Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2015, 22:21 uur
20. Whispers And Moans (6 punten) 3x genoemd
19. Something So Strong (9 punten) 3x genoemd
Twee nummers die op weinig steun konden rekenen. Vooral onterecht voor bovenstaand nummer.
18. Catherine Wheels (12 punten) 5x genoemd
17. How Will You Go (16 punten) 4x genoemd
16. Sister Madly (17 punten) 3x genoemd
Dat de albums grotendeels gelijkwaardig zijn, blijkt onder andere uit dit trio. Drie verschillende albums. Ook bovenin lopen de albums kriskras door elkaar.
19. Something So Strong (9 punten) 3x genoemd
Twee nummers die op weinig steun konden rekenen. Vooral onterecht voor bovenstaand nummer.

18. Catherine Wheels (12 punten) 5x genoemd
17. How Will You Go (16 punten) 4x genoemd
16. Sister Madly (17 punten) 3x genoemd
Dat de albums grotendeels gelijkwaardig zijn, blijkt onder andere uit dit trio. Drie verschillende albums. Ook bovenin lopen de albums kriskras door elkaar.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 22:24 uur
15. I Feel Possessed (21 punten) 3x genoemd
De opener van Temple of Low Men. Beetje duister, maar wel catchy
14. She Goes On (27 punten) 5x genoemd
Zelfs naar hun maatstaf vrij lieflijk, maar wel bloedjemooi.
13. Fingers of Love (27 punten) 5x genoemd
12. Nails in My Feet (32 punten) 9x genoemd
11. Pineapple Head (32 punten) 7x genoemd
Drie keer Together Alone. Fingers of Love een aantal keer heel hoog. Nails in my Feet en Distant Sun vooral vaak genoemd.
De opener van Temple of Low Men. Beetje duister, maar wel catchy
14. She Goes On (27 punten) 5x genoemd
Zelfs naar hun maatstaf vrij lieflijk, maar wel bloedjemooi.
13. Fingers of Love (27 punten) 5x genoemd
12. Nails in My Feet (32 punten) 9x genoemd
11. Pineapple Head (32 punten) 7x genoemd
Drie keer Together Alone. Fingers of Love een aantal keer heel hoog. Nails in my Feet en Distant Sun vooral vaak genoemd.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 22:27 uur
10. It's Only Natural (33 punten) 5x genoemd
9. Distant Sun (33 punten) 9x genoemd
8. World Where You Live (39 punten) 8x genoemd
De debuutsingle van Crowded House, waarover Neil Finn zei:
9. Distant Sun (33 punten) 9x genoemd
8. World Where You Live (39 punten) 8x genoemd
De debuutsingle van Crowded House, waarover Neil Finn zei:
I was staying in my manager in L.A.'s house, and there was a woman that lived next door to him who always seemed to be having wild sex at about 6 in the morning. It used to wake me up. And I had no idea anything about her, except that she was really rampantly enjoying the thrash-around.
I think that's where I got the lines 'I don't know where you go, do you climb into space, to the world where you live,' just speculating about this mystery life that was going on next door.
I think that's where I got the lines 'I don't know where you go, do you climb into space, to the world where you live,' just speculating about this mystery life that was going on next door.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 22:32 uur
7. Better Be Home Soon (58 punten) 12x genoemd
En zo schieten we bijna 20 punten omhoog. Nu zijn we bij de subtop aanbeland. Dat de lieflijke (ja, zijn ze dat niet allemaal?) afsluiter van Temple of Low Men goed zou scoren, wisten we allemaal toch wel? Met 12 keer genoemd zijn alleen de nummers 1 en 2 vaker genoemd
6. Private Universe (59 punten) 9x genoemd
Ja, deze is wat minder lieflijk. Een doordringend nummer dat bij een aantal mensen (waaronder ondergetekende) op veel steun kon rekenen. Vooral de climax van dit nummer is magistraal en binnen hun oeuvre vrij uniek.
5. Weather With You (62 punten) 10x genoemd
De bekendste hit waarschijnlijk en daardoor sommigen verguist. Maar hij prijkte toch mooi 3 keer bovenaan.
En zo schieten we bijna 20 punten omhoog. Nu zijn we bij de subtop aanbeland. Dat de lieflijke (ja, zijn ze dat niet allemaal?) afsluiter van Temple of Low Men goed zou scoren, wisten we allemaal toch wel? Met 12 keer genoemd zijn alleen de nummers 1 en 2 vaker genoemd
6. Private Universe (59 punten) 9x genoemd
Ja, deze is wat minder lieflijk. Een doordringend nummer dat bij een aantal mensen (waaronder ondergetekende) op veel steun kon rekenen. Vooral de climax van dit nummer is magistraal en binnen hun oeuvre vrij uniek.
5. Weather With You (62 punten) 10x genoemd
De bekendste hit waarschijnlijk en daardoor sommigen verguist. Maar hij prijkte toch mooi 3 keer bovenaan.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 22:37 uur
4. Fall At Your Feet (62 punten) 11x genoemd
Eigenlijk hoort Fall at Your Feet nog bij het vorige blokje, want het verschil met Into Temptation is weer groot.
3. Into Temptation (80 punten) 11x genoemd
Stond van de 11 keer maar liefst 7 keer bij de top 3.
Eigenlijk hoort Fall at Your Feet nog bij het vorige blokje, want het verschil met Into Temptation is weer groot.
3. Into Temptation (80 punten) 11x genoemd
Stond van de 11 keer maar liefst 7 keer bij de top 3.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 22:42 uur
2. Don't Dream It's Over (86 punten) 13x genoemd
Ik weet niet wat de uitslag de vorige keer was, maar dit leek mij een geduchte tegenstander van Four Seasons in One Day. Niets was minder waar, want niet alleen liet twee mensen het na dit schitterende nummer uit hun lijstje te laten. Gemiddeld stond Don't Dream It's Over ook nog eens lager in de lijstjes. Wel vier keer bovenaan en dat is meer dan Four Season In One Day (3).
1. Four Seasons in One Day (114 punten) 15x genoemd
Het kortste nummer uit de finale denk ik. Het perfecte popliedje, daar was Crowded House. 15 deelnemers waren er en alle vijftien waren van mening dat Four Seasons in One Day bij de beste 10 hoort. Sterker nog, niemand heeft hem lager dan plek 7 gezet en 13 maal stond hij bij de bovenste 5. Nog sterker, bijna de helft (7 man) vond Four Seasons in One Day bij de beste 2 nummers horen!
Nou, als je dan geen verdiende winnaar bent!
Ik weet niet wat de uitslag de vorige keer was, maar dit leek mij een geduchte tegenstander van Four Seasons in One Day. Niets was minder waar, want niet alleen liet twee mensen het na dit schitterende nummer uit hun lijstje te laten. Gemiddeld stond Don't Dream It's Over ook nog eens lager in de lijstjes. Wel vier keer bovenaan en dat is meer dan Four Season In One Day (3).
1. Four Seasons in One Day (114 punten) 15x genoemd
Het kortste nummer uit de finale denk ik. Het perfecte popliedje, daar was Crowded House. 15 deelnemers waren er en alle vijftien waren van mening dat Four Seasons in One Day bij de beste 10 hoort. Sterker nog, niemand heeft hem lager dan plek 7 gezet en 13 maal stond hij bij de bovenste 5. Nog sterker, bijna de helft (7 man) vond Four Seasons in One Day bij de beste 2 nummers horen!
Nou, als je dan geen verdiende winnaar bent!
0
geplaatst: 22 mei 2015, 23:09 uur
chevy93 schreef:
. 15 deelnemers waren er en alle vijftien waren van mening dat Four Seasons in One Day bij de beste 10 hoort. Sterker nog, niemand heeft hem lager dan plek 7 gezet en 13 maal stond hij bij de bovenste 5. Nog sterker, bijna de helft (7 man) vond Four Seasons in One Day bij de beste 2 nummers horen!
Nou, als je dan geen verdiende winnaar bent![/i]
. 15 deelnemers waren er en alle vijftien waren van mening dat Four Seasons in One Day bij de beste 10 hoort. Sterker nog, niemand heeft hem lager dan plek 7 gezet en 13 maal stond hij bij de bovenste 5. Nog sterker, bijna de helft (7 man) vond Four Seasons in One Day bij de beste 2 nummers horen!
Nou, als je dan geen verdiende winnaar bent![/i]
Nee daar is dan geen speld tussen te krijgen, ik ben natuurlijk weer de spelbederver met m'n 7de plek

0
geplaatst: 22 mei 2015, 23:10 uur
Inderdaad terechte en mooie winnaar! Dank voor de organisatie chevy93. ik zal morgen nog eens alle live-videootjes gaan bekijken. Leuk dat je die er bij gezet hebt.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 10:26 uur
GREATEST HITS OF SIMON & GARFUNKEL
https://persimusic.files.wordpress.com/2010/08/simon-and-garfunkel.jpg
Bijna vier jaar geleden organiseerde dazzler al eens een greatest hits editie van Paul Simon (& Art Garfunkel) waar een lijst uit kwam rollen van 10 S&G songs en 10 Paul Simon songs. Het gezamenlijke werk kwam daaruit naar voren als favoriet en bezette op het einde alle podiumplekken.
- 3e plaats: Bridge over Troubled Water
- 2e plaats: Sound of Silence
- 1e plaats: The Boxer
Zou het podium na vier jaar nog hetzelfde zijn of hebben we inmiddels andere favorieten?
Ik kies ervoor deze editie het duo samen in de spotlights te zetten en laat daarom Paul Simon zijn solowerk buiten beschouwing. Bij het samenstellen van de startlijst ben ik uitgegaan van de negen albums die hier op de site als 'regulier' vermeld staan. Elk van de vijf reguliere albums levert vier nummers aan.
Dit levert de volgende lijst op:
A Hazy Shade of Winter
A Poem on the Underground Wall
America
April Come She Will
Bleecker Street
Bridge over Troubled Water
El Condor Pasa (If I Could)
For Emily, Whenever I May Find Her
Homeward Bound
I Am a Rock
Kathy's Song
Leaves That Are Green
Mrs. Robinson
Old Friends
Scarborough Fair / Canticle
Sparrow
The Boxer
The Only Living Boy in New York
The Sound of Silence
Wednesday Morning, 3 A.M.
Nomineer tien nummers die jullie missen in deze startlijst voor maandagavond 20:00.
Zou één van de moderators (Angelo, Lukas, tuktak of panjoe) de topic titel aan willen passen?
En komen de spelers van een aantal jaar geleden ook nu weer mee doen om deze lijst vorm te geven? Poeha, Marty McFly, vigil, musician, El Ninjo, DjFrankie, Aquila, ranboy, musicfriek, Tribal Gathering, dazzler, Casartelli, chevy93, laxus11, George, Gor, Kees-Jan, principal2000, remcodulac, LucM.
En de regelmatige bezoekers met een S&G album in hun top 10? FaberWO, Cloud, avdj, geert88, marcb, paulmccuytney, Pauwl.
https://persimusic.files.wordpress.com/2010/08/simon-and-garfunkel.jpg
Bijna vier jaar geleden organiseerde dazzler al eens een greatest hits editie van Paul Simon (& Art Garfunkel) waar een lijst uit kwam rollen van 10 S&G songs en 10 Paul Simon songs. Het gezamenlijke werk kwam daaruit naar voren als favoriet en bezette op het einde alle podiumplekken.
- 3e plaats: Bridge over Troubled Water
- 2e plaats: Sound of Silence
- 1e plaats: The Boxer
Zou het podium na vier jaar nog hetzelfde zijn of hebben we inmiddels andere favorieten?
Ik kies ervoor deze editie het duo samen in de spotlights te zetten en laat daarom Paul Simon zijn solowerk buiten beschouwing. Bij het samenstellen van de startlijst ben ik uitgegaan van de negen albums die hier op de site als 'regulier' vermeld staan. Elk van de vijf reguliere albums levert vier nummers aan.
Dit levert de volgende lijst op:
A Hazy Shade of Winter
A Poem on the Underground Wall
America
April Come She Will
Bleecker Street
Bridge over Troubled Water
El Condor Pasa (If I Could)
For Emily, Whenever I May Find Her
Homeward Bound
I Am a Rock
Kathy's Song
Leaves That Are Green
Mrs. Robinson
Old Friends
Scarborough Fair / Canticle
Sparrow
The Boxer
The Only Living Boy in New York
The Sound of Silence
Wednesday Morning, 3 A.M.
Nomineer tien nummers die jullie missen in deze startlijst voor maandagavond 20:00.
Zou één van de moderators (Angelo, Lukas, tuktak of panjoe) de topic titel aan willen passen?
En komen de spelers van een aantal jaar geleden ook nu weer mee doen om deze lijst vorm te geven? Poeha, Marty McFly, vigil, musician, El Ninjo, DjFrankie, Aquila, ranboy, musicfriek, Tribal Gathering, dazzler, Casartelli, chevy93, laxus11, George, Gor, Kees-Jan, principal2000, remcodulac, LucM.
En de regelmatige bezoekers met een S&G album in hun top 10? FaberWO, Cloud, avdj, geert88, marcb, paulmccuytney, Pauwl.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:11 uur
Mooie eindlijst van Crowded House! Bedankt voor het organiseren, chevy! Nu Simon & Garfunkel, hier ga ik ook aan meedoen, noodgedwongen alleen in de finaleronde wel 

0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:17 uur
Ja, leuk Simon & Garfunkel, maar of ik er nog 10 kan bedenken? Even zoeken.
Hoe zit het met een nummer als Me and Julio Down by the Schoolyard? Het is van Paul Simon, maar ik ken het alleen in de versie van S&G: Simon & Garfunkel - The Concert in Central Park (1982)
Hoe zit het met een nummer als Me and Julio Down by the Schoolyard? Het is van Paul Simon, maar ik ken het alleen in de versie van S&G: Simon & Garfunkel - The Concert in Central Park (1982)
0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:28 uur
Ik haak ook aan in de finale. Als ik de startlijst zie, zou ik niet nog veel kunnen bedenken wat nog toegevoegd moet worden, maar zal graag een top 10 maken van wat er in de finalijst staat straks.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:41 uur
chevy93 schreef:
Die zijn lastig ja, heb ik ook al over nagedacht. Wat mij betreft mag ie (in de S&G vorm uiteraard) gewoon meedoen als beide artiesten op de opname te horen zijn. Hoe zit het met een nummer als Me and Julio Down by the Schoolyard? Het is van Paul Simon, maar ik ken het alleen in de versie van S&G: Simon & Garfunkel - The Concert in Central Park (1982)
Er staat me iets van bij dat Paul Simon tijdens dat optreden ook wat nummers solo deed. Iemand die weet of dit klopt? In dat geval mag ie niet mee doen
.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:43 uur
Simon & Garfunkel - Me and Julio Down by the Schoolyard (Live in New York 1981) - YouTube
Zoals je ziet zingen ze samen.
Still Crazy After All These Years: Live from Central Park... - YouTube
En hier zingt hij alleen.
Zoals je ziet zingen ze samen.
Still Crazy After All These Years: Live from Central Park... - YouTube
En hier zingt hij alleen.

0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:44 uur
Dit zegt Wikipedia erover:
Simon & Garfunkel played twenty-one songs in total: ten by the duo, eight by Simon, one by Garfunkel, a cover of The Everly Brothers' "Wake Up Little Susie", and the medley version of "Maybellene". Each performer sang three songs alone, including one new song apiece. Garfunkel sang the Simon & Garfunkel classic "Bridge Over Troubled Water" and "April Come She Will", and "A Heart in New York", a song written by Gallagher and Lyle that appeared on his album Scissors Cut, which had been released the previous month. Simon's solo performances were the title song of his 1975 album Still Crazy After All These Years, the number-one single "50 Ways to Leave Your Lover", and the unreleased "The Late Great Johnny Ace", which would appear on his 1983 album Hearts and Bones.
Simon & Garfunkel played twenty-one songs in total: ten by the duo, eight by Simon, one by Garfunkel, a cover of The Everly Brothers' "Wake Up Little Susie", and the medley version of "Maybellene". Each performer sang three songs alone, including one new song apiece. Garfunkel sang the Simon & Garfunkel classic "Bridge Over Troubled Water" and "April Come She Will", and "A Heart in New York", a song written by Gallagher and Lyle that appeared on his album Scissors Cut, which had been released the previous month. Simon's solo performances were the title song of his 1975 album Still Crazy After All These Years, the number-one single "50 Ways to Leave Your Lover", and the unreleased "The Late Great Johnny Ace", which would appear on his 1983 album Hearts and Bones.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:47 uur
Oftewel, A Heart in New York, Still Crazy After All These Years, 50 Ways to Leave Your Lover en The Late Great Johnny Ace mogen niet meedoen, de rest wel.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:07 uur
Cecilia is toch wel een grote misser in de startlijst, die moest er wel in. Alleen daarom al zal ik proberen een lijstje te maken, maar het zal moeilijk zijn om er 10 te vinden. Wel een topact dit. Bridge Over Troubled Water is toch een 5* album van mij.
0
Telamon
geplaatst: 23 mei 2015, 15:12 uur
Song for the asking
Cecilia
À most peculiar man
The 59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy)
7 O'Clock News / Silent Night
At THE zoo
Bookends Theme
So Long, Frank Lloyd Wright
Keep THE customer satisfied
De eerste drie mis ik wel in de startlijst, daarna was het flink zoeken om richting de 10 te gaan. Misschien komt er nog een 10e bij.
Cecilia
À most peculiar man
7 O'Clock News / Silent Night
At THE zoo
Bookends Theme
Keep THE customer satisfied
De eerste drie mis ik wel in de startlijst, daarna was het flink zoeken om richting de 10 te gaan. Misschien komt er nog een 10e bij.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 16:06 uur
Ja, zonder de Simon en een enkele Garfunkel song(s) is het eigenlijk op Cecilia na niet nodig en moeilijk te doen om er 10 bij te zetten. De meesten zullen dan vervolgens vast weer weg worden gestemd. Misschien toch de opzet wat veranderen Edgar18?
0
geplaatst: 23 mei 2015, 16:13 uur
west schreef:
Ja, zonder de Simon en een enkele Garfunkel song(s) is het eigenlijk op Cecilia na niet nodig en moeilijk te doen om er 10 bij te zetten. De meesten zullen dan vervolgens vast weer weg worden gestemd. Misschien toch de opzet wat veranderen Edgar18?
Eens, ik haak daarom in bij de eliminatie.
Nummers nomineren die ik later moet elimineren

Ik zou toch zeker > 5 solo nummers van Paul Simon in mijn top 10 hebben, maar ik heb gelezen dat die liedjes het niet redden tot de finale.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 16:53 uur
At the Zoo
Bookends Theme
Cecilia
Fakin' It
Flowers Never Band with the Rainfall
Song for the Asking
The Dangling Coverstation
The Times They Are A-Changin'
Bookends Theme
Cecilia
Fakin' It
Flowers Never Band with the Rainfall
Song for the Asking
The Dangling Coverstation
The Times They Are A-Changin'
0
geplaatst: 23 mei 2015, 17:36 uur
Ze hebben geen enorme discografie maar aan een nummer of zeventig komen ze toch wel. Tien mooie nummers vinden die er nu nog niet tussen staan moet dus volgens mij wel lukken. Maar, voel je vrij om minder dan tien nummers aan te dragen
.
PS. Mocht je inspiratie op willen doen dan kun je Old Friends eens draaien.
.PS. Mocht je inspiratie op willen doen dan kun je Old Friends eens draaien.
0
Telamon
geplaatst: 23 mei 2015, 18:14 uur
Mee eens Edgar. Een editie Simon solo en Garfunkel solo zou ooit ook leuk zijn.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 18:39 uur
Telamon schreef:
en Garfunkel solo zou ooit ook leuk zijn.
en Garfunkel solo zou ooit ook leuk zijn.
Daar plaats ik toch flink wat ??????????????? bij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.