menu

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 2)

zoeken in:
avatar van Reijersen
166. (115) | Aloe Blacc - I Need a Dollar
Dit nummer is zo onderhand een moderne klassieker te noemen. Het daalt dan wel, maar onverwoestbaar is zeker ook al. De carrière van Aloe lijkt ook prima uitgebalanceerd.

167. (326) | Prince - Mountains
De populariteit van Prince blijft hoog, veel nummers van hem stijgen flink. Dit is best een lekker nummer, maar meer ook niet voor mij.

168. (110) | Sam Cooke - Cupid
Romantisch zwijmelen met de zoetgevooisde en flexibele stem van Sam Cooke. Het nummer zwijmelt helaas wel wat plaatse naar benee.

169. (117) | Sam Cooke - Ain't That Good News
En meteen nog een keer Sam Cooke er achteraan. Deze vind ik dan wel beter dan voorgaande. Tot tweemaal toe staat het er echter achter. Leuke lichte swing in deze song.

170. (232) | Etta James - Tell Mama
Krachtige stem, krachtige blazers en een krachtig nummer. Stijgt ook krachtig de lijst in. Altijd genieten van de vocalen van Etta.

avatar van Reijersen
171. (407) | The Isley Brothers - Summer Breeze
Een nummer waarvan het refrein mij altijd in het hoofd blijft zitten. De zwoele muziek van de Isley broeders is vaak zwoel en erg te genieten. Helemaal lijp ben ik er niet van, maar het is wel gewoon erg fijn.

172. (---) | Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
Nieuw binnen? Serieus? Dit is toch wel een moderne klassieker te noemen. (wordt vanzelf een minder moderne klassieker)
Blijft een fijne en aanstekelijk nummer.

173. (---) | Luther Vandross - Dance With My Father
De tweede binnenkomer er meteen achteraan. Een prachtig nummer van Luther. Wellicht wat zoet, maar bij dit soort nummers mag dat zeker van mij. Hoort er misschien ook wel een beetje bij.

174. (---) | Earth, Wind and Fire - That's the Way of the World
Ik weet het nooit zo met EW&F. Op zich maken ze natuurlijk best lekkere muziek, maar helemaal overtuigd ben ik nou ook weer niet te noemen.
Wel de derde binnenkomer in successie.

175. (412) | The Isley Brothers - (Who's) That Lady
En nog één van the Isley Brothers die heel hard stijgt. Persoonlijk kan ik met dit nummer meer dan die van plaats 171.

avatar van Minneapolis
Summer Breeze staat hier standaard elke eerste lentedag van het jaar op.

Geen Prince en EW&F voor jou Reijersen?

avatar van Reijersen
Minneapolis schreef:
Summer Breeze staat hier standaard elke eerste lentedag van het jaar op.

Geen Prince en EW&F voor jou Reijersen?


Prince wel, maar niet altijd. EW&F vaker niet dan wel.

avatar van Reijersen
176. (272) | Prince -1999
Erg grote hit die ik redelijk foutloos mee kan zingen. Een erg fijn Prince nummer en ook niet zomaar een hit geworden.

177. (---) | George McCrae - I Get Lifted
Een nieuwe binnenkomer alhier van McCrae. Vocaal toch wel wat saai, doet mij vocaal ook helemaal niks. Het nummer wordt nog een beetje gered door het funky loopje.

178. (442) | Edwin Starr - War
Gekdoenerij, dat is dit nummer toch wel een beetje. Maar dan wel op de aanstekelijke manier. Stijgt wel erg veel plekken in deze editie. Maar het zal de hitfactor wel zijn.

179. (316) | Jackie Wilson - Reet Petite (the Finest Girl You Ever Want to meet)
Laten we echt wat jaartjes terug gaan, want dan kunnen we echt meeswingen met Jackie Wilson. Ook een beetje gekdoenerij, maar ook wel erg fijn. Wordt je vanzelf vrolijk van.

180. (273) | Prince - Starfish and Coffee
Één van de allerbeste Prince-songs naar mijn mening. Stijgt ook alweer, want hij doet het sowieso goed in Editie 2. Voor deze vind ik dat terecht.

181. (53) | James Carr - You've Got My Mind Messed Up
Dat is toch wel even slikken om dit prachtige nummer van James Carr zo te zien dalen. Er zit zoveel soul in de muziek en vooral in stem van James Carr dat hij van mij met al zijn nummers heel hoog mag staan. Dalen hoort daar dus niet bij.

182. (19) | Curtis Mayfield - We the People, Who Are Darker than Blue
Van een plek in de finale naar dit, een echte aderlating voor Curtis Mayfield. Een ijzersterk nummer, dat moge duidelijk zijn. Maar in zijn repertoire werd deze editie duidelijk voor andere nummers gekozen.

183. (17) | Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (the Ecology)
Nog een finaleplek die fors daalt. Een klassieker tot en met van Marvin Gaye. En wat een prachtig nummer blijft het. Tekstueel prachtig, vocaal van pure schoonheid en muzikaal zo enorm rijk.

184. (45) | James Brown - The Payback
Altijd een heel stoer nummer gevonden, ondanks de flinke daling. Die loopjes en funkyness is zo aanstekelijk. Tof nummer.

185. (---) | Blackstreet - No Digitty
In het rijtje van stoere nummers past deze R&B-jam ook moeiteloos. Voor mijn gevoel dé eerste grote hit die ik ooit hoorde en wat luister ik er nog steeds graag naar. Tijdloos nummer.

avatar van Minneapolis
Ik heb niks gezegd over Prince. Ben het met je eens over Starfish and Coffee (van zijn best album).
We the People, Who Are Darker than Blue staat echt veel te laag vind ik. Tja.. klassiekers als The Payback en Mercy, Mercy eigenlijk ook.

avatar van Reijersen
186. (132) | Irma Thomas - In Between Tears
De blues in de muziek van Irma Thomas bevalt mij altijd erg goed. Stem en instrumentatie sluiten ook hier weer moeiteloos op elkaar aan. Een uiterst sterk nummer.

187. (---) | Marvin Gaye - Got to Give Up
Dat dit een nieuwkomer is, was toch wel een verrassing voor mij. Misschien dat de aandacht om Blurred Lines er voor gezorgd heeft dat het nu zo mooi hoog binnen komt? Of is dat omdat het gewoon een swingend goed nummer is?

188. (395) | James Carr - A Man Needs a Woman
De pure soul van James Carr wordt meer en meer ontdekt op deze site. Ook dit nummer stijgt een welverdiende aanzienlijk aantal plaatsen. Prachtige muziek is dit.

189. (363) | Anthony Hamilton - Pass Me Over
Hét beste en mooiste nummer van Anthony Hamilton wint ook aan populariteit. Terecht in mijn ogen, kan makkelijk nog meer plaatsen omhoog.

190. (487) | Bobby Byrd - I Know You Got Soul
We got soul in deze lijst en Byrd onderstreept dat nogmaals met meer dan genoeg funk. Ook zo'n heerlijk swingend nummer dat een glimlach tevoorschijn tovert.

avatar van Reijersen
191. (224) | Billy Preston - Will it Go Round in Circles
Ik ben er erg content mee dat dit nummer verder stijgt. Vind dit echt een fantastisch nummer met mooie volle blazers en een goede groove. Editie 3 top 150 doen?

192. (130) | Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness
De pijn is aanwezig in de stem van Peebles. Erg sterke zangeres met veelal sterke nummer als deze. Misschien niet altijd een naam die iedereen als eerst opnoemt, maar dat zou wel moeten.

193. (---) | Raphael Saadiq - Good Man
Mooie nieuwe binnenkomer op naam van Raphael Saadiq. Hij is duidelijk één van die artiesten die de oude soul echt doet herleven.

194. (415) | Marlena Shaw - Liberation Conversation
De swing omhoog zit er goed in bij Marlena Shaw. Het gescat kennen we allemaal van dat ene nummer met die loungemuziek. Geweldige zangeres die ik niet eens zo heel lang geleden nog live heb gezien.

195. (199) | Erykah Badu - Green Eyes
Dit is zo'n beetje het beste en mooiste wat Erykah Badu in mijn ogen(en die zijn niet groen) gemaakt heeft. Vier plekjes stijgen is mondjesmaat, maar het is in ieder geval iets. Mag van mij nog 100 plekken hoger staan.

196. (374) | Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
Die stem van Donny Hathaway is werkelijk onovertroffen. Het is voor mij heel simpel, als ik naar zang van Hathaway luister dan krijg ik het warm, met af en toe kippenvel bij een mooie uithaal of een intense gevoeligheid. En dan is dit nummer muzikaal ook nog eens erg rijk.

197. (---) | Maxwell - Luxury:Cococure
Maxwell doet het opvallend goed deze editie. Deze licht groovy en funky song van het album Embrya komt op een mooie plek nieuw binnen. Dat hij zo aan populariteit wint vind ik persoonlijk niet erg.

198. (555) | Willie Wright - Right on for the Darkness
Veel onbezorgder dan deze versie van Willie Wright heb je dit nummer nog niet gehoord denk ik zo. Het origineel is al zo goed, dat er weinig aan verkeerd gecovered kan worden. Willie Wright zorgt daar met zijn muzikaliteit ook wel voor en stijgt aanzienlijk.

199. (239) | Michael Kiwanuka - Home Again
Wegdromen met de mooie, subtiele nummers van Kiwanuka is geen straf. Tekstueel redelijk makkelijk, muzikaal wel erg mooi. Een nieuwe ster was geboren.

200. (58) | Frederick Knight - I've Been Lonely for So Long
De hoge notering in editie 1 was voor mij misschien wel dé verrassing van die editie. Qua nummer meer dan terecht natuurlijk, maar Frederick Knight zal niet een naam zijn die heel veel mensen kennen. Daalt nu dan wel weer erg veel plaatsen. Top100 materiaal is het namelijk wel.

avatar van Reijersen
201. (197) | Lyn Collins - Think (About It)
Deze song heeft duidelijk het één en ander met JB te maken. Daalt ligt qua plaatsen, maar bij mij stijgt het steeds meer in achting. Lyn Collins is ook gewoon een stoere vrouw.

202. (---) | Sam Dees - Come Back Strong
Een mooie nieuwe binnenkomer in meerdere facetten. Mooie plek, mooi nummer, mooie stem en mooi dat steeds meer mensen Sam Dees beginnen te ontdekken.

203. (111) | Marvin Gaye - Anna's Song
Dit nummer had van mij dus mogen stijgen in plaats van zakken. Wat vind ik dit toch een prachtig nummer. Behoort tot de absolute top (mijn top) van Marvin Gaye songs. Meet zich makkelijk met erkende klassiekers.

204. (47) | Mary Jane Hooper - I've Got Reasons
Nog zo'n stoere vrouw in deze top600. Wel een heel dikke zakker voor Mary Jane hier. Geweldig nummer met een fijne groove en ritmiek. Had die top100 plek wel kunnen behouden.

205. (28) | Fred Wesley & the JB's - I'm Paying Taxes, What Am I Buying?
Dit nummer swingt als een malle en ook als een malle naar beneden. Erg lekker dat wellicht wat hak op de tak kan klinken. Maar die funk is zo fijn.

avatar van Reijersen
206. (436) | Joe Tex - I Gotcha
Swingend wat plaatsen omhoog. Een flink aantal plekken in dit geval.

207. (373) | The Meters - Hey Pock A-Way
The Meters zijn zo'n persoonlijk favorietje die altijd hoger en meer mogen zijn. Dit voortstuwende nummers stijgt dan ook volkomen terecht richting de top200 grens.

208. (202) | Donny Hathaway - I Believe to My Soul
Donny Hathaway met zijn mooie stem en pianospel grooved hier maar een paar plaatjes naar beneden. Eigenlijk altijd zonde als een Hathaway song moet zakken.

209. (51) | Ray Charles - Hard Times
Charles moet hier duidelijk meer plekken toegeven. Een hele aderlating voor zijn versie van Hard Times.

210. (---) | Rufus & Chaka Khan - You Got the Love
Een funky nieuwe binnenkomer zoals we mogen verwachten van Rufus en Chaka. Dit was ook haar beste tijd, die met Rufus samen.

211. (278) | The Meters - Look-ka Py Py
En we funken nog even lekker door met the Meters wederom. Deze stijgen een 60 plekken met dit bluesy en funky nummer. Bijna volledig muzikaal.

212. (200) | Jamie Lidell - Multiply
Een nummer waar ik altijd wel vrolijk van wordt, wat de zomer in de bol brengt. Zakt maar lichtjes.

213. (211) | Marvin Gaye - I Want You
Ook Marvin zakt heel licht met deze sexy song. Romantiek en Gaye gaan goed samen.

214. (490) | Minnie Riperton - Memory Lane
Dit is misschien wel het meest aanstekelijke wat Minnie Riperton ooit heeft gemaakt. Als ik dit nummer geluisterd heb dan zit het gegarandeerd de rest van de dag in mijn hoofd.

215. (103) | Commodores - Brick House
Blaast en grooved een flink aantal plekken naar beneden. Fijn hitje.

avatar van Reijersen
216. (---) | Willie Hutch - Brother's Gonna Work it Out
Sfeervol nummer van de soundtrack van The Mack komt nieuw binnen op een mooie plek. Muzikaal interessanter dan vocaal/tekstueel.

217. (88) | William DeVaughn - Be Thankful For What You've Got
Even slikken voor William hier. Hij daalt flink en dat is persoonlijk niet zo'n dingetje, want ik vind het nummer vaak een beetje saai. Op meerdere vlakken toch vaak niet overtuigend genoeg.

218. (205) | The Impressions - Choice of Colours
The Impressions mogen dan juist wat meer aandacht van mij. Vaak wat ondergeschoven, terwijl de muziek vaak dik in orde is. Ook dit meer brave nummer vind ik erg fijn.

219. (413) | Doris Duke - To the Other Woman (I'm the Other Woman)
Stoere zangeressen als Doris Duke doen het goed hier. En van mij had dit fantastische nummer ook nog wel meer mogen stijgen. Genietbaar ten top.

220. (416) | Erykah Badu - Apple Tree
Als we het dan toch over stoere, eigengereide dames hebben dan mag Badu natuurlijk niet ontbreken. Wat een muziek maakt deze dame zeg!

avatar van principal2000
De nummers uit deze update vind ik stuk voor stuk fantastisch. Als ik echt een minder favoriet zou aanwijzen, zou dit het mooie Apple Tree zijn.

avatar van Reijersen
221. (---) | Sam Dees - Just Out of My Reach
De romantischer versie van Sam Dees komt hier mooi binnen. Fantastisch mooie muziek maakte deze man. Die erkenning lijkt ook een beetje te komen.

222. (77) | Al Green - Tired of Being Alone
Door dit nummer werd ik écht overtuigd van de kwaliteiten van Al Green. Wat een soulzanger is hij toch! Geweldig nummer met een heel sterke drive.

223. (72) | Isaac Hayes - Theme From Shaft
Ook deze wereldberoemde soundtrack daalt flink. Nummer blijft die fantastische groove houden.

224. (399) | Nina Simone - My Baby Just Cares for Me
Over wereldberoemde gesproken. Samen met het life gebeuren dé grootste hit van Nina Simone. Ook in dit nummer hoor je eigenzinnigheid van de vrouw terug.

225. (114) | Buddy Miles - Down by the River
Vaak is het energieker en funkier met deze man. Maar ook dit tragere werk ligt hem prima, luister hier maar eens naar.

avatar van Reijersen
226. (226) | Sly & the Family Stone - Thank You (Falettinme Be Mice Elf Again)
En het is vandaag ook nog eens Valentine
Funky zittenblijver van Sly.

227. (---) | The Family Stand - Education of Jamie
Een nieuwe binnenkomer die vocaal vol knalt. Heeft wel iets lekker vuigs dit nummer, met die scheurende gitaren. Wel een coole song.

228. (301) | Aretha Franklin - Call Me
Kraakheldere stijger van Aretha Franklin. Die stem is werkelijk prachtig, elke keer weer, keer op keer. Dit een verfijnd gezongen nummer, daarom is het zo goed.

229. (154) | Randy Crawford - One Day I'll Fly Away
Een stuk minder kan ik dan weer met de eeuwige trilling in de stem van Randy Crawford. Vind dit nummer vaak in het begin nog sfeervol, maar dat verzand dan vaak in saai-ig.

230. (429) | Sam Dees - So Tied Up
Vol overgave gezongen nummer. Wat slow, maar dat is op z'n tijd ook heerlijk.

avatar van Reijersen
231. (---) | Teddy Pendergrass - Love TKO
Zwoele, met warme stem bezongen binnenkomer. Romantisch is het, heel veel meer eigenlijk niet.

232. (284) | Sir Joe Quarterman & Free Soul - (I Got) So Much Trouble In my Mind
Lekker funky en swingend stijgt dit nummer prima door. Hier wordt je toch wel vrolijk van moet ik zeggen.

233. (411) | Leela James - Music
Ook deze moderne klassieker van Leela James stijgt en wel een aanzienlijk aantal plekken. Fijn dat dit soort recentere soul ook gewaardeerd wordt.

234. (---) | Ann Sexton - I Had a Fight With Love
Ann komt ook fijn nieuw binnen. Mooie heldere stem heeft deze dame zeg, met voldoende kracht ook nog eens. Fijne soulsong.

235. (315) | Alicia Keys - Superwoman
Vocaal knallen is er dan ook nog bij met Alicia Keys. In de vorige editie haar enige registratie en die stijgt nu ook nog eens.

avatar van Reijersen
236. (---) | Lee Fields & the Expressions - Ladies
Soepel en smooth binnen komen met Lee Fields. Vintage soul met een eigen touch. Erg fijn nummer.

237. (69) | War - The Cisco Kid
Top100 materiaal is dit toch zeker wel, maar het staat daar dus helaas niet meer. War maakte gewoon erg goede muziek.

238. (36) | Booker T. & the MG's - Green Onions
Nog zo'n klassieker die fors daalt. Samen met Ben E King kunnen ze dit wegslikken.

239. (254) | James Brown - Please Please Please
De rustige JB bevalt mij altijd goed en dat is met dit nummer niet anders.

240. (123) | The O'Jays - Back Stabbers
Had deze hoger verwacht hier, maar staat mijn inziens wel prima hier.

avatar van Poeha
Reijersen schreef:
233. (411) | Leela James - Music
... Fijn dat dit soort recentere soul ook gewaardeerd wordt.
Dat mag je wel zeggen, ben nog steeds erg content met deze zeer recente ontdekking.

Love TKO van Teddy klinkt trouwens ook nog steeds geweldig. Fijne updates.

avatar van Reijersen
Poeha schreef:
(quote)
Dat mag je wel zeggen, ben nog steeds erg content met deze zeer recente ontdekking.



Die hele plaat van Leela James is erg fijn. Daarna is het alleen maar minder geworden.

avatar van Reijersen
241. (482) | Lee Moses - Time and Place
De rauwe stem van Lee Moses weet deze editie meer mensen te pakken. Gelukkig maar, want deze muziek moet gehoord worden.

242. (318) | Aretha Franklin - Rock Steady
Ik heb dit nummer altijd heel ontspannen gevonden en dan vooral door de manier van zingen van Aretha. Alsof het haar geen moeite kost.

243. (485) | Erykah Badu - Penitentiary Philosophy
Fantastische opener van het album waar het op staat en een uitstekend opgebouwd nummer. Badu op de toppen van haar kunnen.

244. (394) | Amy Winehouse - You Know I'm No Good
Aanstekelijke nieuwere soul met een vintage sound. Amy was er (mede door Ronson) een meester in.

245. (225) | Betty Wright - Clean Up Woman
Ik heb het idee dat het nooit zo wil werken met Betty Wright op deze site. Geweldige zangeres in mijn ogen.

avatar van Reijersen
246. (242) | Margo Thunder - Expressway to Your Heart
Aanstekelijk en groovend nummer. Van de stal van JB en dat hoor je.

247. (383) | Greg Perry - Will She Meet the train in the Rain
Prachtig artieste, deze Greg Perry. Luister naar dit nummer en je weet waarom

248. (---) | Clarence Carter - Snatching it Back
Binnenkomer en daar ben ik verrast over. Een erg sterk en aanstekelijk nummer. Blijft in je hoofd hangen.

249. (---) | Laura Mvula - Green Garden
En van de ene aanstekelijke nieuwe binnenkomer naar de andere. Vrolijk wordt je van deze zomerse muziek. Een ontdekking tot en met die Laura Mvula.

250. (418)| Latimore - Let's Straighten it Out
Een erg vaak gespeeld nummer. Deze versie is aardig.

avatar van Salvadore
Tot en met 20 maart kan er gestemd worden voor De Zwarte Lijst 2016 waar dit jaar op radio 2 aandacht aan wordt besteed.

Je kunt maar liefst 50 nummers selecteren.

avatar van Reijersen
Is er oren naar een deel 3?

avatar van Poeha
Mijn oren willen zeker weer mee doen.

avatar van Edgar18
Jazeker. Toevallig bedacht ik me pas dat als jij hem niet zou starten ik dat misschien wel ging doen. Maar, dan zou het wel pas volgend jaar worden.

avatar van Reijersen
Edgar18 schreef:
Jazeker. Toevallig bedacht ik me pas dat als jij hem niet zou starten ik dat misschien wel ging doen. Maar, dan zou het wel pas volgend jaar worden.


Ben inderdaad niet zo actief meer hier. Maar voor een Ladder ben ik altijd wel in.

avatar van Reijersen
Deadline is over en we staan nu op 413 nominaties. We gaan dus nog een 4e, korte ronde in.

Dat werkt heel simpel. Elke user mag elke 24 uur één nieuwe nominatie doorgeven. De eerste 8 die komen hebben dus geluk. Die acht zijn er nog nodig om alles op te vullen voor de totaallijst. Duidelijk? Het lijkt mij wel.

Verder nog een andere vraag, want ik heb jullie hulp nodig. Ik ben namelijk op zoek naar users die mij willen helpen bij het vinden van linkjes. Stuur mij even een PM als je wilt helpen. Dan stuur ik je een lijstje met nummers waarvan ik nog linkjes zoek. Met prio voor (voor)Ronde 1 natuurlijk. Zodoende hoef ik niet alleen alles op te zoeken (en te linken) en op een rij te zetten.

avatar van Reijersen
Nominaties:

414. Vickie Anderson - Message from the Soul Sister

(aub doortellen t/m 421)

avatar van Edgar18
415. (komt er zo aan, even checken wat ik al genomineerd heb)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:01 uur

geplaatst: vandaag om 17:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.