MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Cigarettes en Coffee kan niet ontbreken. Persoonlijk Favorietje.

zaaf
ongezond man

KNOCK-OUT Ronde 2: geef je favoriet om door te gaan naar de finaleronde twee punten en je nummer twee één punt.

7 I Can't Turn You Loose 2
6 Don't Mess with Cupid
6 Cigarettes and Coffee 1
2 Nobody Knows You When You're Down and Out

Deadline: donderdagochtend 2 april 08:00.

Mb.
KNOCK-OUT Ronde 2: geef je favoriet om door te gaan naar de finaleronde twee punten en je nummer twee één punt.

8 Cigarettes and Coffee 2
7 I Can't Turn You Loose
6 Don't Mess with Cupid
3 Nobody Knows You When You're Down and Out 1

8 I Can't Turn You Loose +1
8 Cigarettes and Coffee
6 Don't Mess with Cupid
5 Nobody Knows You When You're Down and Out +2 (zo mooi )

8 I Can't Turn You Loose
8 Cigarettes and Coffee
7 Don't Mess with Cupid +1
7 Nobody Knows You When You're Down and Out +2

Deadline: donderdagochtend 2 april 08:00

En de deadline is voorbij.

GREATEST HITS OF OTIS REDDING - ROUND 3

Na een spannende knock-out vallen Don't Mess with Cupid en Nobody Knows You When You're Down and Out als laatste af voor de finale. De onderstaande twintig nummers gaan strijden om de titel 'grootste hit van Otis':

(Sittin' on) the Dock of the Bay
Cigarettes and Coffee 
Down in the Valley *
Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
Hard to Handle
I Can't Turn You Loose *
I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
I've Got Dreams to Remember
Love Man
Mr. Pitiful
My Lover's Prayer *
Ole Man Trouble 
Pain in My Heart
Respect *
Shake *
That's How Strong My Love Is
These Arms of Mine
Tramp (ft. Carla Thomas)
Try a Little Tenderness
You Left the Water Running *

Maak een top tien van jouw favoriete Otis Redding nummers uit bovenstaande lijst. Heb je er iets leuks bij te vertellen, graag!

Deadline: vrijdagavond 3 april 20:00

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2f/13/f2/2f13f2f46f5f899f55da4322d500e0f9.jpg

1. Try A Little Tenderness
Op dit sublieme nummer van Otis komt alles samen: het begint als een mooie langzame ballad en daarna de heerlijke versnelling verderop, waardoor het een lekkere funky song wordt. Naast de geweldige zang van Otis, horen we het fantastische blaaswerk van Booker T & the M.G.'s en zijn de arrangementen en de productie van een andere held van mij: Isaac Hayes.

2. Down In The Valley
Een geweldig nummer van zijn beste LP Otis Blue/Otis Redding Sings Soul. En dat laatste doet hij op dit nummer, gesterkt door een fantastische blazerssectie en let ook even op de gitaar. Er zit een heerlijk vleugje gospel in: hallelujah!

3. Hard To Handle
Ik vond de versie van the Black Crowes altijd geweldig, tot ik lang geleden Otis deze overheerlijke song hoorde zingen. Otis zingt het natuurlijk prachtig, de blazers erbij zijn goud en of je wilt of niet: dit swingt als een Big Ben.

4. I've Been Loving You Too Long
Otis kan intens zingen, dat komt ook zeker goed tot zijn recht op flink wat fraaie ballads die hij heeft gezongen. Deze vol luduvuduh snijd dwars door je heen. Van Otis Blue.

5. I Can't Turn You Loose
Met hakken over de sloot in de finale? Hoe is het mogelijk, want dit is één van de beste funky songs van Otis. Ook live natuurlijk ijzersterk.

6. (Sittin' on) the Dock of the Bay
Sittin' on the Frisco Bay, watching the time role away. Het ultieme relax nummer, waar je ook nog eens van kan leren relativeren. Schitterend gezongen door Otis, die niets had en niets heeft. Dan kan je inderdaad maar beter op zo'n mooie plek zitten.

7. Love Man
Swingende niet te weerstane funky titelsong met opvallend sterke drums.. Otis is klaar voor de liefde.

8. Ole Man Trouble
De openingssong van Otis Blue heeft een fijne gitaar, natuurlijk weer blazers en een heerlijk klagende Otis.

9. My Lover's Prayer
Schitterende lovesong van Otis: come home!

10 That's How Strong My Love Is
Ooit zag ik the Stones dit oh zo mooie nummer prachtig spelen in Vredenburg. Otis lijkt het haast uit de losse pols te zingen, tegelijkertijd klinkt het intens mooi. Let op dat pianootje en andere details.

Net niet:
(10bis) These Arms of Mine / I've Got Dreams To Remember
En alweer (natuurlijk) ontzettend mooie ballads van Otis. Eigenlijk is zijn stem meer dan genoeg.

Wat mis ik:

Satisfaction
De hele Ziggo Dome was aan het wachten op the Black Keys. Langzaam ging de muziek harder en dimden de lichten. En toen klonk Otis met de meest briljante versie ooit van Satisfaction. Kippenvel, iedere keer weer, als ik dit nummer hoor. Ik zag beneden de hele vloer in beweging komen. Vrijwel iedereen met ook maar enig muzikaal gevoel in zijn DNA bewoog. Het was één groot muziekfeest. Direct daarna gingen de zaallichten uit en kwamen the Black Keys op. Dat hadden ze slim gedaan en het was een mooi eerbetoon aan deze oude jonge meester.

Mooie tekstjes West

Thanks!

Mooie stukjes west! Scheelt me weer schrijfwerk morgen .

1. I've been loving you to long (to stop now)
De beelden van het legendarische Monterey optreden uit 1967 spreken voor zich.
Wat een zanger. Intens (zoals West al zei) is het woord.

2. (Stittin' on) The dock of the bay
Ik heb totaal geen behoefte om origineel te doen met mijn topposities.
Zijn grootste hit en bekendste nummer. Ook het nummer waardoor ik als jonkie kennis maakte met zijn muziek. Het tragische verhaal van 2 dagen na de opnamen... Otis had een iets andere weg gekozen met Dock of the bay, en laat ons achter met de vraag hoeveel moois hij nog had kunnen maken.

3. Hard to handle
Wat loopt dit toch lekker. Onmogelijk om niet mee te zingen. Laat ik het niet horen dat die van Black Crowes beter is, want dat is ie niet.

4. That's how strong my love is
Eén van zijn hartverscheurende ballads.

5. Tramp
Ik word hier altijd vrolijk van. Hoe Otis zingt "It makes me feel good to know one thing. I know I'm a loooooooooooveeeeeer" gecombineerd met die blazers en het aanstekelijke ritme.. Heerlijk!

6. Love man
Een poos geleden hoorde ik dochter Karla in een reportage zeggen dat dit nummer "Otis is". De sound is i.i.g. Otis ten voeten uit.

7. Cigarettes and coffee
Otis weet weer een prachtige sfeer neer te zetten.

8. Try a little tenderness
Een klassieker die natuurlijk niet mag ontbreken.

9. Shake
Ook hier verwijs ik graag weer naar dat zo belangrijke Monterey optreden die ik al eerder postte.
Elke keer dat ik het zie zit ik aan het einde van het nummer met een hele dikke grijs op mijn gezicht. Wat een energie. Die live uitvoering (waar ik van uit ga) is ook wel een pak sterker dan de studio versie. Aan het eind zie je Otis even omkijken naar de band alsof hij wil zeggen "wat flikken jullie me nou?"

10. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
Helemaal geen sad song wat mij bereft. Volgens Steve Cropper was de manier hoe Otis de blazers instrueerde de inspiratie.

Net buiten de top 10, maar wel een eervolle vermelding: de overige 10.
Het is eigenlijk niet te doen.

Edgar18 schreef:
Mooie stukjes west! Scheelt me weer schrijfwerk morgen .

Ja, ik vond het vorige week ook leuk om teksten van users te gebruiken, dus ik dacht: even wat schrijven. En als het over de muziek van Otis gaat, gaat dat eigenlijk vanzelf. En nu heb je er, net als ik bij Stevie Wonder, ook al Minneapolis bij en Reijersen!

01. That's How Strong My Love Is
02. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
03. Pain in My Heart
04. Hard to Handle
05. These Arms of Mine
06. Love Man
07. I Can't Turn You Loose
08. (Sittin' on) the Dock of the Bay
09. I've Got Dreams to Remember
10. Mr. Pitiful

1. I’ve Been Loving You Too Long (to Stop Now)
Dit is voor mij toch wel de ultieme Otis Redding song. Net als bij mijn all-time favorite song (Sam Cooke’s A Change is Gonna Come) is het bij de eerste nooit al meteen raak. Wat een sensitiviteit. Ondertussen heeft het nummer ook nog een soort onderdrukte energie die het hartenzeer alleen maar meer benadrukt.

2. Try a Little Tenderness
Op dit nummer hoor je heel goed dat Otis alle facetten van de soul beheerst. Gevoelig en intiem of juist swingend en funky. De opbouw van dit nummer is toch wel geniaal te noemen. Dit heet de boog gespannen houden en je luisteraar kunnen verrassen.

3. These Arms of Mine
Ballad pur sang zoals Otis die wel vaker maakte. Is er ooit iemand geweest die met zoveel gevoel weet te zingen als Otis Redding dat deed? Ik ben van mening dat dit niet het geval is. Luister daarvoor alleen maar eens naar dit nummer.

4. I’ve Got Dreams to Remember
Dit nummer is dus lange tijd mijn absolute favoriet geweest van Otis Redding. Ondertussen iets weggezakt, maar nog steeds ijzersterk. De samenzang, de gospelinvloeden, het nummer klopt van kop tot staart.

5. Cigarettes and Coffee
Beide niet het gezondste, maar wat een wereldsong is dit zeg. Tergend, intiem, extravert en duidelijk tegelijkertijd. Vocaal is dit Otis op zijn best.

6. Pain in My Heart
Een ultieme Redding-ballad. Je voelt de pijn die hij zingt. Prachtig gedaan.

7. Love Man
Dansen met Otis! Go-go-go-go-go-go-go-goes i’mma love man!

8. (Sittin’ on) the Dock of the Bay
Zijn grootste hit en gezien het hele verhaal begrijp ik dat ook wel. Heerlijk ontspannen nummer die je bij de eerste tonen al herkend. Als ik dit nummer hoor ga ik spontaan vanaf het begin al het fluitstukje meefluiten.

9. Hard to Handle
Nog zo’n swingsongs van Otis. Alles wordt uit de registers getrokken, inclusief de swingende blazers.

10. That’s How Strong My Love Is
Het origineel is natuurlijk van ene Overton Vertis Wright. Eigenlijk vind ik zijn versie nog een slagje beter, maar wat Otis hier doet kan ik geen coveren noemen. Dat noem ik een nummer eigen maken.

zaaf
1. My Lover's Prayer
2. Love Man
3. Pain in My Heart
4. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
5. Hard to Handle
6. Mr. Pitiful
7. These Arms of Mine
8. (Sittin' on) the Dock of the Bay
9. Ole Man Trouble 
10. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)

Iedereen noemt (logischerwijs ) Love Man, alleen heel wat van deze mensen hadden Satisfaction laten afvallen. En nu vind ik juist dat die twee nummers behoorlijk op elkaar lijken. Dus wel Love Man in je top 10 & Satisfaction niet in je top 20?

(ik kan het niet laten, too much Pain In My Heart...)

zaaf
Arme west... Love Man is een Otis song. Satisfaction is een Stones song. Ik vind ze niet op elkaar lijken al waart dezelfde energie rond, Otis.

Na vijf lijstjes zijn er twee nummers nog puntloos. Bovenin is het spannend, een top acht maakt zich langzaam los van de rest maar natuurlijk is alles nog mogelijk. De bovenste drie verrassen mij overigens bijzonders, eens kijken of deze nummers dit vast kunnen houden.

Hoogste tijd om wat deelnemers van de eerste twee ronden en wat spelers van het That's Soul topic te taggen. Komen jullie mee spelen met je Otis top 10: thelion, laxus11, aERodynamIC, Bonk, Kees-Jan, principal2000, Mb., hoolie55, jeroentjuhh, kemm, Poeha?

Overigens, voor alle mooie commentaren!!

1. These Arms of Mine
2. (Sittin’ on) the Dock of the Bay
3. Try A Little Tenderness
4. I’ve Been Loving You Too Long (To Stop Now)
5. Ole Man Trouble
6. I’ve Got Dreams to Remember
7. My Lover’s Prayer
8. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
9. Pain In My Heart
10. Hard to Handle

De top 4 vind ik wel nog veel beter dan de rest, zware uitschieters. Daarna lijkt het soms iets te veel op elkaar, vind ik. Supermooie, krachtige stem maar ik kan hem niet iedere dag horen. Wel een zware legend alleen al om die 4 nummers.

Overigens miste ik 'I Love You More Than Words Can Say', toch wel één van z'n mooiste nummers.

1. Hard to Handle
2. Shake *
3. Ole Man Trouble
4. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
5. Love Man
6. Respect *
7. I've Got Dreams to Remember
8. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
9. Down in the Valley *
10. (Sittin' on) the Dock of the Bay

1. (Sittin' On) the Dock of the Bay
Tuurlijk is dit zijn grootste hit en is het nummer in die zin helemaal 'kapot'gedraaid. Er zijn nummers waarin je beter kan horen hoe goed en mooi Otis kan zingen. Er zijn ook wel nummers van Otis waarin beter of mooier gemusiceerd wordt. Maar toch is dit voor mij zijn mooiste liedje. Die geweldige, schijnbaar eenvoudige compositie, waarin zo veel sfeer neergezet wordt. Je ziet jezelf al zitten 'On the Dock of the Bay'. En ook na die honderden keren dat ik het gehoord heb, blijf ik het een heerlijk nummer vinden, waar ik geen genoeg van krijg en nog steeds helemaal vind kloppen, als een soort ultiem liedje en dus is het ook niet kapot te krijgen.

2. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
Dit is in mijn optiek wel het nummer, waarin Otis het beste laat horen hoe ongelofelijk goed en mooi hij kan zingen. Het werd al terecht als intens omschreven, want toch verliest Otis zich hier niet sentiment of dergelijke, daarvoor is het ook weer net ingehouden genoeg gezongen. Hierdoor ga je helemaal met hem meevoelen tijdens het nummer, al is het niet je eigen situatie. Ik vind het knap dat je dat lukt in een nummer.

3. Try a Little Tenderness
Ook al door anderen hier naar voren gebracht, maar dit nummer heeft zo'n geweldige opbouw, waarbij het van rustig naar swingend gaat. Hierdoor wordt je de eerste paar keer als je het hoort, het nummer ingezogen en sta je het inmiddels altijd heerlijk mee te blèren (want dat omschrijft mijn zangkunsten toch wel het beste)

4. Cigarettes and Coffee
5. Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
6. Pain in my Heart
7. Ole Man Trouble
8. Hard to Handle
9. That's How Strong My Love Is
10. My Lover's Prayer

1. Try a Little Tenderness
2. Hard to Handle
3. Love Man
4. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
5. These Arms of Mine
6. Pain in My Heart
7. (Sittin' on) the Dock of the Bay
8. Tramp (ft. Carla Thomas)
9. Cigarettes and Coffee
10. I Can't Turn You Loose *

1. That's How Strong My Love Is
2. My Lover's Prayer *
3. These Arms of Mine
4. You Left the Water Running *
5. I've Been Loving You Too Long (to Stop Now)
6. Down in the Valley *
7. Pain in my heart
8. I've Got Dreams to Remember
9. Try a Little Tenderness
10. (Sittin' on the) Dock of the Bay

For Your Precious Love zou mijn nummer één geweest zijn als dat nummer meegedaan had. Maar nog steeds is deze hele top 10 (en ook de 10 afvallers) allemaal buitencategarie. Wat een heerlijke muziek toch.

Wat een heerlijke muziek is het toch

1. Try a Little Tenderness
2. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
3. (Sittin' on) the Dock of the Bay
4. I've Got Dreams to Remember
5. Pain in My Heart
6. Love Man
7. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
8. Hard to Handle
9. That's How Strong My Love Is
10. These Arms of Mine

1. (Sittin' on) the Dock of the Bay
2. Hard to Handle
3. Try a Little Tenderness
4. I've Got Dreams to Remember
5. That's How Strong My Love Is
6. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
7. These Arms of Mine
8. Love Man
9.My Lover's Prayer *
10. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)

1. These Arms of Mine *
2. That's How Strong My Love Is *
3. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now) *
4. Try a Little Tenderness *
5. I've Got Dreams to Remember
6. Pain in My Heart
7. Hard to Handle
8. Down in the Valley
9. (Sittin' on) the Dock of the Ba
10. Shake

* mogen / kunnen voor mij alle 4 op 1

1. (Sittin' on) the Dock of the Bay
2. I've Got Dreams to Remember
3. I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
4. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
5. Hard to Handle
6. Try a Little Tenderness
7. Ole Man Trouble
8. Tramp (ft. Carla Thomas)
9. You Left the Water Running
10. Respect

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:47 uur

geplaatst: vandaag om 04:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.