MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
7,5

Weeral Beyoncé. Suf. Drunk In Love zou een 10 gekregen hebben. Veel spannender dan deze middelmaat, wat voor mij zelfs al wat gedateerd aanvoelt. Welke verschillende stijlen ik hier zou in moeten horen vraag ik me ook af.

6

Misterfool schreef:
En nee, ik doe niet mee aan het politiek correcte "in zijn genre zou het goed moeten zijn" denken.

Ik zeg niet dat het in zijn genre goed moet zijn (dus waarom die citeer tekens?) ik zeg dat het zelfs als het je genre niet is je toch kan horen dat dit goed in elkaar zit...

Dus waarom ik daarom als " politiek correct" beticht word weet ik eigenlijk niet.

Misterfool
vigil schreef:
(quote)

?) ik zeg dat het zelfs als het je genre niet is je toch kan horen dat dit goed in elkaar zit...

En klaarblijkelijk moet dit ook resulteren in een hoog(er) cijfer. Ergo; het is goed gemaakt dus je mag het geen totale drol vinden. Nee, Vigil, dat vind ik nou politiek correct. Bij mij zit het heel simpel qua waarderen: vind ik het mooi dan krijgt het een hoog cijfer, vind ik het ruk dan krijgt het een laag cijfer. Er is geen enkel andere factor die daar bij komt. Ik pretendeer geen recensent te zijn.

7

De Chi-Lites-sample is best leuk, maar waarom specifiek deze single zo briljant zou zijn, is me altijd ontgaan.

Johnny Marr schreef:
Weeral Beyoncé. Suf. Drunk In Love zou een 10 gekregen hebben. Veel spannender dan deze middelmaat, wat voor mij zelfs al wat gedateerd aanvoelt. Welke verschillende stijlen ik hier zou in moeten horen vraag ik me ook af.

6

R&B, enne... R&B. Gewoon een pure R&B-single inderdaad. Met een leuk soulsampletje en een stukje rap. Blijft gewoon R&B.

Misterfool schreef:
. Nee, Vigil, dat vind ik nou politiek correct.

Dat vind ik verder overigens prima, want dit verwijt (?) hoor ik verder eigenlijk nooit op deze site dus ik ben tevreden met deze kwalificatie

Briljant nummer.

9,8

7

Een genre waar ik niet van houd, een stem die me niet aanstaat en een refrein dat ik simpelweg irritant vind. Genoeg ingrediënten voor een dikke onvoldoende. Het moet raar lopen wil Beyoncé ooit iets maken dat me wel aanstaat.

3

6,5

johannesA
6.8

5,5 weinig aan..

8.25

23 stemmers en een gemiddelde van 6,715 voor Beyonce.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
10. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)

11. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
12. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
13. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
14. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
15. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
16. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
17. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
18. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johnny Marr)
19. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
20. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)

21. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
22. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
23. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
24. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
25. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
26. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)
27. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
28. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
29. Joy Division - Decades: 28 stemmen, gemiddeld 8,171 (Zephyr)
30. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)

Nieuwe, een lekkere stamper uit de 80's van twee voormalig Thin Lizzy leden.

Gary Moore & Phil Lynott- Out in the Fields

Casartelli (moderator)
Ja, precies. Een lekkere 80's stamper.

8,0

johannesA
8.6

7

8,5

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.