MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
1. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
werkelijk briljant/magnifiek/grandioos! Alle emoties van het "Brave" album worden hier in één nummer verpakt
2. Blind Curve
Mijn eerste kennismaking met Marillion was op een zaterdagmiddag tijdens een programma van Henk Mouwe (Popstation?). Daarin werd het album Misplaced Childhood besproken. Lag nietsvermoedend wat op bed op m'n zolderkamertje te luisteren. Wat er toen met mij gebeurde tijdens deze muziek was niet onder woorden te bevatten... Absolute wereldklasse!
3. White Russian
De laatste 2½ minuut van deze track zijn fenomenaal en kippenvel bezorgend. Een prachtig laatste eresaluut van Fish
4. The Invisible Man
5. Seasons End
6. Ocean Cloud
7. Chelsea Monday
8. Bitter suite
9. Out of This World
10. Neverland

Speciale vermeldingen voor (hadden net zo goed in m'n top 10 gepast):
King
Goodbye to All That

Alleen jammer dat Estonia het niet gehaald heeft, voor de rest een prima lijst!

1. Neverland
2. Kayleigh
3. The Invisible Man
4. King
5. Blind Curve
6. Bitter suite
7. Warm Wet Circles
8. Fugazi
9. Heart of Lothian
10. Script for a Jester's Tear

Telamon schreef:
Het album Script for a Jester's Tear is hofleverancier met maar liefst 5 (van de 6) nummers!

Misplaced Childhood volgt met 4 finalisten.

Afraid of Sunlight, Brave, Clutching at Straws, Fugazi en Brave leveren er elk drie.

Tenslotte Seasons End met twee songs.

Een lichte voorkeur voor de Fish periode dus.

Clutching at Straws heeft er 4 ipv 3 en Script for a Jester's Tear 4 ipv 5 volgens mij.
En die ene Brave moet Marbles zijn

DjFrankie (moderator)
Ja ik ben een Fish liefhebber en vooral van de 1ste 2 albums

01 Fugazi
Zelfs 1 van mijn favorieten nummers ooit. Prachtige versnellingen in dit nummer.
02 Assassing
Deze had ik eerst gekocht op 12" daarna het album, geweldig ageressief nummer waarbij je zelf een beeld kunt vormen. Clip overbodig.
03 He Knows You Know
Samen met nummer 4 het begin van Script, een van de beste debuutalbums ooit.
04 Script for a Jester’s Tear
05 Chelsea Monday
06 Blind Curve
07 Forgotten Sons
08 Heart of Lothian
09 Incubus
10 King

Telamon
@ Outlaw104 Ik geloof je direct

Brunniepoo schreef:

Krap een half jaar geleden zond ik een top10 van Marillion-nummers naar TheWeb, de fanclub van Marillion, ten behoeve van een lijst waar we inmiddels het resultaat nog steeds niet van gezien hebben
Van die top10 zijn liefst negen nummers in deze finale vertegenwoordigd, dus ik heb weinig te klagen. Enkel de nummer 8, Splintering Heart, ontbreekt. .

Ik heb mijn ingezonden lijstje er eens bij gepakt en hoewel we een ander lijstje hebben gemaakt mis ik toch ook (gelukkig) slechts 1 track, toevallig (of niet) ook Splintering Heart. Dat was mijn nummer 5

Telamon schreef:
Het album Script for a Jester's Tear is hofleverancier met maar liefst 5 (van de 6) nummers!

Misplaced Childhood volgt met 4 finalisten.

Afraid of Sunlight, Brave, Clutching at Straws, Fugazi en Brave leveren er elk drie.

Tenslotte Seasons End met twee songs.

Een lichte voorkeur voor de Fish periode dus.

Klopt dit wel? 2x Brave? Marbles heeft toch ook nummers in de lijst?

3 zelfs

A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon (Bra)
Afraid of Sunlight (AoS)
Assassing (Fug)
Bitter suite (MC)
Blind Curve (MC)
Chelsea Monday (SFJT)
Easter (SE)
Forgotten Sons (SFJT)
Fugazi (Fug)
Goodbye to All That (Bra)
He Knows You Know (SFJT)
Heart of Lothian (MC)
Incubus (Fug)
Kayleigh (MC)
King (AoS)
Living with the Big Lie (Bra)
Neverland (Mar)
Ocean Cloud (Mar)
Out of This World (AoS)
Script for a Jester's Tear (SFJT)
Seasons End (SE)
Slainte Mhath (CaS)
Sugar Mice (CaS)
The Invisible Man (Mar)
Warm Wet Circles (CaS)
White Russian (CaS)

Script 4x
Fugazi 3x
MC 4x
Clutch 4x
Season 2x
Brave 3x
Afraid 3x
Marbles 3x

Fish vs. H 15 om 11

A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
Out Of This World
Neverland
Blind Curve
Chelsea Monday
Living with the Big Lie
Goodbye to All That
The Invisible Man
Sugar Mice
Incubus

Ik had heel graag He Knows You Know in de lijst gezet want daar begon het voor mij allemaal in 1983 tijdens de Avondspits van Frits Spits. Ik vind dat nog steeds een zeer mooi nummer maar niet zo mooi als dat wat de lijst wel heeft gehaald.

Mager vertegenwoordigt is Clutching At Straws maar ik mis hier mijn 2 favoriete nummers daarvan ( Hotel Hobbies en The Last Straw ) en net als met Brave is het vooral ook de gehele sfeer, de sound en de constante kwaliteit van dat album wat zorgt voor de maximale score.

Telamon
dynamo d schreef:
(quote)

Klopt dit wel? 2x Brave? Marbles heeft toch ook nummers in de lijst?

Is eea verschoven binnen m'n Google spreadsheet. Heb daar vanavond bij het posten niet opgelet.

1. Sugar Mice
2. Neverland
3. Ocean Cloud
4. Heart of Lothian
5. Incubus
6. Easter
7. King
8. Slainte Mhath
9. Seasons End
10. Chelsea Monday

Dank voor de Spotify playlist! hij staat op auto-repeat....

Ondanks dat ik enkele nummertjes mis gaat bij mij de vlag uit en wordt mijn vertrouwen in de Musicmeter community weer versterkt! Ik weet niet of iemand het is opgevallen maar geen enkel nummertje van de volgende cd's:
Radiation
Marillion.com
Anoraknophobia
Somewhere Else
Happiness Is the Road
Less Is More
Sounds That Can't Be Made

Van hun laatste 8 cd's worden er dus 7 genegeerd!
Lezen ze mee in Aylesbury? Ze zitten daar namelijk te breien aan een nieuwe plaat.
Wij willen ROCK! Geen (experimentele) mellow!

Ik ga proberen voor vrijdag een keuze te maken uit deze lijst (zowel letterlijk als figuurlijk) klassiekers.

1. Ocean Cloud
2. Afraid of Sunlight
3. Kayleigh
4. He Knows You Know
5. Heart of Lothian
6. The Invisible Man
7. Script for a Jester's Tear
8. Assassing
9. Out of This World
10. Neverland

musicborst schreef:
Ze zitten daar namelijk te breien aan een nieuwe plaat. Wij willen ROCK! Geen (experimentele) mellow!.
Dat ze bezig zijn klopt als een bus, maar wij willen ROCK! als in Hooks in you, Paper Lies e.d. of ROCK! zoals die van de H jaren in deze lijst staat zoals het "rockerige" Neverland, Out of This World, The Invisible Man, Easter en Seasons End

vigil schreef:
(quote)
Dat ze bezig zijn klopt als een bus, maar wij willen ROCK! als in Hooks in you, Paper Lies e.d. of ROCK! zoals die van de H jaren in deze lijst staat zoals het "rockerige" Neverland, Out of This World, The Invisible Man, Easter en Seasons End

ROCK als in .... mijn top10 die ik zsm openbaar maak!

1. Fugazi
2. Kayleigh
3. Sugar Mice
4. The Invisible Man
5. He Knows You Know
6. Warm Wet Circles
7. Easter
8. Script for a Jester's Tear
9. Bitter Suite
10. Slainte Mhath

musicborst schreef:
(quote)
ROCK als in .... mijn top10 die ik zsm openbaar maak!

Ik kan niet wachten

vigil schreef:
Zo'n beetje de beste album opener die je kunt bedenken (en dan heb ik het uiteraard over Splintering heart) gaat er gewoon uit

Wellicht de afrekening van het hele album?
En dat terwijl er niets mis is met Holidays in Eden. Het hele rijtje t/m Afraid of Sunlight is gewoon zeer sterk.

chevy93 schreef:
(quote)
En dat terwijl er niets mis is met Holidays in Eden. Het hele rijtje t/m Afraid of Sunlight is gewoon zeer sterk.

U zegt het...

Ben ik het ook mee eens maar voor veel fans is het toch een minder (commercieel) album. Als je het gemiddelde bekijkt met 3,43 is dat natuurlijk niet heel slecht maar in vergelijk met de H albums tot en met 1995 is het toch behoorlijk lager (minimaal 0,5 punt).

Overigens als ik een ranglijst moet maken van het eerste kwartet H albums zou HiE toch ook bij mij laatste staan van de 4 maar ik geef toe de concurrentie is wel extreem hoog.

vigil schreef:
Ben ik het ook mee eens maar voor veel fans is het toch een minder (commercieel) album. Als je het gemiddelde bekijkt met 3,43 is dat natuurlijk niet heel slecht maar in vergelijk met de H albums tot en met 1995 is het toch behoorlijk lager (minimaal 0,5 punt).

Overigens als ik een ranglijst moet maken van het eerste kwartet H albums zou HiE toch ook bij mij laatste staan van de 4 maar ik geef toe de concurrentie is wel extreem hoog.

Mee eens, maar dat ze dan juist op dit album één van de mooiste nummers zetten, blijf ik frappant vinden.
100 Nights had met gemak m'n top 10 gehaald in deze Greatest Hits of...

1. Blind Curve
2. Kayleigh
3. Script for a Jester's Tear
4. Fugazi
5. Heart of Lothian
6. Sugar Mice
7. Bitter suite
8. Easter
9. Seasons End
10. White Russian

Marillion Top 10

01. Goodbye to All That
Tell me I'm mad, You're a fine one to decide
02. The Invisible Man
I will scream in your ear As you're passing by I will wrap my arms around you You won't hear, you won't feel me
03. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
So tell me more about the love that you rejected
Tell me more about the trust you disrespected

04. Fugazi
Do you realise, this world is totally fugazi
05. Heart of Lothian
And the man in the mirror has sad eyes
06. Script for a Jester's Tear
Yet another emotional suicide overdosed on sentiment and pride
07. Out of This World
What the hell do we want
Is it only to go
Where nobody has gone

08. Chelsea Monday
Patience my tinsel angel, patience my perfumed child
One day they really love you, you'll charm them with that smile
But for now it's just another Chelsea Monday

09. Slainte Mhath
And you sit there and ask me to tell you the story so far
10. Seasons End
So watch the old world melt away
A loss regrets could never mend
You never miss it till it's gone
So say goodbye, say goodbye

5 x Fish en 5 x H

Tja wat valt er nog over Marillion te vertellen dan dat ik in al die jaren hier nog niet gedaan heb. Mijn nummer 1 band en beide periode's zijn me even lief. De eindlijst was mega-sterk, als ik dan kijk welke nummers ik over heb... Ik mis enkel Splintering Heart, die had op de 5de plek gekomen.

1. King
2. Neverland
3. A. The Great Escape B. The Last Of You
C. Falling From The Moon
4. Fugazi
5. Script For A Jesters Tear
6. Sugar Mice
7. Warm Wet Circles
8. Afraid Of The Sunlight
9. Chelsea Monday
10. Out Of This World

Met H veel meer albums natuurlijk. Toch vijf om vijf. De Fish period blijft indrukwekkend.

Op de eerste plaats ben ik oprecht vereerd dat ik behoor tot dit illustere en selecte gezelschap van Marillion liefhebbers.Ik heb alles op de plank staan,maar nog lang niet alles van een stem voorzien.

Ik heb er simpelweg gewoon te weinig tijd voor om er eens een goed verslag over te schrijven.Dit volgt dus nog in de toekomst.

1.Script for à Jester's Tear
2.Ocean Cloud
3.King
4.The Invisible Man
5.White Russian
6.Out Of This World
7.Slainte Mhath
8.Warm Wet Circles
9.Heart Of Lothian
10.Sugar Mice

Een lichte voorkeur voor de Fish periode,maar zeker geen Hogarth hater.

Telamon
Wij vinden het ook een eer jou in ons midden te hebben, Twinpeaks

14 lijstjes ingestuurd, alle nummers zijn genoemd, 2 koplopers van zowel de H als de F periode met een behoorlijke voorsprong op de nr3.

1. Forgotten Sons

Rauwe Fish op zijn best, met afgeknepen stem tilt hij dit gevarieerde nummer naar een fantastisch niveau. Prachtig gitaar- en drumwerk. Al met al subliem! Aaahhhhhhhhmen!!!

2. Fugazi

Ook al hadden de Marillion leden veel discussie over dit nummer, ik vind het één van de hoogtepunten uit hun oeuvre. Vooral de opbouw is heel fijn!

3. Assassing

Fish weet zelf niet meer waarom dit nummer eindigt met een “g” maar het past wel goed bij dit heerlijke nummer vol kracht en macht.

4. Afraid of Sunlight
5. Blind Curve
6. Neverland
7. He Knows You Know
8. Out of This World
9. Script for a Jester's Tear
10. King

Marillion, 2 verschillende zangers Fish, de verteller, acteur en geweldenaar.
Zijn opvolger Hogarth laat je zweven maar kan ook geweldig eindigen.
Het doet mij toch wel denken aan Genesis, ook Gabriel had de bovengenoemde eigenschappen die Fish ook liet zien en horen.
En wie ooit live Collins ooit achter zijn drumstel heeft zien komen na het geweld van Unquiet Slumbers for the Sleepers... ,...In That Quiet Earth en dan een hemelse Afterglow heeft horen zingen weet wat er met zweven bedoeld wordt.

Fugazi is bij mij onbedreigd no. 1, voor mij een van de allerbeste liedjes van de jaren '80.

1. Fugazi
2. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
4. Neverland
5.Assassing
6. Blind Curve
7. White Russian
8. Seasons End
9. King
10.Chelsea Monday

DjFrankie (moderator)
Rudi S schreef:

Fugazi is bij mij onbedreigd no. 1, voor mij een van de allerbeste liedjes van de jaren '80.

1. Fugazi
2. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
4. Neverland
5.Assassing
6. Blind Curve
7. White Russian
8. Seasons End
9. King
10.Chelsea Monday

We hebben weer veel met elkaar gemeen Rudi en met dynamoD ook trouwens

DjFrankie schreef:

We hebben weer veel met elkaar gemeen Rudi en met dynamoD ook trouwens

Gelukkig is de keuzelijst ook goed, tja wij zijn beide wel liefhebbers van de eerste 2 albums waar er behoorlijk van leer getrokken werd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:47 uur

geplaatst: vandaag om 14:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.