Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 september 2015, 18:18 uur
trebremmit schreef:
Grappig, nu er ineens wat lage stemmen zijn op een favoriet van velen heeft dit topic zijn langste tijd gehad en moet de rekenmethode worden aangepast.
Aangezien ik die uitspraak deed zal ik maar even reageren (ben toch bezig Grappig, nu er ineens wat lage stemmen zijn op een favoriet van velen heeft dit topic zijn langste tijd gehad en moet de rekenmethode worden aangepast.
), totale flauwekul! Knap dat je mijn reactie op Casper zo interpreteert (verdraait). Casper geeft wat statistiekachtergrond en ik reageer daar grappend op, that's it!Dat het topic in zijn huidige vorm naar mijn idee zijn langste tijd heeft gehad staat daar totaal los van. Heel veel bekende nummers zijn al langs geweest en de zuurpruimen van het clubje hier beginnen nu te zeuren als artiesten te vaak langskomen dus tijd om de boel weer wat nieuwe impulsen te geven!
0
geplaatst: 1 september 2015, 18:42 uur
Edgar18 schreef:
De 2en en 3en in dit spel zijn voor mij voorbehouden aan de Frans Bauers van deze wereld.
Een tien is het beste ooit gemaakt. Een 9,9 net ietsje minder maar uiteraard nog steeds het beste van het beste en een 9,8 zit daar weer een fractie achter. De 2en en 3en in dit spel zijn voor mij voorbehouden aan de Frans Bauers van deze wereld.
Als ik zie dat sommige om de dag een tien uitdelen (tenminste zo lijkt het) dan is dat net zo serieus te nemen als een 1 of een 2. Ik heb in heel het spel misschien 2 keer een 10 uitgedeeld want het moet echt het beste ooit zijn (dus een tien) en niet zo maar een heel goed nummer zoals er zoveel zijn.
0
geplaatst: 1 september 2015, 18:43 uur
Terechte redenatie! Ik ben ook niet zo scheutig (dit is mijn vijfde) maar wel iets guller dan jij. Maar, voor mij is het dan ook persoonlijk top 100 materiaal. Flop 100 materiaal komt hier gelukkig nooit langs dus de 1en kan ik achterwege laten.
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:02 uur
vigil schreef:
Als ik zie dat sommige om de dag een tien uitdelen (tenminste zo lijkt het) dan is dat net zo serieus te nemen als een 1 of een 2. Ik heb in heel het spel misschien 2 keer een 10 uitgedeeld want het moet echt het beste ooit zijn (dus een tien) en niet zo maar een heel goed nummer zoals er zoveel zijn.
(quote)
Een tien is het beste ooit gemaakt. Een 9,9 net ietsje minder maar uiteraard nog steeds het beste van het beste en een 9,8 zit daar weer een fractie achter. Als ik zie dat sommige om de dag een tien uitdelen (tenminste zo lijkt het) dan is dat net zo serieus te nemen als een 1 of een 2. Ik heb in heel het spel misschien 2 keer een 10 uitgedeeld want het moet echt het beste ooit zijn (dus een tien) en niet zo maar een heel goed nummer zoals er zoveel zijn.
Ik zie niet in waarom iemand geen tientallen nummers met een 10 zou kunnen beoordelen. De meeste nummers in je persoonlijke Top 100 scoren neem ik aan ook wel een 10? (bij mij in ieder geval). De meeste users hier kennen enorm veel muziek, en zullen in hun leven zeker dik 20.000 nummers gehoord hebben. Lang niet gek dat er dan een boel nummers voor hen 'het beste ooit' oren. Het is ook maar net hoeveel je sterren/cijfers waard zijn persoonlijk. Sommige mensen zijn van mening dat slechts enkele albums de 5* sterren verdienen, anderen zijn er gemakkelijker in om het volle pond uit te delen.
Ik zie trouwens heel weinig verschil tussen een beoordeling met een 9.7, een 9.8 of een 9.9. Het zijn allemaal afgerond tienen. De een werkt graag met decimalen, de ander alleen met hele of halve cijfers.
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:10 uur
Gretz schreef:
(quote)
Ik zie niet in waarom iemand geen tientallen nummers met een 10 zou kunnen beoordelen. De meeste nummers in je persoonlijke Top 100 scoren neem ik aan ook wel een 10? (bij mij in ieder geval). De meeste users hier kennen enorm veel muziek, en zullen in hun leven zeker dik 20.000 nummers gehoord hebben. Lang niet gek dat er dan een boel nummers voor hen 'het beste ooit' oren. Het is ook maar net hoeveel je sterren/cijfers waard zijn persoonlijk. Sommige mensen zijn van mening dat slechts enkele albums de 5* sterren verdienen, anderen zijn er gemakkelijker in om het volle pond uit te delen. Ik zie trouwens heel weinig verschil tussen een beoordeling met een 9.7, een 9.8 of een 9.9. Het zijn allemaal afgerond tienen. De een werkt graag met decimalen, de ander alleen met hele of halve cijfers. die 9,9 en 9,8 zijn uiteraard voorbeelden...
Voor mij blijft een 10 exclusief en een 5* album ook. Dat krijg je niet zo maar. Ik ken vrees ik wel 80.000 liedjes maar met tienen kom ik echt niet aan de honderden liedjes. Mijn Top 100 allertijden staat ook echt niet vol met alleen maar tienen want hoe hou je dan onderscheid?
Als iemand een lijst maakt van 100 liedjes die hij (of zij) een tien geeft dan is de nummer 1 toch echt veel beter dan de nummer 98, 99 en 100 dus dan kan in mijn ogen de nummer 1 best een 10 verdienen maar de onderste nummers kom je dan toch minimaal bij een 9,5 uit.
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:15 uur
vigil schreef:
Onzin, als jij een bepaalde maatstaf aanhoudt hoeft dat toch zeker niet voor iedereen te gelden

Ik geef alle nummers uit mijn Top 200 een 10 ( zijn mij allemaal dierbaar, fluctueert veel, soms komt er een bij dan haakt er een af ), maar op basis van +- 15.000 nummers die ik ken is dat slechts +-1,3% van alle nummers die ik ken.......
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:19 uur
Dance Lover schreef:
Onzin, als jij een bepaalde maatstaf aanhoudt hoeft dat toch zeker niet voor iedereen te gelden!
Onzin, als jij een bepaalde maatstaf aanhoudt hoeft dat toch zeker niet voor iedereen te gelden!
Zo is dat!
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:25 uur
vigil schreef:
die 9,9 en 9,8 zijn uiteraard voorbeelden...
Voor mij blijft een 10 exclusief en een 5* album ook. Dat krijg je niet zo maar. Ik ken vrees ik wel 80.000 liedjes maar met tienen kom ik echt niet aan de honderden liedjes. Mijn Top 100 allertijden staat ook echt niet vol met alleen maar tienen want hoe hou je dan onderscheid?
(quote)
die 9,9 en 9,8 zijn uiteraard voorbeelden...
Met het bepalen van de volgorde hebben volgens mij een heleboel lijstjessamenstellers moeite. Het geven van een cijfer is regelmatig ook een momentopname en tevens een gevoelskwestie (ik neem aan dat mensen niet bij elk nummer nagaan of elke noot wel 100% zuiver wordt gespeeld
). Verder wat Dance Lover zegt. Alle nummers die mij dierbaar zijn scoren voor mij (nagenoeg) het perfecte cijfer en ik vind het enorm lastig om daarin een volgorde te bepalen welke nummers ik nu echt het beste vind. Mijn nummer 200 doet waarschijnlijk nauwelijks onder voor mijn nummer 1. vigil schreef:
Als iemand een lijst maakt van 100 liedjes die hij (of zij) een tien geeft dan is de nummer 1 toch echt veel beter dan de nummer 98, 99 en 100 dus dan kan in mijn ogen de nummer 1 best een 10 verdienen maar de onderste nummers kom je dan toch minimaal bij een 9,5 uit.
Dat is persoonlijk dus. Voor de een is het onderscheid in de top veel groter dan voor de ander.
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:32 uur
Gretz schreef:
. Het geven van een cijfer is regelmatig ook een momentopname en tevens een gevoelskwestie (ik neem aan dat mensen niet bij elk nummer nagaan of elke noot wel 100% zuiver wordt gespeeld
).
. Het geven van een cijfer is regelmatig ook een momentopname en tevens een gevoelskwestie (ik neem aan dat mensen niet bij elk nummer nagaan of elke noot wel 100% zuiver wordt gespeeld
). Ik weet niet of ik die indruk heb gegeven maar dat is voor mij absoluut niet belangrijk. Ik heb eerder moeite met liedjes waarin alles perfect is. Een liedje moet leven en daar hoort emotie bij en die emotie kan er voor zorgen dat juist dat rauwe dan wel valse randje gezocht en dus ook gevonden wordt.
Verder ben ik het helemaal eens met het feit dat het een moment opname is en dat dit dus in de loop der tijd verschil kan uitmaken.
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:34 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 september 2015, 19:53 uur
Van mij niet. Dan heeft dit topic echt zijn langste tijd gehad.
0
geplaatst: 1 september 2015, 20:15 uur
vigil schreef:
(quote)
Een tien is het beste ooit gemaakt. Een 9,9 net ietsje minder maar uiteraard nog steeds het beste van het beste en een 9,8 zit daar weer een fractie achter. Als ik zie dat sommige om de dag een tien uitdelen (tenminste zo lijkt het) dan is dat net zo serieus te nemen als een 1 of een 2. Ik heb in heel het spel misschien 2 keer een 10 uitgedeeld want het moet echt het beste ooit zijn (dus een tien) en niet zo maar een heel goed nummer zoals er zoveel zijn.
Ik zal vast al wel 10 10en hebben uitgedeeld in die 2,5 jaar dat dit topic loopt. Daar kan best een 9,9 hebben bijgezeten, maar ik rond altijd af op een heel of half.
Voor mij trouwens wel een van de beste nummers ooit dit. Sowieso van mijn #2-album en dan was dit nummer ook nog maandenlang mijn wekliedje 's ochtends. Rebellion (Lies) vind ik dan weer een stuk minder.
0
geplaatst: 1 september 2015, 20:22 uur
GrafGantz schreef:
In dat geval wil ik graag een 11 uitdelen, mag dat?
In dat geval wil ik graag een 11 uitdelen, mag dat?
Ik zou echt geen reden kunnen bedenken om dat niet toe te staan, gewoon doen.
0
geplaatst: 1 september 2015, 21:28 uur
TJa. Als een 11 mag dan zou een 1000 ook mogen. Dan wil ik deze graag met terug werkende kracht geven aan Good Vibrations zodat deze (geheel terecht) op 1 zou staan (tenminste tot het moment dat Surf's Up en Leaving This Town van dezelfde band lied van de dag zijn).

0
geplaatst: 1 september 2015, 22:42 uur
Edgar18 schreef:
), totale flauwekul! Knap dat je mijn reactie op Casper zo interpreteert (verdraait). Casper geeft wat statistiekachtergrond en ik reageer daar grappend op, that's it!
Dat het topic in zijn huidige vorm naar mijn idee zijn langste tijd heeft gehad staat daar totaal los van. Heel veel bekende nummers zijn al langs geweest en de zuurpruimen van het clubje hier beginnen nu te zeuren als artiesten te vaak langskomen dus tijd om de boel weer wat nieuwe impulsen te geven!
(quote)
Aangezien ik die uitspraak deed zal ik maar even reageren (ben toch bezig
), totale flauwekul! Knap dat je mijn reactie op Casper zo interpreteert (verdraait). Casper geeft wat statistiekachtergrond en ik reageer daar grappend op, that's it!Dat het topic in zijn huidige vorm naar mijn idee zijn langste tijd heeft gehad staat daar totaal los van. Heel veel bekende nummers zijn al langs geweest en de zuurpruimen van het clubje hier beginnen nu te zeuren als artiesten te vaak langskomen dus tijd om de boel weer wat nieuwe impulsen te geven!
Er zijn nog zoveel bekende nummers niet geweest, en ook van artiesten die hier nog niet zijn langsgekomen. Dat je eigen inspiratie op is betekent nog niet dat hier de hele boel veranderd moet worden.

0
geplaatst: 1 september 2015, 23:41 uur
10
Ik doe niet vaak mee aan dit topic, maar nu natuurlijk wel. Prachtnummer.
Ik doe niet vaak mee aan dit topic, maar nu natuurlijk wel. Prachtnummer.
0
geplaatst: 2 september 2015, 00:33 uur
Meer users zoals Gor gezocht. 
Trouwens om in de buurt te komen van de huidige ondergrens van 8,179 heeft een nummer voor elke twee zware onvoldoendes (2 en 3) niet minder dan 6 tienen nodig om de boel weer te compenseren. Aangezien de meeste nummers tussen de 20 en 30 stemmen scoren is het behalen van de Top 30 met een paar onvoldoendes vaak al een kansloze missie.

Trouwens om in de buurt te komen van de huidige ondergrens van 8,179 heeft een nummer voor elke twee zware onvoldoendes (2 en 3) niet minder dan 6 tienen nodig om de boel weer te compenseren. Aangezien de meeste nummers tussen de 20 en 30 stemmen scoren is het behalen van de Top 30 met een paar onvoldoendes vaak al een kansloze missie.
* denotes required fields.