en west

Meer onverwachte wendingen, want ook die andere gedoodverfde winnaar The River gaat hier niet met het goud lopen. Het werd brons voor de best scorende The River-track.

Wow, Jungleland zelfs boven the River. Dat had ik niet verwacht.

2. Jungleland* (294) (28) en de nummer 1 van laxus11, uffing en Dungeon

Achteraf gezien had deze dus in de startlijst gemoeten. Door vrijwel iedereen genomineerd, door vrijwel iedereen in hun top 15 gezet, en passant Born To Run afgetroefd, en op een haar na met de hoofdprijs gaan lopen. Maar ja, wat een nummer ook hé. Die intro alleen al!

1. Thunder Road (340) (29) en de nummer 1 van Johnny Marr, itchy, vigil, aERodynamIC, Renoir, Rudi S, cosmic kid, Marty McFly, chevy93, nelis en mezelf.

Nu ja, op een haar na met de hoofdprijs gaan lopen... Bij wijze van spreken dan. Er zat namelijk een gat van zo'n 50 punten tussen de nummer 1 en de nummer 2. Thunder Road deed het dan ook extreem goed hier, kijk maar eens naar al die mensen die 'm op nummer 1 hadden staan. Mij hoor je niet klagen, want het is ook mijn Bruce-favoriet, en in het algemeen een van mijn favoriete nummers ooit. Meer dan terechte winnaar dus!

PS: die live-versie van Hammersmith Odeon London, hoe mooi en perfect kan muziek zijn?

Oké jongens, enorm bedankt om deze editie zo leuk te maken! Het was een feest met alleen maar mooie muziek van onze Bruce. Het is nu aan dynamo d en zijn Spinvis-editie! Take it away, dynamo!

Dank je wel, Arthur, voor een heerlijke aflevering van Greatest Hits.

Drie jaar geleden was de uitslag wel een stuk spannender:
3. Thunder Road 163 pt.
2. Born to Run 165 pt. (24 stemmen)
1. The River 165 pt. (25 stemmen)

Maar ook toen hadden al de meeste stemmers Thunder Road op nr. 1 staan.

Ben ik gewoon te laat voor de finale ronde
Mooie finale met alleen maar mooie nummers. Misschien ben ik wel blij dat ik de deadline gemist heb. Hoef ik in ieder geval geen onmogelijke keuzes te maken. The Boss is en blijft de baas!

Telamon
Bedankt voor de mooie week ArthurDZ!

Telamon schreef:
Bedankt voor de mooie week ArthurDZ!
Ik sluit me hierbij aan, veel dank Arthur!

Kan Lukas of panjoe of Angelo de topictitel aanpassen en tussen haken (Spinvis) vermelden? bvd!

De Greatest Hits van Spinvis zijn ietsje anders. Tegenwoordig heb je veel greatest hits deluxe edities met 2 of soms meer discs waarop de hits (de A-kanten) staan en op een bonus disc de B-kanten van singles (non-album nummers), nummers van een artiest die alleen op verzamelalbums staan of nog niet uitgebrachte nummers.

Omdat Spinvis solo of in samenwerking met anderen nog niet zo veel heeft gemaakt kan een lijst van 10 nummers wat veel zijn. Daarom mag je hier van 1 tot 10 nummers nomineren waarvan je vindt dat deze in de lijst moeten komen te staan. Dat mogen a-kantjes en/of b-kantjes zijn. Benieuwd wat er uiteindelijk zal overblijven.

A-kantjes (nummers van de drie reguliere albums – minus bonus tracks)

Aan de Oevers van de Tijd (van album: Dagen van Gras, Dagen van Stro)
Bagagedrager (van album: Spinvis)
Club Insomnia (van album: Tot Ziens, Justine Keller)
Het Voordeel van Video (van album: Dagen van Gras, Dagen van Stro)
Ik Wil Alleen Maar Zwemmen (van album: Dagen van Gras, Dagen van Stro)
Kom Terug (van album: Tot Ziens, Justine Keller)
Oostende (van album: Tot Ziens, Justine Keller)
Ronnie Gaat Naar Huis (van album: Spinvis)
Smalfilm (van album: Spinvis)
Voor Ik Vergeet (van album: Spinvis)

B-kantjes (alle overige nummers, zowel solo als in samenwerking met anderen)

Aan een Klein Meisje (van album: De Supersonische Boem!)
Alina (van score: Man Zkt Vrouw/bonus bij Goochelaars & Geesten)
B-kantje (van single: B-kantje)
Dag 1 (van album: Goochelaars & Geesten)
Disparu (van album: Dorléac - Dorléac)
Goochelaars & Geesten (van album: Goochelaars & Geesten)
Het Licht (van album: Schrijver Zkt. Zanger)
Kindje van God (van album: Nieuwegein aan Zee)
Ik Vlucht/Ik Vlieg (van album: Vinkenoog & Spinvis - Ritmebox)
Wespen op de Appeltaart (van album: Goochelaars & Geesten + single: Flamingo)

deadline voor een lijst van minimaal 1 of maximaal 10 nummers: maandag 27 oktober 20:00 uur

Bedankt ArthurDZ, hele mooie editie hoor en nu op naar spinnievis

Mooie editie ArthurDZ, erg veel deelnemers en veel reacties of te wel afgelopen week was u de baas van MuMe

Heerlijke top 30, hulde aan Arthur

Spinvis laat ik aan mij voorbij schieten.

Mooie Bruce top 30, Arthur bedankt voor de organisatie!

laxus11 schreef:
Spinvis laat ik aan mij voorbij schieten.

Ik ook, graag zelfs

cosmic kid (moderator)
Dankjewel, ArthurDZ

Leuk om op te merken is dat ik sinds 2005 elke 2 jaar een Springsteen Song Knock Out organiseer op het nederlandstalige Springsteenforum, Tramps Like Us. Elke editie is gewonnen door Thunder road en eindigde Born to run relatief laag. In dat opzicht roept deze uitslag deja vu herinneringen op.

Astronaut
Een Nagemaakte Gek
Herfst en Nieuwegein
Ik Adem door Mijn Ogen
Kom in de Cockpit
Koning Alcohol
Loop Der Dingen
Op een Ochtend in het Heelal
Overvecht
We Vieren het Toch

Doe ik het zo goed?

Begin Oktober
De Tuinen van Mexico
Doris Day (met Doe Maar & Sef)
Flamingo
Heel Goed Nieuws
Limonadeglazen Wodka
Lotus Europa
Overvecht
Ronnie Knipt Zijn Haar
Stem uit de Groef (met Vinkenoog)

Heerlijke herontdekking van The Boss en zelfs nog een paar mooie ontdekkingen gedaan.

Leuke editie en een meer dan terechte top 3.

Rhythm & Poetry schreef:
Doe ik het zo goed?

bijna alleen nummers nomineren die nog niet in de lijst van 20 staan zoals ik heb geplaatst om 9:23 uur. In jouw lijst voldoen daaraan:
Doris Day (met Doe Maar & Sef)
Limonadeglazen Wodka
Lotus Europa
Ronnie Knipt Zijn Haar

Dus je kunt er nog max 6 bij nomineren. Leuk dat je meedoet

Ah wacht, ik doe het niet goed.

Edit. Aangepast.

Rhythm & Poetry schreef:
Ah wacht, ik doe het niet goed.

Edit. Aangepast.

Graag nog 2 aanpassingen want Het Licht en Kindje van God staan al in de startlijst

Ga ik doen. Volgens mij klopt de lijst nu, thanks voor de hulp dynamo d.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:54 uur

geplaatst: vandaag om 03:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.