Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:23 uur
Ze scoren nog een aardige 6,264, de meiden van Destiny's Child.
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
10. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
11. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
12. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
13. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
14. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
15. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
16. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
17. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
18. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johny Marr)
19. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
20. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
21. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
22. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
23. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
24. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
25. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
26. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)
27. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
28. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
29. Joy Division - Decades: 28 stemmen, gemiddeld 8,171 (Zephyr)
30. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
Nu is het weer tijd voor het echte werk:
Donny Hathaway - The Ghetto
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
10. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
11. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
12. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
13. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
14. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
15. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
16. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
17. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
18. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johny Marr)
19. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
20. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
21. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
22. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
23. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
24. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
25. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
26. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)
27. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
28. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
29. Joy Division - Decades: 28 stemmen, gemiddeld 8,171 (Zephyr)
30. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
Nu is het weer tijd voor het echte werk:
Donny Hathaway - The Ghetto
0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:30 uur
Jammer dat het met zoveel dédain moet...
Voor Donny hetzelfde cijfer als voor DC.
7
Voor Donny hetzelfde cijfer als voor DC.
7
0
Misterfool
geplaatst: 16 mei 2015, 20:39 uur
Na het vorigenummer zou ik haast alles een punt hoger waarderen.
De muziek van Donny Hathaway is niet iets wat normaal opzet, maar is voor de rest best genietbaar.
6.5
De muziek van Donny Hathaway is niet iets wat normaal opzet, maar is voor de rest best genietbaar.
6.5
0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:40 uur
herman schreef:
Heb je het over dit nummer? Hoe bedoel je dat?
7,25
0
geplaatst: 16 mei 2015, 21:02 uur
Nu ben ik ook weer niet de grootste kenner van deze site vrees ik
.Ik heb het eigenlijk over de singles van Beyonce vs. DC in het algemeen. Gemiddeld vind ik dan Beyonce net wat beter/inventiever. Ook de knapste van de drie maar dat doet nu even niet ter zaken

0
geplaatst: 17 mei 2015, 08:46 uur
6,5
Dat dedain snap ik ook niet zo, lang uitgesponnen nummer dit, maar wel een beetje stuurloos. Doe mij dan maar DC.
Dat dedain snap ik ook niet zo, lang uitgesponnen nummer dit, maar wel een beetje stuurloos. Doe mij dan maar DC.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 10:37 uur
vigil schreef:
.
Ik heb het eigenlijk over de singles van Beyonce vs. DC in het algemeen. Gemiddeld vind ik dan Beyonce net wat beter/inventiever. Ook de knapste van de drie maar dat doet nu even niet ter zaken
(quote)
.Ik heb het eigenlijk over de singles van Beyonce vs. DC in het algemeen. Gemiddeld vind ik dan Beyonce net wat beter/inventiever. Ook de knapste van de drie maar dat doet nu even niet ter zaken
Ja, ik had het ook over de singles. Juist die van DC, zeker de vroege (Timbaland-producties enzo), vind ik een stuk speelsen en inventiever. Dat is er voor mijn gevoel bij Beyoncé helemaal af, waarbij we er dan ook nog vervelende ballads (Halo, If I Were a Boy, etc.) bij krijgen. Welke Beyoncé-singles vind je dan zo goed en inventief?
0
geplaatst: 17 mei 2015, 10:39 uur
Crazy in love om te beginnen. Nu erg veel gehoord maar toen die uitkwam toch wel letterlijk en figuurlijk om ver geblazen. Dat duet met Gaga vond ik ook top al denk ik dat dit meer uit de Gaga hoek komt.
Ik moet nu naar t zwembad dus misschien vul ik het nog aan.
Ik moet nu naar t zwembad dus misschien vul ik het nog aan.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 10:40 uur
vigil schreef:
Crazy in love om te beginnen. Nu erg veel gehoord maar toen die uitkwam toch wel letterlijk en figuurlijk om ver geblazen. Dat duet met Gaga vond ik ook top al denk ik dat dit meer uit de Gaga hoek komt
Crazy in love om te beginnen. Nu erg veel gehoord maar toen die uitkwam toch wel letterlijk en figuurlijk om ver geblazen. Dat duet met Gaga vond ik ook top al denk ik dat dit meer uit de Gaga hoek komt
Ik wou er nog aan toevoegen 'naast Crazy Love'.

Bij Gaga zingt ze inderdaad alleen even een coupletje.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 13:44 uur
vigil schreef:
Crazy in love om te beginnen. Nu erg veel gehoord maar toen die uitkwam toch wel letterlijk en figuurlijk om ver geblazen.
Crazy in love om te beginnen. Nu erg veel gehoord maar toen die uitkwam toch wel letterlijk en figuurlijk om ver geblazen.
Geweldig nummer, maar haalt het qua inventiviteit toch bij lange na niet bij de oude Destiny's Child producties. Het hele nummer leunt eigenlijk op die ene riff.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 13:46 uur
Arrie schreef:
Ja, ik had het ook over de singles. Juist die van DC, zeker de vroege (Timbaland-producties enzo), vind ik een stuk speelsen en inventiever. Dat is er voor mijn gevoel bij Beyoncé helemaal af, waarbij we er dan ook nog vervelende ballads (Halo, If I Were a Boy, etc.) bij krijgen. Welke Beyoncé-singles vind je dan zo goed en inventief?
(quote)
Inventiever is wellicht niet het goede woord (wel in combi met Crazy in Love), mijn insteek is wellicht ook niet helemaal goed. Destiny's child zie ik als een damesgroepje en Beyonce als een (stijl)icoon. Dan ga je er toch anders in. Het is de muzikale stijl van Beyonce welke mij meer aanspreekt. Als je naar de liedjes van DC ontkom je er niet aan om te concluderen dat het erg goed in elkaar zit. Dat hoor je ook wel als het niet helemaal je stijl is. Survivor, Bootylicious (nog steeds een cool intro), Bills Bills Bills en Bug a Boo zitten bv. erg goed in elkaar en verdienen van mij ook wel meer credits. Nummers als Emotion en Say my Name vind ik dan bv weer helemaal niets.
Van Beyonce vind ik naast Crazy in Love ook Single Ladies erg interessant in elkaar zitten. Nummers als Drunk in Love en Halo vind ik ook spannender dan de gemiddelde DC hit.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 13:48 uur
herman schreef:
Geweldig nummer, maar haalt het qua inventiviteit toch bij lange na niet bij de oude Destiny's Child producties. Het hele nummer leunt eigenlijk op die ene riff.
(quote)
Is dat niet juist enorm sterk? Dat je heel de wereld kan laten dansen op een lied met maar 1 riff?
Overigens leg ik in de post hiervoor uit dan inventief niet het juist gekozen woord is

0
geplaatst: 17 mei 2015, 14:39 uur
Oja, het is ook heel sterk. 
Ik vind ook zeker niet alles van Destiny's Child goed. De ballads hoeven van mij sowieso niet echt en Survivor/Independent Woman vind ik teveel op elkaar lijken en geen wereldnummers. Het zijn meer hun eerste paar singles die ik echt fantastisch vind in elkaar steken. Destijds vond ik er trouwens niets aan, maar als ik het nu terugluister is dat wel anders.

Ik vind ook zeker niet alles van Destiny's Child goed. De ballads hoeven van mij sowieso niet echt en Survivor/Independent Woman vind ik teveel op elkaar lijken en geen wereldnummers. Het zijn meer hun eerste paar singles die ik echt fantastisch vind in elkaar steken. Destijds vond ik er trouwens niets aan, maar als ik het nu terugluister is dat wel anders.
* denotes required fields.