MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
Zephyr
opvallend dat o.a. Frank Zappa, Grace Jones, Procol Harum, Sex Pistols, Shocking Blue, Steve Miller Band nog niet aan bod geweest zijn hier...

altijd die hiphop weer :

5,5

Misterfool
4

Tof nummer, maar hij heeft wel betere vind ik.

7,3

Zephyr schreef:
opvallend dat o.a. Frank Zappa, Grace Jones, Procol Harum, Sex Pistols, Shocking Blue, Steve Miller Band nog niet aan bod geweest zijn hier...

Op Zappa na zijn deze artiesten natuurlijk echt niks vergeleken met Typhoon

9,4 een van de beste nummers van vorig jaar.

Doe mij maar Grace Jones boven Zappa anders.

7

Doe mij ze allemaal maar boven Zappa, eerlijk gezegd.

Wat de gozer boven mij zegt. Al ken ik amper iets van Grace Jones, moet ik me nog eens in verdiepen. Misschien dat iemand ze in dit topic aan me kan introduceren met haar beste nummer?

18 stemmers durfden de Typhoon aan, maar het nummer kreeg net iets te veel 5.5jes. De uiteindelijke score is 6.913.

Vampire Weekend is ook nog nooit geweest. Hier zijn ze met Ya Hey, van hun onvolprezen meesterwerk uit 2013.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
10. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)

11. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
12. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
13. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
14. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
15. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
16. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)
17. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
18. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
19. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
20. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johnny Marr)

21. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
22. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
23. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
24. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
25. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
26. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
27. Aphex Twin - Xtal: 24 stemmen, gemiddeld 8,185 (Edgar18)
28. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
29. Ella Fitzgerald en Louis Armstrong - Summertime:20 stemmen, gemiddeld 8,180 (herman)
30. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)

9,5

En er staan nog een paar nummers op dat album die deze score zouden krijgen. Opener Obvious Bicycle is m'n absolute favoriet van dat album en zit zelfs dicht tegen de 10 aan. Deze volgt daarna wel.

Ik geef ook een 9.5. Prachtig liedje, ietwat mysterieus en pastoraal maar ook zwaar catchy.

Meesterwerk

9,8

Oh, wat is dit goed. Te lang de plaat niet gedraaid, ik ga het gelijk weer doen!

9,5

Misterfool
6.5

Doe mij maar Frank Zappa

7

Ik vind van die plaat Step veel leuker. Maar inderdaad ook een Obvious Bicycle. Van de voorgaande platen zijn M79, Horchata en Taxi Cab dan weer m'n favorieten.

Pop/rockalbum van het decennium tot nu toe? Alhoewel ik ook eerder voor Obvious Bicycle of Step had gekozen, op dit nummer vind ik die chipmunk-stemmetjes toch een beetje een afknapper.

8

Voor mij zit er een houdbaarheidsdatum aan VW. Ik ben er snel op uitgekeken. Toch leuk om weer eens te horen, hoewel zeker niet tot hun leukste behorend.

6,5

Erg leuk bandje, vind ik, hoewel ze een song hebben die er bovenuit steekt en dat is voor mij ook deze:

9,5

(nouja, M79 met het bachriedeltje komt wel in de buurt)

Dit nummer ken ik niet van ze, maar vind ik wel gelijk een van de specialere en betere, maar ook weer niet spectaculair goed.

7,3

Gast
geplaatst: vandaag om 10:25 uur

geplaatst: vandaag om 10:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.