Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2015, 12:29 uur
1. This Is a Low
2. End of a Century
3. Beetlebum
4. No Distance Left to Run
5. The Universal
6. Girls and Boys
7. Tender
8. Coffee & TV
9. To the End
10. Parklife
"Sing" valt net buiten de boot met een elfde plek en "You're So Great" zou de top 10 gehaald hebben maar zit niet meer in het spel helaasch
.
2. End of a Century
3. Beetlebum
4. No Distance Left to Run
5. The Universal
6. Girls and Boys
7. Tender
8. Coffee & TV
9. To the End
10. Parklife
"Sing" valt net buiten de boot met een elfde plek en "You're So Great" zou de top 10 gehaald hebben maar zit niet meer in het spel helaasch
.
0
Telamon
geplaatst: 12 maart 2015, 12:45 uur
1 Girls and Boys
2 Song 2
3 Beetlebum
4 Charmless Man
5 Trimm Trabb
6 No Distance Left to Run
7 There's No Other Way
8 This Is a Low
9 Parklife
10 Tender
2 Song 2
3 Beetlebum
4 Charmless Man
5 Trimm Trabb
6 No Distance Left to Run
7 There's No Other Way
8 This Is a Low
9 Parklife
10 Tender
0
geplaatst: 12 maart 2015, 14:57 uur
Ik moet zeggen dat ik niet de grootse fan van Blur ben maar toch 10 prima liedjes uitgekozen
En ja Ik vind Oasis beter

1. There's No Other Way
2. Girls and Boys
3. Parklife
4. Coffee and TV
5. Beetlebum
6. Country House
7. Tender
8. Sing
9. Song 2
10. End of the Century
En ja Ik vind Oasis beter

1. There's No Other Way
2. Girls and Boys
3. Parklife
4. Coffee and TV
5. Beetlebum
6. Country House
7. Tender
8. Sing
9. Song 2
10. End of the Century
0
geplaatst: 12 maart 2015, 15:24 uur
1. For Tomorrow
2. Coffee and TV
3. Parklife
4. There's No Other Way
5. No Distance Left to Run
6. Beetlebum
7. Sing
8. Girls and Boys
9. Charmless Man
10. Country House
2. Coffee and TV
3. Parklife
4. There's No Other Way
5. No Distance Left to Run
6. Beetlebum
7. Sing
8. Girls and Boys
9. Charmless Man
10. Country House
0
geplaatst: 12 maart 2015, 15:47 uur
01. The Universal
02. Parklife
03. To the End
04. Country House
05. End of the Century
06. There's No Other Way
07. This Is a Low
08. Stereotypes
09. Beetlebum
10. Girls and Boys
Iemand al geschreven dat stiekem de PSB single versie van Girls and Boys beter is? Nou bijdeze...
02. Parklife
03. To the End
04. Country House
05. End of the Century
06. There's No Other Way
07. This Is a Low
08. Stereotypes
09. Beetlebum
10. Girls and Boys
Iemand al geschreven dat stiekem de PSB single versie van Girls and Boys beter is? Nou bijdeze...
0
geplaatst: 12 maart 2015, 16:47 uur
Ik moet u helaas melden dat uw top tien ongeldig is verklaard en niet zal meetellen met de eindscore.
(
)
0
geplaatst: 12 maart 2015, 16:53 uur
herman schreef:
Apart, ik zie er maar 19, Tender ontbreekt. Maar die speelt hij wel af als ik op The Universal klik.
En als ik op There's No Other Way klik speelt hij The Universal af usw.
Apart, ik zie er maar 19, Tender ontbreekt. Maar die speelt hij wel af als ik op The Universal klik.
En als ik op There's No Other Way klik speelt hij The Universal af usw. Erg vreemd, als ik op de playlist druk staan er gewoon 20 in
0
geplaatst: 12 maart 2015, 17:34 uur
10. Trimm Trabb
Van 13, een album met vaak lang uitgesponnen, behoorlijk psychedelische nummers. In die categorie smaakt ‘Battle’ me eigenlijk net wat beter, maar het koortsige ‘Trimm Trabb’ mag er ook zeker zijn.
9. For Tomorrow
In de categorie ‘jaren zestig-muziek die duidelijk uit de jaren negentig’ komt, vinden we ‘For Tomorrow’. Fijne ritmiek, samenzang, coupletten zijn fraai, refrein ook, eigenlijk alles is tof. ‘For Tomorrow’ is zo’n nummer dat iets onopvallends heeft, als in: het is geen imponerend nummer, maar uiteindelijk klopt het wel allemaal. Ik ben overigens niet iemand die heel moeilijk doet over alternatieve mixen die boven het origineel te prefereren zijn, maar van dit nummer hoor ik toch het liefst de ‘The Visit To Primrose Hill Extended Version’, met een langer instrumentaal tussenstuk. Blijkt maar weer hoe sterk dit nummer is: er gebeurt niet heel gek veel meer in de anderhalve minuut die die versie langer heeft, maar boeien blijft het wel.
8. Stereotypes
Van mijn favoriete Blur-album, The Great Escape. Ik vind het fantastisch hoe kleinburgerlijke en excentrieke types op dat album neergezet worden. Albarn sympathiseert geregeld met ze, maar bespot ze ook. ‘Stereotypes’ hangt daar ergens tussenin: hij noemt de personages weliswaar stereotypes, maar tegelijkertijd maakt hij duidelijk dat ze dromen over meer, over een grootser leven. En het orgeltje is natuurlijk verdomd lekker.
7. Death of a Party
Hoewel het titelloze album zeker niet mijn favoriete Blur-album is (ik vind ‘m wat aan de wisselvallige kant), vind ik de dwarsige kant van Blur misschien nog wel interessanter dan de Blur-kant. ‘Death of a Party’ is een bijna log nummer dat niet echt een rocknummer is, ook niet echt electronica, en ook geen mix tussen die twee, maar indrukwekkend is het zeker. (En let op hoe het refrein het nummer weer op een hoger plan tilt. Blur is misschien eerder een refreinenband dan een couplettenband.)
6. The Universal
Hoewel ik Blur nooit live heb gezien, heb ik een ervaring met dit nummer die enigszins op Hermans ervaring lijkt: ik heb ‘The Universal’ altijd een mooi nummer gevonden, sterke instrumentatie, heel fraai refrein, maar ik ben nooit echt verliefd geweest op het nummer. Een paar jaar geleden hoorde ik ‘The Universal’ weer terug in een reclame van een Britse verzekeringsmaatschappij, als ik me dat goed herinner. En jeetje, wat kwam dat nummer toen opeens aan. Herluisteren kan na zo’n ervaring tegenvallen (ik heb ‘Most of the Time’ van Bob Dylan bijvoorbeeld nooit zo mooi gevonden als toen het in High Fidelty zat), maar ‘The Universal’ bleek bij herbeluistering nog verder gegroeid te zijn bij mij. Dit is weer zo’n Blur-nummer dat ijzersterk in elkaar blijkt te zitten, zonder wereldschokkend te lijken.
5. This is a Low
Parklife, het album, vind ik in zijn geheel een wat wisselvallig album met veel werk dat iets te gewoontjes is, maar ‘This is a Low’ is wel echt buitencategorie. Het nummer is weer een fraai bewijs dat Blur heel mooie ballads kan maken, mét een prominente rol voor een sterk vervormde gitaar. Die gitaar maakt ‘This is a Low’ erg meeslepend, en Albarn levert ook een prachtige vocale prestatie.
4. Out of Time
Think Tank is een van mijn favoriete Blur-albums; erg creatieve, tegelijkertijd uiteenlopende en geconcentreerde plaat. ‘Out of Time’ heeft iets van een typische Blur-ballad, maar ook weer niet, met dank aan het Marokkaanse orkest dat het nummer spookachtige accenten geeft. Het refrein is beklemmend mooi, ook vanwege die ongemakkelijke zin ‘Watch the world keep spinning gently out of time’.
3. Sing
Op het onderschatte Blur-debuut staat, naast fijne flirts met baggy en shoegazing, ook het mooie ‘Sing’. ‘Sing’ is een soort pianoballad, maar dan op een shoegazing-manier. Onder de piano liggen zacht ingemixte vocalen en een zwaar, vervormde gitaar, zonder dat die de aandacht opeist; erg fraai en gebalanceerd. Bovendien is het refrein eenvoudigweg magisch.
2. Tender
Niet Albarns sterkste tekstuele prestatie, misschien ook niet een van de beste Blur-nummers, maar wat hou ik toch gewoon ontzettend van ‘Tender’. De vocale afwisseling tussen Albarn en Coxon werkt sterk, en de instrumentatie (die drums! dat gitaartje!) is ook heerlijk. Ik ben bovendien ook nog eens een ontzettende sukkel voor gospelkoren.
1. Coffee and TV
Als wat wereldvreemde puber, toen ik nog een Slowgazeje van een jaar of 14, 15 was, identificeerde ik me ontzettend met dit nummer, al hield ik niet van koffie. Er zit een groot verlangen naar geborgenheid in de tekst; een verlangen om de grote wereld terug te brengen naar behapbare proporties. En stiekem identificeer ik me nog steeds geregeld met de tekst. Fraaie instrumentale passage trouwens, en wat is Coxon toch een fijne gitarist.
Van 13, een album met vaak lang uitgesponnen, behoorlijk psychedelische nummers. In die categorie smaakt ‘Battle’ me eigenlijk net wat beter, maar het koortsige ‘Trimm Trabb’ mag er ook zeker zijn.
9. For Tomorrow
In de categorie ‘jaren zestig-muziek die duidelijk uit de jaren negentig’ komt, vinden we ‘For Tomorrow’. Fijne ritmiek, samenzang, coupletten zijn fraai, refrein ook, eigenlijk alles is tof. ‘For Tomorrow’ is zo’n nummer dat iets onopvallends heeft, als in: het is geen imponerend nummer, maar uiteindelijk klopt het wel allemaal. Ik ben overigens niet iemand die heel moeilijk doet over alternatieve mixen die boven het origineel te prefereren zijn, maar van dit nummer hoor ik toch het liefst de ‘The Visit To Primrose Hill Extended Version’, met een langer instrumentaal tussenstuk. Blijkt maar weer hoe sterk dit nummer is: er gebeurt niet heel gek veel meer in de anderhalve minuut die die versie langer heeft, maar boeien blijft het wel.
8. Stereotypes
Van mijn favoriete Blur-album, The Great Escape. Ik vind het fantastisch hoe kleinburgerlijke en excentrieke types op dat album neergezet worden. Albarn sympathiseert geregeld met ze, maar bespot ze ook. ‘Stereotypes’ hangt daar ergens tussenin: hij noemt de personages weliswaar stereotypes, maar tegelijkertijd maakt hij duidelijk dat ze dromen over meer, over een grootser leven. En het orgeltje is natuurlijk verdomd lekker.
7. Death of a Party
Hoewel het titelloze album zeker niet mijn favoriete Blur-album is (ik vind ‘m wat aan de wisselvallige kant), vind ik de dwarsige kant van Blur misschien nog wel interessanter dan de Blur-kant. ‘Death of a Party’ is een bijna log nummer dat niet echt een rocknummer is, ook niet echt electronica, en ook geen mix tussen die twee, maar indrukwekkend is het zeker. (En let op hoe het refrein het nummer weer op een hoger plan tilt. Blur is misschien eerder een refreinenband dan een couplettenband.)
6. The Universal
Hoewel ik Blur nooit live heb gezien, heb ik een ervaring met dit nummer die enigszins op Hermans ervaring lijkt: ik heb ‘The Universal’ altijd een mooi nummer gevonden, sterke instrumentatie, heel fraai refrein, maar ik ben nooit echt verliefd geweest op het nummer. Een paar jaar geleden hoorde ik ‘The Universal’ weer terug in een reclame van een Britse verzekeringsmaatschappij, als ik me dat goed herinner. En jeetje, wat kwam dat nummer toen opeens aan. Herluisteren kan na zo’n ervaring tegenvallen (ik heb ‘Most of the Time’ van Bob Dylan bijvoorbeeld nooit zo mooi gevonden als toen het in High Fidelty zat), maar ‘The Universal’ bleek bij herbeluistering nog verder gegroeid te zijn bij mij. Dit is weer zo’n Blur-nummer dat ijzersterk in elkaar blijkt te zitten, zonder wereldschokkend te lijken.
5. This is a Low
Parklife, het album, vind ik in zijn geheel een wat wisselvallig album met veel werk dat iets te gewoontjes is, maar ‘This is a Low’ is wel echt buitencategorie. Het nummer is weer een fraai bewijs dat Blur heel mooie ballads kan maken, mét een prominente rol voor een sterk vervormde gitaar. Die gitaar maakt ‘This is a Low’ erg meeslepend, en Albarn levert ook een prachtige vocale prestatie.
4. Out of Time
Think Tank is een van mijn favoriete Blur-albums; erg creatieve, tegelijkertijd uiteenlopende en geconcentreerde plaat. ‘Out of Time’ heeft iets van een typische Blur-ballad, maar ook weer niet, met dank aan het Marokkaanse orkest dat het nummer spookachtige accenten geeft. Het refrein is beklemmend mooi, ook vanwege die ongemakkelijke zin ‘Watch the world keep spinning gently out of time’.
3. Sing
Op het onderschatte Blur-debuut staat, naast fijne flirts met baggy en shoegazing, ook het mooie ‘Sing’. ‘Sing’ is een soort pianoballad, maar dan op een shoegazing-manier. Onder de piano liggen zacht ingemixte vocalen en een zwaar, vervormde gitaar, zonder dat die de aandacht opeist; erg fraai en gebalanceerd. Bovendien is het refrein eenvoudigweg magisch.
2. Tender
Niet Albarns sterkste tekstuele prestatie, misschien ook niet een van de beste Blur-nummers, maar wat hou ik toch gewoon ontzettend van ‘Tender’. De vocale afwisseling tussen Albarn en Coxon werkt sterk, en de instrumentatie (die drums! dat gitaartje!) is ook heerlijk. Ik ben bovendien ook nog eens een ontzettende sukkel voor gospelkoren.
1. Coffee and TV
Als wat wereldvreemde puber, toen ik nog een Slowgazeje van een jaar of 14, 15 was, identificeerde ik me ontzettend met dit nummer, al hield ik niet van koffie. Er zit een groot verlangen naar geborgenheid in de tekst; een verlangen om de grote wereld terug te brengen naar behapbare proporties. En stiekem identificeer ik me nog steeds geregeld met de tekst. Fraaie instrumentale passage trouwens, en wat is Coxon toch een fijne gitarist.
0
geplaatst: 12 maart 2015, 17:47 uur
Wat een prachtige stukjes bij de nummers allemaal, ik lees ze echt met plezier! 

0
geplaatst: 12 maart 2015, 17:51 uur
1. For Tomorrow
2. Out of Time
3. Beetlebum
4. Coffee and TV
5. To the End
6. The Universal
7. Parklife
8. Tender
9. This Is a Low
10. Trimm Trabb
2. Out of Time
3. Beetlebum
4. Coffee and TV
5. To the End
6. The Universal
7. Parklife
8. Tender
9. This Is a Low
10. Trimm Trabb
0
geplaatst: 12 maart 2015, 17:53 uur
Bij mij stond bovenaan ook 19. Wellicht hangt het van het land af? Zit jij in België? Ik kan de nummers verder wel dromen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
0
geplaatst: 12 maart 2015, 18:19 uur
1. Tender
2. Song 2
3. Parklife
4. The Universal
5. Girls and Boys
6. Coffee and TV
7. Out of Time
8. End of the Century
9. Beetlebum
10. For Tomorrow
2. Song 2
3. Parklife
4. The Universal
5. Girls and Boys
6. Coffee and TV
7. Out of Time
8. End of the Century
9. Beetlebum
10. For Tomorrow
0
geplaatst: 12 maart 2015, 18:42 uur
herman schreef:
Bij mij stond bovenaan ook 19. Wellicht hangt het van het land af? Zit jij in België? Ik kan de nummers verder wel dromen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
(quote)
Nope, ik leef gewoon in Nederland
0
geplaatst: 12 maart 2015, 18:44 uur
VladTheImpaler schreef:
Beetlebum
Coffee and TV
End of the Century
For Tomorrow
Girls and Boys
Out of Time
Parklife
Song 2
Tender
The Universal
Beetlebum
Coffee and TV
End of the Century
For Tomorrow
Girls and Boys
Out of Time
Parklife
Song 2
Tender
The Universal
Het is de bedoeling dat je ook nog de nummers in volgorde zet van heel goed naar goed
0
geplaatst: 12 maart 2015, 18:55 uur
1. The Universal (steekt er met kop en schouders bovenuit, ge-ni-aal)
2. To The End
3. Country House
4. End Of A Century (en dus niet End Of THE Century
)
5. Coffee and TV
6. Beetlebum
7. There’s No Other Way
8. Tender
9. No Distance Left To Run
10. Out of Time
Song 2 en Parklife heb ik wat te vaak gehoord helaas. This Is A Low en For Tomorrow had ik ook nog graag in m’n top 10 opgenomen, helaas is het anders gelopen. She's So High moest inderdaad de finale gehaald hebben, dan stond die nu op 9 ofzo.
2. To The End
3. Country House
4. End Of A Century (en dus niet End Of THE Century
)5. Coffee and TV
6. Beetlebum
7. There’s No Other Way
8. Tender
9. No Distance Left To Run
10. Out of Time
Song 2 en Parklife heb ik wat te vaak gehoord helaas. This Is A Low en For Tomorrow had ik ook nog graag in m’n top 10 opgenomen, helaas is het anders gelopen. She's So High moest inderdaad de finale gehaald hebben, dan stond die nu op 9 ofzo.
0
geplaatst: 12 maart 2015, 19:03 uur
7744leon schreef:
Het is de bedoeling dat je ook nog de nummers in volgorde zet van heel goed naar goed
Aangepast
0
geplaatst: 12 maart 2015, 21:43 uur
1. Beetlebum
2. The Universal
3. Out of Time
4. Girls and Boys
5. Charmless Man
6. Tender
7. End of a Century
8. Coffee & TV
9. Sing
10. Death of a Party
You're So Great had zeker in mijn top-10 gestaan..
En This Is A Low is zwaar overschat *duikt weg*
2. The Universal
3. Out of Time
4. Girls and Boys
5. Charmless Man
6. Tender
7. End of a Century
8. Coffee & TV
9. Sing
10. Death of a Party
You're So Great had zeker in mijn top-10 gestaan..
0
geplaatst: 12 maart 2015, 22:24 uur
1. No Distance Left to Run
Gewoon hartverscheurend mooi. Rudi S wees ook al terecht op de prachtige tekst, die geeft alleen nog maar meer lading aan dit prachtige nummer.
2. Beetlebum
Voor mij het meest pakkende nummer van Blur. Terwijl het verre van een standaard popliedje is. Maar de opbouw en compositie kloppen van alle kanten.
3. The Universal
Heerlijk meeslepend gezongen nummer met dat lekkere loopje van die strijkers. Verveelt op de een of andere manier nooit, hoe vaak ik het ook hoor.
4. Trimm Trabb
5. Song 2
6. To the End
7. This is a Low
8. Parklife
9. Stereotypes
10. Country House
Gewoon hartverscheurend mooi. Rudi S wees ook al terecht op de prachtige tekst, die geeft alleen nog maar meer lading aan dit prachtige nummer.
2. Beetlebum
Voor mij het meest pakkende nummer van Blur. Terwijl het verre van een standaard popliedje is. Maar de opbouw en compositie kloppen van alle kanten.
3. The Universal
Heerlijk meeslepend gezongen nummer met dat lekkere loopje van die strijkers. Verveelt op de een of andere manier nooit, hoe vaak ik het ook hoor.
4. Trimm Trabb
5. Song 2
6. To the End
7. This is a Low
8. Parklife
9. Stereotypes
10. Country House
0
geplaatst: 12 maart 2015, 23:03 uur
* duikt op *
Drie jaar geleden wilde (mocht?) het niet lukken voor This Is A Low. Nieuwe ronde, nieuwe kansen:
1. This Is a Low
2. To the End
3. Girls and Boys
4. Coffee & TV
5. The Universal
6. Tender
7. End of the Century
8. No Distance Left To Run
9. For Tomorrow
10. Out Of Time
Drie jaar geleden wilde (mocht?) het niet lukken voor This Is A Low. Nieuwe ronde, nieuwe kansen:
1. This Is a Low
2. To the End
3. Girls and Boys
4. Coffee & TV
5. The Universal
6. Tender
7. End of the Century
8. No Distance Left To Run
9. For Tomorrow
10. Out Of Time
0
geplaatst: 13 maart 2015, 08:02 uur
Bonk schreef:
Nog een liefheber

Maar die tekst, ik vrees parels voor de zwijnen.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:37 uur
1. Song 2
2. Girls and Boys
3. Country House
4. Tender
5. Parklife
6. Charmless Man
7. The Universal
8. Beetlebum
9. There's No Other Way
10. Coffee and TV
2. Girls and Boys
3. Country House
4. Tender
5. Parklife
6. Charmless Man
7. The Universal
8. Beetlebum
9. There's No Other Way
10. Coffee and TV
0
geplaatst: 13 maart 2015, 19:51 uur
Trimm Trabb & Death of a Party (her)ontdekt! 
1. Girls and Boys
Blur goes disco, lekker stuiteren! Aanvankelijk dacht ik dat het om een pro LGBT nummer ging.
2. For Tomorrow
Vrolijkmakend nummer, bevat een geweldig instrumentaal intermezzo, heerlijke blazers maar dat valt allemaal in het niet bij de eeuwigdurende la la la la la la`s op het einde terwijl Damon Albarn gewoon vrolijk door blijft zingen. Fantastische kakofonie van geluiden!
3. Trimm Trabb
Het is al eerder gezegd maar Blur van hun meest psychedelische kant. Geweldig hoe de stemming in dit nummer compleet omslaat.
4. Beetlebum
5. Death of a Party
6. Country House
7. The Universal
8. Stereotypes
9. Tender
10. Coffee and TV
HEAR HEAR! Met afstand het minste nummer in deze finale.

1. Girls and Boys
Blur goes disco, lekker stuiteren! Aanvankelijk dacht ik dat het om een pro LGBT nummer ging.

2. For Tomorrow
Vrolijkmakend nummer, bevat een geweldig instrumentaal intermezzo, heerlijke blazers maar dat valt allemaal in het niet bij de eeuwigdurende la la la la la la`s op het einde terwijl Damon Albarn gewoon vrolijk door blijft zingen. Fantastische kakofonie van geluiden!
3. Trimm Trabb
Het is al eerder gezegd maar Blur van hun meest psychedelische kant. Geweldig hoe de stemming in dit nummer compleet omslaat.
4. Beetlebum
5. Death of a Party
6. Country House
7. The Universal
8. Stereotypes
9. Tender
10. Coffee and TV
thetinderstick schreef:
HEAR HEAR! Met afstand het minste nummer in deze finale.

0
geplaatst: 13 maart 2015, 19:59 uur
1. Song 2
2. Parklife
3. Out of Time
4. Girls and Boys
5. Beetlebum
6. Coffee and TV
7. Country House
8. Sing
9. The Universal
10. Stereotypes
2. Parklife
3. Out of Time
4. Girls and Boys
5. Beetlebum
6. Coffee and TV
7. Country House
8. Sing
9. The Universal
10. Stereotypes
0
geplaatst: 13 maart 2015, 20:13 uur
vigil schreef:
Ik kende hem nog niet, maar
remix 
0
geplaatst: 13 maart 2015, 20:15 uur
Dan denk ik toch eerder aan Song 2. Leuk hitje, maar haalt het toch niet bij de echte kwaliteitsnummers... Wat mij betreft hoort This Is A Low zonder enige twijfel bij de beste 5 nummers die Blur ooit opnam.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 20:17 uur
5 is best weinig maar bij de beste 10 komt het wel idd, prachtig
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.