MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2015

zoeken in:
Het gaat in principe alleen om de hoes ja, maar als je de muziek die erbij hoort eenmaal kent kan je de twee daarna lastig los van elkaar zien.

Maar ook los van de muziek; ik vind het raar om dit af te doen als wat strepen verf. Klinkt zo ongeveer als hoe mijn ouders over abstracte kunst praten. Hier zit wat mij betreft toch echt wel meer in dan dat.

Maar Arrie, je kunt toch moeilijk ontkennen dat dit gewoon een paar strepen zijn? Dat mensen daar heel veel in zien kan natuurlijk maar het blijven een paar strepen.

De één ziet honderdduizend verschillende dingen in de Mona Lisa, de ander ziet gewoon een schilderij van een vrouw en that's it. Dat is nou juist ook het mooie aan kunst. Zoals Ozric het treffend zei:
De essentie is het gevoel dat het bij je oproept.

Er zit toch veel meer subtiliteit en nuance in? Als je een rode en blauwe verfstreep trekt, heb je niet dit als resultaat. Dat impliceer jij wel. Dat je gewoon met verf twee strepen trekt, en je hebt deze hoes.

Arrie schreef:
Dat impliceer jij wel.
Nee hoor, dat is jouw interpretatie van mijn woorden . Ik zeg nergens dat het niet subtiel, genuanceerd of wat dan ook is ik constateer enkel dat het een paar strepen zijn. Misschien koste het wel weken om de strepen op deze manier te schetsen maar het zijn nog steeds strepen.

Ik zie dus meer dan 'gewoon twee strepen'. En dan bedoel ik dus ook wat ik letterlijk zie, niet wat de hoes met me doet.

Ozric Spacefolk
Er zit anders een hoop (duidelijk zichtbare) techniek in het zetten van deze twee strepen.

Net als dat Allan Holdsworth niet zo maar zijn snaren aanslaat, of Art Blakey zomaar op zijn trommels slaat.
Je kunt dan net zo goed tegen een meesterbakker zeggen dat hij niet meer doet dan hompen deeg in de oven doen.
Alles is zo wel te oversimplificeren.

Ozric Spacefolk schreef:
Er zit anders een hoop (duidelijk zichtbare) techniek in het zetten van deze twee strepen.

Maar het zijn dus wel gewoon twee strepen

Cured
4

3

Als een paar gewone strepen verf misschien 5 punten, maar als twee erg tegengestelde personen die overdenken hoe een evenwicht te bereiken kan ik er niet meer dan 3 aan kwijt.

titan (crew)
7

5,5

Paar strepen verf

Ozric Spacefolk
Kronos schreef:
3

Als een paar gewone strepen verf misschien 5 punten, maar als twee erg tegengestelde personen die overdenken hoe een evenwicht te bereiken kan ik er niet meer dan 3 aan kwijt.

Beetje flauw. Maar ook jouw mening is goud waard.

Je kan er ook een moderne lavabo (wastafel) in zien; een afvoerputje, een warmwaterkraan en een koudwaterkraan. Maar met gevoel heeft dat volgens mij weinig of niks te maken. Ik kan best van abstracte kunst genieten, als het mijn gevoel van schoonheid of andere gevoelens rechtstreeks aanspreekt. Een verhaal erbij is mentaal.

Je kan er ook een moderne lavabo (wastafel) in zien; een afvoerputje, een warmwaterkraan en een koudwaterkraan.
Of gewoon twee strepen...

Cured
beauty is in the eye of the beholder...

Edgar18 schreef:
Of gewoon twee strepen...

Als je er niet meer in kan zien wijst dat op een gebrek aan fantasie.

Ozric Spacefolk
In elk geval een hoes die stof tot nadenken en discussiëren is.
Ik kan de muziek ook van harte aanraden.

Ozric Spacefolk
Etiquette - Reminisce scoort 6,63 met 13 stemmen.

Top 10:
1. Dusty Springfield - There's a Big Wheel 7.58 (12)
2. Marika Hackman - We Slept at Last 7.44 (12)
3. The Apartments - No Songs, No Spell, No Madrigal 7.41 (11)
4. The Wombats - Glitterbug 7.38 (12)
5. Grasscut - Everyone Was a Bird 7.35 (15)
6. Sankt Otten - Engtanz Depression 7.27 (15)
7. Flug 8 - Trans Atlantik 7.25 (12)
8. Drenge - Undertow 7.23 (15)
9. De Jeugd van Tegenwoordig - Manon 7.22 (17)
10. Chromatics - Dear Tommy 7.21 (16)

Flop 10:
1. Marduk - Frontschwein 2,36 (11)
2. The Gentle Storm - The Diary 2,79 (14)
3. Problem - O.T.: Outta Town 2.94 (16)
4. Steve Hackett - Wolflight 2,96 (14)
5. Yves Segers - Nog Lang Niet Uitgefeest! 3,00 (11)
6. Tsjuder - Antiliv scoort een 3.32 (19)
7. Cradle of Filth - Hammer of the Witches 3,40 (10)
8. Tamia - Love Life 3.46 (13)
9. Soul Secret - 4 3.53 (17)
10. Duran Duran - Paper Gods 3.55 (11)

Ozric Spacefolk
Kate Boy - Kate Boy (2015)

(afbeelding)

Ozric Spacefolk
Echt supervet, kom maar op met de onvoldoendes

(grapje, ben gewoon gewend dat mijn smaak afwijkend is...)

8,75

Misterfool
7.5

Cured
5,5

Niet mijn smaak, wel een geinig ding.

5

Gast
geplaatst: vandaag om 21:02 uur

geplaatst: vandaag om 21:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.