Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 8 december 2014, 18:24 uur
Tjsja...Pulp, de naam zegt het al
. Kom op , waar is het Kerstgevoel ? De enige lijst waar iedereen het mee eens is ....je eigen lijst.
. Kom op , waar is het Kerstgevoel ? De enige lijst waar iedereen het mee eens is ....je eigen lijst.
0
Nummers als I Wish en Living for the City zouden wat mij betreft niet misstaan in de finale. 

0
Ook wel opvallend trouwens: De lengte van de nummers. Er zijn maar twee nummers korter dan vier minuten en drie stuks zelfs langer dan 10 minuten. De gemiddelde lengte is ruim zes minuten.
Vooral Living for the City mag van mij ook wel de finale in. Maar ik denk dat Otis de volgende soulzanger is die het een keer gaat flikken.
Vooral Living for the City mag van mij ook wel de finale in. Maar ik denk dat Otis de volgende soulzanger is die het een keer gaat flikken.
0
geplaatst: 8 december 2014, 18:25 uur
willemdeux schreef:
Gelukkig niet van sommige bands drie of meer nummers.
Uh...Gelukkig niet van sommige bands drie of meer nummers.
0
geplaatst: 8 december 2014, 18:26 uur
Niet mijn favo nummer van PF maar ik gun het ze toch wel een keer de finale.
0
geplaatst: 8 december 2014, 18:26 uur
Onweerwolf schreef:
Ook voor mij is de finale een stuk minder geworden. Rolling Stones krijgt concurrentie van Curtis Mayfield en Marvin Gaye voor de laatste plaats nu.
Ook voor mij is de finale een stuk minder geworden. Rolling Stones krijgt concurrentie van Curtis Mayfield en Marvin Gaye voor de laatste plaats nu.
Je houdt niet echt van soul he?

0
geplaatst: 8 december 2014, 18:27 uur
Cured schreef:
Oh, ik dacht dat CN er al eens in gestaan had, ok.
Oh, ik dacht dat CN er al eens in gestaan had, ok.
Klopt, in 2008, samen met Wish You Were Here.
0
Cured
geplaatst: 8 december 2014, 18:29 uur
n.a.v. Arrie's opmerking over soulmuziek :
Dat blijkt wel...zelfs in GS zit een soul feel en ik snap ook precies wat voor soort users niet daarop stemmen....de analytici (o.i.d.), wiskundigen , wetenschappers.....die zonder 'hart'/'soul' (dus ziel)
Dat blijkt wel...zelfs in GS zit een soul feel en ik snap ook precies wat voor soort users niet daarop stemmen....de analytici (o.i.d.), wiskundigen , wetenschappers.....die zonder 'hart'/'soul' (dus ziel)

0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2014, 18:30 uur
Niet van kutsoul nee.

Er is genoeg soul die ik wel tof vind. Nina bijvoorbeeld, Sam Cooke en van Gaye had ik What's Going On ook prima gevonden. Verder vind Isley Brothers leuk, Shangri-La's, Gill Scott-Heron en nog wel meer.
0
geplaatst: 8 december 2014, 18:33 uur
[quote]Cured schreef:
[/quote
Is toch te veel van het goede, ook al heb ik thom en consorten hoog zitten.
(quote)
Ik denk en denk....Radiohead natuurlijk !
[/quoteIs toch te veel van het goede, ook al heb ik thom en consorten hoog zitten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2014, 18:33 uur
Oh en ik had zelfs Sammy Davis, Jr. dit jaar genomineerd. Niet echt soul maar wel er aan verwant.
Maar helaas.
Maar helaas.

0
geplaatst: 8 december 2014, 18:34 uur
Onweerwolf schreef:
Oh en ik had zelfs Sammy Davis, Jr. dit jaar genomineerd. Niet echt soul maar wel er aan verwant.
Maar helaas.
Maar helaas.
Mr. Bojangles was voor mij een erg mooie ontdekking!
0
geplaatst: 8 december 2014, 18:41 uur
Onweerwolf schreef:
Ze hebben bij De Tijdloze trouwens de 'dode artiesten bonus' wel heel letterlijk genomen door Mia gewoon op #1 te zetten dit jaar. De stemweek eindigde namelijk net voor dat Luc overleed.
Tja, 'vroeger' deed de Tijdloze niet aan een keuzelijst én kon je tot een week of zo voor de Tijdloze nog stemmen. Ik denk dat ze bij StuBru ook wel inzagen dat Gorky hoe dan ook op 1 was beland als de stemprocedure niet juist dít jaar volledig op de schop was gegaan. Ergens vind ik het wel een passend eerbetoon, zeker omdat Mia voorheen al heeft bewezen ook op eigen kracht nummer 1 te kunnen worden in de Tijdloze. Volgend jaar zien we vanzelf wel weer wat de plaat 'echt' waard is voor het StuBru-publiekZe hebben bij De Tijdloze trouwens de 'dode artiesten bonus' wel heel letterlijk genomen door Mia gewoon op #1 te zetten dit jaar. De stemweek eindigde namelijk net voor dat Luc overleed.
0
geplaatst: 8 december 2014, 19:05 uur
Zo, mijn lijstje verstuurd. De eerste 10 zijn nog best tof, daarna wordt het ras minder en vanaf een 17 wordt het snel matig tot hééél erg saai.
0
geplaatst: 8 december 2014, 19:09 uur
starbright boy schreef:
Nick Drake terug in de finale is een jarenlange wens van me. Sufjan zou ook geweldig zijn.
Nick Drake terug in de finale is een jarenlange wens van me. Sufjan zou ook geweldig zijn.
Helemaal mee eens. Echo & the Bunnymen ook graag terug en als Prince en The Smashing Pumpkins het dan ook een keer halen en dEUS eens met een ander nummer ben ik zeer tevreden

0
geplaatst: 8 december 2014, 19:57 uur
When Doves Cry zou een mooie finalist zijn. 
Waarvoor hulde!
?Mia? op 1 in De Tijdloze - De Standaard

Onweerwolf schreef:
Ze hebben bij De Tijdloze trouwens de 'dode artiesten bonus' wel heel letterlijk genomen door Mia gewoon op #1 te zetten dit jaar. De stemweek eindigde namelijk net voor dat Luc overleed.
Waarvoor hulde!
De stemming voor de editie 2014 van ‘De Tijdloze’ was eigenlijk al afgesloten, maar door het plotse overlijden van De Vos kreeg Studio Brussel naar eigen zeggen talloze reacties binnen. 'Luisteraars die hun stem voor De Tijdloze nog willen veranderen. Mensen die de stemming willen heropenen. Veel mensen willen maar 1 ding: Mia van Gorky (de vroegere naam van de band, red.) opnieuw op 1 in De Tijdloze', klinkt het op de website van de VRT-zender.
‘Het is een signaal waar niemand doof voor kan blijven. Daarom zal ‘Mia’ in ‘De Tijdloze’ van 2014 een ereplaats krijgen helemaal bovenaan de lijst. Een eerbetoon van de luisteraars van Studio Brussel aan een groot muzikant en fantastische man. Merci Luc.’ ‘De Tijdloze’ wordt uitgezonden op 31 december.
‘Het is een signaal waar niemand doof voor kan blijven. Daarom zal ‘Mia’ in ‘De Tijdloze’ van 2014 een ereplaats krijgen helemaal bovenaan de lijst. Een eerbetoon van de luisteraars van Studio Brussel aan een groot muzikant en fantastische man. Merci Luc.’ ‘De Tijdloze’ wordt uitgezonden op 31 december.
?Mia? op 1 in De Tijdloze - De Standaard
0
geplaatst: 8 december 2014, 20:03 uur
Lijst is ingestuurd!
Ik ben tevreden, een paar mindere en slechts 2 echte draken, dat is wel eens anders geweest. Vorig jaar bv. Maar gelukkig zijn de nummers 26, 27, 28, 31 en 32 van vorig jaar afgevoerd.
Ik ben tevreden, een paar mindere en slechts 2 echte draken, dat is wel eens anders geweest. Vorig jaar bv. Maar gelukkig zijn de nummers 26, 27, 28, 31 en 32 van vorig jaar afgevoerd.
0
geplaatst: 8 december 2014, 20:03 uur
El Ninjo schreef:
De "nieuwe" soulnummers in de finale juich ik op zich wel toe, al had ik persoonlijk veel liever What's Going On gezien van Marvin (die had echt veel hoger gescoord dan Inner City Blues bij mij gaat doen) en Pusherman (of Superfly) van Curtis (ook die hadden beiden veel hoger gescoord dan Move On Up).
De "nieuwe" soulnummers in de finale juich ik op zich wel toe, al had ik persoonlijk veel liever What's Going On gezien van Marvin (die had echt veel hoger gescoord dan Inner City Blues bij mij gaat doen) en Pusherman (of Superfly) van Curtis (ook die hadden beiden veel hoger gescoord dan Move On Up).
Buiten het gegeven dat Inner City Blues me liever is dan What's Going On vind ik het ook leuk dat een keer niet 'de klassieker' van een artiest de finale haalt. Volgens mij is Marvin (met Oasis wellicht) de enige die niet met zijn grootste klassieker mee speelt.
Wat betreft Curtis ga ik helemaal met je mee. Move On Up is te gek maar Curtis heeft nog beter. De nummers die jij noemt maar bijvoorbeeld ook (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go.
0
geplaatst: 8 december 2014, 20:23 uur
Niet mee eens. Allen goede nummers, maar kunnen niet tippen aan Move On Up. Twijfel nog of ik Curtis de eerste plaats geef of oudgediende Nina. Inner City Blues scoort trouwens een 3e of 4e plek. Voor mij staat er dus zeker wel de juiste soul in de lijst
(in combinatie met het ontbreken van een aantal rock- en triphoptoppers, maar dat terzijde...)
(in combinatie met het ontbreken van een aantal rock- en triphoptoppers, maar dat terzijde...)
0
geplaatst: 8 december 2014, 20:30 uur
Dan vind ik je top drie nu al schitterend
. De nummers die je noemt zullen allen (ook) in mijn top vijf terecht gaan komen.
. De nummers die je noemt zullen allen (ook) in mijn top vijf terecht gaan komen.
0
geplaatst: 8 december 2014, 20:33 uur
Als ik mijn Top 32 op zijn kop houd dan doe ik ook met jullie mee 

0
geplaatst: 8 december 2014, 20:35 uur
Een mindere finale dan vorig jaar, al blijft het natuurlijk smullen met veel fijne, diverse nummers!
Maar liefst 5 nummers uit mijn Top 10 van vorig jaar die de finale niet hebben weten te halen. Mijn lijst van vorig jaar geeft tevens een wat vertekend beeld. Unfinished Sympathy & The Mercy Seat zijn dit jaar namelijk flink in mijn achting gestegen. Gelukkig kunnen de nieuwe nummers van New Order, Sinead Ò Connor, Marvin Gaye & Arcade Fire het een en ander opvangen.
Out:
3. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
4. Sigur Rós - Untitled #8
7. The Velvet Underground - Venus In Furs
8. Muse - New Born
9. DJ Shadow - Stem/Long Stem
17. 16 Horsepower - Black Soul Choir
18. Pixies - Debaser
20. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
25. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
30. Massive Attack - Unfinished Sympathy
32. Tom Waits - Martha
Ik ben alle nummers nog een keer aan het beluisteren en zal vanavond ook mijn lijst inleveren.
Aantal kanttekeningen:
* Ik ga dit jaar een nieuwe #1 krijgen.
* Stairway to Heaven van Led Zeppelin luistert eigenlijk best lekker weg, mooie opbouw!
* Het nummer van Pink Floyd ontbrandt dan weer veel te laat, de eerste 8 minuten zijn saai.....
* Mijn haatrelatie met het eenzijdige deuntje van Move On Up begint langzaam te ontdooien.
* Joy Division staat helaas weer met het verkeerde nummer in de finale.
* Heroes en Instant Street gaan flink zakken in de lijst. Die nummers hebben wat van hun magie verloren.
Maar liefst 5 nummers uit mijn Top 10 van vorig jaar die de finale niet hebben weten te halen. Mijn lijst van vorig jaar geeft tevens een wat vertekend beeld. Unfinished Sympathy & The Mercy Seat zijn dit jaar namelijk flink in mijn achting gestegen. Gelukkig kunnen de nieuwe nummers van New Order, Sinead Ò Connor, Marvin Gaye & Arcade Fire het een en ander opvangen.
Out:
3. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
4. Sigur Rós - Untitled #8
7. The Velvet Underground - Venus In Furs
8. Muse - New Born
9. DJ Shadow - Stem/Long Stem
17. 16 Horsepower - Black Soul Choir
18. Pixies - Debaser
20. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
25. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
30. Massive Attack - Unfinished Sympathy
32. Tom Waits - Martha
Ik ben alle nummers nog een keer aan het beluisteren en zal vanavond ook mijn lijst inleveren.
Aantal kanttekeningen:
* Ik ga dit jaar een nieuwe #1 krijgen.
* Stairway to Heaven van Led Zeppelin luistert eigenlijk best lekker weg, mooie opbouw!
* Het nummer van Pink Floyd ontbrandt dan weer veel te laat, de eerste 8 minuten zijn saai.....
* Mijn haatrelatie met het eenzijdige deuntje van Move On Up begint langzaam te ontdooien.
* Joy Division staat helaas weer met het verkeerde nummer in de finale.
* Heroes en Instant Street gaan flink zakken in de lijst. Die nummers hebben wat van hun magie verloren.
0
geplaatst: 8 december 2014, 20:42 uur
Edgar18 schreef:
Buiten het gegeven dat Inner City Blues me liever is dan What's Going On vind ik het ook leuk dat een keer niet 'de klassieker' van een artiest de finale haalt. Volgens mij is Marvin (met Oasis wellicht) de enige die niet met zijn grootste klassieker mee speelt.
Unforgettable Fire lijkt me ook niet het eerste nummer waar de meeste mensen bij U2 aan denken.Buiten het gegeven dat Inner City Blues me liever is dan What's Going On vind ik het ook leuk dat een keer niet 'de klassieker' van een artiest de finale haalt. Volgens mij is Marvin (met Oasis wellicht) de enige die niet met zijn grootste klassieker mee speelt.
0
geplaatst: 8 december 2014, 20:48 uur
Dance Lover schreef:
Grappig, in mijn eerste voorlopige lijstje zijn dat ook verreweg de grootste dalers. Instant Street stond vorig jaar op 10, snap niet hoe dat heeft kunnen gebeuren.
Grootste stijger lijkt voorlopig Gimme Shelter, maar How Soon Is Now? komt ook in de buurt.
0
geplaatst: 8 december 2014, 21:10 uur
Gebruiker43757 schreef:
Grootste stijger lijkt voorlopig Gimme Shelter, maar How Soon Is Now? komt ook in de buurt.
No Way, dat zijn bij mij toevallig ook de grootste stijgers.

En voeg aan het rijtje zakkers nog maar The Cure toe......
0
geplaatst: 8 december 2014, 21:10 uur
Gebruiker43757 schreef:
(quote)
Unforgettable Fire lijkt me ook niet het eerste nummer waar de meeste mensen bij U2 aan denken. De kenners wel

* denotes required fields.