Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:43 uur
8. The 2 of Us (Dog Man Star), 77 punten, 12 keer genoemd, hoogste positie nummer 2.
Vorige editie niet van de partij!
De hoogste nieuwe in de lijst vergeleken met 2 jaar geleden. Een terechte new entry, een van de emotionele hoogtepunten van Dog Man Star. Die laatste vier nummers zijn sowieso onovertroffen.
De video is van de Dog Man Star-tournee (toen ze bij elk nummer een begeleidende video op scherm vertoonden) toen ik ze zag in Paradiso (met Manic Street Preachers als support), een van mijn favoriete concerten.
Vorige editie niet van de partij!
De hoogste nieuwe in de lijst vergeleken met 2 jaar geleden. Een terechte new entry, een van de emotionele hoogtepunten van Dog Man Star. Die laatste vier nummers zijn sowieso onovertroffen.
De video is van de Dog Man Star-tournee (toen ze bij elk nummer een begeleidende video op scherm vertoonden) toen ik ze zag in Paradiso (met Manic Street Preachers als support), een van mijn favoriete concerten.
Joy4ever schreef:
Maar The 2 of Us was toch het nummer dat ik het meest omarmde. Die ging diep.. Alone but not lonely, you and me.. Prachtig.
Maar The 2 of Us was toch het nummer dat ik het meest omarmde. Die ging diep.. Alone but not lonely, you and me.. Prachtig.
luigifort schreef:
Erg mooi zijn zang hier..eenzaam
Erg mooi zijn zang hier..eenzaam
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:46 uur
Rudi S schreef:
Gewoon echt een mooi nummer, maar wat nog best mee zou kunnen spelenis dat sommige deelnemers bij een soort van gelijkwaardige nummers voor een liedje van het minder bedeelde Coming Up (spreiding) gekozen hebben.
(quote)
Gewoon echt een mooi nummer, maar wat nog best mee zou kunnen spelenis dat sommige deelnemers bij een soort van gelijkwaardige nummers voor een liedje van het minder bedeelde Coming Up (spreiding) gekozen hebben.
Ik denk dat het komt omdat DMSvol staat met dit soort nummers en op Coming Up natuurlijk niet dus misschien dat dit daardoor veel meer op viel.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:49 uur
vigil schreef:
Ik denk dat het komt omdat DMSvol staat met dit soort nummers en op Coming Up natuurlijk niet dus misschien dat dit daardoor veel meer op viel.
Klopt, ook mooi dat By the Sea en The 2 of Us hier zij aan zij staan, dan is het verschil toch wel groot.
The 2 of Us is veel rauwer, intenser, dieper dan het toch wat (in vergelijking dan) gemakzuchtige By the Sea.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:54 uur
7. So Young (Suede), 77 punten, 14 keer genoemd, nummer 1 van Telamon en mol
Vorige editie nummer 15
De prachtige vierde, en laatste, single van het debuut. Een ode aan drugs, maar ook aan de onschuld van de jeugd (zie de video). Hij maakt in vergelijking met 2 jaar geleden ook een flinke sprong. En opmerkelijk genoeg is het van de vier singles van het debuutalbum de op een na hoogst scorende.
Vorige editie nummer 15
De prachtige vierde, en laatste, single van het debuut. Een ode aan drugs, maar ook aan de onschuld van de jeugd (zie de video). Hij maakt in vergelijking met 2 jaar geleden ook een flinke sprong. En opmerkelijk genoeg is het van de vier singles van het debuutalbum de op een na hoogst scorende.
mol schreef:
De climax (combo zang, piano, gitaar) is ultiem. Één van de mooiste nummers ooit gemaakt wat mij betreft.
De climax (combo zang, piano, gitaar) is ultiem. Één van de mooiste nummers ooit gemaakt wat mij betreft.
luigifort schreef:
Hele sterke opener..mooi nummer om Suede te leren kennen vind ik.)
Hele sterke opener..mooi nummer om Suede te leren kennen vind ik.)
0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:01 uur
6. Trash (Coming Up), 84 punten, 15 keer genoemd, nummer 1 van Marty McFly
Vorige editie nummer 4.
Trash, de eerste single van Suede 2.0, werd meteen hun grootste hit (nummer 3 in de UK, net als Stay Together overigens). Ze lieten zo zien dus ook heel goed zonder Bernard Butler te kunnen.
Ik vind het een prachtig euforisch nummer.
Het hoogst genoteerde nummer ook van Coming Up, maar nog niet van Suede zonder Butler.
Vorige editie nummer 4.
Trash, de eerste single van Suede 2.0, werd meteen hun grootste hit (nummer 3 in de UK, net als Stay Together overigens). Ze lieten zo zien dus ook heel goed zonder Bernard Butler te kunnen.
Ik vind het een prachtig euforisch nummer.
Het hoogst genoteerde nummer ook van Coming Up, maar nog niet van Suede zonder Butler.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:06 uur
5. The Wild Ones (Dog Man Star), 96 punten, 15 keer genoemd, nummer 1 van thetinderstick, dix en herman.
De vorige editie nog op 3.
De tweede single van Dog Man Star. Had voor mij een beter lot verdiend dan het bescheiden hitje dat het werd. Een prachtig liefdeslied dat het verdiende om een breder publiek te bereiken.
3 keer op nummer 1, slechts twee songs presteerden dat ook.
De vorige editie nog op 3.
De tweede single van Dog Man Star. Had voor mij een beter lot verdiend dan het bescheiden hitje dat het werd. Een prachtig liefdeslied dat het verdiende om een breder publiek te bereiken.
3 keer op nummer 1, slechts twee songs presteerden dat ook.
thetinderstick schreef:
Een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Superromantisch, fantastish mooie tekst.. 'ahaawh if you stay...'.
Een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Superromantisch, fantastish mooie tekst.. 'ahaawh if you stay...'.
Joy4ever schreef:
Het intro is goddelijk. There's a soooooooooooong playing on the radio.... Dit nummer is niet voor niets in Engeland uitgeroepen tot één van de mooiste liedjes allertijden. Een vocaal hoogtepunt van Brett.
Het intro is goddelijk. There's a soooooooooooong playing on the radio.... Dit nummer is niet voor niets in Engeland uitgeroepen tot één van de mooiste liedjes allertijden. Een vocaal hoogtepunt van Brett.
dix schreef:
Fantastisch galmende Brett, prachtige melodie en met de mooiste openingszinnen die ik ken:
"There's a song playing on the radio
Sky high in the airwaves on the morning show
And there's a lifeline slipping as the record plays
And as I open the blinds in my mind I'm believing that you could stay"
Fantastisch galmende Brett, prachtige melodie en met de mooiste openingszinnen die ik ken:
"There's a song playing on the radio
Sky high in the airwaves on the morning show
And there's a lifeline slipping as the record plays
And as I open the blinds in my mind I'm believing that you could stay"
luigifort schreef:
Een van mijn eerste favorieten..prachtig de combo gitaar en t pianoriedeltje op het einde..raakt me ook buitengewoon
Een van mijn eerste favorieten..prachtig de combo gitaar en t pianoriedeltje op het einde..raakt me ook buitengewoon
0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:13 uur
4. The Asphalt World (Dog Man Star), 99 punten, 16 keer genoemd, nummer 1 van DjFrankie en sjoerd148
Vorige editie nummer 2.
Nog zo'n emotioneel hoogtepunt uit die geweldige laatste 4 van DMS. Bernard Butler steelt hier toch wel de show met zijn prachtige gitaarwerk en de grotestadsromantiek van Anderson werkt hier ook nog prima. Het langste nummer in de finale, maar vervelen doet het geen seconde.
Vorige editie nummer 2.
Nog zo'n emotioneel hoogtepunt uit die geweldige laatste 4 van DMS. Bernard Butler steelt hier toch wel de show met zijn prachtige gitaarwerk en de grotestadsromantiek van Anderson werkt hier ook nog prima. Het langste nummer in de finale, maar vervelen doet het geen seconde.
Joy4ever schreef:
The Asphalt World was voor mij altijd een wat zware bevalling. Pas jaren later begreep ik dat het over drugs ging. En ik het stukje "with ice in her blood" altijd maar zo mooi vinden. Bleek het iets ander ice te zijn, haha!
The Asphalt World was voor mij altijd een wat zware bevalling. Pas jaren later begreep ik dat het over drugs ging. En ik het stukje "with ice in her blood" altijd maar zo mooi vinden. Bleek het iets ander ice te zijn, haha!
sjoerd148 schreef:
Prachtig - bijna 10 minuten durend - epos over de vriendin van Anderson die een relatie krijgt met een vrouw. Hartstochtelijk en vol overgave gezongen. Werkelijk grandioos. Heerlijk drama ondersteund met geweldige gitaarsolo's van Butler.
Prachtige lyrics ook:
"Well how does she feel when she's in your bed?
When you're there in her arms
And there in her legs
Well I'll be in her head."
Prachtig - bijna 10 minuten durend - epos over de vriendin van Anderson die een relatie krijgt met een vrouw. Hartstochtelijk en vol overgave gezongen. Werkelijk grandioos. Heerlijk drama ondersteund met geweldige gitaarsolo's van Butler.
Prachtige lyrics ook:
"Well how does she feel when she's in your bed?
When you're there in her arms
And there in her legs
Well I'll be in her head."
luigifort schreef:
Mooi episch nummer..tragisch..klinkt ook als van de straat
Mooi episch nummer..tragisch..klinkt ook als van de straat
0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:26 uur
3. Animal Nitrate (Suede), 101 punten, 18 keer genoemd, nummer 1 van Strangeways en bovengetekende.
Vorige editie op nummer 5.
Het podium begint met Suede's 3e single en hun eerste grote hit. De drugs gaan voor het eerst een grote rol spelen. Alle drie de songs op het podium werden door maar liefst 18 van de 25 deelnemers aan de finale genoemd. Het zijn ook de enige drie songs die meer dan 100 punten haalden.
Vorige editie op nummer 5.
Het podium begint met Suede's 3e single en hun eerste grote hit. De drugs gaan voor het eerst een grote rol spelen. Alle drie de songs op het podium werden door maar liefst 18 van de 25 deelnemers aan de finale genoemd. Het zijn ook de enige drie songs die meer dan 100 punten haalden.
johan de witt schreef:
Elders door mij uitgeroepen tot mijn favoriete single van de 90s, dus die moet wel op 1.
Voor mij Suede's ultieme single, ik krijg nog steeds kippenvel elke keer als ik hem hoor.
Ook het moment dat Suede van indie-darlings definitief vertrokken waren richting hitparade.
De clip was destijds iedere dag te zien op MTV.
De single kwam overigens uit op mijn 21e verjaardag, dus de zin 'now you're over 21 and now your animal's gone' kon niet meer raak zijn
Elders door mij uitgeroepen tot mijn favoriete single van de 90s, dus die moet wel op 1.
Voor mij Suede's ultieme single, ik krijg nog steeds kippenvel elke keer als ik hem hoor.
Ook het moment dat Suede van indie-darlings definitief vertrokken waren richting hitparade.
De clip was destijds iedere dag te zien op MTV.
De single kwam overigens uit op mijn 21e verjaardag, dus de zin 'now you're over 21 and now your animal's gone' kon niet meer raak zijn

0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:30 uur
2. Still Life (Dog Man Star), 105 punten, 18 keer genoemd, nummer 1 van vigil, aERodynamIC en bas1966.
Vorige editie op nummer 6.
Klassieke albums verdienen een klassieke afsluiter. Still Life is wat dat betreft een van de beste voorbeelden. Wat een song, erg mooi dat-ie hier op waarde wordt geschat. Een mooie sprong ook van 6e vorige keer naar de 2e plaats nu.
"I'll go into the night"
Vorige editie op nummer 6.
Klassieke albums verdienen een klassieke afsluiter. Still Life is wat dat betreft een van de beste voorbeelden. Wat een song, erg mooi dat-ie hier op waarde wordt geschat. Een mooie sprong ook van 6e vorige keer naar de 2e plaats nu.
"I'll go into the night"
aERodynamIC schreef:
De Bolero op zijn Suedes.
Anderson galmt als nooit tevoren, het orkest zorgt voor bombast zoals de band het nooit meer heeft laten horen hierna en het album krijgt daarmee een afsluiter van heb ik jou daar. Groots, meeslepends en emotioneel.[/i]
De Bolero op zijn Suedes.
Anderson galmt als nooit tevoren, het orkest zorgt voor bombast zoals de band het nooit meer heeft laten horen hierna en het album krijgt daarmee een afsluiter van heb ik jou daar. Groots, meeslepends en emotioneel.[/i]
0
Telamon
geplaatst: 26 juni 2015, 23:33 uur
En dan hebben we een hele mooie nr 1!! Mijn nr 2. Hè Rudi S? 

0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:38 uur
1. Europe is Our Playground (Sci-Fi Lullabies), 126 punten, 18 keer genoemd, nummer 1 van Rudi S, Outlaw104, STaRS en Lukas.
Vorige editie ook op nummer 1.
En dus hebben we dezelfde nummer 1 als 2 jaar geleden. De enige song ook die vier keer op 1 werd gezet. Daardoor was het verschil met Still Life nog vrij groot. Toch enigszins verrassend dat na twee geweldige albums en 8 geweldige singles op rij, de b-kant van de 9e single met de eer gaat strijken
En dus ook geen lied uit de Anderson/Butler-periode, maar een b-kantje van Trash, de eerste single uit het post-Butler-tijdperk.
Het nummer werd overigens geschreven door bassist van het eerste uur Mat Osman, dat wel. Een schitterend nummer, het had beter verdiend dan zijn plek als b-kantje. Op Sci-Fi Lullabies kreeg het trouwens een andere, iets langere, en nog iets mooiere versie, die hier boven staat. Zet dit nummer er op Coming Up bij tussen The Chemisty Between Us en Saturday Night en die plaat kan zo een halfje omhoog que waardering. Tijdens de Coming Up-tournee werd dit nummer als openingsnummer gespeeld, herinner ik me, dat was altijd lekker binnenkomen.
Vorige editie ook op nummer 1.
En dus hebben we dezelfde nummer 1 als 2 jaar geleden. De enige song ook die vier keer op 1 werd gezet. Daardoor was het verschil met Still Life nog vrij groot. Toch enigszins verrassend dat na twee geweldige albums en 8 geweldige singles op rij, de b-kant van de 9e single met de eer gaat strijken
En dus ook geen lied uit de Anderson/Butler-periode, maar een b-kantje van Trash, de eerste single uit het post-Butler-tijdperk. Het nummer werd overigens geschreven door bassist van het eerste uur Mat Osman, dat wel. Een schitterend nummer, het had beter verdiend dan zijn plek als b-kantje. Op Sci-Fi Lullabies kreeg het trouwens een andere, iets langere, en nog iets mooiere versie, die hier boven staat. Zet dit nummer er op Coming Up bij tussen The Chemisty Between Us en Saturday Night en die plaat kan zo een halfje omhoog que waardering. Tijdens de Coming Up-tournee werd dit nummer als openingsnummer gespeeld, herinner ik me, dat was altijd lekker binnenkomen.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:41 uur
Ik dank de 25 deelnemers van deze editie - het was me een genoegen - en geef het stokje over aan laxus11 met zijn editie van opperheld Neil Jung. Ik zal zeker meespelen.
0
Telamon
geplaatst: 26 juni 2015, 23:42 uur
johan de witt schreef:
Ik dank de 25 deelnemers van deze editie - het was me een genoegen - en geef het stokje over aan laxus 21 met zijn editie van opperheld Neil Jung. Ik zal zeker meespelen.
Ik dank de 25 deelnemers van deze editie - het was me een genoegen - en geef het stokje over aan laxus 21 met zijn editie van opperheld Neil Jung. Ik zal zeker meespelen.
Jij ook bedankt, JdW! Dat was een mooie Suede week!
0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:46 uur
Hartelijk dank voor een fantastische GH of Suede johan de witt..ik heb er enorm van genoten..met een mooie finale en n mooie winnaar. Bedankt!!! 

0
geplaatst: 27 juni 2015, 00:01 uur
Hierbij presenteer ik jullie op de Greatets Hits van Neil Young.
Ik heb de meest gewaarde tracks gepakt van z'n meest bekende albums daardoor zullen er wel altijd nummers missen, Daarom is het voor jullie mooi dat je in ronde 1 die nummers kan nomineren
Neil Young - Greatest Hits:
Alabama
Ambulance Blues
After the Gold Rush
Down by the River
Cinnamon Girl
Comes A Time
Cortez The Killer
Cowgirl In The Sand
Harvest Moon
Heart Of Gold
Hey Hey, My My (Into the Black)
Like a Hurricane
Old Man
Only Love Can Break Your Heart
On The Beach
Rockin' In The Free World
Southern Man
The Loner
The Needle and the Damage Done
Tonight's the Night
Nomineer nog 10 nummers die niet in de startlijst staan, De beste 10 gaan mee naar ronde 2
Deadline: Maandag 20:00 uur
Ik heb de meest gewaarde tracks gepakt van z'n meest bekende albums daardoor zullen er wel altijd nummers missen, Daarom is het voor jullie mooi dat je in ronde 1 die nummers kan nomineren

Neil Young - Greatest Hits:
Alabama
Ambulance Blues
After the Gold Rush
Down by the River
Cinnamon Girl
Comes A Time
Cortez The Killer
Cowgirl In The Sand
Harvest Moon
Heart Of Gold
Hey Hey, My My (Into the Black)
Like a Hurricane
Old Man
Only Love Can Break Your Heart
On The Beach
Rockin' In The Free World
Southern Man
The Loner
The Needle and the Damage Done
Tonight's the Night
Nomineer nog 10 nummers die niet in de startlijst staan, De beste 10 gaan mee naar ronde 2
Deadline: Maandag 20:00 uur
0
geplaatst: 27 juni 2015, 00:02 uur
vigil schreef:
(quote)
Ja, dat is het denk ik meer. Op DMS zou dit er echt niet zijn uitgesprongen, daar krijg je het ene na het andere hoogtepunt van dit kaliber.
Europe is our playground in plaats van Picnic by the Motorway zou Coming Up ook goed doen trouwens.

Dank voor een mooie editie, Johan!
0
geplaatst: 27 juni 2015, 00:04 uur
0
geplaatst: 27 juni 2015, 00:41 uur
A Man Needs a Maid
Borrowed Tune
Don't Let It Bring You Down
Everybody Knows This Is Nowhere
New Mama
Out in the Weekend
See the Sky About to Rain
Sleeps with Angels
There's a World
Walk On
Borrowed Tune
New Mama
Out in the Weekend
Sleeps with Angels
There's a World
Walk On
0
geplaatst: 27 juni 2015, 01:34 uur
Crime in The City
Wrecking Ball
Transformer Man
Computer Age
Field of Opportunity
Motorcycle Mama
Shots
Love & War
Arc
Don't Cry
Wrecking Ball
Transformer Man
Computer Age
Field of Opportunity
Motorcycle Mama
Shots
Love & War
Arc
Don't Cry
0
geplaatst: 27 juni 2015, 01:58 uur
Barstool Blues
For The Turnstiles
Goin' Back
It's A Dream
Powderfinger
Revolution Blues
Running Dry
The Old Laughing Lady
Thrasher
Unknown Legend
EDIT het valt me ineens op dat de eerste drie mensen die nominaties plaatsen geen enkel nummer gemeen hebben. Zou dat al eens eerder zijn gebeurd in dit spel? Vast wel, maar toch een bewijs voor hoeveel moois Ome Neil heeft gemaakt.
For The Turnstiles
Goin' Back
It's A Dream
Powderfinger
Revolution Blues
Running Dry
The Old Laughing Lady
Thrasher
Unknown Legend
EDIT het valt me ineens op dat de eerste drie mensen die nominaties plaatsen geen enkel nummer gemeen hebben. Zou dat al eens eerder zijn gebeurd in dit spel? Vast wel, maar toch een bewijs voor hoeveel moois Ome Neil heeft gemaakt.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 02:29 uur
A Man Needs a Maid
From Hank to Hendrix
Harvest
Helpless
Journey Through the Past
Out in the Weekend
Running Dry
Wrecking Ball
From Hank to Hendrix
Harvest
Helpless
Journey Through the Past

Out in the Weekend
Running Dry
Wrecking Ball
0
geplaatst: 27 juni 2015, 03:00 uur
A Man Needs A Maid
Bad Fog Of Loneliness
Birds
Change Your Mind
Helpless
Journey Through The Past
Love In Mind
Ordinary People
Thrasher (!)
Bad Fog Of Loneliness
Birds
Change Your Mind
Helpless
Journey Through The Past
Love In Mind
Ordinary People
Thrasher (!)

0
Cured
geplaatst: 27 juni 2015, 06:51 uur
Everybody Knows This Nowhere
From Hank To Hendrix
Harvest
Ohio
Out On The Weekend
Revolution Blues
See The Sky About The Rain
Tell me Why
Words (Between The Lines Of Age)
Wrecking Ball
From Hank To Hendrix
Harvest
Ohio
Out On The Weekend
Revolution Blues
See The Sky About The Rain
Tell me Why
Words (Between The Lines Of Age)
Wrecking Ball
0
geplaatst: 27 juni 2015, 07:31 uur
0
geplaatst: 27 juni 2015, 08:30 uur
johan de witt bedankt
A Man Needs A Maid
Helpless
I Am A Child
Long May You Run
My My, Hey Hey (Out Of The Blue)
Ordinary People
Powderfinger
Sugar Mountain
The Painter
When You Dance, I Can Really Love
A Man Needs A Maid
Helpless
I Am A Child
Long May You Run
My My, Hey Hey (Out Of The Blue)
Ordinary People
Powderfinger
Sugar Mountain
The Painter
When You Dance, I Can Really Love
0
geplaatst: 27 juni 2015, 08:42 uur
Neil, wat een held 
A Man Needs a Maid
Crime in the City (Sixty to Zero Part I)
Fuckin' Up
Helpless
Journey Through the Past
Mellow My Mind
Powderfinger
Tired Eyes

A Man Needs a Maid
Crime in the City (Sixty to Zero Part I)
Fuckin' Up
Helpless
Journey Through the Past
Mellow My Mind
Powderfinger
Tired Eyes
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.