Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2014, 16:21 uur
Ook voor mij is de finale een stuk minder geworden. Rolling Stones krijgt concurrentie van Curtis Mayfield en Marvin Gaye voor de laatste plaats nu.
Het wegvallen van NMH en natuurlijk Massive Attack's Unfinished Sympathy vind ik ook jammer en idd staat de verkeerde SR er weer in.
Lichtpuntje is wel Oasis, al had ik liever Live Forever gezien, maar deze is ook mooi.
Maar al met al is dit denk ik de minste finale ooit voor mij, al kom ik daar wellicht nog op terug. Gelukkig behielden Stairway, Black, Sinnerman & Maid Of Orleans hun deelname.
Het wegvallen van NMH en natuurlijk Massive Attack's Unfinished Sympathy vind ik ook jammer en idd staat de verkeerde SR er weer in.
Lichtpuntje is wel Oasis, al had ik liever Live Forever gezien, maar deze is ook mooi.
Maar al met al is dit denk ik de minste finale ooit voor mij, al kom ik daar wellicht nog op terug. Gelukkig behielden Stairway, Black, Sinnerman & Maid Of Orleans hun deelname.
0
geplaatst: 8 december 2014, 16:24 uur
Ben ik nou de enige die Sfevn-G-Englar echt een stuk beter vind dan de Sigur Ros van vorig jaar?
De finale van vorig jaar is favoriet hier. Maar deze Sigur Ros is een flinke vooruitgang. En hoezeer ik VU ook mis bijvoorbeeld, ik vind bijna principieel dat geen nummer altijd de finale moet halen. Dus het overgebleven drietal mag van mij ook nog een keertje weg. Al is het maar voor een jaartje.
Dit jaar vijf nummers voor de eerste keer in de finale, vorig jaar acht, in 2012 en 2011 zes. Zolang dat maar door blijft gaan en de lijst niet muurvast komt te zitten ben ik blij. Dan neem ik een minder in mijn smaak vallend jaar graag voor lief. (ook al ben ik mijn hele top 3 kwijt...)
De finale van vorig jaar is favoriet hier. Maar deze Sigur Ros is een flinke vooruitgang. En hoezeer ik VU ook mis bijvoorbeeld, ik vind bijna principieel dat geen nummer altijd de finale moet halen. Dus het overgebleven drietal mag van mij ook nog een keertje weg. Al is het maar voor een jaartje.
Dit jaar vijf nummers voor de eerste keer in de finale, vorig jaar acht, in 2012 en 2011 zes. Zolang dat maar door blijft gaan en de lijst niet muurvast komt te zitten ben ik blij. Dan neem ik een minder in mijn smaak vallend jaar graag voor lief. (ook al ben ik mijn hele top 3 kwijt...)
0
geplaatst: 8 december 2014, 16:26 uur
Nope ik hoor ook liever Svefn dan Untitled 8, al zal ie waarschijnlijk niet de top 20 halen
Ook blij dat MA weg, enorm overschat nummer en als er dan toch een MA nummer in de finale moet dan toch veel liever Teardrop.
Ook blij dat MA weg, enorm overschat nummer en als er dan toch een MA nummer in de finale moet dan toch veel liever Teardrop.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2014, 16:26 uur
starbright boy schreef:
Dit jaar vijf nummers voor de eerste keer in de finale, vorig jaar acht, in 2012 en 2011 zes. Zolang dat maar door blijft gaan en de lijst niet muurvast komt te zitten ben ik blij. Dan neem ik een minder in mijn smaak vallend jaar graag voor lief.
Dit jaar vijf nummers voor de eerste keer in de finale, vorig jaar acht, in 2012 en 2011 zes. Zolang dat maar door blijft gaan en de lijst niet muurvast komt te zitten ben ik blij. Dan neem ik een minder in mijn smaak vallend jaar graag voor lief.
Daar ben ik het mee eens.
0
geplaatst: 8 december 2014, 16:29 uur
laxus11 schreef:
Van MA vind ik Unfinished Sympathy weer beter dan Teardrop. Maar ik zou nog liever Intertia Creeps of Protection hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2014, 16:30 uur
laxus11 schreef:
Wordt nog spannend welke van de twee het hoogste staat nu.
Althans, voor jullie dan, ik heb net even gekeken.

0
geplaatst: 8 december 2014, 16:30 uur
starbright boy schreef:
Van MA vind ik Unfinished Sympathy weer beter dan Teardrop. Maar ik zou nog liever Intertia Creeps of Protection hebben.
(quote)
Teardrop en Protection vind ik eigenlijk de 2 beste nummers van hen, de rest kan me gestolen worden om eerlijk te zijn.
0
geplaatst: 8 december 2014, 16:35 uur
wat een ramp deze finale ...
1,2,4, 9, 11, 13, 14, 16, 19, 20, 28
al deze nummers zijn weg van vorig jaar.
straks staat rebellion lies nog 10 plaatsen hoger in deze rangschikking bij mij dan in de witte trui en ook die finale vond ik al verre van goed.
1,2,4, 9, 11, 13, 14, 16, 19, 20, 28
al deze nummers zijn weg van vorig jaar.
straks staat rebellion lies nog 10 plaatsen hoger in deze rangschikking bij mij dan in de witte trui en ook die finale vond ik al verre van goed.
0
geplaatst: 8 december 2014, 16:45 uur
Ik ben zeer tevreden met deze finale, maar ik ben dan ook verre van een hipster, om met vigil te spreken. 
Alleen jammer dat Muse het dit jaar niet gehaald heeft.

0
geplaatst: 8 december 2014, 17:09 uur
jassn schreef:
wat een ramp deze finale ....
wat een ramp deze finale ....
1, 2, 4, 9, 12, 13, 19, 22, 23, 24, 32.
3 nummers uit mijn top 4 verdwenen
(Tom, MA en VU).Voor mij de minste finale ooit. Dat wordt dringen onderin.
0
Cured
geplaatst: 8 december 2014, 17:16 uur
Jester schreef:
Ik ben zeer tevreden met deze finale, maar ik ben dan ook verre van een hipster, om met vigil te spreken.
Gelukkig niet, nee.... Ik ben zeer tevreden met deze finale, maar ik ben dan ook verre van een hipster, om met vigil te spreken.

en jammer dat je niet wat hipper bent 
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2014, 17:26 uur
Ze hebben bij De Tijdloze trouwens de 'dode artiesten bonus' wel heel letterlijk genomen door Mia gewoon op #1 te zetten dit jaar. De stemweek eindigde namelijk net voor dat Luc overleed.
0
geplaatst: 8 december 2014, 17:40 uur
Verdwenen zijn mijn nummers: 1, 3, 4, 12, 17, 20, 22, 24, 29, 30 en 31
Hier komen 5 nummers voor terug die in de bottom 10 gaan eindigen, 4 nummers die tussen de 11 en 22 komen, 1 top 10 nummer en 1 top 3 nummer....per saldo ga ik er dus wel op achteruit....daarnaast vind ik de 5 nummers die in mijn bottom 10 eindigen ook een stuk minnder dan de 4 die de vorige editie mijn bottom 10 bevolkten.
Mijn nummer 1 van vorig jaar, Nick Cave, mis ik eigenlijk wel het meest in de finale...van mij had iets als Silent Shout de finale ook wel mogen halen...liever dan die uitgekauwde slaapverwekkende muzak van Pink Floyd.
De "nieuwe" soulnummers in de finale juich ik op zich wel toe, al had ik persoonlijk veel liever What's Going On gezien van Marvin (die had echt veel hoger gescoord dan Inner City Blues bij mij gaat doen) en Pusherman (of Superfly) van Curtis (ook die hadden beiden veel hoger gescoord dan Move On Up).
Hier komen 5 nummers voor terug die in de bottom 10 gaan eindigen, 4 nummers die tussen de 11 en 22 komen, 1 top 10 nummer en 1 top 3 nummer....per saldo ga ik er dus wel op achteruit....daarnaast vind ik de 5 nummers die in mijn bottom 10 eindigen ook een stuk minnder dan de 4 die de vorige editie mijn bottom 10 bevolkten.
Mijn nummer 1 van vorig jaar, Nick Cave, mis ik eigenlijk wel het meest in de finale...van mij had iets als Silent Shout de finale ook wel mogen halen...liever dan die uitgekauwde slaapverwekkende muzak van Pink Floyd.
De "nieuwe" soulnummers in de finale juich ik op zich wel toe, al had ik persoonlijk veel liever What's Going On gezien van Marvin (die had echt veel hoger gescoord dan Inner City Blues bij mij gaat doen) en Pusherman (of Superfly) van Curtis (ook die hadden beiden veel hoger gescoord dan Move On Up).
0
geplaatst: 8 december 2014, 17:45 uur
starbright boy schreef:
Ben ik nou de enige die Sfevn-G-Englar echt een stuk beter vind dan de Sigur Ros van vorig jaar?
Nee.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 december 2014, 17:45 uur
El Ninjo schreef:
Nu Marvin Gaye en Curtis Mayfield kennelijk samen met Nina Simone in één finale passen (en Sam Cooke was er inderdaad ook ooit nog), komt toch wel een beetje de vraag bovendrijven: waar blijft Stevie Wonder?
0
geplaatst: 8 december 2014, 17:48 uur
starbright boy schreef:
Nee 2

0
geplaatst: 8 december 2014, 17:55 uur
Casartelli schreef:
Nu Marvin Gaye en Curtis Mayfield kennelijk samen met Nina Simone in één finale passen (en Sam Cooke was er inderdaad ook ooit nog), komt toch wel een beetje de vraag bovendrijven: waar blijft Stevie Wonder?
Ver weg mag ik hopen....ik zou dan eerder denken, waar blijven Otis, Sly Stone en zelfs Prince.
0
geplaatst: 8 december 2014, 17:56 uur
Mijn nummers 28 t.e.m. 32 van vorig jaar zijn eruit (hoewel ik ze ook goed vond), ik mag dus niet klagen. Het enige jammerlijke is het verdwijnen van VU (het enige nummer uit mijn top-10 vorig jaar), mocht in de plaats komen van de 3e Radiohead. Van Marvin Gaye had ik ook liever What's Going On in de finale gezien (zeker top-10) maar zoals ik eerder zei, globaal vind ik dat de beste finalelijst tot nu toe (en ook erg afwisselend), ik vind het jammer dat ik een nummer op 32 moet zetten.
0
geplaatst: 8 december 2014, 17:58 uur
El Ninjo schreef:
...van mij had iets als Silent Shout de finale ook wel mogen halen...
...van mij had iets als Silent Shout de finale ook wel mogen halen...
Ja! Elektronische nummers komen er bekaaid van af dit jaar. Ik zou ook wel een folknummer in de finale willen. Iets van Nick Drake, Sufjan Stevens of Midlake.
0
geplaatst: 8 december 2014, 18:09 uur
Ik zit nu te luisteren. Common People klinkt eigenlijk nog beter nadat ik net de gekke diamant helemaal heb uitgezeten. 
edit: Nick Drake terug in de finale is een jarenlange wens van me. Sufjan zou ook geweldig zijn.

edit: Nick Drake terug in de finale is een jarenlange wens van me. Sufjan zou ook geweldig zijn.
0
geplaatst: 8 december 2014, 18:13 uur
Genoeg soul zou ik zeggen in de finale. Finale moet representatief zijn: new wave, prog, alto, synth, soul, rock .... Gelukkig niet van sommige bands drie of meer nummers.
0
geplaatst: 8 december 2014, 18:19 uur
starbright boy schreef:
Ik zit nu te luisteren. Common People klinkt eigenlijk nog beter nadat ik net de gekke diamant helemaal heb uitgezeten.
Ik heb hem vandaag al 2x uitgezeten
, en het begint er naar uit te zien dat ik een nieuwe nummer laatst krijg.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2014, 18:19 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Hopelijk ver weg.
* denotes required fields.