Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2
zoeken in:
0
Zephyr
geplaatst: 7 augustus 2015, 22:32 uur
herman schreef:
Je hebt een goede smaak en lees je berichten graag, maar viel alleen me op dat je zelden boven de 7 stemt.
Je hebt een goede smaak en lees je berichten graag, maar viel alleen me op dat je zelden boven de 7 stemt.
Dank je wel
, en voor de Walker Brodders kom ik nu toch wel boven de 7 uit hoor
:8
wat weinig stemmers voor deze trouwens

0
geplaatst: 7 augustus 2015, 23:32 uur
Oubollig ... misschien maar wel bezield en emotioneel met prachtige stemmen en het orkest past hier goed bij.
8,5
8,5
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 09:36 uur
The Walker Brothers scoren 7.129 door 17 stemmen. Die notoire laagstemmers ook altijd!
Oorspronkelijk was mijn plan om een Dr. Dre-nummer te posten ter ere van zijn nieuwe plaat, maar aangezien hij nu al drie keer langsgekomen is hier (laatste keer amper twee maanden geleden met 2Pac) ga ik voor een andere:
Coldplay - Yellow
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
10. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
11. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
12. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
13. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
14. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
15. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
16. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)
17. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
18. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
19. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
20. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johnny Marr)
21. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
22. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
23. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
24. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
25. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
26. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
27. Aphex Twin - Xtal: 24 stemmen, gemiddeld 8,185 (Edgar18)
28. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
29. Ella Fitzgerald en Louis Armstrong - Summertime:20 stemmen, gemiddeld 8,180 (herman)
30. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)
Oorspronkelijk was mijn plan om een Dr. Dre-nummer te posten ter ere van zijn nieuwe plaat, maar aangezien hij nu al drie keer langsgekomen is hier (laatste keer amper twee maanden geleden met 2Pac) ga ik voor een andere:
Coldplay - Yellow
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
10. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
11. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
12. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
13. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
14. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
15. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
16. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)
17. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
18. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
19. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
20. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johnny Marr)
21. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
22. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
23. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
24. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
25. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
26. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
27. Aphex Twin - Xtal: 24 stemmen, gemiddeld 8,185 (Edgar18)
28. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
29. Ella Fitzgerald en Louis Armstrong - Summertime:20 stemmen, gemiddeld 8,180 (herman)
30. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 09:46 uur
9
Van uit de tijd dat ze af en toe nog met een magistrale single kwamen. Trouble, In My Place, Clocks, The Scientist en Talk vind ik evenzeer schitterend. Jammer dat de band na Viva La Vida zo afgezakt lijkt te zijn. Van die laatste twee albums heb ik nog geen goed nummer gehoord...
Leuk clipje ook! Een jonge, lichtjes natgeregende Chris Martin die in een iets te grote regenjas over het strand de zonsopgang tegemoet strompelt, je moet er maar opkomen!
Van uit de tijd dat ze af en toe nog met een magistrale single kwamen. Trouble, In My Place, Clocks, The Scientist en Talk vind ik evenzeer schitterend. Jammer dat de band na Viva La Vida zo afgezakt lijkt te zijn. Van die laatste twee albums heb ik nog geen goed nummer gehoord...
Leuk clipje ook! Een jonge, lichtjes natgeregende Chris Martin die in een iets te grote regenjas over het strand de zonsopgang tegemoet strompelt, je moet er maar opkomen!
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 11:53 uur
Destijds vond ik Coldplay verschrikkelijk, maar toen waren er ook wel erg veel van dit soort bandjes. Na Embrace, Travis, etc. was dit er gewoon een teveel voor mij. Nu gaat het wel, fraaie clip ook.
7,5
Van de latere singles vind ik Paradise en Princess of China wel beter.
7,5
Van de latere singles vind ik Paradise en Princess of China wel beter.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 augustus 2015, 11:56 uur
Weet nog dat de eerste keer dat ik dit nummer hoorde in de Plato Enschede (r.i.p.) was... het kijk-mij-eens-intro trok meteen de aandacht. Verder kon ik toen niet zoveel met Coldplay, daarvoor moest eerst het tweede album uitkomen en Politik (ik geloof in een of andere liveversie) indruk maken.
De zaken zijn later genormaliseerd. Dat tweede album is (buiten dat magistrale Politik) eigenlijk niet echt bijzonder, dat eerste is een stuk beter en een wat minder gunstige uitzondering daarop is dan weer... dit kijk-mij-eens-nummer.
6,5
Edit: terwijl ik aan het schrijven was, kwam ook Herman met een reactie.
Ja, zoiets bedoelde ik dus.
De zaken zijn later genormaliseerd. Dat tweede album is (buiten dat magistrale Politik) eigenlijk niet echt bijzonder, dat eerste is een stuk beter en een wat minder gunstige uitzondering daarop is dan weer... dit kijk-mij-eens-nummer.
6,5
Edit: terwijl ik aan het schrijven was, kwam ook Herman met een reactie.
herman schreef:
maar toen waren er ook wel erg veel van dit soort bandjes. Na Embrace, Travis, etc. was dit er gewoon een teveel voor mij.
maar toen waren er ook wel erg veel van dit soort bandjes. Na Embrace, Travis, etc. was dit er gewoon een teveel voor mij.
Ja, zoiets bedoelde ik dus.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 12:06 uur
Grappig, vijftien jaar later is Coldplay het enige bandje met zo'n sound dat nog overeind is blijven staan (zij het kwalitatief niet meer wat het ooit geweest was). Dacht ook altijd dat ze eerder trendsetters dan -volgers waren met dat geluid. Van de namen die jullie noemen, ken ik alleen Travis van Why Does It Alwyas Rain On Me, wat ik toevallig genoeg ook een heel mooi nummer vind. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 augustus 2015, 12:09 uur
ArthurDZ schreef:
Travis van Why Does It Alwyas Rain On Me, wat ik toevallig genoeg ook een heel mooi nummer vind.
Travis van Why Does It Alwyas Rain On Me, wat ik toevallig genoeg ook een heel mooi nummer vind.
Dat treft, dat ís toevallig ook een heel mooi nummer (van een verder ook weer niet zo heel bijzondere band)
is it because I lied when I was seventeen
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 12:23 uur
ArthurDZ schreef:
Grappig, vijftien jaar later is Coldplay het enige bandje met zo'n sound dat nog overeind is blijven staan (zij het kwalitatief niet meer wat het ooit geweest was). Dacht ook altijd dat ze eerder trendsetters dan -volgers waren met dat geluid. Van de namen die jullie noemen, ken ik alleen Travis van Why Does It Alwyas Rain On Me, wat ik toevallig genoeg ook een heel mooi nummer vind.
De eerste keer dat ik Coldplay hoorde was volgens mij met Shiver en mijn nekharen gingen zo'n beetje overeind staan. De manier waarop hij zong, het gitaarwerk en de opbouw van het nummer vond ik een behoorlijke kopie van Jeff Buckley.
Coldplay was zeker geen trendsetter maar een van de allerlaatste volgers van de naweeën van de britpop-golf, samen met bandjes als Puressence, Embrace, Travis, etc. Embrace en Puressence zijn nu vergeten, maar kwamen toen nog regelmatig op de radio. Ik was eigenlijk net klaar met die muziek en toen kwam Coldplay. Voor mij dus mosterd na de maaltijd...
Achteraf blijken zij nog wel een van de betere bands uit deze tijd en vind ik Shiver nota bene een van hun beste nummers.
Van Travis ken je toch ook nog wel Sing en Slide denk ik? Leuk bandje heb ik dat altijd gevonden. Niet per se een wereldband maar wel een met behoorlijk wat mooie, eerlijke liedjes. Single Moving van 2 jaar terug vond ik ook nog prachtig.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 12:33 uur
Sing en Turn heb ik heel toevallig deze week eens opgelegd, om eens te kijken of Travis nog andere goede nummers had. Turn vond ik ook wel nog leuk, Sing deed me al veel minder. Zonet Side ook eens opgelegd, die vind ik alweer een stuk beter. Inderdaad wel erg 'Coldplay ten tijde van Yellow'-achtig, het hadden zo nummers van dezelfde band kunnen zijn.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 16:07 uur
6,5
Ik vind dit net het minste nummer van Parachutes. Een album dat ooit in m'n top 10 heeft gestaan, meen ik. Vind het nog altijd wel een prima band, niet hemelbestormend, maar ze hebben toch wel zat aardige liedjes.
Ik vind dit net het minste nummer van Parachutes. Een album dat ooit in m'n top 10 heeft gestaan, meen ik. Vind het nog altijd wel een prima band, niet hemelbestormend, maar ze hebben toch wel zat aardige liedjes.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 18:25 uur
Ik ga akkoord met Casartelli en Arrie.
Echt wel één van de mindere van Parachutes. Niets vergeleken met Don't Panic, Shiver, Spies en Everything's Not Lost. Luistertips.
Deze is wel nog goed voor een:
7
Echt wel één van de mindere van Parachutes. Niets vergeleken met Don't Panic, Shiver, Spies en Everything's Not Lost. Luistertips.
Deze is wel nog goed voor een:
7
* denotes required fields.