MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave/(Post)Punk song per jaar

zoeken in:
Gisteravond rond 21.00 nog een mooi lijstje gehad maar daarna is het stil geworden. U kunt nog tot vanavond stemmen! Stuur de Top 8 zoals beschreven in PM naar mij toe!

Ik ga langzaam afronden, ik dank Nelis nog voor zijn inzending. Mocht je nog willen insturen doe dit dan heel snel!

De lijnen zijn gesloten, ik ga gelijk beginnen. Ik kan nu al vertellen dat het een waanzinnige uitslag is geworden!

Uitslag New Wave / Postpunk / Indie 1989

8. The Cure - Fascination Street

Het zat er nooit in voor dit nummer. Er zitten natuurlijk drie nummers van The Cure in de finale dus wellicht zaten ze elkaar een beetje in de weg.

7. Lush - Thoughtforms

Misschien wel de grootste verrassing in de finale en in dat zicht is een keurige 7 plek helemaal niet slecht.

sheep67 schreef: ontdekt door dit spelletje

6. The Sundays - Can't Be Sure

Dat The Sundays met dit nummer in de finale zou komen was al wel redelijk snel duidelijk. In de finale deed het ondanks twee eerste plekken nooit echt mee om het podium.

5. The Jesus And Mary Chain - Blues From A Gun

Een mooie uitslag voor dit sympathieke gezelschap. Kwamen wel een topscores te kort om echt kans te maken op het podium.

4. The Cure - Plainsong

De aftrapper van het zeer succesvolle Disintegration album van The Cure. Zeer opvallende scores voor dit nummer. Een enkele nummer 1 score en geen nummer 2 positie in de ingezonden lijstjes. Wel grossierde dit nummer in derde en vierde plaatsen waardoor het the best of the rest is geworden.

Hm, lijstje vergeten, Blues from a gun was mijn nummer 1

DjFrankie (moderator)
Rudi S schreef:
Hm, lijstje vergeten, Blues from a gun was mijn nummer 1

Hier ook vergeten in te leveren met Plainsong op 1 en JAMC op 2

Dan volgt nu het belachelijke slot van deze editie.

Alle drie de overgebleven nummers kwamen uit op 51 punten! Ook het aantal eerste plekken was precies bij alle drie gelijk (namelijk 2 x) dus ik kan niet anders doen dan ze alle drie op de eerste plek te zetten:

Op 1 is gekomen:

Genomineerd door: vigil

genomineerd door: Wibro

genomineerd door: vigil

Die vigil heeft er wel kijk op

Mooie ontknoping Stone Roses en DM moesten wel van ver komen, die deden het niet zo goed in de voorrondes.

Mijn lijstje:
1. The Sundays - Can't Be Sure 8
2. The Stone Roses - I Wanna Be Adored 7
3. The Cure - Plainsong 6
4. The Jesus And Mary Chain - Blues From A Gun 5
5. Lush - Thoughtforms 4
6. The Cure - The Same Deep Water as You 3
7. The Cure - Fascination Street 2
8. Depeche Mode - Personal Jesus 1

DjFrankie (moderator)
Stom dat ik niet heb ingestuurd, een te drukke dag vandaag. Had denk ik samen met die van Rudi nog voor verwarring gezorgt in deze stand.

Mijn lijstje:

The Sundays - Can't Be Sure 8
The Jesus And Mary Chain - Blues From A Gun 7
Depeche Mode - Personal Jesus 6
The Stone Roses - I Wanna Be Adored 5
Lush - Thoughtforms 4
The Cure - Fascination Street 3
The Cure - The Same Deep Water as You 2
The Cure - Plainsong 1

Voor de top 3 uiteraard wel maar daarachter niet heel veel denk ik. Daaronder zat steeds een punt of 3 a 4 er tussen en aangezien je iedereen punten moet geven kan je nooit heel veel punten in en uit lopen.

Wel jammer want we hebben nog nooit een finale gehad waarvoor je 2 dagen kon stemmen.

johan de witt schreef:
Die vigil heeft er wel kijk op

Mooie ontknoping Stone Roses en DM moesten wel van ver komen, die deden het niet zo goed in de voorrondes.

Dat is ook echt voor het eerst. Volgens mij bij dit spel nog nooit een nummer in de finale gehad en nu ineens 2! Het nummer van The Cure trouwens pas in een 2de nominatie doorgegeven.

DM: Ze deden lekker mee in de stand maar pas bij de laatste 2 lijstjes kwamen ze op de eerste plek met een 1ste en 2de plek in die betreffende lijstjes.

Nu is wel de vraag of we hiermee aan het eind zijn gekomen van dit spel. De 90's zijn toch muzikaal wel heel anders dan de 80's. Qua indie kan 1990 natuurlijk ook nog een hoop fantastische liedjes opleveren maar ja of daar animo voor is...?

Bedankt vigil, grappige ontknoping met 3x hetzelfde puntentotaal. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij een "open" stemming ook het geval zou zijn geweest. Met de stemmen van Frank en Rudi zou DM denk ik gezakt zijn en Jesus zou vast (op)gestegen zijn

Zelf vond ik het niet zo'n geweldige finale. Had liever een andere Lush en Jatmc gezien en minimaal een Cure minder, maar een slot zoals dit is ook wel leuk

DjFrankie (moderator)
Salvadore schreef:
Bedankt vigil, grappige ontknoping met 3x hetzelfde puntentotaal. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij een "open" stemming ook het geval zou zijn geweest. Met de stemmen van Frank en Rudi zou DM denk ik gezakt zijn en Jesus zou vast (op)gestegen zijn

DjFrankie (moderator)
Dit was mijn lijst geweest

1 The Cure - Plainsong
2 The Jesus And Mary Chain - Blues From A Gun
3 The Cure - Fascination Street
4 The Cure - The Same Deep Water as You
5 The Stone Roses - I Wanna Be Adored
6 The Sundays - Can't Be Sure
7 Depeche Mode - Personal Jesus
8 Lush - Thoughtforms

vigil schreef:
Nu is wel de vraag of we hiermee aan het eind zijn gekomen van dit spel. De 90's zijn toch muzikaal wel heel anders dan de 80's. Qua indie kan 1990 natuurlijk ook nog een hoop fantastische liedjes opleveren maar ja of daar animo voor is...?

Wat mij betreft gaan we gewoon door. De naam New Wave/Post-punk is inmiddels wel aan vervanging toe. Maak er indie/Britpop van en je kan zo nog 10 jaar door. Animo zal er sowieso genoeg zijn

Ja, ik doe graag weer mee.

Ik ben niet gelukkig met de term/insteek "indie". Je kunt zoveel muziek "indie" noemen. De muziek van The Sundays vind ik best goed, maar had van mij echt niet in de finale van dit topic hoeven staan. Het is gewoon een lief popliedje. Simpel gezegd zie ik liever Lush dan The Sundays, liever Jesus and Mary Chain dan Stone Roses etc. en ik ben helemaal niet zo'n fan van de Jesus kring, maar met de bekende "indie"-namen wordt het toch een weinig onderscheidend topic. Het dreigt een vrij algemeen jaartopic te worden.

Dit was mijn top 8

1. The Stone Roses - I Wanna Be Adored (8 pnt)
2. The Cure - The Same Deep Water as You (7 pnt)
3. Lush - Thoughtforms (6 pnt)
4. The Jesus And Mary Chain - Blues From A Gun (5 pnt)
5. Depeche Mode - Personal Jesus (4 pnt)
6. The Cure - Plainsong (3 pnt)
7. The Sundays - Can't Be Sure (2 pnt)
8. The Cure - Fascination Street (1 pnt)

Finale new wave/post punk/ indie 1989!

01.The Cure - The Same Deep Water as You 8
02.Depeche Mode - Personal Jesus 7
03.The Stone Roses - I Wanna Be Adored 6
04.The Cure - Plainsong 5
05.The Cure - Fascination Street 4
06.Lush - Thoughtforms 3
07.The Jesus And Mary Chain - Blues From A Gun 2
08.The Sundays - Can't Be Sure 1

1. The Cure - The Same Deep Water as You
2. The Cure - Fascination Street
3. Depeche Mode - Personal Jesus
4. The Cure - Plainsong
5. The Stone Roses - I Wanna Be Adored
6. The Jesus And Mary Chain - Blues From A Gun
7. The Sundays - Can't Be Sure
8. Lush - Thoughtforms

Doen we anders Shoegaze/Dreampop en wat restjes nw/pp?

Dat vind ik al een veel betere insteek, maar dat had je vast wel verwacht

DjFrankie (moderator)
The Mission, Pale saints, Fields of the Nephilim, Slowdive, genoeg moois

Helaas is de beste Pale Saints uit 1989: Sight of You.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:21 uur

geplaatst: vandaag om 07:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.