MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Beter maar niet te lang nadenken, want dan blijf je wijzigen...

C Moon
Calico Skies
Here Today
Hi Hi Hi
Let Me Roll It
Monkberry Moon Delight
Old Siam, Sir
Ram On
Too Many People
Wild Life

Misterfool
1. Ram on
2. Big Barn Bed
3. Appreciate
4. The Songs We Were Singing
5. At The Mercy
6. Fine Line
7. The Back Seat of Our Car.
8. Monkberry Moon Delight
9. London Town
10. Picasso’s last words(Drink to me).

Ik moet nodig nog eens het Wings werk weer eens nader onder handen nemen. Een man die albums als "Ram", 'Flaming Pie" en "Chaos & Creation in the Backyard" kan volschrijven, is een geweldig songwriter! Daarnaast zat hij in de jaren 60 ook nog eens een ondergewaardeerd bandje: The Beatles of zo. .

Coming Up
Ebony and Ivory
Getting Closer
Goodnight Tonight (nr.1!)
Hi Hi Hi
Jet
London Town
Mull of Kintyre
Silly Love Songs
Take It Away

Wings Greatest (1978), London Town (1978) en Back to the Egg (1979) 3 x Wings dus in mijn platenkast.....that's All. Ben vooral bekend met hun/zijn singles.

Goodnight Tonight uit 1979 vind ik met afstand het beste nummer. Er gebeurd van alles in dit nummer alsof muziekgedeeltes met de ogen dicht aan elkaar geplakt zijn. Zoveel variatie in tempo/stijl wisselingen. Zeer fraai gedaan! Maar ik heb te weinig van pop-icoon Paul McCartney beluisterd dus nomineer vooral bekend werk ...

Appreciate
Beware my love
Cafe on the left bank
Footprints
House of wax
Letting go
Morse Moose and the Grey Goose
Old Siam, sir
The back seat of my car
Wild life

Er is maar één man op deze aardkloot die vanaf mijn geboortejaar (vlak na Love me do geboren, nu werd het tijd) is begonnen met het schrijven van hits en albums en tot nu aan toe nog steeds de hitlijsten bestiert. Moment staat de soundtrack van Hope for the future in mijn mumeafrekening lijst van 2015.

Er is geen vergelijkbare artiest met een dergelijke staat van dienst. En ook nog eens met zo'n kwaliteit. Maar misschien juist daardoor nog steeds aan de top. Ups en downs, natuurlijk, wie niet.

De startlijst heeft vreemd genoeg niet een opsomming van zijn grootste hits vanaf 1970, wat een beetje typisch is, maar ik ga daar geen correctie op doorvoeren. Gewoon mijn meest meegeblêrde en/of gewaardeerde nummers van Paul van de afgelopen 45 jaar.

Ah, nog iemand die dit liedje weet te waarderen, trouwens een heel mooi album.

Wow Telamon wat een geweldige inleiding van deze ronde.
Ik kom zeker met een lijstje van mijn favoriete artiest aller tijden!

Mede door de wat vreemde startlijst was het nog steeds een onmogelijke opgave om maar 10 extra nummers te mogen toevoegen, maar goed dit zijn ze geworden:

My Love
Dear Boy
Here Today
This One
Your Loving Flame
Too Many People
Listen To What The Man Said
The Back Seat Of My Car
Calico Skies
Silly Love Songs

Extra vermelding voor My Brave Face, Bluebird, Only Love Remains, Old Siam Sir, That Would Be Something en English Tea die het net niet haalden. En al die tientallen meer die ik helaas heb moeten schrappen (zoals nummers van zijn meeste recente albums) of misschien wel vergeten ben...
Briljante, veelzijdige, artiest die McCartney.

zaaf
uncle albert staat in startlijst

Vervangen door Old Siam, Sir!

musician schreef:
Vervangen door Old Siam, Sir!

Telamon
musician schreef:
...
De startlijst heeft vreemd genoeg niet een opsomming van zijn grootste hits vanaf 1970, wat een beetje typisch is, ....

Dat hoeft ook niet. De titel van dit draadje zou ook eigenlijk "Best of ...' moeten heten.

dazzler schreef:
GREATEST HITS !

Een spel in drie rondes waarbij naar de ultieme top 10 van een artiest wordt gezocht.

De moderator van dienst organiseert die week het spel.
Men kan intekenen als moderator (net zoals bijvoorbeeld bij een KO-spel)
met tussen haakjes de vermelding van de artiest die jij in jouw editie wil spelen.
Vraag tijdig aan een moderator om de titel van het topic aan te passen.

STARTLIJST

Vertrekpunt is een startlijst van liefst 20 bekende nummers van een artiest..
Het kan gaan om de grootste hitparade-successen (nationaal of internationaal)
of om de nummers die op deze site de meeste stemmen bij de albums verzamelden.

Zo is dazzler ooit begonnen.

Een extreem onevenwichtige startlijst. Dat mag natuurlijk iedereen zelf weten maar het gaat hier om iemand met een giga oeuvre en dat is het natuurlijk best raar dat ja na drie jaar (70 (4x), 71 en 73(4x)) al de helft van je startlijst kwijt ben. Tel daar 1997 met drie stuks nog eens boven op en 1983 en 2005 met twee stuks en wij zijn er eigenlijk al doorheen. Van de periode 84 tot 97 komt niets (op een kerstsingle na) in de lijst voor terwijl er toch een stuk of 4 albums en een hoop losse singles (dan wel samenwerkingen) verschenen. Na 2005 kwam de man met een aantal hoog gewaarde albums (bv. New en Memory Almost Full) maar daar is helaas ook niets van te vinden. Nogmaals dat is de keuze van de topicleider voor een week maar een beetje jammer vind ik dat wel.

Appreciate
C'Mon People
Dance Tonight
Everybody Out There
Jet
Listen to What the Man Said
Mr. Bellamy
My Brave Face
No More Lonely Nights
We All Stand Together

Heart Of The Country
Jet
Junior's Farm
Let Me Roll It
Listen To What The Man Said
Mull of Kintyre
My Love
Silly Love Songs
The Back Seat Of My Car
The Song We Were Singing (nog niet zoveel genoemd )

En 'Jet' en 'Band On The Run' van het album BOTR in de startlijst waren voldoende geweest.

Paul McCartney, door de dood van Lennon werd hij ineens de 'truttige' Beatle, terwijl Lennon de stoere en uitgesproken persoon werd.
Voor het drama van 8 december 1980 lagen die kaarten aanmerkelijk anders en werd McCartney gezien als de enige Beatle die een solo carrière had die er echt toe deed, Wings een van de succesvollere bands van de jaren 70. Lennon zijn solo carrière was maar matig succesvol en raakte uiteindelijk behoorlijk in de vergetelheid waarna hij zich terugtrok met Yoko Ono, zijn comeback plaat double fantasy werd maar heel matig ontvangen en verkocht. Een paar weken laten, toen hij werd vermoord veranderde die mening drastisch en schoot Double fantasy naar de top van alle hitlijsten. Harrison maakte eind jaren 70 nog wel platen maar hij was zijn aansluiting bij die tijd verloren en teveel in de jaren 60 blijven hangen terwijl Ringo Starr eind jaren 70 een playboy leven had in Monaco.
Als McCartney er niet was geweest waren the Beatles al in 1966 uit elkaar gegaan. Was hij niet de motor achter Sgt Pepper, Abbey Road, magical mystery tour, let it be en The white album, componeerde hij in de periode 66-70 niet zo goed als alle Beatles hits?
Solo had McCartney meer lef dan zijn mede collega's, hij ging helemaal opnieuw beginnen, klein en vanaf de wortels, reed begin jaren 70 met busjes door Europa waar hij met zijn nieuwe band onverwachts optrad in kleine zalen, hij dook toen zelfs nog op in Den Haag. Niemand wist wie er in die band zat. Hij werd door zijn nieuwe kapsel ook niet direct herkend. Wild Life werd op die wijze gepromoot. Als Lennon was blijven leven zou er nu heel anders over McCartney worden geoordeeld, maar tegen een zaliger verklaarde dode valt niet te strijden.

10 vergeten parels:

* Heart of the country
* One of these days
* Some people never know
* Rainclouds
* Teddy boy
* Daytime nightime suffering
* Girls school
* Somebody who cares
* Englisch tea
* The end of the end

Johnny Marr schreef:

En 'Jet' en 'Band On The Run' van het album BOTR in de startlijst waren voldoende geweest.

Tja, het dilemma van een startlijst met een groot repertoire, zelf zou ik Mrs Vanderbilt altijd in de startlijst zetten (voldoet ook wel aan de Dazzler definitie (voorkeurstemmen en single).

devel-hunt schreef:
Als Lennon was blijven leven zou er nu heel anders over McCartney worden geoordeeld, maar tegen een zaliger verklaarde dode valt niet te strijden.

als geheel een mooi pleidooi voor onze songsmid van de week.

Maar staat hij er dan zo slecht op tegenwoordig?

Telamon
Volgens mij wordt er in vrijwel elke ronde 'geklaagd' over de startlijst. En ook elke ronde wel aangegeven dat het aan de organisator is om te kiezen. Ik denk dat hier een prima startlijst staat, met uit 4 decennia een greep uit zn mooiste nummers. Als iemand andere nummers beter vindt kunnen die dus in de eerste ronde worden genomineerd.

Er zijn nu 5 nummers waarop 4x is gestemd, en 6 nummers waarop 3x is gestemd.

Telamon schreef:
Volgens mij wordt er in vrijwel elke ronde 'geklaagd' over de startlijst..

ja, daar ontkomt (bijna) niemand aan.

Niet dat ik iemand op de vingers wil tikken of terugfluiten,
maar omdat ik hier geciteerd word, wilde ik even reageren.

Het opzet van dit spel was om te kijken of de doorgaans meest populaire nummers van een artiest
stand houden tegenover de favorieten van de MuMe-gebruikers en in het bijzonder de grote fans.

Daarom de titel Greatest Hits en daarom dat ik altijd van de bekendste nummers vertrok.
Voor niet hitparade artiesten keek ik naar het aantal stemmen dat de songs op MuMe kregen.

Ik begrijp dat wie een startlijst plaatst (niet zelden een fan van de artiest) in de verleiding komt
om een paar favorieten te selecteren, uit angst dat die misschien niet genomineerd zullen worden.

Op die manier krijgen hits als Don't You (Forget about Me) van Simple Minds,
I Just Called to Say I Love You van Stevie Wonder en Ebony and Ivory het moeilijk.
We weten immers uit ervaring dat de kans groot is dat ze de finale niet halen.

Zet je te veel van de betere "songs" in de startlijst ten voordele van de flauwere "hits",
dan loop je de kans dat het spel wat aan spankracht verliest. Wie moeten we dan wegstemmen?
En het al dan niet wegstemmen van die love/hate songs zorgt altijd voor wat animo en debat.

De editie van Paul McCartney is nu begonnen.
Ik doe alvast mee om te kijken of mijn redenering van toen nog klopt.

Hitparadegek die ik ben, kies ik commercieel.
Deuntjes die mijn jeugd kleurden van een artiest
die ik solo op 33 toeren nooit echt heb leren kennen.

C-Moon
Coming Up
Ebony and Ivory
Jet
Mull of Kintyre
My Brave Face
My Love
No More Lonely Nights
Silly Love Songs
We All Stand Together

Ik vermoed dat ze bijna allemaal in mijn startlijst van toen zaten.
Een kans om beide edities nadien eens te vergelijken.

dix
Ik denk inderdaad dat ik een paar nummers ga nomineren omdat ik ze wil kunnen wegstemmen

Telamon schreef:
Ik denk dat hier een prima startlijst staat, met uit 4 decennia een greep uit zn mooiste nummers.

4 decennia is 40 jaar, door het spel mag je 20 in een startlijst plaatsen dus maximaal 20 verschillende jaren en dat hoeft natuurlijk niet en uiteraard ontkom je er niet aan om van Band on the Run 2 of misschien wel 3 liedjes te kiezen maar verder... Nu zitten we met 9 verschillende jaren en dat vind ik (maar dat is slechts mijn mening) wat te karig.

Uiteraard sta jij achter je lijst maar dan mag ik daar ook op- dan wel aanmerkingen bij plaatsen toch?

Overigens hoef jij je ook zeker niet voor de volle 100% aan de "regels" te houden hoor, een startlijst en finale met 30 voor zo'n grote artiest zou zeker niet vreemd zijn en is volgens mij ook al eerder gedaan.

Telamon
Duidelijk, dazzler. Ben benieuwd of het volgende week nog volgens je eerste bedoeling is gegaan. Voor mij is dit draadje, sinds ik het ontdekte in de zomer, eerder een aanleiding geweest om me meer te gaan verdiepen in een artiest, dan dat ik de beste nummers die ik al kende ging opdreunen.

Heb je ook wel eens onderzocht of een score berekening zoals bij het Songfestival beter is? Dus de nummer 1 en 2 die meer punten krijgen, 10 en 12?

dix schreef:
Ik denk inderdaad dat ik een paar nummers ga nomineren omdat ik ze wil kunnen wegstemmen

Je zal zien dat die nummers niet eens de eliminatieronde halen. Wedden?

Een finale met 30 kan (hoewel ik het me niet meer herinner) volgens mij
als je op voorhand weet dat je heel veel deelnemers in de finale zal tellen
om voldoende spreiding te krijgen in het eindresultaat.

Telamon schreef:
Heb je ook wel eens onderzocht of een score berekening zoals bij het Songfestival beter is? Dus de nummer 1 en 2 die meer punten krijgen, 10 en 12?

Ja, dat heb ik bewust niet gedaan om er zo voor te zorgen dat A Forest van The Cure
of Enjoy the Silence van Depeche Mode niet nog met een veel grotere voorsprong winnen.

Voor een fan is het verschil tussen de nummers 1, 2 en 3 soms verscheurend klein.
Krijgen de eerste twee ook nog eens extra punten, dan lijkt me dat toch eerder jammer.

En als ik me echt wil verdiepen in een artiest, koop ik geen Greatest Hits.
Die koop ik als ik wil kennismaken met een artiest.

Ik zag dit als een spel waarin de die hard fans de liefhebbers konden ontmoeten.
Wie zich wil verdiepen in de artiest, kijkt beter naar de nominatielijstjes dan naar de startlijst.

edit: Nog één opmerking.

Ik heb het spel ooit uit handen gegeven en hoef me dus niet te moeien
als zou blijken dat de meeste spelers de spelregels liever zien evolueren.

zaaf
Dat laatste deel ik. Dat geldt voor bijna alle muziekgames hier.

Ik ben maar gestopt na 1984.

That Would Be Something 1970
Too Many People 1971
Some People Never Know 1971
My Love 1973
Listen To What The Man Said 1975
Silly Love Songs 1976
I’m Carrying 1978
Coming Up 1980
Tug Of War 1982
No More Lonely Nights 1984

Uit de losse pols:

1) Ram On
2) Band On The Run
3) Junk
4) Don't Let It Bring You Down
5) Heaven on a Sunday
6) Every Night
7) London Town
Coming Up
9) Silly Love Songs
10) Magneto and Titanium Man

Telamon
je hebt er een stuk of 3 uit de startlijst, bawimeko

edit:

startlijst
1 Another Day 1970
2 Every Night 1970
3 Junk 1970
4 Maybe I'm Amazed 1970
5 Tomorrow 1971
6 Uncle Albert / Admiral Halsey 1971
7 Band On The Run 1973
8 Live And Let Die 1973
9 Mrs Vandebilt 1973
10 Nineteen Hundred And Eighty Five 1973
11 Let 'Em In 1976
12 With A Little Luck 1978
13 Say Say Say 1983
14 Pipes of Peace 1983
15 Once Upon A Long Ago 1987
16 Beautiful Night 1997
17 Somedays 1997
18 Young Boy 1997
19 This Never Happened Before 2005
20 Jenny Wren 2005

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:04 uur

geplaatst: vandaag om 02:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.