MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Angel Eyes
Avalon
Chance Meeting*
Dance Away
More Than This
Oh Yeah
Over You
Pyjamarama*
Take A Chance With Me*
The Bogus Man*

2 H.B.*
All I Want Is You
Both Ends Burning
Chance Meeting*
Editions Of You*
In Every Dream Home A Heartache
Prairie Rose*
Re-Make/Re-Model
The Bogus Man*
The Thrill Of It All

All I Want Is You
Angel Eyes
Avalon
Dance Away
More Than This
Oh Yeah
Prairie Rose*
Pyjamarama*
Same Old Scene
Take A Chance With Me*

ik had er redelijk snel 8 op papier, daarna was het wel een lastige opgave.

Angel Eyes
Avalon
Dance Away
More Than This
Oh Yeah
Over You
Out Of The Blue
Prairie Rose
Take A Chance With Me
The Bogus Man

Cured
Mijn favoriete nummer wordt weggeblazen....wat is dat nou voor non-muzikaal gevoel/intense beleving ?

zaaf
Eerst uit die identiteitscrisis komen Cured, dan praten we verder

Cured
.....'t is mijn reserve (nostalgische) avatar en ik ben momenteel wat melancholisch en halfslachtig... .

Cured schreef:
Mijn favoriete nummer wordt weggeblazen....wat is dat nou voor non-muzikaal gevoel/intense beleving ?

Ik heb 'm laten staan, Blue for you

Al zo vaak More Than This. Dat snap ik niet hoor, zo'n prachtig nummer! Zo'n heerlijk sfeertje!

Je wordt op je wenken bediend, Tuur - hier worden die Roxy Music cocktailbarsuccesdeuntjes ook weggejast - ze hebben er zelfs een toepasselijk nummer over gemaakt Sentimental Fool alleen die 10e was een beetje problematisch

All I Want Is You
Angel Eyes
Avalon
Beauty Queen
Dance Away
More Than This
Oh Yeah
Over You
Same Old Scene
Take A Chance With Me

Angel Eyes
Both Ends Burning
Dance Away
Oh Yeah
Over You
Pyjamarama*
Same Old Scene
Take A Chance With Me*
Virginia Plain

Niet te doen, in dit lijstje staan ook nog toppers.

Arrie schreef:

Virginia Plain

Niet te doen, in dit lijstje staan ook nog toppers.

Het is maar dat je het weet

Rudi S schreef:
(quote)

Het is maar dat je het weet

Beiden nooit echt favorieten geweest, al vind ik In Every Dream Home a Heartache wel fantastisch in de live-versie van Viva! Maar de studioversie is het voor mij niet helemaal.

Cured
Rudi S schreef:
(quote)

Ik heb 'm laten staan, Blue for you
Dank je....ik ben momenteel Into The Blue genoeg..... (of hoe heet dat nummer van Kind of Blue ook alweer van Miles Davis ?)

edit": (feeling) Blue In Green (hence my avatar)

Cured schreef:
(quote)
Dank je....ik ben momenteel Into The Blue genoeg..... (of hoe heet dat nummer van Kind of Blue ook alweer van Miles Davis ?)

edit": (feeling) Blue In Green (hence my avatar)

In je hele toptien geen zwarte muziek te zien - bovenstaand kan nauwelijks als a little white lie worden gezien.

Mjuman schreef:
Je wordt op je wenken bediend, Tuur - hier worden die Roxy Music cocktailbarsuccesdeuntjes ook weggejast...

Shame on you mjuman! Het maken van een pakkende mooie single wordt altijd al onderschat. Roxy was daar een tijd een meester in. Gevolg is dat jij nu al mijn singletjes van toen weg stemt en erger nog: ze ook nog eens cocktailbarsuccesdeuntjes noemt!

En een aantal uitermate overschatte vroegere albumtracks blijven buiten schot....
Voel jij jezelf verplicht om de commercieel succesvolle tracks te noemen?

zaaf schreef:
sorry west. ik had t kunnen weten...

Oppassen jij he!!

west schreef:
(quote)

Shame on you mjuman! Het maken van een pakkende mooie single wordt altijd al onderschat. Roxy was daar een tijd een meester in. Gevolg is dat jij nu al mijn singletjes van toen weg stemt en erger nog: ze ook nog eens cocktailbarsuccesdeuntjes noemt!

En een aantal uitermate overschatte vroegere albumtracks blijven buiten schot....

Ik ben het met je eens dat nummers ala Avalon en More Than This prachtig zijn, maar 2 H.B. en Chance Meeting zijn juist onderschatte albumtracks... Ook prachtig!

Absoluut: er zijn zeker ook prachtige albumtracks, juist van Roxy Music. Die jij noemt heb ik genomineerd, maar die vind jij dus juist weer goed...

Cured
Mjuman schreef:
(quote)

In je hele toptien geen zwarte muziek te zien - bovenstaand kan nauwelijks als a little white lie worden gezien.
Er kunnen maar tien in, Mju, maar ik houd zeker wel van zwarte muziek ;ik ben erg breed ingeluisterd ...alleen jazz vind ik meestal meer voor de Rotary Club leden

west schreef:
(quote)

Zet John Legend op en ga chillen, salontafelsinglesman - of draai Clementine en kom tot inkeer. NERGENS heb IK er omheen gezwanselpuffeld dat Avalon en zowat alles wat daarop volgt in mijn boek tot de kattenbrokmuziek behoort, al word ik er klankmatig/productietechnisch wel blij van.

En Cured weet echt niet wat ie schrijft - die is sowieso nog nooit binnengeweest in een Rotary-club en verder moet ie eens kijken wat er allemaal onder jazz valt, ook Bohren & The Club of Gore en Kilimanjaro Dark Jazz Ensemble, John Zorn om maar een paar namen te noemen, gewoon een rockistisch anti-jazz vooroordeel

2 H.B.*
Angel Eyes
Chance Meeting*
Editions Of You*
If There Is Something
Ladytron*
Out Of The Blue
Over You
Pyjamarama*
Same Old Scene

zaaf
Mjuman schreef:
(quote)

Zet John Legend op en ga chillen, salontafelsinglesman - of draai Clementine en kom tot inkeer. NERGENS heb IK er omheen gezwanselpuffeld dat Avalon en zowat alles wat daarop volgt in mijn boek tot de kattenbrokmuziek behoort, al word ik er klankmatig/productietechnisch wel blij van.

En Cured weet echt niet wat ie schrijft - die is sowieso nog nooit binnengeweest in een Rotary-club en verder moet ie eens kijken wat er allemaal onder jazz valt, ook Bohren & The Club of Gore en Kilimanjaro Dark Jazz Ensemble, John Zorn om maar een paar namen te noemen, gewoon een rockistisch anti-jazz vooroordeel
Geprikkeld, Mju?

Ook ik heb een zo'n beetje een heel rijtje singles staan in mijn lijstje. Blijkbaar de singles van West Voor Same Old Scene heb ik een zwak dus die staat er niet tussen. Oh Yeah kan ik ook nog wel hebben (maar wel op de lijst) maar nummers als Dance Away en Over You... Kom op...

Wat Mjuman over de cocktailbar zegt klopt natuurlijk nette muziek (die klinkt als een klok) voor een ietwat brave avond aan de cocktail. Vast dan met een ober met een enorme zwarte lok, klein snorretje, witte jasje en een strakke lederen stropdas

Nee, niet echt - al waren de pompoenpitbroodjes wel op - maar ik begin een beetje de buik vol te krijgen van dat eeuwige klassieke gepis op jazz - alsof al die rockistische blanksnaken een overvolle blaas hebben.

Overigens dank voor je lijstje afwijzers - ik hoefde maar 1 track aan te passen

Ik zie me genoodzaakt om me in de discussie te mengen.
Niet met woorden, maar met een eliminatielijstje.

Dat betekent voor één derde van de songs: gaan zitten en aandachtig luisteren.
En dan maar hopen dat ze de lievelingen die ik nu al in mijn hoofd heb kunnen overklassen.

Ode aan de betere songs of het nu albumtracks of singles zijn,
of het nu vintage Roxy Music is of pure 80s pop: kwaliteit moet boven drijven.

Jezus, het hemelse Same Old Scene staat ook al op de nominatie om eruit geflikkerd te worden, moeten we dan dat mislukte experiment van Bogus Man in een RM top10 toelaten? Dit is toch geen Zappa-gefreak editie?

orbit schreef:
Dit is toch geen Zappa-gefreak editie?

Gelukkig niet

Mjuman schreef:
(quote)

Zet John Legend op en ga chillen, salontafelsinglesman - of draai Clementine en kom tot inkeer.

John Legend: ga jij mij nu lopen beledigen mjuman?
Overigens draaide ik Clementine al voordat jij geboren was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:54 uur

geplaatst: vandaag om 05:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.