Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2014
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2014, 23:28 uur
Meh, ik krijg hier een enorm Dungeons and Dragons gevoel bij. 4
0
geplaatst: 3 januari 2014, 23:40 uur
Lekkere melodic blackmetal, goede dynamiek met het cleane-zanggedeelte en de passage met de fluit vind ik zeer goed werken eigenlijk. Het is alleen niet al te speciaal ofzo.
7,2
7,2
0
geplaatst: 4 januari 2014, 17:34 uur
Het is inderdaad niet bijzonder of uitzonderlijk, maar zeer goed over de gehele lijn, in ieder geval ruim goed genoeg om me benieuwd te maken naar het volledige album. Ik vond 'm alvast goed genoeg om hier te plaatsen, en vind de passage met de fluit stiekem best wel geslaagd. 
8

8
0
geplaatst: 5 januari 2014, 20:39 uur
Op zich wel lekker, maar ook wel echt alles uit de kast halen. Had denk ik wat subtieler gekund.
6,8
6,8
0
geplaatst: 5 januari 2014, 21:36 uur
0
geplaatst: 5 januari 2014, 21:58 uur
01-01: Gridlink - Ketsui (Don Cappuccino / 12 / 6,9)
03-01: Kampfar - Mylder (AOVV / 13 / 7,18)
05-01: No Loose Ends - In Vacuo (The_CrY)
05-01: No Loose Ends - In Vacuo (The_CrY)
0
geplaatst: 5 januari 2014, 21:59 uur
Lokaal bandje uit mijn omgeving met hun eerste professionelere studio-opname. 
Vind het zelf wel lekker, hoewel niet bijster origineel. Alleen de uitspraak van het Engels stoort me wat.
7,4

Vind het zelf wel lekker, hoewel niet bijster origineel. Alleen de uitspraak van het Engels stoort me wat.
7,4
0
geplaatst: 5 januari 2014, 22:28 uur
Zo te horen spelen deze jongens metalcore. Voor een eerste professionele opname is het zeker niet slecht al is het inderdaad helemaal niet origineel. Refreintjes vind ik helemaal niks, maar dat ligt aan mij. Voor metalcorebegrippen een lange track, misschien iets te.
6,5
6,5
0
geplaatst: 5 januari 2014, 22:39 uur
Solootjes, refreintjes, intermezzo er komt van alles voorbij, maar werkt wat mij betreft juist averechts. Stemmen staan mij ook wat tegen. Tussen al dat negatieve door best wat leuke dingen. Misschien moeten ze hier gewoon drie tracks van maken? En die refreintjes gewoon volledig skippen?
5
5
0
geplaatst: 5 januari 2014, 22:43 uur
Die tekst 
Verder totaal niet origineel, maar best goed gespeeld. Maar goed, ze beginnen net.
5,5

Verder totaal niet origineel, maar best goed gespeeld. Maar goed, ze beginnen net.
5,5
0
geplaatst: 5 januari 2014, 22:47 uur
Erg degelijk hoor. Couplet en refrein lopen goed in elkaar over en de lekkere riffs en hooks zijn ruim aanwezig. Alleen de tekst vind ik een beetje suf, de uitspraak is niet iets waar ik direct over val daar ik vele Zuid-Europese groepen gewend ben.
7,3
7,3
0
geplaatst: 5 januari 2014, 23:39 uur
Errr, bij zulke tekst en uitspraak haak ik toch al snel af (ik snap eigenlijk niet waarom ze de tekst nog in de clip extra naar voren hebben laten komen). Daarbij zijn zulke solootjes en de (vooral) zulke refreintjes met een extra zangpartij niet echt iets voor mij. En dat praatstukje. En dat rustpunt na 3 minuut zoveel, toen had het van mij gewoon afgelopen mogen zijn. En dan een nieuw nummer inzetten. Wellicht ben ik streng, wellicht wel onwetend, wie weet, maar och, op deze manier zijn de andere beoordelingen relatief hoger, nietwaar?
3
Welnee! Ik ben hier om namen te leren kénnen! Ik kijk en leer, ehh, luister en leer...
3
Welnee! Ik ben hier om namen te leren kénnen! Ik kijk en leer, ehh, luister en leer...
0
geplaatst: 6 januari 2014, 21:37 uur
Ik blijf er met mijn kop niet bij kunnen waarom zangers als die van deze band zichzelf liever voor paal zitten met hun accent dan in hun eigen taal zingen. Doet me een beetje denken aan The Charm The Fury.
Krappe Voldoende,
5,9
Krappe Voldoende,
5,9
0
geplaatst: 7 januari 2014, 22:29 uur
01-01: Gridlink - Ketsui (Don Cappuccino / 12 / 6,9)
05-01: No Loose Ends - In Vacuo (The_CrY / 12 / 5,8)
07-01: Hail Spirit Noir - Satan Is Time (Don Cappuccino)
Satan Is Time (Soundcloud)
05-01: No Loose Ends - In Vacuo (The_CrY / 12 / 5,8)
07-01: Hail Spirit Noir - Satan Is Time (Don Cappuccino)
Satan Is Time (Soundcloud)
0
geplaatst: 7 januari 2014, 23:04 uur
Tijd voor de Grieken van Hail Spirit Noir. De muziek van deze band kun je echt een combinatie van black metal en prog rock noemen. Vooral de warme productie, het gebruik van een Mellotron en de jazzy baspartijen zorgen voor een jaren '70 vibe. Wat dat betreft heeft deze muziek een beetje dezelfde stijl als die van Opeth op Heritage. Een mysterieuze track die gewoon erg lekker in het gehoor ligt.
8
8
0
geplaatst: 7 januari 2014, 23:05 uur
Net slecht, hoewel ik toch niet helemaal weet wat er van te denken.. Bij vlagen klinkt het wat te aandoenlijk, het moment daarna dan weer meeslepend. Geen miskleun, ook geen voltreffer.
6,8
6,8
* denotes required fields.