MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Na Sinéad O'Connor - Troy en Songs: Ohia - Lioness is nu ook dEUS - Instant Street als 1 vd beste nummers 4 rechtstreeks door naar de finale.

Stand mbt nummers 4 voor de herkansing - de onderste 3 zijn dus al zeker van een herkansing, het gaat dus tussen Marvin Gaye en de nummer 4 uit ladder 8 wie er zich als laatste rechtstreeks plaatst en wie er gaat herkansen.

Marvin Gaye - What's Going On
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Pulp - Common People
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea

In de stand mbt afvallers voor de herkansing is niets veranderd, alle afvallers uit ladder 7 liggen er definitief uit. Alive zit nog steeds als eerste op de schopstoel om er ook uit te vliegen. Radiohead en Pink Floyd lijken me wel zeker van de herkansing.

Radiohead - Fake Plastic Trees
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
The National - Bloodbuzz Ohio
Pearl Jam - Alive

DjFrankie (moderator)
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Moved Temporarily - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 8:

31 Pixies - Where Is My Mind?
26 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 1
19 The Cure - A Forest 2
18 U2 - The Unforgettable Fire 4
16 Curtis Mayfield - Move On Up
16 Portishead - Glory Box
15 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
9 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 3

Deadline: 11:00 uur [/quote]

Onweerwolf schreef:
Daarom zeg ik ook altijd dat het niet handig is om je favoriet die ver vooraan staat geen punten te geven omdat je denkt dat hij het toch wel haalt. Wellicht wordt die ronde wel gehaald maar zakt het nummer in de virtuele stand net ver genoeg door het missen van jouw punten dat het in de finale ladder opeens meerdere ex finalisten tegen komt en daardoor toch in het zicht van de haven strandt.

En ook dat is helemaal waar, al verschillende malen meegemaakt dat daardoor een nummer 1 plaats zakt in de virtuele tussenstand en daardoor net in een "lagere" lotingsgroep terecht komt en 1 topper extra tegenkomt in de volgende ronde....maar goed, het blijft altijd selectief natuurlijk, wat voor de 1 een sterke groep is, is voor de ander een zwakke groep.

Onweerwolf schreef:
Zeker waar, maar de stelling zwakke ladder/sterke ladder op grond van de loting is niet vol te houden. De loting is niet bepalend, het stemmen in alle vorige reguliere rondes (behalve 1) wel.
Maar je bent het er toch wel mee eens dat de vorige ladder wel iets indrukwekkender was dan de andere zeven? De loting wordt bepaald door resultaten van vorige rondes mee te nemen maar in die vorige rondes kunnen bepaalde platen toch ook wat geluk/pech hebben gehad met de tegenstanders? Ik meen dat we in ronde 6 Paranoid Android tegen A Day in the Life hadden, dat zal beide toch wel wat puntjes gekost hebben? Kijk ik naar de laatste door jou geposte virtuele top 32 dan zijn we elf van die nummers al definitief kwijt, drie zitten nog op de schopstoel en drie zijn nu aan de beurt. Dat betekent dat ongeveer 60% van de laatste top 32 de finale maar haalt (omdat die oude klassiekers tegen het einde wel weer om de hoek komen kijken). Lang verhaal kort, die 'gewogen' loting lijkt me zeker niet zaligmakend.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Moved Temporarily - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 8: Één maal absolute wereldtop, één maal erg sterk, één maal heel oké en één nummer dat ik steeds iets meer ga waarderen en die daarom mijn restpuntje in deze niet bijster sterkte ladder krijgt.

31 Pixies - Where Is My Mind?
27 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 1
20 Curtis Mayfield - Move On Up 4
19 Portishead - Glory Box 3
19 The Cure - A Forest
18 U2 - The Unforgettable Fire
11 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 2

Deadline: 11:00 uur

Edgar18 schreef:
Maar je bent het er toch wel mee eens dat de vorige ladder wel iets indrukwekkender was dan de andere zeven?

Voor mij persoonlijk niet, was het zelfs de zwakste ladder van allemaal....ik had 6 nummers hieruit graag verspreidt gezien over de andere ladders zodat de kans bestond dat ze er alle 6 waren uitgevlogen.

Ronde 8 - Ladder 8:

32 Pixies - Where Is My Mind? +1
29 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat +2
23 The Cure - A Forest +4
20 Curtis Mayfield - Move On Up
19 Portishead - Glory Box
18 U2 - The Unforgettable Fire
14 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +3

El Ninjo schreef:
(quote)

Voor mij persoonlijk niet, was het zelfs de zwakste ladder van allemaal....ik had 6 nummers hieruit graag verspreidt gezien over de andere ladders zodat de kans bestond dat ze er alle 6 waren uitgevlogen.
En objectief gezien? Klassieker status, aantal finales, aantal fans hier op MuMe etc.

Edgar18 schreef:
(quote)
En objectief gezien? Klassieker status, aantal finales, aantal fans hier op MuMe etc.

Aantal fans? Dan zou dat toch eerder wel zijn gebleken in de ladder en waren ze niet allemaal bij elkaar gekomen?

Kan iemand mijn punten meenemen, alvast bedankt.

u2 4
echo 3
omd 2
cure 1

Wat Arrie zegt....daarnaast zijn er nog 2 ladders geweest met 6 ex-finalisten (weliswaar toevallig niet allemaal van vorig jaar) en wat te denken van de huidige ladder, bevat ook 7 ex-finalisten en 1 nummer (Curtis) wat al eens op een enkel puntje in de herkansing is gestrand.

Arrie schreef:
Aantal fans? Dan zou dat toch eerder wel zijn gebleken in de ladder en waren ze niet allemaal bij elkaar gekomen?
Kijk eens naar de laatste virtuele top 32 en lees mijn bericht hierboven. Tel daar de love/hate platen bij op en je kan zomaar een bijzonder sterke ladder krijgen.

Met het afvallen van Venus in Furs zijn er nog maar 3 nummers over die vanaf 2007 altijd de finale hebben gehaald:

Love Will Tear Us Apart - Joy Division
Street Spirit (Fade Out) - Radiohead
Wurthering Heights - Kate Bush

Vrijwel elk jaar is deze lijst kleiner geworden. Ook dit jaar weer dus. Wat zal er in '15 gebeuren?

(En meer herkansingen? Absoluut niet zelfs. Dat haalt voor mij de angel uit het spel. Ik heb zelfs liever geen enkele herkansing meer dan meer herkansingen. Ook andere loting vind ik ontzettende onzin. Hoe jammer ik het ook vind van de afvallers, ik vond het geen bijzonder sterke ladder, eerder een met grote favorieten en nummers waar ik niks mee heb. Een gepolariseerde ladder en ik denk dat dat in het algemeen eerder voor deze ladder geldt. Ik denk dat er niet eens zo veel mensen zijn die punten tekort kwamen.)

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Maar je bent het er toch wel mee eens dat de vorige ladder wel iets indrukwekkender was dan de andere zeven?

Alleen voor wat betreft mijn persoonlijke smaak.

De loting wordt bepaald door resultaten van vorige rondes mee te nemen maar in die vorige rondes kunnen bepaalde platen toch ook wat geluk/pech hebben gehad met de tegenstanders?

Nee, aangezien alle lotingen gewogen zijn.

Ik meen dat we in ronde 6 Paranoid Android tegen A Day in the Life hadden, dat zal beide toch wel wat puntjes gekost hebben? Kijk ik naar de laatste door jou geposte virtuele top 32 dan zijn we elf van die nummers al definitief kwijt, drie zitten nog op de schopstoel en drie zijn nu aan de beurt. Dat betekent dat ongeveer 60% van de laatste top 32 de finale maar haalt (omdat die oude klassiekers tegen het einde wel weer om de hoek komen kijken). Lang verhaal kort, die 'gewogen' loting lijkt me zeker niet zaligmakend.

Dat betekent dus dat een van de twee dit jaar minder goed heeft gescoord dan vorig jaar.

Volgens mij is de gewogen loting juist de perfecte tool om het eerlijk mogelijk te houden, elke behaalde punt, in welke fase van het spel dan ook, telt.

Ik zie in ieder geval geen beter alternatief.

Ik vind de gewogen loting ook perfect. Ik ben wel benieuwd wat Edgars alternatief zou zijn.

Casartelli (moderator)

[willemdeux]

Ronde 8 - Ladder 8: tja, met een ladder als deze gaat de ronde wel als een nachtkaars uit. Zoals het er nu voorstaat krijg ik er in elk geval vier onderstehelftkandidaten bij

32 Pixies - Where Is My Mind?
29 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
24 The Cure - A Forest [1]
23 U2 - The Unforgettable Fire [4] +1
22 Curtis Mayfield - Move On Up +2
21 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) [2] +4
20 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [3] +3
19 Portishead - Glory Box

190

Ronde 8 - Ladder 8:

36 Pixies - Where Is My Mind? 4
30 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 1
25 Curtis Mayfield - Move On Up 3
24 The Cure - A Forest
23 U2 - The Unforgettable Fire
21 Portishead - Glory Box 2
21 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
20 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon

Ronde 8 - Ladder 8:

36 Pixies - Where Is My Mind?
30 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
29 Curtis Mayfield - Move On Up +4
26 U2 - The Unforgettable Fire +3
24 The Cure - A Forest
23 Portishead - Glory Box +1
22 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +2
20 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon

cosmic kid (moderator)

Ronde 8 - Ladder 8: Alleen de huidige nummer 1 en nummer laatst hoeven niet in de finale te komen

31 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat +1
30 U2 - The Unforgettable Fire +4
29 Curtis Mayfield - Move On Up
25 Portishead - Glory Box +2
24 The Cure - A Forest
23 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +3
22 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)

Onweerwolf schreef:
Ik zie in ieder geval geen beter alternatief.
Ik zo ook niet hoor, daarvoor heb ik te weinig inzicht in hoe de gewogen loting precies werkt. Objectief is het vast ook de eerlijkste manier maar als ik de ladders zie (los van eigen voorkeuren) kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de één sterker bezet is dan de ander. Zet je Venus in Furs of Unfinished Sympathy erbij in de herkansingen dan denk ik dat deze nummers (makkelijk) doorgaan.

Voor mij staat wel vast dat de loting in het spel een erg belangrijke factor van succes is. In ladder zeven gaf ik mijn laatste punt aan Shadow, kijk ik naar de andere ladders dan was ie alleen in vier ook op één punt gekomen, in elke andere ladder was het een hogere plek geweest. Het punt voor Cave in ladder acht was dan weer in geen enkele andere ladder gelukt. Krijg je in het begin van het spel drie hiphop nummers in één ladder dan kost dit deze drie nummers sowieso punten t.o.v. een situatie met maar één hiphop nummer in een ladder en dat werkt dan weer door in de rest van het spel.

Om toch nog een aardig alternatief te noemen. De top zestien of vierentwintig netjes verdelen over de acht ladders en de rest gewoon random erbij loten.

Cured

Ronde 8 - Ladder 8:

32 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat +1
33 U2 - The Unforgettable Fire +3
31 Curtis Mayfield - Move On Up +2
28 The Cure - A Forest +4
25 Portishead - Glory Box 28
23 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
22 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)

Pixies naar laatste plaats en dan kunnen we stoppen

Ronde 8 - Ladder 8:

39 Pixies - Where Is My Mind? +3
33 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat +1
33 U2 - The Unforgettable Fire
31 Curtis Mayfield - Move On Up
29 Portishead - Glory Box +4
28 The Cure - A Forest
24 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +2

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik zo ook niet hoor, daarvoor heb ik te weinig inzicht in hoe de gewogen loting precies werkt. Objectief is het vast ook de eerlijkste manier maar als ik de ladders zie (los van eigen voorkeuren) kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de één sterker bezet is dan de ander. Zet je Venus in Furs of Unfinished Sympathy erbij in de herkansingen dan denk ik dat deze nummers (makkelijk) doorgaan.

De gewogen loting houdt in dat er een ranglijst wordt gemaakt op basis van alle behaalde percentages in de reguliere rondes, waarbij de latere rondes het zwaarst tellen.

Die ranglijst wordt vervolgens gedeeld door het aantal ladders. Op die manier ontstaan pots.

Vervolgens wordt voor elke ladder vanuit elke pot 1 nummer random geloot.

In de huidige ronde betekent dat dus dat elke ladder 1 nummer bevat uit de virtuele top 8 naar 7 rondes, 1 nummer uit de virtuele top 9 t/m 16, etc.

Voor mij staat wel vast dat de loting in het spel een erg belangrijke factor van succes is. In ladder zeven gaf ik mijn laatste punt aan Shadow, kijk ik naar de andere ladders dan was ie alleen in vier ook op één punt gekomen, in elke andere ladder was het een hogere plek geweest. Het punt voor Cave in ladder acht was dan weer in geen enkele andere ladder gelukt. Krijg je in het begin van het spel drie hiphop nummers in één ladder dan kost dit deze drie nummers sowieso punten t.o.v. een situatie met maar één hiphop nummer in een ladder en dat werkt dan weer door in de rest van het spel.

Tuurlijk, maar dat heeft iedereen weer bij een andere ladder.

Om toch nog een aardig alternatief te noemen. De top zestien of vierentwintig netjes verdelen over de acht ladders en de rest gewoon random erbij loten.

Waarom de rest random? Dat is dan toch juist minder fair? Dan kunnen bijvoorbeeld de virtuele nummers 25 t/m 30 allemaal bij elkaar in een ladder komen en wordt zo'n ladder dus veel 'sterker' dan de ladder die toevallig de nummers 61, 63 en 64 heeft.

Ronde 8 - Ladder 8:

42 Pixies - Where Is My Mind? +3
37 U2 - The Unforgettable Fire +4
33 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
31 Curtis Mayfield - Move On Up
29 Portishead - Glory Box
29 The Cure - A Forest +1
26 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +2

Klopt, maar ik denk dat 'de virtuele plek' niet zo veel zegt (bijv. kijkend naar de top 32 na ronde 6, bijna de helft is nu foetsie), zeker niet als het gaat om de laatste rondes want daar zitten alleen maar toppers bij. Wat betreft de eerste rondes zou ik het systeem zeker zo houden maar vanaf ronde vijf of zes mag de boel van mij wel wat minder geregisseerd.

johannesA

Ronde 8 - Ladder 8:

42 Pixies - Where Is My Mind?
37 U2 - The Unforgettable Fire
35 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 2
32 Curtis Mayfield - Move On Up 1
29 The Cure - A Forest
29 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) 3
27 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 4

Edgar18 schreef:

Oef nee, dat maakt het risico dat de finale statischer wordt alleen volgens mij maar groter. Dat gaat juist naar beschermde status van de finalisten van vorig jaar toe. Zeer mee oneens.

starbright boy schreef:
Dat gaat juist naar beschermde status van de finalisten van vorig jaar toe.
Die begrijp ik even niet, leg eens uit .

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: punten (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 8:

42 Pixies - Where Is My Mind?
41 U2 - The Unforgettable Fire +4
37 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat +2
32 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +3
32 Curtis Mayfield - Move On Up
30 The Cure - A Forest +1
27 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Klopt, maar ik denk dat 'de virtuele plek' niet zo veel zegt (bijv. kijkend naar de top 32 na ronde 6, bijna de helft is nu foetsie), zeker niet als het gaat om de laatste rondes want daar zitten alleen maar toppers bij. Wat betreft de eerste rondes zou ik het systeem zeker zo houden maar vanaf ronde vijf of zes mag de boel van mij wel wat minder geregisseerd.

Tsja, de virtuele ranglijst is de exacte weergave van hetgeen de stemmers tot op dat moment vonden van de platen die ze tegenkwamen. Mijns inziens zeg het juist alles.

Op z'n minst geeft het de meest betrouwbare en recente data tot dusverre.

Dus als je het volledig of grotendeels random gaat doen ipv die data te gebruiken creëer je juist meer kans dat de ladders sterker of zwakker worden en dat is wat jij juist wil tegengaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.