MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2014

zoeken in:
Hier kan ik dus echt helemaal niks mee. 3,5

Dat album had ik laatst al toegevoegd, kan wel eens de eerste goede release van 2014 worden.

Heerlijk nummer hoor, erg sfeervol en blijft constant boeiend.

8

Niet verkeerd, het klinkt wel sfeervol. Echter, staat dit nummer niet in het verkeerde topic? Of valt dit toch door die duistere aspecten onder de metal? De zanger doet me erg aan de die van Candlemass denken overigens, niet direct een minpunt.

7,2

7.5

Vrij goed nummer in een genre dat me normaal minder aanspreekt.

MDV
7,8

Een bijzonder boeiend nummer. Heerlijke bas. Geen 8 vanwege het flauwe satanische thema.

Beetje flauw vind ik. Doet me weinig.

5

Weing an!

4,5

De discussie of dit wel of geen Metal is ga ik niet aan. Op basis van verleden zeg ik ja en ik vind het gewoon een tof nummer. Geldt voor de hele plaat overigens!

Alcest - Opale

01-01: Gridlink - Ketsui (Don Cappuccino / 12 / 6,9)
03-01: Kampfar - Mylder (AOVV / 13 / 7,18)
05-01: No Loose Ends - In Vacuo (The_CrY / 12 / 5,8)
07-01: Hail Spirit Noir - Satan Is Time (Don Cappuccino 11 / 6,30)
09-01: Alcest -Opale (Dieter)

Veel metal zit hier volgens mij toch niet in, ondanks dat het wel een goed nummer is.

9

Geinige clip

We moeten ergens de grens trekken denk ik, en dit heeft nog niet eens meer een metal attitude. Je wil de discussie niet, Dieter, maar als ik hier Coldplay neer zet zou je hetzelfde denken.

6

Dit is geen metal maar pop, vreselijk nummer verder.

Iemand een ander nummer?

En zo blijft het wachten op het eerste metalnummer deze week in dit topic...
Vorige inzending had nog een 'metalgevoel' maar dit heeft niets met metal te maken.. Mooi nummer, weliswaar.

odi
Op de plaat staan betere nummers maar deze toch nog een 7,5

En ik maar denken dat ik allemaal heftig spul in dit topic zou ontdekken

Misschien heeft Dieter nog een ander nummer, en anders ik wel.

MDV
Ik heb nog wel iets uit eind 2013.

Helaas, maar ik voelde het al een beetje aankomen.
Ik heb zo niets in gedachten, dus gaat uw gang metalheads!
De volgende keer zal ik de beuk er weer ingooien...

MDV
In dat geval:

Deathgaze - Bleed Tears

01-01: Gridlink - Ketsui (Don Cappuccino / 12 / 6,9)
03-01: Kampfar - Mylder (AOVV / 13 / 7,18)
05-01: No Loose Ends - In Vacuo (The_CrY / 12 / 5,8)
07-01: Hail Spirit Noir - Satan Is Time (Don Cappuccino 11 / 6,30)
09-01 Deathgaze - Bleed Tears

Ik haat die manier van zingen van veel Aziatische metalzangers...

5,5

MDV
En doel je dan op de grunts of op de cleane zang? De cleane zang hier is meer typerend voor de visual kei scene dan voor Aziatische metalzangers in het algemeen. Kan inderdaad snel in het verkeerde keelgat schieten.

Ik kan hier zelf wel van genieten. Voor mij mist er wat creativiteit (of achtergrond) om het echt en topnummer te vinden. Maar qua vermakelijkheid is alles wat mij betreft in orde.

8

'de visual kei scene', daar heb ik nog nooit van gehoord, eigenlijk.
De grunts vind ik wel goed. Dus het nummer begon wel veelbelovend. Maar die cleane zang kan ik niet goed verdragen, net zoals bij Dir en Grey.
Ik kan niet meteen een niet-Aziatische band bedenken met gelijkaardige vocalen..

Maar jij bent een Dir en Greyfan, natuurlijk.

Haha, tot 1:18 vond ik dit wel vet. Wat daarna komt is jammer. 4 - voor de vette intro dan maar.

Muzikaal prima, maar die cleane zang kan echt niet...

6

MDV
JSPR_G schreef:
'de visual kei scene', daar heb ik nog nooit van gehoord, eigenlijk.
De grunts vind ik wel goed. Dus het nummer begon wel veelbelovend. Maar die cleane zang kan ik niet goed verdragen, net zoals bij Dir en Grey.
Ik kan niet meteen een niet-Aziatische band bedenken met gelijkaardige vocalen..

Ik geloof niet dat je die scene wil kennen als je dergelijke zang niet kan hebben . Ik heb Dir en grey eigenlijk sinds Vulgar (2003) al niet meer op dit soort zang weten te betrappen, maar daarna is het niet minder dramatisch.

Best lekker. Ja dat typische Aziatische zanggeluid is altijd even wennen, maar hier vind ik het nog meevallen. Ik heb er weleens gehoord waar mijn nekharen direct overeind gingen staan.

6,5

5,5 dat schijnbaar Aziatische kei-gezang staat me niet zo aan, vrees ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:34 uur

geplaatst: vandaag om 05:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.