MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 250: Oldskool (<2015) vs. Nieuwerwets (>2014)? K.O.

zoeken in:
4. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot (MM#0121) vs. Ween - Transdermal Celebration (RYM#159)

0-0

Edgar18 schreef:
Maar wat is het idee achter deze k.o., want ik zie tussen de RYM nummers een flink aantal songs staan die ook in de ladder top tweehonderd scoren.

Het idee is dat de songs op het ene platform substantieel beter scoren dan het andere. Er zaten een paar foutjes in m'n sheet, die haal ik er nu uit. Ik ga de grens ook iets scherper bestellen, het was eerst minstens 150 plekken lager. Maar dan is het verschil in onderschat/overschat relatief beperkt als nummers in beide toplijsten hoog staan.

Gretz schreef:
(quote)

Klein foutje ja. Gimme Shelter scoort inderdaad zowel op MuMe als RYM relatief hoog (lees: overschat)

Relatief ten opzichte van…?

Teunnis schreef:
(quote)

Relatief ten opzichte van…?

Ja, gewoon hoog dus

Loting wordt nog aangepast. Uitzonderlijke scores in De Trui of Song van het Jaar kunnen voor een nummer ook voldoende zijn om zich te kwalificeren voor de MuMe-pool, als de RYM-score betrekkelijk laag is.

Komende battles

5. Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go (MM#0157) vs. Nas - Life's a Bitch (RYM#208)
6. Bobby Womack - Across 110th Street (MM#0029) vs. Black Sabbath - Black Sabbath (RYM#271)
7. The Knife - Silent Shout (MM#0067) vs. The Jackson 5 - I Want You Back (RYM#217)
8. A Flock of Seagulls - I Ran (So Far Away) (MM#0235) vs. JPEGMAFIA - Baby I'm Bleeding (RYM#186)
9. Talk Talk - Such a Shame (MM#0046) vs. Kate Bush - Hounds of Love (RYM#140)
10. U2 - New Year's Day (MM#0017) vs. Del Shannon - Runaway (RYM#260)
11. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses (MM#0589) vs. Outkast - Hey Ya! (RYM#249)
12. Spinvis - Oostende (MM#0495) vs. A Tribe Called Quest - Jazz (We've Got) (RYM#266)
13. Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down (MM#0266) vs. Death Grips - Takyon (Death Yon) (RYM#031)
14. Dire Straits - Telegraph Road (MM#0317) vs. The Strokes - Hard to Explain (RYM#167)
15. Curtis Mayfield - Superfly (MM#0144) vs. The Beatles - Paperback Writer (RYM#209)
16. Arcade Fire - No Cars Go (MM#0278) vs. Pavement - Gold Soundz (RYM#201)
17. Gorky - Mia (MM#0275) vs. Souls of Mischief - 93 'Til Infinity (RYM#147)
18. The War on Drugs - Under the Pressure (MM#0417) vs. Chico Buarque - Construção (RYM#216)
19. Massive Attack - Inertia Creeps (MM#0231) vs. Lou Reed - Walk on the Wild Side (RYM#069)
20. Townes Van Zandt - Waitin' Around to Die (MM#0245) vs. Buzzcocks - Ever Fallen in Love (With Someone You Shouldn't've?) (RYM#152)

5. Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go (MM#0157) vs. Nas - Life's a Bitch (RYM#208)

1-0

Curtis Mayfield scoort een 4,04 op RYM en is de nummer elf in de jaarlijst van 1970

Edgar18 schreef:
Curtis Mayfield scoort een 4,04 op RYM en is de nummer elf in de jaarlijst van 1970

Ik kijk niet naar jaartallen, maar naar de algemene RYM-ranking. Daar is deze Curtis slechts 622e. Nog altijd een prima prestatie, maar er moet ergens een grens liggen. ik had in de voorbereiding al behoorlijk wat tijd gestoken, dus ik ga niet meer zoeken naar nummers die voor deze context nog geschikter zouden zijn. Jullie doen het er maar mee.

Knock-outs moeten per definitie nooit te serieus genomen worden.

5-1

6. Bobby Womack - Across 110th Street (MM#0029) vs. Black Sabbath - Black Sabbath (RYM#271)

Gretz schreef:
Daar is deze Curtis slechts 622e.
Das toch waanzinnig hoog? Zelfde geldt voor Bobby Womack, ook die haalt een megascore op RYM. Dan kan je toch niet spreken van "onderschat"? Al is dat sowieso een begrip waar ik behoorlijk allergisch voor ben.

Anyhow, ik denk dat ik het idee van de k.o. gewoon niet begrijp.

7. The Knife - Silent Shout (MM#0067) vs. The Jackson 5 - I Want You Back (RYM#217)

1-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:45 uur

geplaatst: vandaag om 17:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.