MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
8.8 van een sprankelend debuut..nu zijn ze ruk!

Coldplay is nog even mijn favoriete groep geweest (rond 2006). Niet dat dat veel voorstelde, want dat was in een periode voor ik echt in muziek geïnteresseerd was en ik niet veel meer kende dan wat op radio of tv kwam. Een vijftal leuke singles hebben was dan al bijna voldoende om mijn favoriete band te zijn. Cd's kopen was een zeldzaamheid, maar X&Y had ik wel: prima cd vond ik toen en nu nog steeds. Pas jaren later luisterde ik Parachutes, van dat album kende ik de prachtige nummers Yellow, Trouble en Don't Panic al. Dat viel erg tegen eigenlijk, want ik vond geen enkel nummer dat ik nog niet kende echt goed. Nee, dan heeft X&Y veel betere albumtracks (White Shadows, Swallowed in the Sea...). A Rush of Blood to the Head ga ik binnenkort (eindelijk) eens leren kennen.

9

6. Mooi nummer, maar 15 jaar na datum niet heel interessant meer. Ga volledig akkoord met Johnny Marr. (En ook Trouble vind ik wel nog waardevol)

Zephyr
6,75

Yellow scoort ondanks maar 1 onvoldoende net niet genoeg voor de top 30; 7,68 is de gemiddelde score van 28 stemmers.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
10. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)

11. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
12. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
13. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
14. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
15. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
16. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)
17. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
18. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
19. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
20. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johnny Marr)

21. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
22. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
23. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
24. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
25. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
26. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
27. Aphex Twin - Xtal: 24 stemmen, gemiddeld 8,185 (Edgar18)
28. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
29. Ella Fitzgerald en Louis Armstrong - Summertime:20 stemmen, gemiddeld 8,180 (herman)
30. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)

De nieuwe is van Johan; Tumble and Fall

9

'Because the apathy will crack me up in no time
Because insanity becomes a state of mind'

9

Prachtige pop tune, waar is Jacco (oh ja, je moet tegenwoordig weer Jacob zeggen) toch

Day Is Done had ook best een 9 gekregen.

Rudi S schreef:
waar is Jacco (oh ja, je moet tegenwoordig weer Jacob zeggen) toch

Even gezocht en ik kwam dit tegen: Noordhollands Dagblad - Band Johan gaat weer spelen - noordhollandsdagblad.nl

Arrie ja maar die aangekondigde reünie is alweer van een half jaar geleden, sindsdien lijkt het stil.

Misterfool
8

8,5

Day Is Done vind ik nog mooier.

johannesA
9

Cured
5

Gast
geplaatst: vandaag om 21:36 uur

geplaatst: vandaag om 21:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.