MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Edgar18
Als een finalist gedurende het spel nu minder goed scoort dan heeft hij een slechtere virtuele stand en kan hij tegen goed scorende nummers komen. Dus meerdere typische finalenummers tegen elkaar. Als je de finalisten sowieso beschermd kan dat nooit gebeuren. Dan kan een Street Spirit het hele spel in theorie in herkansingen doorgaan en heeft ie in deze fase ineens een beschermde status.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: punten (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 8:

45 U2 - The Unforgettable Fire +4 wonderschoon!
42 Pixies - Where Is My Mind?
37 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
34 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +2
33 The Cure - A Forest +3
32 Curtis Mayfield - Move On Up
29 Portishead - Glory Box
28 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +1

Deadline: 11:00 uur

starbright boy schreef:
Als je de finalisten sowieso beschermd kan dat nooit gebeuren.
Maar ik heb het toch juist over niet teveel beschermen? Die top zestien / vierentwintig ging over de virtuele stand tot dan toe in het jaar, niet over de finalisten van een jaar eerder.

En Onweerwolf, met random loten heb je inderdaad net zo veel kans op sterke of zwakke(re) ladders alleen is het allemaal iets minder geregisseerd, that's all. Sowieso was het niet m'n bedoeling er 'een ding' van te maken maar het viel me gewoon op hoe sterk de vorige ladder was t.o.v. van anderen. En mij niet alleen alle reacties bij ladder zeven terug lezend.

Ronde 8 - Ladder 8:

49 U2 - The Unforgettable Fire +4
38 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat +1
34 Curtis Mayfield - Move On Up +2
34 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
33 The Cure - A Forest
29 Portishead - Glory Box
31 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +3

Edgar18 schreef:
Die top zestien / vierentwintig ging over de virtuele stand tot dan toe in het jaar, niet over de finalisten van een jaar eerder.

Dan begreep ik je niet goed.

Ronde 8 - Ladder 8:

49 U2 - The Unforgettable Fire
39 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat +1
36 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +2
36 The Cure - A Forest +3
34 Curtis Mayfield - Move On Up
33 Portishead - Glory Box +4
31 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Maar ik heb het toch juist over niet teveel beschermen? Die top zestien / vierentwintig ging over de virtuele stand tot dan toe in het jaar, niet over de finalisten van een jaar eerder.

En Onweerwolf, met random loten heb je inderdaad net zo veel kans op sterke of zwakke(re) ladders alleen is het allemaal iets minder geregisseerd, that's all. Sowieso was het niet m'n bedoeling er 'een ding' van te maken maar het viel me gewoon op hoe sterk de vorige ladder was t.o.v. van anderen. En mij niet alleen alle reacties bij ladder zeven terug lezend.

Niet net zo veel, juist veel meer.

Mja blijkbaar waren er dan toch nummers in de vorige ladder die weliswaar vorig jaar nog de finale haalden, maar dit jaar bij de slechtste nummers die tot ronde 8 zijn gekomen hoorden. Als men dan nu ineens concludeert dat het zo raar is dat het in zo'n sterke ladder is beland, dan had men er in de eerdere rondes maar meer punten aan moeten geven toch?

starbright boy schreef:
Dan begreep ik je niet goed.
Dacht ik al . Als iemand de boel graag wat om wil gooien en graag andere nummers in de finale wil zien ben ik het wel. En volgens mij heb ik in jou daarin wel een medestander?!

Wat een slagveld de vorige ladder , net toen ik dacht met nieuwe finalisten als Inner City Blues en Oasis de beste finale ooit te krijgen vallen Shadow en Massive Attack af.
En toch vind ik de nummers die door zijn ook niet slecht, scoren wel allemaal rechterrijtje waarschijnlijk.
Positief is dan weer dat dEUS weer de finale heeft gehaald.

Is dit niet de eerste Massive Attack-loze finale?

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
Mja blijkbaar waren er dan toch nummers in de vorige ladder die weliswaar vorig jaar nog de finale haalden, maar dit jaar bij de slechtste nummers die tot ronde 8 zijn gekomen hoorden. Als men dan nu ineens concludeert dat het zo raar is dat het in zo'n sterke ladder is beland, dan had men er in de eerdere rondes maar meer punten aan moeten geven toch?

Precies dat ja.

Edgar18
Ik ben altijd te porren voor andere nummers in de finale. Vooral als het gaat om dingen die ik niet goed vind die vervangen worden door dingen die ik wel goed vind.

Snoeperd schreef:

Is dit niet de eerste Massive Attack-loze finale?

Ja. Teardrop stond in de finale van 2007 t/m 2012 en Unfinished Sympathy van 2010 t/m 2013.

Ik wil volgend jaar wel Intertia Creeps eigenlijk. Of Protection, maar dat zal wel nooit lukken.

Ronde 8 - Ladder 8:

50 U2 - The Unforgettable Fire +1
41 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat +2
39 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +3
37 Portishead - Glory Box +4
36 The Cure - A Forest
34 Curtis Mayfield - Move On Up

Onweerwolf, ik zou het nog wel aardig vinden als je eens inging op die virtuele top 32 die ik al een paar keer noemde. Van de 32 best scorende nummers t/m ronde 6 valt bijna de helft alsnog af dus zoveel zegt zo'n behaald percentage dan toch niet?

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Onweerwolf, ik zou het nog wel aardig vinden als je eens inging op die virtuele top 32 die ik al een paar keer noemde. Van de 32 best scorende nummers t/m ronde 6 valt bijna de helft alsnog af dus zoveel zegt zo'n behaald percentage dan toch niet?

Wat wil je dat ik daar nog meer van zeg dan?

Zoals ik hierboven al zei is het de best mogelijke graadmeter van dit moment omdat het de meest recente stand van zaken reflecteert. Daarom baseren we daar de loting op. Dat dan blijkt dat dat de uiteindelijke top 32 er anders uit ziet doet daar niets aan af en voegt er niets aan toe.

De loting baseren op de virtuele ranglijst levert de meest evenwichtige ladders op.

Edgar18 schreef:
Waar jij impliciet voor pleit is om een soort 'reputatiecoëfficiënt' aan nummers toe te kennen, om de virtuele stand te compenseren voor het feit dat men als puntje bij paaltje komt toch vaak kiest voor de geijkte finalenummers. Met als voornaamste gevolg dat die vaste finalenummers in nog makkelijkere ladders komen en nog makkelijker elk jaar doorrollen naar de finale. Dat strookt niet echt met je wens om andere nummers in de finale te krijgen, tenzij ik je echt compleet verkeerd begrijp...

kaj_666 schreef:
Tenzij ik je echt compleet verkeerd begrijp...
Ja . Ik had het namelijk over wat minder regisseren en wat meer er op los loten. Al denk ik dat wanneer het puntje bij het spreekwoordelijke paaltje komt het heel weinig uit zal maken voor de uiteindelijke finale.

Onweerwolf schreef:
Dat dan blijkt dat dat de uiteindelijke top 32 er anders uit ziet doet daar niets aan af en voegt er niets aan toe.
Behalve dan dat die virtuele plekjes dus niet zoveel zeggen. Maar, je moet iets als input voor de ladders gebruiken en een criterium als jullie gebruiken is inderdaad een eerlijke manier . Zoals ik al zei, zo'n boeiend iets is het niet en het was al helemaal niet m'n bedoeling er zoveel over te schrijven dus klaar er mee.

Cured
Wat een drukte om een muziekspelletje, maar ook wel weer leuk hoe sommigen hier helemaal in opgaan en dat is postief bedoeld.....ik snap trouwens ook niet waar men het allemaal over heeft, maar dat ligt aan mijn 'nuchterheid' om me er niet in te verdiepen.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Behalve dan dat die virtuele plekjes dus niet zoveel zeggen.

Tsja, dat ben ik toch niet met je eens. Ik vind, nogmaals, dat het alles zegt.

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:

Ik heet dan wel geen Onweerwolf, maar er komen in die laatste paar rondes steevast allerlei lieden binnen die we de tien maanden ervoor nauwelijks gezien hebben. En dat merk je... (zo wonnen er liefst drie nummers uit mijn Top 100 een ladder in ronde 6 (statistisch goede kans op finale dus), maar 1 ervan is inmiddels definitief afgevallen en de andere 2 gaan zodadelijk herkansen...)

Dat is idd ook wel een belangrijke invloed, mensen die in de laatste rondes ineens weer aanhaken... Maar goed, daar kun je niks aan doen en waarom zou je ook?

Casartelli schreef:
Ik heet dan wel geen Onweerwolf, maar er komen in die laatste paar rondes steevast allerlei lieden binnen die we de tien maanden ervoor nauwelijks gezien hebben. En dat merk je...
Heb je ook idee waar deze stemmen voornamelijk terecht komen? Bij de geijkte klassiekers of juist bij MuMe klassiekers als NMH, Shadow etc. Mij viel bijvoorbeeld de vrije val van Talk Talk t.o.v. de eerdere rondes erg op.

Ronde 8 - Ladder 8:

52 U2 - The Unforgettable Fire +2
41 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
40 Portishead - Glory Box +3
39 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
38 Curtis Mayfield - Move On Up +4
37 The Cure - A Forest +1

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Heb je ook idee waar deze stemmen voornamelijk terecht komen? Bij de geijkte klassiekers of juist bij MuMe klassiekers als NMH, Shadow etc. Mij viel bijvoorbeeld de vrije val van Talk Talk t.o.v. de eerdere rondes erg op.

Nou, niet bij mijn favorieten in elk geval

Maar 't is lastig te zeggen, er zit natuurlijk wel wat meer ruis op de lijn. Typische love/hate-bands (Pixies iemand?) kunnen met elke ronde een 3e/4e plaats toch ver komen en of Talk Talk nou een allemans(behalvetitmeisters)vriend is die tot en met ronde 6 succesvol sprokkelt om daarna te stokken, of toch gewoon niet de favoriet van de late binnenkomers... geen idee.

Cured
Casartelli schreef:
Ik heet dan wel geen Onweerwolf, maar er komen in die laatste paar rondes steevast allerlei lieden binnen die we de tien maanden ervoor nauwelijks gezien hebben. En dat merk je...
Ja, maar dat mag toch ? Ik heb bijvoorbeeld geen zin om een heel jaar te stemmen, maar als het einde in zicht komt (zo'n 1 a'2 maanden van te voren) dan vind ik het wel leuk worden...(of bedoel je dat niet ? )

Dat mag zeker, vooral jij ! Maar dat is wel één van de redenen dat die plekjes uit voorgaande rondes zo weinigzeggend zijn.

Ronde 8 - Ladder 8:

53 U2 - The Unforgettable Fire +1
43 Portishead - Glory Box +3
43 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +4
38 Curtis Mayfield - Move On Up
37 The Cure - A Forest
33 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +2

Ronde 8 - Ladder 8:

53 U2 - The Unforgettable Fire nee
46 Pixies - Where Is My Mind? +4
46 Portishead - Glory Box +3
43 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) nee
39 Curtis Mayfield - Move On Up +1
39 The Cure - A Forest +2
33 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Dat mag zeker, vooral jij ! Maar dat is wel één van de redenen dat die plekjes uit voorgaande rondes zo weinigzeggend zijn.

Je kunt dat op twee manieren interpreteren.

1 De virtuele stand zegt iets over de eindstand. Jij vindt dat weinig, maar dat is denk ik subjectief. Het hangt er vanaf welke criteria je er aan wilt verbinden. Ik vind het wel 'iets' zeggen.

2 De virtuele stand zegt alles over de situatie tot nu toe. Dat is gewoon een feit.

De loting wordt gewogen omwille van punt 2. Punt 1 is niet relevant.

Dat er vervolgens weer allerlei verschillen ontstaan tussen de virtuele stand na ronde x en de stand na ronde x+y ligt aan allerlei factoren. Andere stemmers, veranderende smaak, en de kans dat iemands persoonlijke favorieten tegen elkaar strijden wordt collectief groter en ook dat is van invloed op de punten die worden uitgedeeld.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:16 uur

geplaatst: vandaag om 09:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.