MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Erg lastig, maar deze tien vallen voor mij af.

Advert
Ambulance
Badhead
Caramel
Death of a Party
Music Is My Radar
She's So High
Stereotypes
Trimm Trabb
You’re So Great

She's So High is toch duidelijk beter dan There's No Other Way, vind ik

She's So High vind ik sowieso een van de beste Blur-songs, maar ja, daar denkt men hier duidelijk anders over

Nog even een extra melding voor degenen die in ronde 1 meegestemd hebben, en nu nog niet. Over 3 uur is de deadline en de nummers liggen erg dicht tegen elkaar aan. Jouw stem kan beslissend zijn!

VladTheImpaler nelis Sandokan-veld Bonk

Thanks voor de reminder! Herinnerd worden aan je stemrecht en dan ook nog invloed hebben, kom daar bij de waterschapsverkiezingen maar eens om!

Advert
Badhead
Coffee and TV
For Tomorrow
Go Out
Music Is My Radar
On Your Own
Out of Time
There's No Other Way
You’re So Great

Badhead
Charmless Man
Caramel
Go Out
Music Is My Radar
On Your Own
She's So High
Sing
Stereotypes
You’re So Great

Ik haat jullie allemaal omdat jullie On Your Own eruit gaan stemmen, maar verder even goede vrienden.
Het is ook onmogelijk natuurlijk, maar doe dan maar:

Ambulance
Badhead
Charmless Man
For Tomorrow
Go Out
No Distance Left to Run
Song 2
Under the Westway
There's No Other Way
To the End

De finale komt er aan!

De Volgende nummers hebben de finale niet gehaald:

Go Out 16x
On Your Own 14x
Ambulance 13x
Advert 12x
Caramel 12x
Music Is My Radar 12x
You’re So Great 11x
Under the Westway 10x
She's So High 10x

Deze twee nummers spelen een tie-break:

Song 2 9x
Badhead 9x

Stem op je minst favoriete nummer, het eerste nummer met drie stemmen valt af

0 Song 2
1 Badhead*

Wel erg jammer dat mijn meest favoriete blur nummer, You're So Great is afgevallen. Dat nummer is denk ik net teveel love/hate om deze ronde te overleven

0 Song 2
2 Badhead*

Op She so high na ben ik wel tevreden met de uitslag tot nu toe.

0 Song 2
3 Badhead*

zaaf
Ik zie wel een paar pijnpuntjes (Badhead! $%#%$@#@) maar een top 10 gaat wel lukken.

Ronde 3: De finale ronde

Stel uit de volgende lijst een top 10 samen, een kleine toelichting bij de nummers wordt gewaardeerd.

Beetlebum
Charmless Man
Coffee and TV
Country House
Death of a Party
End of the Century
For Tomorrow
Girls and Boys
No Distance Left to Run
Out of Time
Parklife
Sing
Song 2
Stereotypes
Tender
The Universal
There's No Other Way
This Is a Low
To the End
Trimm Trabb

Deadline: zaterdag 11.00u (Vrijdag heb ik helaas geen tijd om de presentatie te organiseren)

zaaf schreef:
Ik zie wel een paar pijnpuntjes (Badhead! $%#%$@#@) maar een top 10 gaat wel lukken.

Fuck, verkeerd gelezen, ik dacht dat de eerste die drie punten had juist doorging (volgens mij is dit standaard ook zo.)

zaaf
1. No Distance Left To Run
2. This Is A Low
3. Trimm Trabb
4. Sing
5. Death Of A Party
6. The Universal
7. Out Of Time
8. Beetlebum
9. To The End
10. Coffee And TV

1. Tender
2. This Is a Low
3. To the End
4. The Universal
5. No Distance Left to Run
6. Beetlebum
7. Country House
8. Out of Time
9. For Tomorrow
10. Girls and Boys

Ik heb nu ook de Spotify playlist bijgewerkt, alle 20 nummers staan er in.

Apart, ik zie er maar 19, Tender ontbreekt. Maar die speelt hij wel af als ik op The Universal klik. En als ik op There's No Other Way klik speelt hij The Universal af usw.

1. The Universal
Dit vond ik destijds al een fraaie single, maar twee jaar terug zag ik Blur op Primavera Sound en toen viel dit nummer ineens helemaal op zijn plaats. Dat een nummer dat je al bijna 20 jaar kent 20 jaar later zo van toepassing kan voelen...

2. This Is a Low
Prachtige ballad ook... niet voor niets de enige niet-single die op hun verzamelaar staat. Heerlijke dramatiek.

3. Sing
Over drama gesproken: dit nummer kwam nogal hard aan in Trainspotting, waar het onder de meest dramatische scene zit. Die film heb ik in mijn tienerjaren 10+ keer gezien en dit was altijd mijn favoriet van de soundtrack. Een juweeltje uit hun vroegste periode.

4. Girls and Boys
Dit blijft toch een onverwoestbaar gezellig hitje uit die tijd. Ik ben het hoe ouder het wordt eigenlijk alleen maar leuker gaan vinden.

5. Beetlebum
En toen ging het roer om. De 'britpop' werd over boord gegooid en er werd een ander geluid gevonden. Schitterend outro vooral.

6. End of the Century
Erg fraaie ballad ook weer. Het is toch niet te doen hoeveel mooie liedjes Albarn heeft geschreven in de afgelopen 25 jaar.

7. To the End
En weer eentje... volgens mij heb ik de latere versie met Francoise Hardy eerder leren kennen dan het origineel. De drumbeat geeft het een fijne jaren '60 feel mee, al is music hall ook niet heel ver weg.

8. Country House
Destijds was dit de single waardoor ik fan werd, eerder vond ik Blur wel aardig, maar kwam het nooit helemaal aan. Inmiddels wel wat ingehaald door andere favorieten, maar deze hoort altijd in een Blur top 10 van mij.

9. Parklife
10. There's No Other Way

Telamon
herman schreef:
Apart, ik zie er maar 19, Tender ontbreekt. Maar die speelt hij wel af als ik op The Universal klik. En als ik op There's No Other Way klik speelt hij The Universal af usw.

daar heeft spotify wel vaker last van. Staat er dat je 21 nummers hebt en je telt er maar 20 (of 22).

1. This is a Low
2. Sing
3. Song 2
4. The Universal
5. Beetlebum
6. Trimm Trabb
7. Death of a Party
8. Tender
9. Parklife
10. To the End

Helaas heeft Oily Water het niet gered, had zeker in mijn top 5 gestaan.

Jammer dat She's So High het net niet haalde, was zeker ook top-3 geweest bij mij.
Dat nummer had muzikaal trouwens zo op Definitely Maybe gekund

De vroege Blur is duidelijk favoriet, hoewel ze ook na 1997 bij vlagen nog goed waren.

1. For Tomorrow
2. There's No Other Way
3. Girls and Boys
4. This Is a Low
5. Country House
6. Sing
7. The Universal
8. Beetlebum
9. No Distance Left to Run
10. To the End

vigil schreef:
(quote)

Fuck, verkeerd gelezen, ik dacht dat de eerste die drie punten had juist doorging (volgens mij is dit standaard ook zo.)

Gelijk heb je, maar mooi want Song 2 heb ik nodig voor mijn top 10

1. This Is a Low
2. The Universal
3. Country House
4. No Distance Left to Run
5. Beetlebum
6. Charmless Man
7. End of the Century
8. Parklife
9. Girls and Boys
10. Stereotypes

panjoe (moderator)
1. Beetlebum
Het ultieme pop-rock nummer. Een pakkende melodie, een mooie hoofdrol voor de gitaar, een meeslepend refreintje, een prachtige opbouw. Bovendien perfect voor de stem van Damon.

2. Trimm Trabb
Een psychedelische trip door een nachtmerrielandschap; eindigend in een uitbarsting van waanzin. Totaal ontypisch voor Blur, maar daardoor niet minder geweldig.

3. Sing
Dromerig, repetitief, korrelig. Nog zo'n ontypisch nummer voor Blur. Het feit dat de 'typische Blur-sound' amper aan te wijzen is, en dat mijn favoriete nummers daar maar al te vaak van afwijken, is voor mij eens te meer een teken van de breedte en kwaliteit van hun oeuvre.

4. Out of Time
Een akoestische ballad zonder medewerking van vaste gitarist Graham Coxon. In plaats van zijn kenmerkende getokkel horen we een Oosters aandoend deuntje (het album, of in ieder geval deze track, werd dan ook opgenomen in Marokko naar ik meen) en juist dat element maakt dit nummer voor mij zo geweldig.

5. This Is a Low
Op dit nummer is het juist Coxon die de show steelt. Watervalletjes van boterzachte, haast glibberige gitaartonen zijn de perfecte metgezel van de soms dromerige, dan weer smekende zang.

6. Tender
7. The Universal
8. Girls and Boys
9. No Distance Left to Run
10. Parklife

Blur top 10

Damon Albarn, is toch wel een van mijn favoriete artiesten van de laatste 20 jaren.
Zijn werk met de band Blur (13 staat in mijn album top 10) , prachtige Gorillaz albums en zijn soloalbum vorig jaar (1 in mijn jaarlijst).

1.No Distance Left to Run 
Dit prachtige lied leek eerst af te vallen, hoe is het mogelijk.
Ik leen even een quote uit mijn albumrecensie die het nog steeds wel goed voor mij omschrijft.

Rudi S schreef:

Het tranentrekkende No Distance Left to Run is zo'n pijnlijk persoonlijk break up liedje.
Ik begrijp vaak niet dat artiesten ons als luisteraars inkijk in hun privéleven willen geven.
Het is echt geweldig mooi gezongen.
When you see me
Please turn your back and walk away
I don't want to see you 
Cause I know the dreams that you keep is wearing me
When your coming down, think of me here
I got no distance left to run

Maar de pijnlijkste regel is toch wel:I won't kill myself, trying to stay in your life

2.Tender 
Tender staat eigenlijk toch wel gedeeld eerste , wat een prachtig lied en het hoort samen op de Britpop
Olympus met liedjes als Wonderwall en Comon people.
Wat een prachtig intro en alle zangsecties zijn prachtig.
Albarn schreef dit samen met Coxon (die het "Oh my baby/Oh my baby/Oh why?/Oh my" zingt).
Halverwege buitelen de vocalen over elkaar heen , met een mooie rol voor het gospelkoor uit Londen.
Live heeft is wat mij betreft nooit het niveau van deze studio uitvoering gehaald, maar Hyde Park 2012 (met kus) en vooral de magische Glastonbury (2009) zijn wel speciaal.
Deze uit de vorige editie wil ik nog wel even lenen van Sandokan-veld

" Tender Beste langdradige nummer ooit! "

3.Song 2 
Dit heerlijke punky, Fifa liedje wordt blijkbaar ook gehaat door sommige hier, da's niet best.
Song 2 doet in zijn energie denken aan de late jaren '70 met een prima melodie.
Woo-hoo

4.Country House
Heerlijk vrolijke song (is het wel zo vrolijlk?) zit alweer dagen in mijn hoofd.

5.Beetlebum 
Ach wie vindt dit nu niet mooi, echt zo'n liedje dat onder de huid kruipt.

6.Parklife 
Prachtige gesproken tekst met een lekker melodie er overheen, heerlijke meezinger.

7.To the End 
Snik, snik, weer zo'n mooi liedje, Damon croont zich als de beste naar het einde.

8.Trimm Trabb
Het album 13 komt uit een donkere periode van Blur (Albarn in de befaamde break up (Justine Frischmann) en Coxon had verslavingsproblemen).
Het lied opent rustig met weer pijnlijke teksten I can’t go back/let it flow/let it flow/I sleep alone , tegen het einde explodeert het nummer volledig, het waren duistere tijden daarzo.

9.Sing
Het beste liedje van het debuut en deze had niet misstaan op een van de latere albums.

10.Girls and Boys 
Catchy (aanstekelijk, pakkend) dekt de lading.
En iedereen maar meezingen "girls who are boys/who like boys to be girls/who do boys like they're girls/who do girls like they're boys"
Met zo'n liedje win je het songfestival.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:36 uur

geplaatst: vandaag om 05:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.