MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
zaaf
huh? ik had m gezien hoor!

16. CAN I GET A WITNESS | 15 punten | Nummer 1 van: /

ArthurDZ, Rudi S en aERodynamIC kunnen dit nummer wel smaken. Ik heb er iets minder mee, maar een goed nummer is het desalniettemin.

15. WHAT'S HAPPENING BROTHER | 15 punten | Nummer 1 van: /

Dit nummer had ik niet eens in de finale verwacht, maar wat een prachtige albumtrack van één van de - zo niet de - invloedrijkste albums ooit. Johnny Marr, west, Cured, Salvadore en Poeha waren genoeg bij hun verstand om het nummer te noemen. Een juweeltje, al vind ik Flying High (In The Friendly Sky) die erna komt op het album, nog iets beter. Dit terzijde.

14. ABRAHAM, MARTIN AND JOHN | 17 punten | Nummer 1 van: Poeha

En daar hebben we de eerste nummer 1 van iemand. Poeha stond alleen in z'n mening, maar hij mag me op zijn blote knietjes bedanken dat ik 'm in de startlijst heb gezet, want dit is helemaal geen superbekend nummer van Marvin Gaye! Ik vind het wel een prachtig nummer, die net buiten m'n top 10 viel.

13. A FUNKY SPACE REINCARNATION | 18 punten | Nummer 1 van: /

Wat een trip. Meer hoeft er niet gezegd te worden, beleef dit nummer als een trip. Het hele album is eigenlijk één zware, drug-fueled trip. Nog zo'n nummer die ik eigenlijk wel graag in mijn top 10 had opgenomen, maar enkel west, Cured, Salvadore en aERodynamIC hadden de guts om hem te noemen!

Johnny Marr schreef:
Een juweeltje, al vind ik Flying High (In The Friendly Sky) die erna komt op het album, nog iets beter. Dit terzijde.
Ik ook! Jammer dat ie niet in de finale stond.

12. YOU'RE ALL I NEED TO GET BY (MET TAMMI TERRELL) | 18 punten | Nummer 1 van: /

En daar hebben we het laatste duet. Ook 18 punten.

11. WHEN DID YOU STOP LOVING ME, WHEN DID I STOP LOVING YOU | 25 punten | Nummer 1 van: /

Een groot verschil nu met de vorige. Dit is net zo'n trip als A Funky Space Reincarnation, maar toch vind ik dit één van de minst sterke nummers van Here, My Dear om één of andere manier. Ik kan het niet uitleggen. Wel nog steeds erg mooi.

10. HERE, MY DEAR | 25 punten | Nummer 1 van: /

Het titelnummer van de plaat mag dan de top 10 openen. Ik heb er een erg groot zwak voor, maar ik heb het nog meer voor de opvolger waarop dit nummer zo mooi overgaat: I Met A Little Girl. Wat een tweeluik! I Met A Little Girl werd enkel door mij genoemd in deze hele editie, de tweede grootste schande!

9. TROUBLE MAN | 28 punten | Nummer 1 van: /

Ik heb er wat minder mee, maar toch door erg veel mensen geliefd hier blijkbaar.

Johnny Marr schreef:

11. WHEN DID YOU STOP LOVING ME, WHEN DID I STOP LOVING YOU | 25 punten | Nummer 1 van: /

Een groot verschil nu met de vorige. Dit is net zo'n trip als A Funky Space Reincarnation, maar toch vind ik dit één van de minst sterke nummers van Here, My Dear om één of andere manier. Ik kan het niet uitleggen. Wel nog steeds erg mooi.

10. HERE, MY DEAR | 25 punten | Nummer 1 van: /

Het titelnummer van de plaat mag dan de top 10 openen. Ik heb er een erg groot zwak voor, maar ik heb het nog meer voor de opvolger waarop dit nummer zo mooi overgaat: I Met A Little Girl. Wat een tweeluik! I Met A Little Girl werd enkel door mij genoemd in deze hele editie, de tweede grootste schande!

Helemaal mee eens met die 2 opmerkingen enkel ik had 'm ook in de nominatie.

Rudi S schreef:

I Met a Little Girl

8. IS THAT ENOUGH | 36 punten | Nummer 1 van: Johnny Marr

Daar is 'ie dan: mijn nummer 1. Het mooiste nummer dat ik ooit heb gehoord van Marvin Gaye, vooral door het prachtige tweede gedeelte van het nummer. Wat wordt er hier prachtig gemusiceerd zeg! Een mix van soul, funk, jazz: dit nummer mocht nog 10 minuten langer hebben doorgegaan van mij.

7. GOT TO GIVE IT UP (PART 1) | 37 punten | Nummer 1 van: ArthurDZ

Het stokpaardje van onze goeie ouwe Arthur, en één van z'n meest atypische nummers. Marvin bezweek voor de disco. Toch kwam hij er weer mee weg: swingen maar!

6. MERCY, MERCY ME (THE ECOLOGY) | 43 punten | Nummer 1 van: /

Hier hebben we de eerste single van What's Going On. Wat kan ik er nog over zeggen... Naast oorlog, drugs en politiek wordt er ook gepredikt voor het welzijn van het milieu. WAT EEN ALBUM!!

5. LET'S GET IT ON | 61 punten | Nummer 1 van: /

Door niemand op 1, vreemd genoeg. Had ik wel verwacht. Misschien wel het zwoelste soulnummer ooit, en één van de meest sensuele nummers aller tijden. Vrijen maar!

4. I WANT YOU | 62 punten | Nummer 1 van: Salvadore

Nog zo'n zweterig nummer, maar met deze heb ik nog iets meer! Salvadore knows what's going on! I WANT YOOOUUUU, BUT I WANT YOU TO WANT ME TOOOO. Wat een instrumentatie... Verbluffend nummer, van een onderschat album ook. Mag wel meer stemmen en een hoger gemiddelde hebben hier op musicmeter.

Zijn jullie klaar voor de top 3? De ziek verrassende top 3?

Je hebt gelijk, I Met A Little Girl werd gelukkig twee keer genoemd. Nog altijd veel te weinig helaas

3. I HEARD IT THROUGH THE GRAPEVINE | 79 punten | Nummer 1 van: Cured

Het enige nummer in de top 10 dat de beste man niet zelf heeft geschreven. De evergreen werd geschreven door de heren Norman Whitfield en Barrett Strong. Marvin Gaye heeft de bekendste versie van het nummer, en scoorde er een dikke hit mee in eind '68/begin '69. Voor een tijdje was het zelfs de grootste hit single van Motown.

Hier moet ik ook even melden dat ik de cover van Creedence Clearwater Revival van dit nummer ook subliem vind, vooral de lange versie van 10 minuten

2. WHAT'S GOING ON | 87 punten | Nummer 1 van: /

Door niemand op 1, deze überklassieker. Natuurlijk wel door iedereen geliefd en genoemd, behalve door zaaf. Die vind het nummer maar niks, blijkbaar...

Rolling Stone vind dit het op drie na beste nummer ooit gemaakt. Wie ben ik om dit in twijfel te trekken, ze zouden misschien zomaar gelijk kunnen hebben

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/84/MarvinGayeWhat'sGoingOnalbumcover.jpg

Mooi dat Inner City Blues hier op de site What's Going On helemaal voorbij is gestreefd als populairste Gaye nummer. Is volgens mij toch wel iets van de laatste tijd?!

Al met al een schitterende top 10 al hadden Is That Enough en Let's Get It On van mij nog wel wat hoger mogen staan.

1. INNER CITY BLUES (MAKE ME WANNA HOLLER) | 123 punten | Nummer 1 van: zowat iedereen (west, zaaf, Rudi S, musicfriek, laxus11, Edgar18, Mjuman en aERodynamIC)

Zelf had ik 'm ook op 2 hoor. Rond dit nummer kan je gewoon niet heen. Hoe er naar een climax wordt toegewerkt hier, hoe hij uithaalt met z'n stem, dit is een unicum in het genre. Ik ben nog nooit tot tranen toe getrokken door de schoonheid van een nummer, maar dit is toch wel één van de weinige plaatjes die 'm het zou flikken hoor denk ik. Die depressieve tekst alleen al, wat een leven moet hij gehad hebben... Hulde!

https://realvj.files.wordpress.com/2014/12/friaug31732222012.jpg

Johnny Marr schreef:
3. I HEARD IT THROUGH THE GRAPEVINE | 79 punten | Nummer 1 van: Cured

Hier moet ik ook even melden dat ik de cover van Creedence Clearwater Revival van dit nummer ook subliem vind, vooral de lange versie van 10 minuten

Gelieve dit NOOIT meer te doen in een topic over een van de soul-helden - dit is een blasphemous rumour. Terug naar het kinderparadijs, vort

Bedankt aan de deelnemers, vond dit weer erg fijn om te doen, en ik zie jullie al heel binnenkort weer terug met Roxy Music, na mijn goede vriend ArthurDZ die nu aan de beurt is met The Clash!

Mjuman schreef:
kinderparadijs

Gekkie. Marvins versie is en blijft koning, het blijft natuurlijk ZIJN song, maar je kunt toch echt niet gaan beweren dat dat een slechte cover is

Maar OK, ik ben al weg, off to het kinderparadijs, slaapwel iedereen

ArthurDZ schreef:
Geen lijstjes van herman en zaaf, die hier nochtans wel nog reageren?

Was om 19 uur nog niet thuis en ik dacht dat de deadline traditiegetrouw 20:00 uur was, dus wilde nu mijn lijstje posten.

Bedankt Johnny Marr het was een heerlijke editie, wat een mooie muziek.

Oh en nu The Clash ook super, dit wordt weer een mooie week.

Sorry herman, maar ik heb iedere vrijdagavond om 20u30 andere verplichtingen, dus ik zal helaas nooit die deadline kunnen respecteren Wel mag je je lijstje hier nog es posten just for fun, en dan wil ik wel es uitrekenen of het verschil had gemaakt...

Begrijpelijk Johnny Marr. Achteraf had ik mijn lijstje gisteravond al kunnen plaatsen. Ik wil altijd alle finale nummers nog eens afluisteren, maar dat lukte nu dus niet meer.

Anyway, dit was mijn top 10:

1. I Heard It Through The Grapevine
2. Can I Get A Witness
3. How Sweet It Is (To Be Loved You)
4. A Funky Space Reincarnation
5. You're All I Need To Get By
6. Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
7. Trouble Man
8. What's Going On
9. Is That Enough
10. I Want You

herman schreef:
Ik wil altijd alle finale nummers nog eens afluisteren, maar dat lukte nu dus niet meer.

Juist wel

Had dus niet zoveel verschil gemaakt, enkel voor How Sweet It Is (To Be Loved By You) die niet meer laatste zou staan maar 17de... en dan was If I Could Build My Whole World Around You de laatste geweest. Can I Get A Witness zou ook nog mooi gestegen zijn naar 14, maar in de top 10 verandert er dus niks, behalve Is That Enough en Got To Give It Up die van plaats zouden veranderen.

Oké, verder met deel twee van dit ‘ArthurDZ en Johnny Marr kapen het greatest hits-topic en doen de jaren ’70 herleven’-extravaganza! Van zwoele soul gaan we nu over naar wilde punk. Ik heb mijn veiligheidsspelden en Pink Floyd sucks-shirt alvast weer bovengehaald. Zijn jullie er ook klaar voor?

The Clash, misschien wel dé coolste band die ooit heeft bestaan. Ze lieten fans die niet betaald hadden stiekem door het wc-raampje de concertzaal binnenkomen, brachten hun dubbelaar en driedubbelaar op de markt aan de prijs van een enkele lp, en verwierpen het nihilisme van The Pistols en The Damned en gaven de punk zo definitief een geweten. The only band that matters? Zou best wel eens kunnen!

Maar goed, hier is de startlijst, bestaande uit hun 19 best gewaardeerde nummers op musicmeter en mijn persoonlijke favoriet Let's Go Crazy. Doel is nu om nog tien nummers te nomineren die volgens jou nog ontbreken in de startlijst. Veel plezier iedereen!

Deadline voor ronde 1: maandagavond 20.00 uur!

THE CLASH

Bankrobber
Complete Control
English Civil War
Hitsville U.K.
I Fought The Law
I'm So Bored with the U.S.A.
Let’s Go Crazy
London's Burning
London Calling
Lost in the Supermarket
Rock the Casbah
Should I Stay Or Should I Go
Spanish Bombs
Straight to Hell
The Guns of Brixton
The Magnificent Seven
This Is England
This Is Radio Clash
Tommy Gun
White Riot

Lukas, tuktak, panjoe, iemand die de topictitel wil aanpassen? Dank!

Cured
Ja, hier moet ik uiteraard bij zijn; vanavond geen tijd genoeg meer hiervoor.

Kunnen jullie niet eens een Modern Talking of Luv gaan doen ofzo? Kan ik tenminste een weekje rust nemen in dit topic.

The Clash, zin in!

Dit is mijn nominatielijstje alvast. Sandinista *buigsmiley*

Hateful
Janie Jones
Lose This Skin
Police & Thieves
Police on My Back
Rudie Can't Fail
Safe European Home
The Sound of Sinners
Washington Bullets
Train In Vain

Raar ook dat Train In Vain te weinig voorkeursstemmen had voor de startlijst. Die zal wel het meest genoemd worden deze ronde, terecht ook.

herman schreef:
Kunnen jullie niet eens een Modern Talking of Luv gaan doen ofzo? Kan ik tenminste een weekje rust nemen in dit topic.

Shalalalalalalala, hé hello for you're the greatest lover... hoezo the Clash the only band that matters?

Ik wil Johnny Marr nog even op m'n blote knietjes bedanken dat hij Abraham, Martin and John in de startlijst had opgenomen.

(White Man) In Hammersmith Palais
Armagideon Time
Ivan Meets G.I. Joe
Janie Jones
Lose This Skin
Police On My Back
Somebody Got Murdered
The Call Up
The Card Cheat
Train In Vain

ArthurDZ schreef:
Dit is mijn nominatielijstje alvast.

Hitsville U.K.

kuch... startlijst

yeahyeahyeah schreef:
(quote)

kuch... startlijst

Ach, wat stom! Ik pas het aan!

ArthurDZ schreef:
Raar ook dat Train In Vain te weinig voorkeursstemmen had voor de startlijst. Die zal wel het meest genoemd worden deze ronde, terecht ook.

Wat te denken van The Card Cheat?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:06 uur

geplaatst: vandaag om 04:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.