Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 11 februari 2015, 14:46 uur
For Your Pleasure is toch wel duidelijk één van de allerbeste albums van de seventies.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 15:01 uur
Johnny Marr schreef:
For Your Pleasure is toch wel duidelijk één van de allerbeste albums van de seventies.
Die heb ik op 4,5*, maar da's niet vanwege Beauty Queen, Strictly Confidential en Editions of You. Ik vind hem iets minder dan het debuut (en zeker minder dan de b-kant van Stranded). Uit hetzelfde jaar doen Future Days, Aladdin Sane, Gentleman en Paris 1919 mij meer.
Misschien leg ik de lat wat hoger, ik heb sowieso maar 13 albums uit de hele jaren '70 op 5*.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 15:29 uur
herman schreef:
Misschien leg ik de lat wat hoger, ik heb sowieso maar 13 albums uit de hele jaren '70 op 5*.
(quote)
Nee hoor, ik ben het volkomen met je eens. Veel topnummers, maar geen echt topalbum.

0
Cured
geplaatst: 11 februari 2015, 16:10 uur
Ik vind het debuut dan maar weer matig, zowel de qualiteit van de songs als de productie. FYP vind ik de beste en hoort in de Top 100 thuis. Stranded en Country Life ook erg goed, Siren al een tik minder minder; de rest is matig/redelijk tot onvoldoende (hun werk na Viva!) .
Het debuut op zich een plaat die interessant is, maar te zwak als klassieker : dat is FYP.! AYP !
Het debuut op zich een plaat die interessant is, maar te zwak als klassieker : dat is FYP.! AYP !

0
geplaatst: 11 februari 2015, 16:24 uur
Ik weet nog dat ik ooit vol verwachting naar Viva! ging luisteren, wat viel me dat tegen. Niet zozeer de uitvoering, maar vooral de kwaliteit van sommige songs. En wat blijkt nu bij deze Greatest Hits: ik heb er in mijn 'afvallerslijstje' staan. Geen toeval dus. Ik vind bijvoorbeeld Roxy Music - Live (2003) veel beter.
0
Cured
geplaatst: 11 februari 2015, 16:26 uur
Viva! heb ik overigens niet meegerekend ; alleen de studio-albums van Roxy Music.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 februari 2015, 16:35 uur
De vergelijking met Viva! laat ik even zitten ('t scheelt ook een factor drie in de lengte), maar het livealbum uit 2003 is meer dan prima inderdaad.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 16:49 uur
Casartelli schreef:
De vergelijking met Viva! laat ik even zitten ('t scheelt ook een factor drie in de lengte), maar het livealbum uit 2003 is meer dan prima inderdaad.
(quote)
Dat doet het heel goed bij progtailbarmuzieklovers die bijv ook Alt-J prefereren en als alibi 'Prince' in hun cv hebben staan
Lijkt me een passende taakstraf: 3 weken continu naar Flesh + Blood en Avalon moeten luisteren. Herinner me trouwens ook een live-album van Roxy, live ergens aan de Cote d'Azur - Fréjus oid (herinner me trouwens ook - uit eigen koker - optreden in Stockholm, Konserthuset, jan '76).
0
geplaatst: 11 februari 2015, 16:52 uur
Mjuman schreef:
Dat doet het heel goed bij progtailbarmuzieklovers die bijv ook Alt-J prefereren en als alibi 'Prince' in hun cv hebben staan.
(quote)
Dat doet het heel goed bij progtailbarmuzieklovers die bijv ook Alt-J prefereren en als alibi 'Prince' in hun cv hebben staan.
Het gaat duidelijk niet goed met je beste mjuman. Je maakt nu bijna iedereen uit voor prog-liefhebber.

0
geplaatst: 11 februari 2015, 16:57 uur
west schreef:
Het gaat duidelijk niet goed met je beste mjuman. Je maakt nu bijna iedereen uit voor prog-liefhebber.
(quote)
Ik noteer een 4 voor begrijpend lezen - taalklaardigheid is geen usp voor je west; daarin zijt ge lest. 't is een zeugma van prog- en cocktail; kies zelf welk label het beste past. Als ik al mijn woordselen voortaan moet gaan uitleggen, zie ik dat als een supportvraag en ga ik dat in rekening brengen bij de behoeftige
0
geplaatst: 11 februari 2015, 17:04 uur
Mjuman schreef:
Ik noteer een 4 voor begrijpend lezen - taalklaardigheid is geen usp voor je west;
(quote)
Ik noteer een 4 voor begrijpend lezen - taalklaardigheid is geen usp voor je west;
Mis! Ik wilde het niet begrijpen, want ik had geen zin gelinkt te worden aan of prog- of cocktail.... ja, ja. Gelukkig zijn we bij Roxy: heb je met beiden niet te maken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 februari 2015, 17:07 uur
Nee, aan dvd's doe ik niet. Dat laat ik over aan mjutailbarmuzieklovers, wat dat ook moge zijn.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 17:43 uur
Casartelli schreef:
Nee, aan dvd's doe ik niet. Dat laat ik over aan mjutailbarmuzieklovers, wat dat ook moge zijn.
(quote)
Kijk maar uit en gedraag je maar; anders wordt je in zo'n bar nog eens meegenomen aan je tail de dark room in - wie niet horen wil, moet maar voelen

No use pretending; Bad Boys Get Spanked
0
geplaatst: 11 februari 2015, 17:43 uur
Cured schreef:
Ik vind het debuut dan maar weer matig, zowel de qualiteit van de songs als de productie.
Ik vind het debuut dan maar weer matig, zowel de qualiteit van de songs als de productie.
De productie klinkt inderdaad erg gedateerd, daar moest ik ook aan wennen. Mijn kennismaking met Roxy Music was eigenlijk via de covers van Venus in Furs (een supergroep bestaande uit Thorm Yorke, Jonny Greenwood, Bernard Butler en Andy MacKay) voor deze soundtrack: Velvet Goldmine (1998). Die klinken veel moderner, dan is het wel even omschakelen. Maar uiteindelijk vind ik het debuut erg sterk en het heeft zeker 5 jaar geduurd voor ik nog een 2e Roxy Music-album ging beluisteren.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 17:45 uur
Mjuman schreef:
Herinner me trouwens ook een live-album van Roxy, live ergens aan de Cote d'Azur - Fréjus).
(quote)
Herinner me trouwens ook een live-album van Roxy, live ergens aan de Cote d'Azur - Fréjus).
Dat is deze: Roxy Music - Heart Still Beating (1990)
Ook een erg leuk albumpje! Moet niet echt onderdoen voor Viva! IMO.
0
Cured
geplaatst: 11 februari 2015, 17:45 uur
Belevingen verschillen, maar ik zal zeker die van Velvet Goldmine eens proberen. 

0
geplaatst: 11 februari 2015, 21:35 uur
Volgende nummers vallen af:
- Chance Meeting: 17x genoemd
- Pyjamarama: 17x genoemd
- Over You: 17x genoemd
- All I Want Is You: 16x genoemd
- Oh Yeah: 16x genoemd
- The Bogus Man: 15x genoemd
- Take A Chance With Me: 15x genoemd
- Prairie Rose: 15x genoemd
- Dance Away: 14x genoemd
- Angel Eyes: 13x genoemd
Dance Away vind ik het spijtigst.
- Chance Meeting: 17x genoemd
- Pyjamarama: 17x genoemd
- Over You: 17x genoemd
- All I Want Is You: 16x genoemd
- Oh Yeah: 16x genoemd
- The Bogus Man: 15x genoemd
- Take A Chance With Me: 15x genoemd
- Prairie Rose: 15x genoemd
- Dance Away: 14x genoemd
- Angel Eyes: 13x genoemd
Dance Away vind ik het spijtigst.

0
geplaatst: 11 februari 2015, 21:39 uur
FINALE GREATEST HITS OF ROXY MUSIC
1. 2 H.B.
2. A Song For Europe
3. Avalon
4. Beauty Queen
5. Both Ends Burning
6. Do The Strand
7. Editions Of You
8. For Your Pleasure
9. If There Is Something
10. In Every Dream Home A Heartache
11. Ladytron
12. Love Is The Drug
13. More Than This
14. Mother Of Pearl
15. Out Of The Blue
16. Re-Make/Re-Model
17. Same Old Scene
18. Street Life
19. The Thrill Of It All
20. Virginia Plain
Maak een top 10 van je favoriete nummers uit deze lijst.
Deadline: 13 februari 2015, 19u00.
1. 2 H.B.
2. A Song For Europe
3. Avalon
4. Beauty Queen
5. Both Ends Burning
6. Do The Strand
7. Editions Of You
8. For Your Pleasure
9. If There Is Something
10. In Every Dream Home A Heartache
11. Ladytron
12. Love Is The Drug
13. More Than This
14. Mother Of Pearl
15. Out Of The Blue
16. Re-Make/Re-Model
17. Same Old Scene
18. Street Life
19. The Thrill Of It All
20. Virginia Plain
Maak een top 10 van je favoriete nummers uit deze lijst.
Deadline: 13 februari 2015, 19u00.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 21:52 uur
1. A Song For Europe
2. Virginia Plain
3. Do The Strand
4. Love Is The Drug
5. Mother Of Pearl
6. Beauty Queen
7. For Your Pleasure
8. Both Ends Burning
9. 2 H.B.
10. Re-Make/Re-Model
2. Virginia Plain
3. Do The Strand
4. Love Is The Drug
5. Mother Of Pearl
6. Beauty Queen
7. For Your Pleasure
8. Both Ends Burning
9. 2 H.B.
10. Re-Make/Re-Model
0
geplaatst: 11 februari 2015, 21:56 uur
1. Virginia Plain
2. More Than This
3. In Every Dream Home A Heartache
4. Both Ends Burning
5. Beauty Queen
6. Do The Strand
7. Avalon
8. Mother Of Pearl
9. A Song For Europe
10. Street Life
Dance Away en Prairie Rose had ik ook graag in mijn top 10 gezet!
2. More Than This
3. In Every Dream Home A Heartache
4. Both Ends Burning
5. Beauty Queen
6. Do The Strand
7. Avalon
8. Mother Of Pearl
9. A Song For Europe
10. Street Life
Dance Away en Prairie Rose had ik ook graag in mijn top 10 gezet!
0
geplaatst: 11 februari 2015, 22:04 uur
1. In Every Dream Home A Heartache
2. If There Is Something
3. Same Old Scene
4. The Thrill Of It All
5. Virginia Plain
6. Street Life
7. Both Ends Burning
8. Beauty Queen
9. Do The Strand
10. A Song For Europe
Pyjamarama en Take a Chance With Me hadden ook zeker de top-10 gehaald.
2. If There Is Something
3. Same Old Scene
4. The Thrill Of It All
5. Virginia Plain
6. Street Life
7. Both Ends Burning
8. Beauty Queen
9. Do The Strand
10. A Song For Europe
Pyjamarama en Take a Chance With Me hadden ook zeker de top-10 gehaald.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 22:25 uur
0
geplaatst: 11 februari 2015, 22:33 uur
1. A Song for Europe
2. In Every Dream Home A Heartache
3. Mother Of Pearl
4. Virginia Plain
5. Do the Strand
6. For Your Pleasure
7. Both Ends Burning
8. Out Of The Blue
9. 2 H.B
10. Street Life
3. Mother Of Pearl
4. Virginia Plain
5. Do the Strand
6. For Your Pleasure
7. Both Ends Burning
8. Out Of The Blue
9. 2 H.B
10. Street Life
0
geplaatst: 11 februari 2015, 22:44 uur
01. Both Ends Burning
02. Same Old Scene
03. Avalon
04. More Than This
05. Street Life
06. A Song For Europe
07. Love Is The Drug
08. Mother Of Pearl
09. 2 H.B.
10. Out Of The Blue
02. Same Old Scene
03. Avalon
04. More Than This
05. Street Life
06. A Song For Europe
07. Love Is The Drug
08. Mother Of Pearl
09. 2 H.B.
10. Out Of The Blue
0
geplaatst: 11 februari 2015, 22:51 uur
1. The Thrill Of It All
3. Re-Make/Re-Model
4. Same Old Scene
5. If There Is Something
6. Avalon
7. More Than This
8. Love Is The Drug
9. Editions Of You*
10. For Your Pleasure
For Your Pleasure en Beauty Queen hebben echt gevochten voor die tiende plaats, het is uiteindelijk die eerste geworden al zijn ze écht even goed.
Hopelijk niet weer A Song For Europe op 1, dat zou ik jammer vinden. Het is wel een goed nummer, maar ik kan het niet zien als hun grootste klassieker.
Ter aanvulling:
11. Beauty Queen
12. Mother Of Pearl
13. Both Ends Burning
14. Virginia Plain
15. Out Of The Blue
16. A Song For Europe
17. Do The Strand
18. Street Life
19. Ladytron
20. 2 H.B.
3. Re-Make/Re-Model
4. Same Old Scene
5. If There Is Something
6. Avalon
7. More Than This
8. Love Is The Drug
9. Editions Of You*
10. For Your Pleasure
For Your Pleasure en Beauty Queen hebben echt gevochten voor die tiende plaats, het is uiteindelijk die eerste geworden al zijn ze écht even goed.
Hopelijk niet weer A Song For Europe op 1, dat zou ik jammer vinden. Het is wel een goed nummer, maar ik kan het niet zien als hun grootste klassieker.
Ter aanvulling:
11. Beauty Queen
12. Mother Of Pearl
13. Both Ends Burning
14. Virginia Plain
15. Out Of The Blue
16. A Song For Europe
17. Do The Strand
18. Street Life
19. Ladytron
20. 2 H.B.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 22:55 uur
Johnny Marr schreef:
Misschien moet je even bij Pearl of Eyewish langs, vragen om iGlasses - zie én hoor je meteen beter; en als je last blijft hebben, ga dan even de wc in en shout it out loud - dat wil ook wel helpen. Je voor- en nakeur is genoteerd.
0
geplaatst: 11 februari 2015, 22:57 uur
Mjuman schreef:
Misschien moet je even bij Pearl of Eyewish langs, vragen om iGlasses - zie én hoor je meteen beter; en als je last blijft hebben, ga dan even de wc in en shout it out loud - dat wil ook wel helpen. Je voor- en nakeur is genoteerd.
(quote)
A Song for Mjuman, zoveel is duidelijk. Maak je niet zo dik, er is niets mis met voorspelbaar zijn!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.