MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2014

zoeken in:

Top!

8.5

Ozric Spacefolk
hipsterbarf

2,5

Prima

8,5

Ozric Spacefolk schreef:
hipsterbarf

2,5

Beter dan progbarf

8,5

Zephyr
ja

8,25

Wilco - Alpha Mike Foxtrot een 7.32 met 15 stemmers. Zesde in de top 10!
Maar wat is hier zo hipster aan?

Top 10:

1. Phantogram - Voices 7,58 (12)
2. Scott Walker + Sunn O))) - Soused 7,48 (18)
3. Audrey Fall - Mitau 7,38 (14)
4. Intergalactic Lovers - Little Heavy Burdens 7,36 (14)
5. Zoe Muth - World of Strange 7,35 (15)
6. Wilco - Alpha Mike Foxtrot 7.32 (15)
7. Bass Communion - Box Set 7,20 (15)
8. Snowmine - Dialects 7,19 (13)
9. The Future Sound of London - Environment Five (7,17) (12)
10. Warpaint - Warpaint 7,04 (13)

Flop 10:

1. Mando Diao - Aelita 1,69 (16)
2. Sturgill Simpson - Metamodern Sounds in Country Music 2,73 (13)
3. Pleaser - One Night in Paradise 3,20 (15)
4. Bohren & Der Club of Gore - Piano Nights 3,21 (14)
5. Ten - Albion 3,22 (18)
6. Pharmakon - Bestial Burden 3,25 (16)
7. Hitsville Drunks - Sincerely Average 3,31 (11)
8. King Gizzard & The Lizard Wizard - I'm in Your Mind Fuzz - 3,44 (12)
9. Leonard Cohen - Popular Problems 3,54 (14)
10. Lost Ubikyst In Apeiron - Abstruse Imbeciles Nailed On Slavery 3,56 (16)

Môrthul schreef:
Maar wat is hier zo hipster aan?

Mij doet de hoes denken aan jazz uit de jaren 80. In die zin zou het wel hipster kunnen zijn.

Nieuwe:

(afbeelding)
Anouar Brahem - Souvenance

Ozric Spacefolk
Kronos schreef:
(quote)

Mij doet de hoes denken aan jazz uit de jaren 80. In die zin zou het wel hipster kunnen zijn.

Met zo'n ouderwetse camera jezelf in de spiegling van een ruit fotograferen. Meer hipster kan ik me niet voorstellen.

Misterfool
4

Zephyr
6,5

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Met zo'n ouderwetse camera jezelf in de spiegling van een ruit fotograferen. Meer hipster kan ik me niet voorstellen.

Hoezo ouderwetse camera, omdat het zwartwit is?
Bij hipsterdesign denk ik veel meer aan dit soort dingen.

Voor Anouar Brahem een 7,5.

Ozric Spacefolk
Hij staat toch voor de ruit met een ouderwetse camera? Hij kijkt van bovenaf in zijn doosje. Ik heb geen verstand van ouderwetse camera's. Maar ik vind het gewoon nogal pretentieus. Van die fb-profielfoto's, dat iemand met zijn eigen camera op de foto gaat. Bah.

Ozric Spacefolk
6

Ozric Spacefolk schreef:
Hij staat toch voor de ruit met een ouderwetse camera? Hij kijkt van bovenaf in zijn doosje. Ik heb geen verstand van ouderwetse camera's. Maar ik vind het gewoon nogal pretentieus. Van die fb-profielfoto's, dat iemand met zijn eigen camera op de foto gaat. Bah.

Begin vorige eeuw al maakte men zulke zelfportretten. Kan dus inderdaad als hipster gezien worden. Maar dat maakt de foto wat mij betreft niet minder mooi. En of er een oude camera gebruikt werd is mij helemaal niet duidelijk. Aan de auto's te zien zou het om een oude foto kunnen gaan.

Ozric Spacefolk
Kronos schreef:
(quote)

Begin vorige eeuw al maakte men zulke zelfportretten. Kan dus inderdaad als hipster gezien worden. Maar dat maakt de foto wat mij betreft niet minder mooi. En of er een oude camera gebruikt werd is mij helemaal niet duidelijk. Aan de auto's te zien zou het om een oude foto kunnen gaan.

Ik vind er gewoon weinig aan. En de maker van de hoes/plaat komt op mij over als een pseudo-intellectueel. Dat raakt mij gewoon niet. Verder zie ik alleen een restaurant, wat auto's en gebouwen aan de overkant. Niet echt boeiend, vind ik. Om maar in jullie woorden te praten: dat kan een klein kind ook. Zelfs ik kan dit.

Edit: ik zie nu ook dat het ouderwetse auto's zijjn. Ik heb geen verstand van auto's, maar ik vermoed het en zie dat het radiostation in de achtergrond een erg belangrijke moet zijn geweest.
Dit maakt de hoes meer bijzonder, maar nog even pretentieus.

linkje naar wikipedia over het radiostation: WCFL (AM) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.