Muziek / Muziekgames / Nederpop 90's
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:43 uur
14. Shiver - Gate of Heaven vs. Alex Roeka - Kermis in Ravenstein
0
geplaatst: 21 november 2014, 23:04 uur
Martial schreef:
5-2
Tsja de jaren 90 toch wel één van de zwakste muziekdecennia als je het mij vraagt
5-2
Tsja de jaren 90 toch wel één van de zwakste muziekdecennia als je het mij vraagt
Heb dat wel vaker gezegd hier op de site maar ben gelukkig opgegroeid met de popmuziek uit de jaren '70/'80. Hoop bagger en meligheid vanaf de jaren '90. (iets te maken met de opkomst van commerciele TV/radiozenders misschien? Geen idee maar wel een goede markt voor troep natuurlijk)
0
geplaatst: 21 november 2014, 23:43 uur
sheep67 schreef:
Heb dat wel vaker gezegd hier op de site maar ben gelukkig opgegroeid met de popmuziek uit de jaren '70/'80. Hoop bagger en meligheid vanaf de jaren '90. (iets te maken met de opkomst van commerciele TV/radiozenders misschien? Geen idee maar wel een goede markt voor troep natuurlijk)
(quote)
De jaren '70 en '80 zijn echt niet beter hoor. Luister maar eens een willekeurige top 40 uit die jaren na, dan is het ook voor 3/4 kwart troep. Het is maar net waar je mee bent opgegroeid.
0
geplaatst: 22 november 2014, 00:04 uur
Klein voordeel (ouder worden is nooit leuk...) is dat ik nu in mijn vierde "popmuziek-decennium" zit. Ik heb het idee dat het marktaandeel van vooral Nederlandstalige nummers aanzienlijk is gestegen en ik ben niet chauvinistisch genoeg om te beweren dat meer dan de helft zo de prullenbak in kan.
Natuurlijk blijft de muziek zich ontwikkelen en doorgroeien in allerlei stijlen maar ben het overzicht in benamingen zo onderhand wel kwijt. Elke toontje dat afwijkt verzinnen ze een genre voor.
Of kom ik nu over als een ouwe lul
? Maar goed herman, gedeeltelijk heb je ook wel gelijk natuurlijk. Het is maar net wat je gewend bent tja....
Natuurlijk blijft de muziek zich ontwikkelen en doorgroeien in allerlei stijlen maar ben het overzicht in benamingen zo onderhand wel kwijt. Elke toontje dat afwijkt verzinnen ze een genre voor.
Of kom ik nu over als een ouwe lul
? Maar goed herman, gedeeltelijk heb je ook wel gelijk natuurlijk. Het is maar net wat je gewend bent tja....
0
geplaatst: 22 november 2014, 00:07 uur
Ja, dat komt wel over als een ouwe lul. Als je het verschil tussen grofweg trap en wat daarvoor kwam niet hoort...
0
geplaatst: 22 november 2014, 00:08 uur
Was het maar alleen trap.......wil wel een rijtje benamingen van hedendaagse dance-muziekopnoemen
0
geplaatst: 22 november 2014, 00:12 uur
Trap?
Edit: Even opgezocht, maar ik ben dan echt een ouwe lul, dat ik het verschil tussen trap en troep niet hoor.
Edit: Even opgezocht, maar ik ben dan echt een ouwe lul, dat ik het verschil tussen trap en troep niet hoor.
0
geplaatst: 22 november 2014, 00:35 uur
0
geplaatst: 22 november 2014, 10:13 uur
sheep67 schreef:
Ik bespreek wekelijks de top-40 van 1970, 1983, 1989 alsook 2014. Meligheid is van alle tijden met name die schlagers van eigen bodem. Wel kwamen daarnaast ook vele prima en tijdloze popsongs in de hitlijsten. Dat is hoe langer hoe minder het geval.
0
geplaatst: 22 november 2014, 10:18 uur
remcodulac schreef:
Iemand een link voor Kermis in Ravenstein?
Iemand een link voor Kermis in Ravenstein?
0
geplaatst: 22 november 2014, 10:29 uur
niet te vinden, maar toch al twee tegenstemmen voor het schitterende Gate of heaven! 

0
geplaatst: 22 november 2014, 11:08 uur
Ik heb m zelf genomineerd dus ik ken m ja..Heb m gewoon op cd
0
geplaatst: 22 november 2014, 11:23 uur
Simon77 schreef:
niet te vinden, maar toch al twee tegenstemmen voor het schitterende Gate of heaven!
Waar heb jij hem gevonden dan?niet te vinden, maar toch al twee tegenstemmen voor het schitterende Gate of heaven!
0
geplaatst: 22 november 2014, 11:36 uur
Simon77 schreef:
Wat juist logisch is want die is gewoon te vinden. Dus voor de mensen die Roeka kennen kan dat dus makkelijk.
0
Martial
geplaatst: 22 november 2014, 13:19 uur
LucM schreef:
Als je enkel rekening houdt met de hardcore house en gabber, boysbands en schlagers, inderdaad. Maar daarbuiten hadden de jaren '90 veel te bieden: grunge, britpop, triphop ...
Als je enkel rekening houdt met de hardcore house en gabber, boysbands en schlagers, inderdaad. Maar daarbuiten hadden de jaren '90 veel te bieden: grunge, britpop, triphop ...
Natuurlijk werd er in de jaren 90 ook nog genoeg goede muziek gemaakt laat daar geen misverstand over zijn, maar uiteraard niet de genres waar jij mee op de proppen komt (o.a. het gabbergebeuren ...
)Aangezien we nu in de 90's beland zijn wou ik eigenlijk alleen maar aangeven dat dit decennium nu juist één van de mindere is vergeleken met die van de 60's, 70,s of 80's althans dat vind ik, nu valt er over elk muziekdecennium wel wat op of aan te merken daar niet van en wanneer je bent opgegroeid (muziekdecennium) speelt hierbij ongetwijfeld ook mee.
Nu krijg je hier al gauw de stempel "ouwe lul" mee en word je Top 10 erbij gehaald voor het gemak en denkt men dat je alleen maar naar deze muziek luistert
...... uh niet dus...... 
0
geplaatst: 22 november 2014, 13:40 uur
@ Martial
Ik vind de hitlijsten in de jaren '90 ook minder dan die in de jaren '70 en '80 laat staan de jaren '60. Maar daarbuiten is er genoeg prima muziek uitgebracht. De hitlijsten zijn hoe langer hoe minder relevant en goede muziek moet je steeds meer daarbuiten zoeken.
Ik vind de hitlijsten in de jaren '90 ook minder dan die in de jaren '70 en '80 laat staan de jaren '60. Maar daarbuiten is er genoeg prima muziek uitgebracht. De hitlijsten zijn hoe langer hoe minder relevant en goede muziek moet je steeds meer daarbuiten zoeken.
0
geplaatst: 22 november 2014, 14:04 uur
Hier schijnen mensen naar uitgekeken te hebben. Mij ontgaat de opwinding.
15. Boudewijn De Groot - Avond vs. Wow! - Lekker Lang Lekker
15. Boudewijn De Groot - Avond vs. Wow! - Lekker Lang Lekker
* denotes required fields.