Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2015, 21:14 uur
Als ik een top 10 had kunnen kiezen uit de startlijst dan had ie er zeker anders uitgezien, desondanks geen slechte nummers. Heb zelf een duidelijke voorkeur voor de Hogarth periode, maar dat zal geen verrassing zijn na 1 blik op onderstaande lijst 
1. Out of This World
2. Ocean Cloud
3. Seasons End
4. The Invisible Man
5. Easter
6. Goodbye to All That
7. Neverland
8. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
9. Living with the Big Lie
10. Assassing

1. Out of This World
2. Ocean Cloud
3. Seasons End
4. The Invisible Man
5. Easter
6. Goodbye to All That
7. Neverland
8. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
9. Living with the Big Lie
10. Assassing
0
geplaatst: 11 juni 2015, 21:55 uur
Ik vond het een heerlijke helse klus. Alle nummers toch nog maar weer eens op me in laten werken (inclusief de inmiddels afgevallen nummers) en opnieuw geluisterd deze week. Wat heeft deze band toch geweldige muziek gemaakt door de jaren heen. Een fijne week dus, om me weer eens heerlijk onder te dompelen in al die heerlijke muziek.
Begin jaren '90 was één van mijn eerste albums (na wat werk van Queen, R.E.M en Pearl Jam) die ik kocht Misplaced Childhood, omdat ik Kayleigh uit de top 100 Allertijden zo'n mooi nummer vond. Toen ik dat album in zijn geheel beluisterde ging er voor mijn gevoel een hele deur naar nieuwe muziek open. Ik had nog nooit een conceptalbum gehoord en wist niet dat muziek ook zo veel diepgang kon hebben. Inmiddels flink wat muziekervaring verder, maar om die reden zal Misplaced Childhood altijd een belangrijk album blijven in mijn 'muziekgeschiedenis'.
Inmiddels heeft Marbles wel de titel van beste album van Marillion overgenomen van dat Misplaced Childhood, zoals wel blijkt uit mijn top 10.
1.Ocean Cloud
2. Neverland
3. Blind Curve
4. Script for a Jester's Tear
5. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
6. The Invisible Man
7. Bitter Suite
8. Living with the Big Lie
9. Slainthe Mhath
10. Seasons End
Begin jaren '90 was één van mijn eerste albums (na wat werk van Queen, R.E.M en Pearl Jam) die ik kocht Misplaced Childhood, omdat ik Kayleigh uit de top 100 Allertijden zo'n mooi nummer vond. Toen ik dat album in zijn geheel beluisterde ging er voor mijn gevoel een hele deur naar nieuwe muziek open. Ik had nog nooit een conceptalbum gehoord en wist niet dat muziek ook zo veel diepgang kon hebben. Inmiddels flink wat muziekervaring verder, maar om die reden zal Misplaced Childhood altijd een belangrijk album blijven in mijn 'muziekgeschiedenis'.
Inmiddels heeft Marbles wel de titel van beste album van Marillion overgenomen van dat Misplaced Childhood, zoals wel blijkt uit mijn top 10.
1.Ocean Cloud
2. Neverland
3. Blind Curve
4. Script for a Jester's Tear
5. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
6. The Invisible Man
7. Bitter Suite
8. Living with the Big Lie
9. Slainthe Mhath
10. Seasons End
0
Telamon
geplaatst: 11 juni 2015, 22:36 uur
Tussenstand Fish vs Hogarth:
Fish gemiddeld 33 punten (15 songs) tegen 45 voor Hogart (11 songs).
Fish heeft echter wel weer de nr 1 in handen.
Fish gemiddeld 33 punten (15 songs) tegen 45 voor Hogart (11 songs).
Fish heeft echter wel weer de nr 1 in handen.
0
geplaatst: 11 juni 2015, 22:46 uur
ik lees weer een hoop mooie verhalen rond de liedjes!
Toch weer fijn om te zien dat deze geweldige band voor een hoop mensen iets betekend heeft en nog steeds in het hart (of Lothian?) zit
Toch weer fijn om te zien dat deze geweldige band voor een hoop mensen iets betekend heeft en nog steeds in het hart (of Lothian?) zit

0
geplaatst: 12 juni 2015, 01:48 uur
The Marillion/Musicborst story so far....
Ik leerde Marillion kennen in 1987 met Clutching at Straws (Notabene via Incommunicado in de top40!)en was meteen gegrepen bij de strot! Was daarom geschokt in 1988 toen ik Jeanne Kooymans op de radio (Driespoor) hoorde vertellen dat Fish en Marillion uit elkaar waren. Liep namelijk nog rond met een Supertramp/Hodgson trauma. Ik had ondertussen al B'Sides Themselves gescoord en niet te vergeten de Loreley video. Vooral die laatste is werkelijk gebrand, geponst en verankerd in mijn geheugen. Man, man, man wat een muziek, wat een sfeer, dat publiek hoe fanatiek, net als ik. Iedere dag weer opnieuw afspelen.... The Thieving Magpie volgde, en toen kwam dan Seasons End. Ik was inmiddels lid geworden van de "Freaks" fanclub en zodoende op de hoogte van de exacte releasedatum. En, verdomd.... daar stond ie dan ook, voorop in het Marillion vakje. De reis naar huis duurde lang maar toen hoorde ik dat het verhaal Marillion door ging, geschiedenis werd geschreven, Clutching at Straws kreeg een waardig vervolg en zo ook mijn leven!
Een hectische periode brak aan, geen enkele platenbeurs werd overgeslagen, en bij alle concerten die volgde stond ik 4 uur van te voren voor de deur. Eerste concert was 17-10-1989, helaas was het concert een dag eerder al uitverkocht. En in slechts 6 jaar volgden nog zo'n 20 concerten onder meer in Duitsland, Belgie en England in het memorabele Hammersmith Odeon waar ik na afloop de drumstokken van Ian Mosley kreeg.
In 1995 had ik de complete discografie in bezit van 7+12", CDS, Picture Discs, buitenlandse persingen en bootlegs en letterlijk duizenden cassette bandjes met alle live concerten zover beschikbaar. De eerste barstjes in de band tussen mij en Marillion kwamen na het uitkomen van This Strange Engine. Niet echt een probleem maar toch. Helaas kwamen ze daarna met Radiation en toen besefte dat ik dat Marillion ook slechte albums kon maken, dat was een schok, maar ik bleef hoopvol, achteraf bleek tegen beter weten in. Het gevolg was wel dat ik concerten voorbij liet gaan als het niet in de buurt was of even niet uit kwam.
Met Marillion.com en Anoraknophobia werd het er niet veel beter op dit resulteerde dan weer in het feit dat ik tijdens de toegift van het concert in de HMH in mei 2001 bedacht dat het beter was dat ik maar alvast vertrok anders stond ik in de rij bij de parkeerautomaat en dat was erger dan de rest van het concert missen. Wat bleek, bij de automaat stond al een rij van wel 10, 15 concertgangers die net als ik erg bedrukt voor zich uit keken. Een beklemmende sfeer en we keken elkaar een beetje beschamend aan en waar we iedereen aan dacht liet zich raden. Dat was het moment dat ik besefte dat het "uit" was tussen ons, het is over tussen Marillion en mij!
Daarna niets meer gekocht, niets meer gezien en niets nieuws meer gehoord van die gasten uit Aylesbury.
Een vrouw kwam in mijn leven, gevolgd door kinderen en muzikaal ging ik meer richting (symfonische) metal en zo gingen de jaren voorbij. Pas toen we het verhuizen waren, een jaar of 6 geleden kwam ik Marillion weer tegen. In een stuk of 10 bananen dozen wel te verstaan. Wat moet ik met mijn Marillion collectie? Toch bewaren, want wat daar in zit is toch wel goed spul! Zo ging het van de ene zolder naar de andere. We kijken er later nog wel eens naar.
Maar muziekliefhebber ben ik altijd wel gebleven en kwam op een dag, weet ik veel hoe, op Musicmeter terecht. En natuurlijk ga je dan je klassiekers opzoeken en met de tijd lees je iets over Marbles, dat ie zo goed is en zo en ik dacht "jaja, het zal wel..."! Maar dankzij het wereldwijde web is het wel heel makkelijk geworden om in contact te komen met onbekende muziek. Dus toen Sounds That Can't Be Made uitkwam was ik wel zo nieuwsgierig dat ik die ging opsnorren en dat was eigenlijk geen verkeerde plaat! oké, niet zo goed als die platen van 20 jaar eerder maar toch een ruime voldoende. En weer kom je berichten tegen over Marbles. Die dan toch ook maar opgezocht en inderdaad was die ook niet verkeerd, maar ook hier.... niet zo goed als toen. Hoewel, dat ene lange nummer.... Maar mijn interesse in Marillion was wel helemaal terug en de rest van de discografie kon ik ook vinden in cyberwereld. Wat voor mij heel interessant was waren de vele live-cd's. Het is en blijft de beste live band die ik ken en ondanks dat Hogarth's stem er niet op vooruit gegaan is met de jaren heb ik vorig jaar besloten een kaartje te kopen voor Marillion die langs kwam in mijn geliefde Vredenburg eind 2014 waar ik toevalligerwijs ook was precies 25 jaar geleden!
En na het lekkere begin waarbij ik mij prima kon vermaken kwamen ze opeens met Warm Wet Circles op te proppen! Van de CAS album, MIJN ALBUM! Wat toen gebeurde was werkelijk ongelooflijk en zo uit een cliché film/boek gekopieerd. Ik brak finaal in stukken en ging helemaal emotioneel door het lint. Tranen met tuiten en mij hele Marillion-leven flitste voorbij. En het hele concert bleef ik in die roes want er kwamen nog een paar klassiekers van mij voorbij, alsof ze wisten dat ik in de zaal zat!
En toen ik na afloop in de rij stond bij de parkeerautomaat dacht ik, nee, wist ik: "Het is weer aan tussen ons".
Mijn top10
Het was minder moeilijk dan ik vooraf gedacht had. Had in het verleden op verzoek van de fanclub wel vaker lijstjes gemaakt dat moet ergens in de mid 90's geweest zijn en aangezien ze in de laatste 15 jaar er niet veel van gebakt hebben hoef ik niet eens zo lang na te denken. Er zit bij ieder nummer een heel verhaal maar gezien het tijdstip hou ik het kort, misschien een andere keer!
De basis 10, van best naar bijna best:
Goodbye to All That (commentaar overbodig)
White Russian (beste nummer van beste cd waarin alles zit wat karakteristiek is voor de hele cd)
Blind Curve (Melancholieker als Mylo bestaat niet)
King (De climax)
Afraid of Sunlight (de juiste snaar bij mij)
Easter (De solo van mijn favoriete gitarist)
Incubus (idem icm met de handdoek van Fish op Loreley)
A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon (Beste single)
Seasons End (kippenvel, icm Emmanuel beste live moment eerste concerten)
Ocean Cloud (beste nummer van afgelopen 2 jaar!
)
De reservebank:
Living with the Big Lie
Warm Wet Circles
Out of This World
Sugar Mice
Slainte Mhath
Chelsea Monday
Gewenste selectie uitbreiding:
Cinderella Search
Splintering Heart
Estonia
Dry Land
Ik leerde Marillion kennen in 1987 met Clutching at Straws (Notabene via Incommunicado in de top40!)en was meteen gegrepen bij de strot! Was daarom geschokt in 1988 toen ik Jeanne Kooymans op de radio (Driespoor) hoorde vertellen dat Fish en Marillion uit elkaar waren. Liep namelijk nog rond met een Supertramp/Hodgson trauma. Ik had ondertussen al B'Sides Themselves gescoord en niet te vergeten de Loreley video. Vooral die laatste is werkelijk gebrand, geponst en verankerd in mijn geheugen. Man, man, man wat een muziek, wat een sfeer, dat publiek hoe fanatiek, net als ik. Iedere dag weer opnieuw afspelen.... The Thieving Magpie volgde, en toen kwam dan Seasons End. Ik was inmiddels lid geworden van de "Freaks" fanclub en zodoende op de hoogte van de exacte releasedatum. En, verdomd.... daar stond ie dan ook, voorop in het Marillion vakje. De reis naar huis duurde lang maar toen hoorde ik dat het verhaal Marillion door ging, geschiedenis werd geschreven, Clutching at Straws kreeg een waardig vervolg en zo ook mijn leven!
Een hectische periode brak aan, geen enkele platenbeurs werd overgeslagen, en bij alle concerten die volgde stond ik 4 uur van te voren voor de deur. Eerste concert was 17-10-1989, helaas was het concert een dag eerder al uitverkocht. En in slechts 6 jaar volgden nog zo'n 20 concerten onder meer in Duitsland, Belgie en England in het memorabele Hammersmith Odeon waar ik na afloop de drumstokken van Ian Mosley kreeg.
In 1995 had ik de complete discografie in bezit van 7+12", CDS, Picture Discs, buitenlandse persingen en bootlegs en letterlijk duizenden cassette bandjes met alle live concerten zover beschikbaar. De eerste barstjes in de band tussen mij en Marillion kwamen na het uitkomen van This Strange Engine. Niet echt een probleem maar toch. Helaas kwamen ze daarna met Radiation en toen besefte dat ik dat Marillion ook slechte albums kon maken, dat was een schok, maar ik bleef hoopvol, achteraf bleek tegen beter weten in. Het gevolg was wel dat ik concerten voorbij liet gaan als het niet in de buurt was of even niet uit kwam.
Met Marillion.com en Anoraknophobia werd het er niet veel beter op dit resulteerde dan weer in het feit dat ik tijdens de toegift van het concert in de HMH in mei 2001 bedacht dat het beter was dat ik maar alvast vertrok anders stond ik in de rij bij de parkeerautomaat en dat was erger dan de rest van het concert missen. Wat bleek, bij de automaat stond al een rij van wel 10, 15 concertgangers die net als ik erg bedrukt voor zich uit keken. Een beklemmende sfeer en we keken elkaar een beetje beschamend aan en waar we iedereen aan dacht liet zich raden. Dat was het moment dat ik besefte dat het "uit" was tussen ons, het is over tussen Marillion en mij!
Daarna niets meer gekocht, niets meer gezien en niets nieuws meer gehoord van die gasten uit Aylesbury.
Een vrouw kwam in mijn leven, gevolgd door kinderen en muzikaal ging ik meer richting (symfonische) metal en zo gingen de jaren voorbij. Pas toen we het verhuizen waren, een jaar of 6 geleden kwam ik Marillion weer tegen. In een stuk of 10 bananen dozen wel te verstaan. Wat moet ik met mijn Marillion collectie? Toch bewaren, want wat daar in zit is toch wel goed spul! Zo ging het van de ene zolder naar de andere. We kijken er later nog wel eens naar.
Maar muziekliefhebber ben ik altijd wel gebleven en kwam op een dag, weet ik veel hoe, op Musicmeter terecht. En natuurlijk ga je dan je klassiekers opzoeken en met de tijd lees je iets over Marbles, dat ie zo goed is en zo en ik dacht "jaja, het zal wel..."! Maar dankzij het wereldwijde web is het wel heel makkelijk geworden om in contact te komen met onbekende muziek. Dus toen Sounds That Can't Be Made uitkwam was ik wel zo nieuwsgierig dat ik die ging opsnorren en dat was eigenlijk geen verkeerde plaat! oké, niet zo goed als die platen van 20 jaar eerder maar toch een ruime voldoende. En weer kom je berichten tegen over Marbles. Die dan toch ook maar opgezocht en inderdaad was die ook niet verkeerd, maar ook hier.... niet zo goed als toen. Hoewel, dat ene lange nummer.... Maar mijn interesse in Marillion was wel helemaal terug en de rest van de discografie kon ik ook vinden in cyberwereld. Wat voor mij heel interessant was waren de vele live-cd's. Het is en blijft de beste live band die ik ken en ondanks dat Hogarth's stem er niet op vooruit gegaan is met de jaren heb ik vorig jaar besloten een kaartje te kopen voor Marillion die langs kwam in mijn geliefde Vredenburg eind 2014 waar ik toevalligerwijs ook was precies 25 jaar geleden!
En na het lekkere begin waarbij ik mij prima kon vermaken kwamen ze opeens met Warm Wet Circles op te proppen! Van de CAS album, MIJN ALBUM! Wat toen gebeurde was werkelijk ongelooflijk en zo uit een cliché film/boek gekopieerd. Ik brak finaal in stukken en ging helemaal emotioneel door het lint. Tranen met tuiten en mij hele Marillion-leven flitste voorbij. En het hele concert bleef ik in die roes want er kwamen nog een paar klassiekers van mij voorbij, alsof ze wisten dat ik in de zaal zat!
En toen ik na afloop in de rij stond bij de parkeerautomaat dacht ik, nee, wist ik: "Het is weer aan tussen ons".
Mijn top10
Het was minder moeilijk dan ik vooraf gedacht had. Had in het verleden op verzoek van de fanclub wel vaker lijstjes gemaakt dat moet ergens in de mid 90's geweest zijn en aangezien ze in de laatste 15 jaar er niet veel van gebakt hebben hoef ik niet eens zo lang na te denken. Er zit bij ieder nummer een heel verhaal maar gezien het tijdstip hou ik het kort, misschien een andere keer!
De basis 10, van best naar bijna best:
Goodbye to All That (commentaar overbodig)
White Russian (beste nummer van beste cd waarin alles zit wat karakteristiek is voor de hele cd)
Blind Curve (Melancholieker als Mylo bestaat niet)
King (De climax)
Afraid of Sunlight (de juiste snaar bij mij)
Easter (De solo van mijn favoriete gitarist)
Incubus (idem icm met de handdoek van Fish op Loreley)
A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon (Beste single)
Seasons End (kippenvel, icm Emmanuel beste live moment eerste concerten)
Ocean Cloud (beste nummer van afgelopen 2 jaar!
)De reservebank:
Living with the Big Lie
Warm Wet Circles
Out of This World
Sugar Mice
Slainte Mhath
Chelsea Monday
Gewenste selectie uitbreiding:
Cinderella Search
Splintering Heart
Estonia
Dry Land
0
geplaatst: 12 juni 2015, 09:02 uur
He, he, daar moet wij wel eerst het hele verhaal voor gelezen hebben

Prima verhaal overigens, waar veel muziekliefhebbers (vul eventueel een andere bandnaam is) zich in zullen herkennen.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 10:08 uur
Ja mooi verhaal musicborst, recht uit het Marillion hart!
Je schrijft bij Great Escape beste single maar 2 nummers hoger staat anders ook gewoon een single
Je schrijft bij Great Escape beste single maar 2 nummers hoger staat anders ook gewoon een single

0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 10:09 uur
1 Blind Curve
2 Script for a Jester's Tear
3 Bitter suite
4 Kayleigh
5 Heart of Lothian
6 Fugazi
7 He Knows You Know
8 Slainte Mhath
9 Sugar Mice
10 Forgotten Sons
daar waar de Fish periode me wel aangrijpt, is het de Hogarth-periode me ook deze week niet gelukt mij in te pakken. Enkel King is blijven hangen en had ik in mn top 10 totdat ik zag dat ik He Knows You Know was vergeten. Dat leverde dus problems op, problems, problems, problems.
ps mooi verhaal musicborst!
2 Script for a Jester's Tear
3 Bitter suite
4 Kayleigh
5 Heart of Lothian
6 Fugazi
7 He Knows You Know
8 Slainte Mhath
9 Sugar Mice
10 Forgotten Sons
daar waar de Fish periode me wel aangrijpt, is het de Hogarth-periode me ook deze week niet gelukt mij in te pakken. Enkel King is blijven hangen en had ik in mn top 10 totdat ik zag dat ik He Knows You Know was vergeten. Dat leverde dus problems op, problems, problems, problems.
ps mooi verhaal musicborst!

0
geplaatst: 12 juni 2015, 10:34 uur
vigil schreef:
Scherp!
tsja, positie 4 tm10 kan vanmiddag weer anders zijn als ik in de tuin zit en morgen weer als ik in de auto zit..... En daarbij toen Easter uitkwam kon ik dat nummer al uit mijn hoofd en verdween het schijfje meteen in de kast. The Great Escape single was de eerste kennismaking met Brave. DIe single was toen het belangrijkste schijfje van mijn verzameling. Met andere woorden, ik was even vergeten dat Easter ook een single was.... 
0
geplaatst: 12 juni 2015, 10:35 uur
1. Neverland
2. Heart of Lothian
3. Warm Wet Circles
4. A. The Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
5. Living with the Big Lie
6. Assassing
7. Forgotten Sons
8. Easter
9. King
10. Out of This World
2. Heart of Lothian
3. Warm Wet Circles
4. A. The Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
5. Living with the Big Lie
6. Assassing
7. Forgotten Sons
8. Easter
9. King
10. Out of This World
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 11:49 uur
De top 10 van Casartelli (is op vakantie)
1 The Invisible Man
2 A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
3 Fugazi
4 Out of This World
5 Seasons End
6 Slainte Mhath
7 Assassing
8 Easter
9 Ocean Cloud
10 Forgotten Sons
1 The Invisible Man
2 A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
3 Fugazi
4 Out of This World
5 Seasons End
6 Slainte Mhath
7 Assassing
8 Easter
9 Ocean Cloud
10 Forgotten Sons
0
geplaatst: 12 juni 2015, 11:51 uur
De moeilijke Top 10 is (vandaag) zo geworden:
01. Neverland
02. Easter
03. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
04. The Invisible Man
05. Ocean Cloud
06. Heart of Lothian
07. Out of This World
08. Goodbye to All That
09. Warm Wet Circles
10. Script for a Jester’s Tear
Jammer dat nummers als 'Beautiful' en 'Estonia' de lijst niet haalden.
Uit deze top10 zou kunnen blijken dat ik een voorkeur heb voor de H. periode boven die van Fish, maar eerlijk gezegd heb ik geen voorkeur. Beide periodes zijn me even lief. Wel zie ik de albums onder Fish meer als 1 geheel dus vind ik het moeilijker losse nummers te kiezen, terwijl dat bij de H. periode wat minder het geval is (op Brave na). We scheelt het in de totale beleving bij nummers dat ik de band de afgelopen jaren pas écht heb leren kennen en ze dus alleen in de H. formatie heb zien optreden.
01. Neverland
02. Easter
03. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
04. The Invisible Man
05. Ocean Cloud
06. Heart of Lothian
07. Out of This World
08. Goodbye to All That
09. Warm Wet Circles
10. Script for a Jester’s Tear
Jammer dat nummers als 'Beautiful' en 'Estonia' de lijst niet haalden.
Uit deze top10 zou kunnen blijken dat ik een voorkeur heb voor de H. periode boven die van Fish, maar eerlijk gezegd heb ik geen voorkeur. Beide periodes zijn me even lief. Wel zie ik de albums onder Fish meer als 1 geheel dus vind ik het moeilijker losse nummers te kiezen, terwijl dat bij de H. periode wat minder het geval is (op Brave na). We scheelt het in de totale beleving bij nummers dat ik de band de afgelopen jaren pas écht heb leren kennen en ze dus alleen in de H. formatie heb zien optreden.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 14:05 uur
1. Script for a Jester's Tear
2. Neverland
3. Seasons End
4. Chelsea Monday
5. Blind Curve
6. He Knows You Know
7. Incubus
8. Sugar Mice
9. Ocean Cloud
10. Slainte Mhath
Van deze lijst staan eigenlijk maar 2 nummers vast. Script for a Jester's Tear, omdat daar alles mee begon. Vanaf de eerste klanken was ik verkocht, en al is de liefde wat minder geworden de laatste jaren, Marillion blijft een speciale band voor me. Dat komt ook door het verhaal achter het tweede nummer, Slainte Mhath. Niet hun beste nummer, maar verbonden aan mijn neef, die 7 jaar jonger was dan ik, en die ik aan het Marillion-virus heb geholpen. Hij is 4 jaar geleden onverwacht en veel te jong overleden, en tijdens de kerkdienst werden verschillende nummers van Marillion gedraaid, met Slainte Mhath als 'lijfnummer': 'This is the Story So Far'.
2. Neverland
3. Seasons End
4. Chelsea Monday
5. Blind Curve
6. He Knows You Know
7. Incubus
8. Sugar Mice
9. Ocean Cloud
10. Slainte Mhath
Van deze lijst staan eigenlijk maar 2 nummers vast. Script for a Jester's Tear, omdat daar alles mee begon. Vanaf de eerste klanken was ik verkocht, en al is de liefde wat minder geworden de laatste jaren, Marillion blijft een speciale band voor me. Dat komt ook door het verhaal achter het tweede nummer, Slainte Mhath. Niet hun beste nummer, maar verbonden aan mijn neef, die 7 jaar jonger was dan ik, en die ik aan het Marillion-virus heb geholpen. Hij is 4 jaar geleden onverwacht en veel te jong overleden, en tijdens de kerkdienst werden verschillende nummers van Marillion gedraaid, met Slainte Mhath als 'lijfnummer': 'This is the Story So Far'.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 16:54 uur
Dit is bijna niet te doen. Ik wist gewoon niet wat ik moest schrappen.
The Invisible Man staat in mijn top 10 van beste nummers ooit, dus die was wel makkelijk. Dat Blind Curve op twee moet vond ik ook nog wel vanzelfsprekend. Daarna kwamen de problemen. Uiteindelijk is dit mijn lijstje geworden.
1. The Invisible Man
2. Blind Curve
3. Neverland
4. Incubus
5. Ocean Cloud
6. Easter
7. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
8. Bitter Suite
9. Goodbye to All That
10. Sugar Mice
The Invisible Man staat in mijn top 10 van beste nummers ooit, dus die was wel makkelijk. Dat Blind Curve op twee moet vond ik ook nog wel vanzelfsprekend. Daarna kwamen de problemen. Uiteindelijk is dit mijn lijstje geworden.
1. The Invisible Man
2. Blind Curve
3. Neverland
4. Incubus
5. Ocean Cloud
6. Easter
7. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
8. Bitter Suite
9. Goodbye to All That
10. Sugar Mice
0
geplaatst: 12 juni 2015, 18:53 uur
1. The Invisible Man (Mar)
2. Script for a Jester's Tear (SFJT)
3. Blind Curve (MC)
4. Neverland (Mar)
5. Sugar Mice (CaS)
6. Forgotten Sons (SFJT)
7. Goodbye to All That: A. the Wave B. Mad C. the Opium den D. the Slide E. Standing in the Swing
8. Afraid of Sunlight (AoS)
9. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon (Bra)
10. White Russian (CaS)
Jammer dat Grendel er niet in staat. Ook Fantastic Place, Lavender en Splintering Heart mis ik.
2. Script for a Jester's Tear (SFJT)
3. Blind Curve (MC)
4. Neverland (Mar)
5. Sugar Mice (CaS)
6. Forgotten Sons (SFJT)
7. Goodbye to All That: A. the Wave B. Mad C. the Opium den D. the Slide E. Standing in the Swing
8. Afraid of Sunlight (AoS)
9. A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon (Bra)
10. White Russian (CaS)
Jammer dat Grendel er niet in staat. Ook Fantastic Place, Lavender en Splintering Heart mis ik.
0
johannesA
geplaatst: 12 juni 2015, 19:28 uur
1. Heart of Lothian
2. Blind Curve
3. Sugar Mice
4. Warm Wet Circles
5. White Russian
6. Script for a Jester's Tear
7. Bitter suite
8. Slainte Mhath
9. Kayleigh
10. Goodbye to All That
2. Blind Curve
3. Sugar Mice
4. Warm Wet Circles
5. White Russian
6. Script for a Jester's Tear
7. Bitter suite
8. Slainte Mhath
9. Kayleigh
10. Goodbye to All That
0
geplaatst: 12 juni 2015, 19:52 uur
1 Kayleigh
2 Bitter Suite
3 Heart Of Lothian
4 Blind Curve
5 Assassing
6 Incubus
7 Fugazi
8 Script For A Jester's Tear
9 He Knows You Know
10 The Invisible Man
Toch een keer Kayleigh op de eerste plaats
2 Bitter Suite
3 Heart Of Lothian
4 Blind Curve
5 Assassing
6 Incubus
7 Fugazi
8 Script For A Jester's Tear
9 He Knows You Know
10 The Invisible Man
Toch een keer Kayleigh op de eerste plaats
0
geplaatst: 12 juni 2015, 19:56 uur
The Invisible Man gaat het (uiteraard geheel terecht) volgens mij best goed doen!
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 20:31 uur
Daar gaan we dan, de top 10 grootste hits van Marillion!
28 lijstjes zijn ingestuurd.
14 verschillende nummers 1.
25 punten kreeg het minste nummer, volgens jullie, van de finalelijst.
124 ging naar de grootste hit van Marillion, volgens jullie!
Ik start met de top 10:
Op 10: King
Album: Afraid of Sunlight
1995
58 punten
Nr 1 van: bikkel2
Top 3: 4x
28 lijstjes zijn ingestuurd.
14 verschillende nummers 1.
25 punten kreeg het minste nummer, volgens jullie, van de finalelijst.
124 ging naar de grootste hit van Marillion, volgens jullie!
Ik start met de top 10:
Op 10: King
Album: Afraid of Sunlight
1995
58 punten
Nr 1 van: bikkel2
Top 3: 4x
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 20:42 uur
Op 8: Heart of Lothian
Album: Misplaced Childhood
Uitgebracht op: 1985
70 punten
Nr 1 van: op de valreep door johannesA
Top 3: 3x
Album: Misplaced Childhood
Uitgebracht op: 1985
70 punten
Nr 1 van: op de valreep door johannesA
Top 3: 3x
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 20:52 uur
Op 7: Ocean Cloud
Album: Marbles
Uitgebracht op: 2004
79 punten
nr 1 van: kabouter76 en Bonk
top 3: 5x
79 punten
nr 1 van: kabouter76 en Bonk
top 3: 5x
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 20:59 uur
De top 5 volgt straks. Eerst even wat voetbal kijken.
Wel de nrs 21-26:
21e - 32 Forgotten Sons
22e - 31 Afraid of Sunlight
23e - 30 Chelsea Monday
24e - 30 Incubus
25e - 29 Slainte Mhath
26e - 25 Living with the Big Lie
Wel de nrs 21-26:
21e - 32 Forgotten Sons
22e - 31 Afraid of Sunlight
23e - 30 Chelsea Monday
24e - 30 Incubus
25e - 29 Slainte Mhath
26e - 25 Living with the Big Lie
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 21:24 uur
Op 5: A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
Album: Brave
Uitgebracht op: 1994
werkelijk briljant/magnifiek/grandioos! Alle emoties van het "Brave" album worden hier in één nummer verpakt
101 punten
Nr 1 van: Bravejester en Outlaw104
Top 3: 8x
Album: Brave
Uitgebracht op: 1994
werkelijk briljant/magnifiek/grandioos! Alle emoties van het "Brave" album worden hier in één nummer verpakt
101 punten
Nr 1 van: Bravejester en Outlaw104
Top 3: 8x
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 21:37 uur
Nr 4: Fugazi
Album: Fugazi
Uitgebracht op: 1984
Zelfs 1 van mijn favorieten nummers ooit. Prachtige versnellingen in dit nummer.
Ook al hadden de Marillion leden veel discussie over dit nummer, ik vind het één van de hoogtepunten uit hun oeuvre. Vooral de opbouw is heel fijn!
Fugazi is bij mij onbedreigd no. 1, voor mij een van de allerbeste liedjes van de jaren '80
102 punten
Nr 1 van: ArthurDZ, Rudi S en DjFrankie
Top 3: 7x
Album: Fugazi
Uitgebracht op: 1984
Zelfs 1 van mijn favorieten nummers ooit. Prachtige versnellingen in dit nummer.
Ook al hadden de Marillion leden veel discussie over dit nummer, ik vind het één van de hoogtepunten uit hun oeuvre. Vooral de opbouw is heel fijn!
Fugazi is bij mij onbedreigd no. 1, voor mij een van de allerbeste liedjes van de jaren '80
102 punten
Nr 1 van: ArthurDZ, Rudi S en DjFrankie
Top 3: 7x
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 21:41 uur
Gelijk met de nummer 2, maar 1x minder vaak op 1 gezet, en daarom op 3:
Op 3: Neverland
116 punten
Nr 1 van: aERodynamIC, Marty McFly en rkdev
Top 3: 9x
Op 3: Neverland
116 punten
Nr 1 van: aERodynamIC, Marty McFly en rkdev
Top 3: 9x
0
Telamon
geplaatst: 12 juni 2015, 21:44 uur
Gelijk met de nummer 3, maar 1x vaker op 1 gezet, en daarom op 2:
Op 2: The Invisible Man
116 punten
Nr 1 van: Brunniepoo, uffing, Casartelli, chevy93
Top 3: 6x
Op 2: The Invisible Man
116 punten
Nr 1 van: Brunniepoo, uffing, Casartelli, chevy93
Top 3: 6x
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.