MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
Lekker boeie, gewoon dit nieuwe nummer luisteren en dik uit jullie plaat gaan doei.

Misterfool
Niet helemaal het soort metal waar ik van hou(Het mag van mij iets sfeervoller en minder stampend), maar goed is het zeker. Sowieso mag er van mij wel wat meer metal geplaatst worden in dit topic

7.0

4

Triptykon vind ik maar saai. Nee dan liever Ace of Base.

Tripty wie?

Nee, gaat nooit mijn ding worden.

3

Ik dacht dat dit topic alleen bedoeld was voor alom bekende nummers? Laatste tijd zie ik regelmatig compleet obscure nummers hier geplaatst worden. Daar hebben we andere topics voor...

Misterfool
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Het hoeven ook niet enkel popnummers te zijn. Nummers als deze komen de variatie wel ten goede.

Tja, het is natuurlijk hoe je het bekijkt. In het metalgenre is Triptykon heel groot hoor. Dat genre wordt hier dan wel heel hard genegeerd, net als hiphop trouwens.

7,5

7,9

Acht mensen velden een oordeel over Triptykon en kwamen op 6,425 gemiddeld uit.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. David Bowie - Space Oddity: 32 stemmen, gemiddeld 8,572 (Gretz)
03. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
04. The Modern Lovers - Roadrunner: 19 stemmen, gemiddeld 8,450 (ArthurDZ)
05. New Order - True Faith: 24 stemmers, gemiddeld 8,446 (Johan de Witt)
06. Prince - Sometimes It Snows In April: 15 stemmers, gemiddeld 8,400 (Johnny Marr)
06. Funkadelic - Maggot Brain: 13 stemmers, gemiddeld 8,400 (Titmeister)
07. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
08. Prince - Sign 'O' The Times: 27 stemmen, gemiddeld 8.389 (johan de witt)
09. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
10. Tim Buckley - Pleasant Street: 14 stemmen, gemiddeld 8.350 (luigifort)

11. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
12. The Smiths - Bigmouth Strikes Again: 29 stemmen, gemiddeld 8,338 (johan de witt)
13. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
14. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
15. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
16. The Beatles - Eleanor Rigby: 34 stemmen, gemiddeld 8,272 (Edgar18)
17. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
18. Tame Impala - Let It Happen: 27 stemmen, gemiddeld 8,263 (Edgar18)
19. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
20. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)

21. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
22. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
23. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
24. David Bowie - Ashes to Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
25. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues: 26 stemmen, gemiddeld 8.235 (luigifort)
26. Blondie - Atomic: 32 stemmen, gemiddeld 8,234 (trebremmit)
27. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)
28. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
29. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
30. The Buzzcocks - Ever Fall in Love: 30 stemmen, gemiddeld 8,221(johan de witt)

Nou, ff iets bekends dan.

Mariah Carey - Fantasy:

Volgens mij vond ik hier destijds niet zoveel aan (toen zat ik net in een anti-popmuziekfase), maar toen ik het een tijdje terug hoorde was ik blij verrast. Ben van de week naar de Efteling geweest en door alle achtbanen moest ik ineens ook weer aan deze videoclip denken. Heerlijk nummertje dat opvallend fris klinkt nog (i.t.t. veel andere van haar hits).

9

Misterfool
3

7,5

Lang niet gehoord dit nummer, misschien wel voor het laatst in de 90's. Best goed eigenlijk, had ik niet verwacht.

4

Valt mij ook mee. Mariah Carey is samen met Whitney Houston voor mij toch het ergste wat er er aan vrouwenvocalen bestaat, maar op deze song houdt zij zich nog wat in en de muziek dreutelt gelijkmatig en wat monotoon door zonder dat het overmatig stoort. Andere songs van haar zouden een 1 scoren.

Best wel leuk idd. Toen ik dit voor het laatst hoorde, kende ik de Tom Tom Club waarschijnlijk nog niet

7,5

6,5

Best een lekker nummer, maar dat is toch vooral te danken aan de Tom Tom Club-sample. Genius of Love zou wel wat hoger scoren, ik vind het ook wat makkelijk gesampled in Fantasy. Ik moet wel zeggen dat Mariah in de clip erg veel plezier uitstraalt.

7 Ja leuk nummer

trebremmit schreef:
Lang niet gehoord dit nummer, misschien wel voor het laatst in de 90's. Best goed eigenlijk, had ik niet verwacht.

Ja, het verbaasde mij ook toen ik hem voor het eerst in jaren weer eens hoorde.

Mariah . De remix met ODB van dit nummer is wel veel beter, die had een 8 of 8,5 gekregen.

7

8,5 haar beste nummer

4

7,2

Gast
geplaatst: vandaag om 19:26 uur

geplaatst: vandaag om 19:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.