Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2014, 14:35 uur
Strakke jagende drum, galopperende bas, catchy riff... erg dansbaar!

0
geplaatst: 16 december 2014, 14:48 uur
Axel schreef:
Mijn lijstje ook ingestuurd. Nieuwe nummer 1 t.o.v vorig jaar. Onderste 10 nummers echt een drama om naar te luisteren.
Mijn lijstje ook ingestuurd. Nieuwe nummer 1 t.o.v vorig jaar. Onderste 10 nummers echt een drama om naar te luisteren.
Ik kan al raden welk nummer dat zal zijn.

0
Cured
geplaatst: 16 december 2014, 14:53 uur
Gretz schreef:
Hoe bedoel je dat precies? Vond je de winnaar van vorig jaar nog te jong om op nummer 1 te staan?
Nee hoor, dat niet.Hoe bedoel je dat precies? Vond je de winnaar van vorig jaar nog te jong om op nummer 1 te staan?
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2014, 14:56 uur
Ik vind Love Will Tear Us Apart ook veel dansbaarder. Blue Monday is meer een luisternummer voor mij.
0
geplaatst: 16 december 2014, 14:58 uur
Puur het fysieke dansgedeelte dus, als je puur technisch naar het liedje kijkt is New Order toch meer dance dan JD lijkt me of vinden jullie dat ook niet?
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2014, 15:07 uur
vigil schreef:
Puur het fysieke dansgedeelte dus, als je puur technisch naar het liedje kijkt is New Order toch meer dance dan JD lijkt me of vinden jullie dat ook niet?
Ja, op zich wel. Goed punt. Maar dance is zo'n breed iets en ik vind het lang niet allemaal dansbaar. Ik dans overigens sowieso niet zo snel, maar goed.
0
geplaatst: 16 december 2014, 15:07 uur
Cured schreef:
Treurige verwachting.....ik mag hopen dan de huidige generatie 30- ers wat verder in de muziekhistorie terug luistert waar zij de betere mosterd vandaan hebben....
Gatsiebah, muziek met invloeden. Gingen we maar weer terug naar met z'n allen trommelen in een grot. Treurige verwachting.....ik mag hopen dan de huidige generatie 30- ers wat verder in de muziekhistorie terug luistert waar zij de betere mosterd vandaan hebben....

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 december 2014, 15:34 uur
Onweerwolf schreef:
Ik dans overigens sowieso niet zo snel, maar goed.
Ik dans overigens sowieso niet zo snel, maar goed.
Ah, nu komt de aap uit de mouw!
Ik heb, als mijn geheugen me niet bedriegt, wel eens op Blue Monday gedanst, maar zeker niet op Love Will Tear Us Apart.
0
geplaatst: 16 december 2014, 15:39 uur
Ik op beide en best vaak eigenlijk. Waren vaste nummers op de plek waar ik vroeger (eind jaren '90 met name) uitging.
0
geplaatst: 16 december 2014, 16:20 uur
Het dansbaardersterst is toch Move On Up! http://www.racocatala.cat/imatges/smileys/1/1540.gif
0
geplaatst: 16 december 2014, 16:25 uur
Hmm, nog niet eerder door die bril naar gekeken, maar zo te zien heb ik de 3 meest dansbare nummers van de finale in mijn top 4 (en de m.i. 2 meest dansbare daarvan ook in mijn top 2)... op alle 3 ook minimaal een keer gedanst.
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:02 uur
chevy93 schreef:
Het dansbaardersterst is toch Move On Up! (afbeelding)
Vind Lioness ook wel dansbaar altijd. Het dansbaardersterst is toch Move On Up! (afbeelding)

0
Telamon
geplaatst: 16 december 2014, 17:11 uur
Uitgekomen op een sfeervolle nummer 1. Eentje met een (lange) clip waar ik heel gebiologeerd naar kan zitten kijken.
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:13 uur
Blue Monday hoor ik trouwens ook erg vaak tijdens uitgaan (Love Will Tear Us Apart eigenlijk nooit, of het moet na een concert zijn), dit heeft voor mij de kracht van het nummer ook wel erg versterkt. Niet alleen een klassieker binnen de new wave, maar een nummer dat ook met gemak gedraaid kan worden op een feestje waar house centraal staat.
Edit:
Lees nu pas helemaal terug en inderdaad wat Snoeperd zegt. Denk overigens dat ik het nummer nu ook wel anders ervaar dan toen ik 14 was.
Edit:
Lees nu pas helemaal terug en inderdaad wat Snoeperd zegt. Denk overigens dat ik het nummer nu ook wel anders ervaar dan toen ik 14 was.
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:14 uur
chevy93 schreef:
Die heb ik echt nog nooit ergens gehoord, terwijl ik Blue Monday echt al honderden keren heb gehoord. Maar een dansbaar nummer is dat ook wel. Itt The Lioness.

0
geplaatst: 16 december 2014, 17:14 uur

Ik vind Move On Up trouwens ook heerlijk dansbaar. En Blue Monday ook.
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:20 uur
Ik ook niet, maar vraag me sowieso af op wat voor feestjes men hier komt als Love Will Tear Us Apart en Blue Monday langskomen. Het enige wat ik kan bedenken is een van de tegenwoordig vele 80s-feestjes.
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:25 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik ook niet, maar vraag me sowieso af op wat voor feestjes men hier komt als Love Will Tear Us Apart en Blue Monday langskomen. Het enige wat ik kan bedenken is een van de tegenwoordig vele 80s-feestjes. Blue Monday kan je met gemak wekelijks horen hoor, ligt er denk ik een beetje aan waar je uitgaat. Op de ietwat alternatievere house/technofeestjes kom je vaak genoeg een klein zaaltje tegen waar meer jaren 80 house wordt gedraaid. Take a Chance van Mr. Flagio heb ik afgelopen jaren ook vaak genoeg langs horen komen.
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:40 uur
Heb Blue Monday oneindig vaak en in meerdere remixes voorbij horen komen in het nachtleven, van techno- naar trance-uitvoering, dat kan je weer niet meer een Shine On bijvoorbeeld 

0
geplaatst: 16 december 2014, 17:52 uur
Blue Monday werd destijds vaak in discotheken gedraaid en wellicht nu nog steeds, het is toch één van de bekendste nummers in de dance-scène. Natuurlijk is Love Will Tear Us Apart ook dansbaar evenals A Forest van The Cure (beiden werden destijds ook vaak in discotheken gedraaid).
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:58 uur
hoi123 schreef:
A Forest dansbaar??
A Forest dansbaar??
Ja, vind ik ook best dansbaar.
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:58 uur
Ik heb er destijds vaak op gedanst (net als velen en dit nummer werd vaak gedraaid in dancings). Maar blijkbaar kunnen sommigen van de huidige generatie enkel dansen op techno.
0
geplaatst: 16 december 2014, 18:02 uur
Nou ja, ik moet zeggen dat techno (of beter: dance in veel van zijn vormen) wel vrij vaak dansbaar is; daar is het toch wel echt voor bedoeld ook. Natuurlijk is er in andere genres ook wel genoeg dansbaars te vinden (als je in de noiserockhoek, soulhoek of anders zelfs hiphophoek gaat kijken bijvoorbeeld), maar ik ben toch wel echt blij dat ik niet uit het tijdperk kom dat ik op A Forest moest dansen bij het uitgaan.
(vind het overigens wel een erg goed nummer hoor, daar niet van)
0
geplaatst: 16 december 2014, 18:06 uur
hoi123 schreef:
Nou ja, ik moet zeggen dat techno (of beter: dance in veel van zijn vormen) wel vrij vaak dansbaar is; daar is het toch wel echt voor bedoeld ook. Natuurlijk is er in andere genres ook wel genoeg dansbaars te vinden (als je in de noiserockhoek, soulhoek of anders zelfs hiphophoek gaat kijken bijvoorbeeld), maar ik ben toch wel echt blij dat ik niet uit het tijdperk kom dat ik op A Forest moest dansen bij het uitgaan.
Nou zijn we natuurlijk wel benieuwd waar jij op danst bij het uitgaan.

* denotes required fields.