MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
vigil schreef:
Ook ik heb een zo'n beetje een heel rijtje singles staan in mijn lijstje. Blijkbaar de singles van West
Wat Mjuman over de cocktailbar zegt klopt natuurlijk nette muziek (die klinkt als een klok) voor een ietwat brave avond aan de cocktail. Vast dan met een ober met een enorme zwarte lok, klein snorretje, witte jasje en een strakke lederen stropdas

Ah: nog iemand die ruzie zoekt!
Zeg die ober is toch niet toevallig Bryan Ferry?

Mjuman schreef:
Nee, niet echt - al waren de pompoenpitbroodjes wel op

Oh, dat verklaart veel: weg is je dag! Overigens stond ik in de file bij de afrit naar de Jaarbeurs.... terwijl je dan zelf rechtdoor moet. Als rechtgeaarde stadsgenoot moet je toch weten hoe irri dat is. Ik check even de agenda: Gevel 2015!

west schreef:
(quote)

Ah: nog iemand die ruzie zoekt!

Zet nou maar Legend op - dat helpt zo'n jonguh als jou vast wel. Ik laat thans de helende klanken van broer & zus Stone op me inwerken; volgens mij heb ik jou, enorme zwarte lok, pruttelsnorretje, wit colbert, affreuze leren stroplap wel eens in de Cartouche tegen een dame aan zien praten. Ze moest niks hebben van je jasje en je stroplap

Luister jij naar die commerciële Australische troep? Valt me toch een beetje van je tegen...
Overigens niet jouw eigen jeugdtrauma op mij afwentelen: zo'n knappe kerel als ik had het veel te goed in Studio Cartouche.

Cured
Mjuman schreef:
Nee, niet echt - al waren de pompoenpitbroodjes wel op - maar ik begin een beetje de buik vol te krijgen van dat eeuwige klassieke gepis op jazz - alsof al die rockistische blanksnaken een overvolle blaas hebben.
Moet u zeggen, met uwe anti-prog 'reclame' .

Ja, over het algemeen vind ik Jazz zenuwachtige, drukke muziek of snerpend trompettergetetter (en ja , ik ken diverse soorten jazz) ......da's wat anders dan dat het niks is, want dat is het wel degelijk.

Eh.....zit ik eigenlijk nog wel in het RM topic ?

2 H.B.*
Angel Eyes
Beauty Queen*
Chance Meeting*
Ladytron*
Oh Yeah
Over You
Same Old Scene
Street Life
Take A Chance With Me*

Cured
Inderdaad, toch...bedankt, laxus

Ik dacht laat ik maar eens een lijstje neergooien voordat we hier in het slowchat topic zitten

Cured
orbit schreef:
Jezus, het hemelse Same Old Scene staat ook al op de nominatie om eruit geflikkerd te worden, moeten we dan dat mislukte experiment van Bogus Man in een RM top10 toelaten? Dit is toch geen Zappa-gefreak editie?
Ik heb Bogie niet genoemd volgens mij vanwege de heerlijke drive/hypnotiserende ritmes, maar die atonale sax neigt mij altijd wel tot skippen.....knap irritant

Same Old Scene vind ik de enig echt goede song van RM II....

Ik heb ook niet zoveel met RM II, Same Old Scene en de titeltrack Manifesto (maar die heeft hier de 1e nominatie ronde niet overleefd) vind ik de enig echte topnummers uit hun 2e periode.

laxus11 schreef:
Ik dacht laat ik maar eens een lijstje neergooien voordat we hier in het slowchat topic zitten

Een lijstje?

Cured schreef:
Moet u zeggen, met uwe anti-prog 'reclame' . P

Ga jij het nu voor de proggerts opnemen, het moet niet gekker worden

vigil schreef:
Wat Mjuman over de cocktailbar zegt klopt natuurlijk nette muziek (die klinkt als een klok) voor een ietwat brave avond aan de cocktail. Vast dan met een ober met een enorme zwarte lok, klein snorretje, witte jasje en een strakke lederen stropdas

Ik denk dat die ober van jou vandaag minder gedateerd lijkt dan dit artistiek stelletje fats.
http://img15.nnm.me/0/0/8/b/5/d63787c08732b3789192b19485b.jpg

Of dit ook voor de muziek geldt die ze maakten, laat ik in het midden.

Of toch niet: hun muziek was wel degelijk vernieuwend begin jaren 70.
Er zat iets futuristisch in hun sound wat latere new wave acts kon inspireren.

Maar voor de oren van de fijnproever blijven ook hun latere singles wel degelijk juweeltjes.

Cured
vigil schreef:
(quote)

Ga jij het nu voor de proggerts opnemen, het moet niet gekker worden
Precies, daarom lachte ik ook..... . Alleen.....ik ben niet zo bot in de bek . Ik heb er niks op tegen, ik heb er alleen vrij weinig mee (oh, ik heb trouwens een Marillion en een Pink Floyd op CD ; is dat voldoende ?)

dazzler schreef:
Maar voor de oren van de fijnproever blijven ook hun latere singles wel degelijk juweeltjes.

Dat was nou niet nodig - "eigen roem stinkt" is een Nederlands gezegde. En als een popperd/proggerd (marillion) als vigil het al voor 70% van zijn afwijzingen met mij eens is, zijn wij fijnproevers (of 70%) daarvan iig met 3

All I Want Is You
Chance Meeting*
Editions Of You*
For Your Pleasure
If There Is Something
In Every Dream Home A Heartache
Ladytron*
Pyjamarama*
Re-Make/Re-Model
The Bogus Man*

Cured
Ook geen liefhebber van het debuut, net als ik, zie ik....

Cured schreef:
(oh, ik heb trouwens een Marillion en een Pink Floyd op CD ; is dat voldoende ?)
Laten we het er op houden dat het een mooi begin is

Cured
Mooi !

Cured schreef:
oh, ik heb trouwens een Marillion en een Pink Floyd op CD ; is dat voldoende ?

Voor een directe ban wel ja.

Cured
Sinds ik op de site zit, wordt er niet /nauwelijks meer geband : ik straal rust uit en heb de site' 'genezen' ......(geen dank) http://img.smileys.nl/1534/wink.png

2 H.B.*
Beauty Queen
Both Ends Burning
Chance Meeting*
For Your Pleasure
Mother Of Pearl*
Out Of The Blue
Prairie Rose*
The Bogus Man*
The Thrill Of It All

Zijn dat allemaal slechte nummers? Neen.
Maar als het gaat om een finale met de 20 greatest hits, horen ze er voor mij toch niet bij.

Cured
...dit is niet best, beste Dazz .... ... je stemt de nummers uit hun goeie tijd weg, maar je moet die uit hun gladde tijd doen !

edit: ja, het topic heet wel 'Hits'

Casartelli (moderator)
Een mix van minder geslaagde cocktailbarsingles en dito oude nummers:

Avalon
Beauty Queen*
Chance Meeting*
Dance Away
More Than This
Over You
Prairie Rose*
Pyjamarama*
Street Life
Take A Chance With Me*

Bijna al die prachtige singles uit hun tweede periode zullen het niet overleven, zo te zien. Dance away the heartache, dance away the tears, dat ga ik morgen mogen doen zo te zien

ArthurDZ schreef:
Bijna al die prachtige singles uit hun tweede periode zullen het niet overleven, zo te zien. (

Dat is niet zo mooi, blijven er dus enkel de goede liedjes over, wordt moeilijk kiezen

Rudi S schreef:
(quote)

Dat is niet zo mooi, blijven er dus enkel de goede liedjes over, wordt moeilijk kiezen

Gesofisticeerde kunstacademiemuziek of gesofisticeerde cocktailbarmuziek, bar weinig verschil vind ik. En toch zeker de singles bleven van hoog niveau. Gek dat zo veel RM-liefhebbers niet mee zijn willen gaan in die evolutie...

Casartelli (moderator)
ArthurDZ schreef:
Gesofisticeerde kunstacademiemuziek of gesofisticeerde cocktailbarmuziek, bar weinig verschil vind ik. En toch zeker de singles bleven van hoog niveau. Gek dat zo veel RM-liefhebbers niet mee zijn willen gaan in die evolutie...

Jij stemde Same Old Scene weg, niet ik...

ArthurDZ schreef:
(quote)

Niet zo hardleers doen Tuur, anders blijf jij op 45 toeren draaien (single). Interessante vrouwen weten feilloos het juiste type te identificeren. Een welgemeend advies: meet een sikje aan en ga vooral ook naar jazz-clubs (Art en Arturo bekken ook veel beter)

Mjuman schreef:
en ga vooral ook naar jazz-clubs

Moest je daarvoor lid zijn van een rotary club

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:49 uur

geplaatst: vandaag om 18:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.