MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2014]

zoeken in:
Onweerwolf
kemm schreef:
Onweerwolf, was het niet Yellow Brick Road van Angus & Julia Stone dat de finale gehaald heeft ipv Draw Your Swords?

*kuch*

Dank je!

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Op zaterdag 6 of op zondag 7 december?

Ook aangepast! Zondag de 7e dus.

Onweerwolf
Voorspelling Top 5!

1 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2 The National - Fake Empire
3 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
4 The Knife - Silent Shout
5 Midlake - Roscoe

waar is Ashtray Warp gebleven

Volgend jaar moet ik misschien weer wat meer meestemmen ...

Onweerwolf
jassn schreef:
waar is Ashtray Warp gebleven

Ergens tussen de 97 en 192.

Volgend jaar moet ik misschien weer wat meer meestemmen ...

Ja!

Mooie finale, er zijn zeker meer dan 12 nummers die ik punten wil geven. Ik kijk al uit naar de presentatie!

Gelukkig geen Ashtray Wasp in de finale dit jaar

Ik telt iets van 18 nummers waar ik punten aan kwijt wil. Gaat geen makkelijke keuze worden.

Wow, goeie selectie, inderdaad beter dan vorig jaar. Ik kom ook zeker op 18 nummers.

Ik vind het ook een mooi lijstje! misschien een klein kwart vind ik minder, maar daarboven wordt het de komende periode nog flink lastig 12 favorieten uit te kiezen ( en lastiger nog, een correcte volgorde )

Genialiteit alom:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.

Toppers (zouden met gemak de top-10 halen in de MuMeLadder-finale):
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

Erg goed (komen beiden van een 5*-album):
15.
16.

Puntwaardig:
17.
18.

Voldoende:
19.
20.
21.
22.

Matig:
23.
24.

Het verschil met vorig jaar is dat er meer nummers in de bovenste groep zitten (EDIT: ik overdrijf, twee geniale nummers bij en eentje weg, dus één nummer meer in de bovenste groep), voor de rest is het redelijk hetzelfde gebleven.

Onweerwolf schreef:
En waar aERodynamIC vorig jaar de snelste was na 25 minuten is dat record nu gebroken door Teunnis.

Het nieuwe record staat op -2 minuten.

Tja, ik zat lekker The Walking Dead te kijken

Buiten het feit dat ik met de onderste paar nummers uit mijn ingeleverde lijst niet echt een band heb wil dat niet zeggen dat ik ze beroerd vind (zelfs nummer 24 niet)

Maar goed, het zijn de eerste 12 die meetellen uiteraard.

Helaas is mijn top 2 van vorig jaar nu afwezig en mis ik PJ Harvey ook wel.

Onweerwolf
De eerste 3 lijstjes zijn binnen. 1 finalist staat nog op 0.

Jammer van The Glorious Land en Ashtray Warp, toch twee uitzonderlijke nummers. Jubilee Street vind ik wel een goede vervanger, maar heeft ook weer niet die x-factor. Staan ook 6/7 nummers tussen waar ik niet veel aan vind. Ietwat mindere finale dus. Maar goed, even een lijstje maken dan maar...

Onweerwolf
En met het 4e lijstje heeft ook die laatste finalist de 0 verlaten.

Casartelli (moderator)
Een lijstje zal wel lukken. Heb er net even globaal wat cijfertjes aan gehangen en ik vond precies 12 nummers die minstens een 7 scoren (daarnaast 5 die daaronder blijven en 7 die ik eerst nog eens moet beluisteren (maar dat is na een jaartje meedraaien wel een enigszins veeg teken natuurlijk)). Eigenlijk moeten er nog wel wat meer nummers even beluisterd worden... er zijn er maar een stuk of 4 die ik écht in het systeem heb.

Het ontbreken van onder meer Archive, Beardfish, Gazpacho, IQ, Marillion, Porcupine Tree en Willowglass maakt het sowieso een beetje een B-finale, maar dat zij maar weer zo...

Ja en een paar van mijn favoriete bandjes staan er ook niet in, dús het is een B-finale.

Ja Beardfish hoort zeker in de finale thuis. Wel 33 mensen hebben op hun albums gestemd

Is het hier marillionmeter.nl misschien?

Ik denk dat jullie Casartelli iets te serieus nemen, jongens. Hij bedoelt het vast met een grote knipoog.

Het niveau van de finale is niet al te spectaculair, al zitten er wel wat leuke plaatjes tussen natuurlijk! Vooral jammer dat PJ Harvey is weggevallen. Werd elke dag weer wat meer geapprecieerd hier.

En Willowglass (met haar maximaal 3 stemmers) is niet eens genomineerd, op die manier kunnen we allemaal wel bandjes op gaan noemen die überhaupt niet aan De Witte Trui hebben meegedaan.

Casartelli (moderator)
Ploppesteksel schreef:
Ik denk dat jullie Casartelli iets te serieus nemen, jongens. Hij bedoelt het vast met een grote knipoog.

Ja... ik denk het ook.

Nu is de finale al van een laag niveau blijkt het met het humorgehalte ook al de verkeerde kant op te gaan...

Ik ben overigens niet een heel groot fan van Willowglass maar die zou hier toch wel een dikke top 3 notering behaald hebben.

Nou Cas, je staat ook niet bepaald bekend als een grapjas hier op de site. Dan kan er al eens verwarring ontstaan

En hopelijk maakt ook vigil een grapje, want de finalelijst staat wat mij betreft vol goede nummers!

Met dat eerste heb je natuurlijk gelijk wat het tweede betreft dan weer niet, ik ben bloed serieus

Wat mij betreft is het niveau van dit jaar (middelmatig) niet veel anders dan dat van vorig jaar.
Helaas is Kanye West erbij gekomen en zit Machine Gun er nog steeds bij.
Zeer positief is dan weer de deelname van Disparate Youth (persoonlijke podiumkandidaat) en dat Antony en een nummer van Sufjan Stevens (Chicago) eruit zijn. Een handvol nummers maakt kans op het podium, daarna veel van hetzelfde.

En ik verheug me weer ontzettend op de Songfestival opzet
Hopelijk ben ik dan wel wat bekomen van m'n verjaardagsbeslommeringen en aanverwanten van de dag ervoor

Casartelli (moderator)
ArthurDZ schreef:
Nou Cas, je staat ook niet bepaald bekend als een grapjas hier op de site.

Schande dat Archive alweer de finale niet gehaald heeft, maar voorts is de verhouding goed-minder goed ongeveer gelijk aan vorig jaar. Met dat verschil dat die draak van Antony er nu niet bij is

Onweerwolf
Inmiddels zijn de eerste 10 lijstjes binnen en hebben we al 9 verschillende nummer 1's gehad. Het gaat dus weer spannend worden.

Arno schreef:
Met dat verschil dat die draak van PJ Harvey er nu niet bij is
Inderdaad, wie moet ik nu onderaan gaan zetten?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.