Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2014
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 september 2014, 19:17 uur
1 The War on Drugs - Under the Pressure
2 Veyu - Running
3 Angus & Julia Stone - A Heartbreak
4 Angus & Julia Stone - Crash and Burn
5 Fear of Men - Alta / Waterfall
2 Veyu - Running
3 Angus & Julia Stone - A Heartbreak
4 Angus & Julia Stone - Crash and Burn
5 Fear of Men - Alta / Waterfall
0
geplaatst: 7 september 2014, 19:28 uur
Supermooie finale, nooit verwacht dat van mijn nominaties uitgerekend Jungle By Night de finale zou weten te halen. Positieve verrassing! Live is dat nummer nog 10 x zo mooi, met o.a. een toegift van 4 minuten op het einde. 
Verder ook blij met de terugkeer van Angus & Julia Stone. En Fink valt jammer genoeg net buiten de punten. Een ware tour de force dat nummer, gaat zeker nog verder groeien bij mij.
Alleen tussen mij en The War on Drugs wil het niet zo vlotten.....
1. Jungle By Night - Attila ( 8,9 )
2. Jungle - Busy Earnin' ( 8,8 )
3. Kiasmos - Burnt ( 8,5 )
4. Dub Thompson - No Time ( 8,3 )
5. Angus & Julia Stone - A Heartbreak ( 8,2 )
6. Fink - Pilgrim ( 8,1 )
7. Ibeyi - River ( 7,9 )
8. Angus & Julia Stone - Crash and Burn ( 7,8 )
9. Fear of Men - Alta / Waterfall ( 7,6 )
10. Veyu - Running ( 7,5 )
11. Charli XCX - Boom Clap ( 7 )
12. The War on Drugs - Under the Pressure ( 4,5 )

Verder ook blij met de terugkeer van Angus & Julia Stone. En Fink valt jammer genoeg net buiten de punten. Een ware tour de force dat nummer, gaat zeker nog verder groeien bij mij.
Alleen tussen mij en The War on Drugs wil het niet zo vlotten.....
1. Jungle By Night - Attila ( 8,9 )
2. Jungle - Busy Earnin' ( 8,8 )
3. Kiasmos - Burnt ( 8,5 )
4. Dub Thompson - No Time ( 8,3 )
5. Angus & Julia Stone - A Heartbreak ( 8,2 )
6. Fink - Pilgrim ( 8,1 )
7. Ibeyi - River ( 7,9 )
8. Angus & Julia Stone - Crash and Burn ( 7,8 )
9. Fear of Men - Alta / Waterfall ( 7,6 )
10. Veyu - Running ( 7,5 )
11. Charli XCX - Boom Clap ( 7 )
12. The War on Drugs - Under the Pressure ( 4,5 )
0
geplaatst: 7 september 2014, 19:30 uur
01. Jungle By Night - Attila
02. Veyu - Running
03. Fink - Pilgrim
04. The War on Drugs - Under the Pressure
05. Fear of Men - Alta / Waterfall
02. Veyu - Running
03. Fink - Pilgrim
04. The War on Drugs - Under the Pressure
05. Fear of Men - Alta / Waterfall
0
geplaatst: 7 september 2014, 19:51 uur
1. The War on Drugs - Under the Pressure (9,3)
Met afstand het beste nummer van deze finale en misschien wel mijn favoriet van de nieuwe plaat van The War On Drugs. De repeterende beat in combinatie met het psychedelische en dromerige gitaarwerk en de Dylanesque zang van Adam Granduciel is prachtig. De blazers die in het midden van de track hun intrede doen voegen echt iets toe. De basis is ongelofelijk simpel (twee akkoorden), maar daar vanuit wordt iets prachtigs opgebouwd en het boeit negen minuten lang zonder problemen. Knap.
2. Jungle By Night - Attila (8,5)
Fantastische liveband, maar ook in de studio overtuigt Jungle by Night inmiddels. Het vrolijke is er van af en Attila is een duistere funky track met een heerlijk gitaarlijntje, dansend baswerk en lekkere blazers.
3. Angus & Julia Stone - Crash and Burn (8)
Erg mooi gitaarwerk op deze track. Heeft een beetje het trage Neil Young & Crazy Horse-gevoel, daar hou ik wel van. Er gebeurt niet veel op een aantal kleine uitbarstingen na, maar dat is niet erg.
4. Kiasmos - Burnt (7,2)
5. Fink - Pilgrim (7)
6. Dub Thompson - No Time (6,8)
Zo, dit klinkt stoffig. Lekkere groove, geinig orgeltje op de achtergrond, de vocalen vind ik wat minder.
7. Angus & Julia Stone - A Heartbreak (6,5)
8. Ibeyi - River (6,4)
9. Veyu - Running (6,3)
10. Jungle - Busy Earnin' (5,9)
11. Charli XCX - Boom Clap (5,8)
12. Fear of Men - Alta / Waterfall (5,5)
Met afstand het beste nummer van deze finale en misschien wel mijn favoriet van de nieuwe plaat van The War On Drugs. De repeterende beat in combinatie met het psychedelische en dromerige gitaarwerk en de Dylanesque zang van Adam Granduciel is prachtig. De blazers die in het midden van de track hun intrede doen voegen echt iets toe. De basis is ongelofelijk simpel (twee akkoorden), maar daar vanuit wordt iets prachtigs opgebouwd en het boeit negen minuten lang zonder problemen. Knap.
2. Jungle By Night - Attila (8,5)
Fantastische liveband, maar ook in de studio overtuigt Jungle by Night inmiddels. Het vrolijke is er van af en Attila is een duistere funky track met een heerlijk gitaarlijntje, dansend baswerk en lekkere blazers.
3. Angus & Julia Stone - Crash and Burn (8)
Erg mooi gitaarwerk op deze track. Heeft een beetje het trage Neil Young & Crazy Horse-gevoel, daar hou ik wel van. Er gebeurt niet veel op een aantal kleine uitbarstingen na, maar dat is niet erg.
4. Kiasmos - Burnt (7,2)
5. Fink - Pilgrim (7)
6. Dub Thompson - No Time (6,8)
Zo, dit klinkt stoffig. Lekkere groove, geinig orgeltje op de achtergrond, de vocalen vind ik wat minder.
7. Angus & Julia Stone - A Heartbreak (6,5)
8. Ibeyi - River (6,4)
9. Veyu - Running (6,3)
10. Jungle - Busy Earnin' (5,9)
11. Charli XCX - Boom Clap (5,8)
12. Fear of Men - Alta / Waterfall (5,5)
0
geplaatst: 7 september 2014, 21:34 uur
1. Jungle By Night - Attila
2. Kiasmos - Burnt
3. Dub Thompson - No Time
4. Charli XCX - Boom Clap
5. Ibeyi - River
Niet erg onder de indruk van deze finale moet ik zeggen.
2. Kiasmos - Burnt
3. Dub Thompson - No Time
5. Ibeyi - River
Niet erg onder de indruk van deze finale moet ik zeggen.
0
geplaatst: 7 september 2014, 21:48 uur
1. Angus & Julia Stone - Crash and Burn
2. Angus & Julia Stone - A Heartbreak
3. Fink - Pilgrim
4. Fear of Men - Alta / Waterfall
5. Jungle - Busy Earnin'
3. Fink - Pilgrim
4. Fear of Men - Alta / Waterfall
5. Jungle - Busy Earnin'
0
geplaatst: 9 september 2014, 15:07 uur
Voor mij de moeilijkste maandfinale ooit. Het bevat zoveel goede nummers dat ik aan mijn eigen nominatie zelfs geen punten toe kan kennen.
1. Dub Thompson - No Time
2. Jungle By Night - Attila
3. The War on Drugs - Under the Pressure
4. Veyu - Running
5. Angus & Julia Stone - Crash and Burn
2. Jungle By Night - Attila
3. The War on Drugs - Under the Pressure
4. Veyu - Running
0
geplaatst: 9 september 2014, 16:20 uur
Sterke finale, maar de nummers die hier blijkbaar het populairst zijn - Stone, Jungle By Night - staan bij mij onderaan in het lijstje.
1. Jungle - Busy Earnin'
2. Fear of Men - Alta / Waterfall
3. Ibeyi - River
5. The War on Drugs - Under the Pressure
1. Jungle - Busy Earnin'
3. Ibeyi - River
0
geplaatst: 9 september 2014, 18:50 uur
Toch nog even tijd gevonden om het lijstje te beluisteren.
1. Jungle - Busy Earnin' (8,7)
2. The War on Drugs - Under the Pressure (8,5)
3. Charli XCX - Boom Clap (7,9)
4. Fear of Men - Alta / Waterfall (7,8)
5. Angus & Julia Stone - Crash and Burn (7,6)
6. Veyu - Running (7,5)
7. Angus & Julia Stone - A Heartbreak (7,3)
8. Fink - Pilgrim (7,1)
9. Ibeyi - River (6,8)
10. Dub Thompson - No Time (6,7)
11. Jungle By Night - Attila (5,9)
12. Kiasmos - Burnt (5,4)
Toch nog twee geweldige tracks deze maand, die de finale hebben gehaald. Het kwartje van The War on Drugs begint zo langzamerhand te vallen en ook Angus & Julia mag ik inmiddels na al die jaren toch wel graag horen. Zeker ook met deze twee nummers in de lijst.
1. Jungle - Busy Earnin' (8,7)
2. The War on Drugs - Under the Pressure (8,5)
3. Charli XCX - Boom Clap (7,9)
4. Fear of Men - Alta / Waterfall (7,8)
5. Angus & Julia Stone - Crash and Burn (7,6)
6. Veyu - Running (7,5)
7. Angus & Julia Stone - A Heartbreak (7,3)
8. Fink - Pilgrim (7,1)
9. Ibeyi - River (6,8)
10. Dub Thompson - No Time (6,7)
11. Jungle By Night - Attila (5,9)
12. Kiasmos - Burnt (5,4)
Toch nog twee geweldige tracks deze maand, die de finale hebben gehaald. Het kwartje van The War on Drugs begint zo langzamerhand te vallen en ook Angus & Julia mag ik inmiddels na al die jaren toch wel graag horen. Zeker ook met deze twee nummers in de lijst.
0
geplaatst: 9 september 2014, 20:04 uur
1. The War on Drugs - Under the Pressure
3. Charli XCX - Boom Clap
4. Veyu - Running
5. Fink - Pilgrim
3. Charli XCX - Boom Clap
4. Veyu - Running
5. Fink - Pilgrim
0
geplaatst: 9 september 2014, 20:11 uur
1. Charli XCX - Boom Clap
3. Fear of Men - Alta / Waterfall
4. Angus & Julia Stone - Crash and Burn
4. Angus & Julia Stone - Crash and Burn
0
geplaatst: 9 september 2014, 20:54 uur
1. Angus & Julia Stone - A Heartbreak
2. The War on Drugs - Under the Pressure
3. Kiasmos - Burnt
4. Fink - Pilgrim
3. Kiasmos - Burnt
4. Fink - Pilgrim
0
geplaatst: 9 september 2014, 21:59 uur
1. Fink - Pilgrim
4. Dub Thompson - No Time
5. Kiasmos – Burnt
4. Dub Thompson - No Time
5. Kiasmos – Burnt
0
geplaatst: 9 september 2014, 22:53 uur
3. Jungle By Night - Attila
4. Veyu - Running
3. Jungle By Night - Attila
4. Veyu - Running
0
geplaatst: 9 september 2014, 23:14 uur
Beetje over het hoofd gezien. Mocht deze er morgenochtend nog staan ga ik proberen te luisteren, anders ook geen probleem! 

0
geplaatst: 9 september 2014, 23:47 uur
Zelf ook helemaal vergeten dat ik deze avond de uitslag zou gaan presenteren. Om inquestos een plezier te doen verplaats ik de deadline naar morgen 11.00 uur.
0
geplaatst: 10 september 2014, 00:42 uur
Damn, ik vertrek morgen voor een paar dagen op roadtrip, dus in principe zal ik te laat zijn om nieuwe nummers te nomineren. Desalniettemin: mocht het een probleem vormen om tot 64 nummers te komen, heb ik er alvast twee op reserve die je er desnoods kan bijnemen 
##. Redinho feat. Brendan Reilly - Get You Off My Mind
##. Little Mix - Salute

##. Redinho feat. Brendan Reilly - Get You Off My Mind
##. Little Mix - Salute
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 september 2014, 09:41 uur
Ploppesteksel schreef:
Damn, ik vertrek morgen voor een paar dagen op roadtrip, ]
Damn, ik vertrek morgen voor een paar dagen op roadtrip, ]
Waar ga je heen Jens?
0
geplaatst: 10 september 2014, 11:59 uur
1. Angus & Julia Stone - Crash and Burn
2. Kiasmos - Burnt
3. Ibeyi - River
4. Jungle - Busy Earnin'
5. Jungle By Night - Attila
6. Dub Thompson - No Time
7. Charli XCX - Boom Clap
8. Angus & Julia Stone - A Heartbreak
Bovenste drie hadden allemaal op 1 kunnen staan.
2. Kiasmos - Burnt
3. Ibeyi - River
4. Jungle - Busy Earnin'
5. Jungle By Night - Attila
6. Dub Thompson - No Time
7. Charli XCX - Boom Clap
8. Angus & Julia Stone - A Heartbreak
Bovenste drie hadden allemaal op 1 kunnen staan.
0
geplaatst: 10 september 2014, 12:22 uur
en toen werd ik gebeld.
Maar nog 2 nummers te beluisteren!
Maar nog 2 nummers te beluisteren!
0
geplaatst: 10 september 2014, 12:32 uur
1. Kiasmos - Burnt 8,5
2. Jungle - Busy Earnin' 8,5
3. Fink - Pilgrim 8,5
4. Ibeyi - River 8,5
5. Jungle By Night - Attila 8,5
6. Angus & Julia Stone - A Heartbreak 8,5
7. The War on Drugs - Under the Pressure 8+
8. Dub Thompson - No Time 7+
9. Charli XCX - Boom Clap 7+
10. Angus & Julia Stone - Crash and Burn 7
11. Fear of Men - Alta / Waterfall 7-
12. Veyu - Running 6+
2. Jungle - Busy Earnin' 8,5
3. Fink - Pilgrim 8,5
4. Ibeyi - River 8,5
5. Jungle By Night - Attila 8,5
6. Angus & Julia Stone - A Heartbreak 8,5
7. The War on Drugs - Under the Pressure 8+
8. Dub Thompson - No Time 7+
9. Charli XCX - Boom Clap 7+
10. Angus & Julia Stone - Crash and Burn 7
11. Fear of Men - Alta / Waterfall 7-
12. Veyu - Running 6+
0
geplaatst: 10 september 2014, 13:16 uur
De lijnen zijn gesloten! Er hebben 19 users gestemd:
arcade monkeys, Arno, Arrie, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, inquestos, jassn, kemm, Ploppesteksel, Poeha, Salvadore, Simon77, Teunnis en wibro
Jullie hebben het deze maand heel spannend gemaakt. De nummers 1 en 2 hebben evenveel punten en daarachter zit het ook allemaal heel dicht bij elkaar.
arcade monkeys, Arno, Arrie, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, inquestos, jassn, kemm, Ploppesteksel, Poeha, Salvadore, Simon77, Teunnis en wibro
Jullie hebben het deze maand heel spannend gemaakt. De nummers 1 en 2 hebben evenveel punten en daarachter zit het ook allemaal heel dicht bij elkaar.
0
geplaatst: 10 september 2014, 14:14 uur
12. Veyu - Running (14 punten, 5 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
En ook onderaan was het spannend tussen twee nummers. Veyu heeft die strijd dus verloren (of juist gewonnen, 't is maar net hoe je het bekijkt). Dit nummer pakt je net niet genoeg bij de keel om een opvallende score te halen. In de ladder en finaleladder werden ze respectievelijk 4e en 3e; telkens met de hakken over de sloot. Opvallend genoeg wel het hoogste nummer dat zijn nominatie te danken heeft aan "Maak kennis met... 2014", dat doen die nummers vaak een stuk beter. Zou de terugnemende animo in dat topic hebben geleid tot mindere goede nominaties vanuit dat topic?
(automatisch genomineerd)
En ook onderaan was het spannend tussen twee nummers. Veyu heeft die strijd dus verloren (of juist gewonnen, 't is maar net hoe je het bekijkt). Dit nummer pakt je net niet genoeg bij de keel om een opvallende score te halen. In de ladder en finaleladder werden ze respectievelijk 4e en 3e; telkens met de hakken over de sloot. Opvallend genoeg wel het hoogste nummer dat zijn nominatie te danken heeft aan "Maak kennis met... 2014", dat doen die nummers vaak een stuk beter. Zou de terugnemende animo in dat topic hebben geleid tot mindere goede nominaties vanuit dat topic?
0
geplaatst: 10 september 2014, 14:28 uur
11. Charli XCX - Boom Clap (15 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Gretz)
Weer een top-40 hit in de finale. Dit keer niet de 1e plek (Tove Lo), maar een 11e plek. Op behoorlijke afstand van de rest; 5 van de 19 keer genoemd worden is niet goed genoeg. Dat zal deze jongedame genaamd Charlotte Aitchison (die een paar maanden ouder is dan ik) vast niet deren; Boom Clap leverde haar eerste top-10 notering als solo-artiest in de hitlijsten van de VS op.
(genomineerd door en nummer 1 van Gretz)
Weer een top-40 hit in de finale. Dit keer niet de 1e plek (Tove Lo), maar een 11e plek. Op behoorlijke afstand van de rest; 5 van de 19 keer genoemd worden is niet goed genoeg. Dat zal deze jongedame genaamd Charlotte Aitchison (die een paar maanden ouder is dan ik) vast niet deren; Boom Clap leverde haar eerste top-10 notering als solo-artiest in de hitlijsten van de VS op.
0
geplaatst: 10 september 2014, 14:34 uur
10. Ibeyi - River (20 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van kemm)
Ibeyi behaald in de reguliere ladders nog het hoogste stempercentage, maar nu blijft het bij een plekje achteraan de subtop. Het verschil tussen de komende nummers (t/m de nummer 3) is zeer klein, waarmee deze 10e plek slechter lijkt dat het is. En daarnaast is dit een prima binnenkomer voor deze Frans-Cubaanse tweeling. Bovendien heb ik vernomen dat er een debuutalbum aan gaat komen en mij hebben ze daar al voor weten te interesseren.
(genomineerd door en nummer 1 van kemm)
Ibeyi behaald in de reguliere ladders nog het hoogste stempercentage, maar nu blijft het bij een plekje achteraan de subtop. Het verschil tussen de komende nummers (t/m de nummer 3) is zeer klein, waarmee deze 10e plek slechter lijkt dat het is. En daarnaast is dit een prima binnenkomer voor deze Frans-Cubaanse tweeling. Bovendien heb ik vernomen dat er een debuutalbum aan gaat komen en mij hebben ze daar al voor weten te interesseren.
0
geplaatst: 10 september 2014, 14:45 uur
9. Angus & Julia Stone - Crash and Burn (21 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van dumb_helicopter en Teunnis)
Nou, mijn favorieten hebben het wel eens beter gedaan in de maandfinale. Angus & Julia Stone hadden twee ijzeren in het vuur voor deze finale, die beiden hun finaleladder wonnen. Helaas "crasht" deze al op plek 9. De grote vraag is nu; hebben beiden nummers van Angus & Julia Stone elkaar in de weg gelopen of heeft Crash and Burn volledig plaats gemaakt voor A Heartbreak?
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van dumb_helicopter en Teunnis)
Nou, mijn favorieten hebben het wel eens beter gedaan in de maandfinale. Angus & Julia Stone hadden twee ijzeren in het vuur voor deze finale, die beiden hun finaleladder wonnen. Helaas "crasht" deze al op plek 9. De grote vraag is nu; hebben beiden nummers van Angus & Julia Stone elkaar in de weg gelopen of heeft Crash and Burn volledig plaats gemaakt voor A Heartbreak?
0
geplaatst: 10 september 2014, 14:53 uur
8. Fear of Men - Alta / Waterfall (22 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door wibro)
Eerst is het tijd voor nog lievere popmuziek dan dat van Angus & Julia Stone (al is Crash and Burn nou niet bepaald een goed voorbeeld daarvan). Ik quote even bij het album "Belle & Sebastian en the Smiths, maar [...] ook wel wat R.E.M. en zelfs Interpol", maar dan wel gezongen door dat buurmeisje waar je al jaren verliefd op bent. Maar goed, dat wisten we natuurlijk al, want vorige maand werd deze band al 2e.
(genomineerd door wibro)
Eerst is het tijd voor nog lievere popmuziek dan dat van Angus & Julia Stone (al is Crash and Burn nou niet bepaald een goed voorbeeld daarvan). Ik quote even bij het album "Belle & Sebastian en the Smiths, maar [...] ook wel wat R.E.M. en zelfs Interpol", maar dan wel gezongen door dat buurmeisje waar je al jaren verliefd op bent. Maar goed, dat wisten we natuurlijk al, want vorige maand werd deze band al 2e.
0
geplaatst: 10 september 2014, 14:56 uur
7. Angus & Julia Stone - A Heartbreak (22 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Edgar18)
Minder vaak genoemd, minder #1-noteringen en toch eindigt het boven Crash and Burn. Drie #2-noteringen tegenover nul maakt het verschil. Maar niet het verschil waar o.a. Edgar18 op had gehoopt. Hebben ze elkaar dan toch in de weg gestaan? Kijkend naar de prestaties van A Heartbreak in de reguliere ladders en finaleladders (beide keren het 2e stempercentage) ben ik geneigd te zeggen van wel. Maar ach, ze mogen niet klagen met twee top-10-noteringen uit twee nominaties tot dusver.
(genomineerd door en nummer 1 van Edgar18)
Minder vaak genoemd, minder #1-noteringen en toch eindigt het boven Crash and Burn. Drie #2-noteringen tegenover nul maakt het verschil. Maar niet het verschil waar o.a. Edgar18 op had gehoopt. Hebben ze elkaar dan toch in de weg gestaan? Kijkend naar de prestaties van A Heartbreak in de reguliere ladders en finaleladders (beide keren het 2e stempercentage) ben ik geneigd te zeggen van wel. Maar ach, ze mogen niet klagen met twee top-10-noteringen uit twee nominaties tot dusver.
0
geplaatst: 10 september 2014, 15:03 uur
6. Fink - Pilgrim (23 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso)
Fink haalde twee maanden geleden al het podium en ook dit is weer een goede prestatie. Het zou me niks verbazen als we hem dit jaar nog eens tegenkomen in de finale. Sinds Perfect Darkness is zijn carrière als een raket omhoog geschoten en dankzij Hard Believer kan je dit jaar echt niet meer om hem heen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso)
Fink haalde twee maanden geleden al het podium en ook dit is weer een goede prestatie. Het zou me niks verbazen als we hem dit jaar nog eens tegenkomen in de finale. Sinds Perfect Darkness is zijn carrière als een raket omhoog geschoten en dankzij Hard Believer kan je dit jaar echt niet meer om hem heen.
* denotes required fields.