Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 14:49 uur
Hoewel een beetje kitscherig, vind ik hem toch te pruimen.
7
7
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 15:22 uur
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 17:19 uur
0
geplaatst: 21 oktober 2015, 18:28 uur
corn1holio1 schreef:
Want die is beter?
Want die is beter?
Beter in de zin van professioneler in ieder geval.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 22 oktober 2015, 09:48 uur
Marquette - Human Reparation scoort 5,02 met 16 stemmen
Top 10:
1. Dusty Springfield - There's a Big Wheel 7.58 (12)
2. Marika Hackman - We Slept at Last 7.44 (12)
3. The Apartments - No Songs, No Spell, No Madrigal 7.41 (11)
4. The Wombats - Glitterbug 7.38 (12)
5. Grasscut - Everyone Was a Bird 7.35 (15)
6. Sankt Otten - Engtanz Depression 7.27 (15)
7. Flug 8 - Trans Atlantik 7.25 (12)
8. Drenge - Undertow 7.23 (15)
9. De Jeugd van Tegenwoordig - Manon 7.22 (17)
10. Chromatics - Dear Tommy 7.21 (16)
Flop 10:
1. Marduk - Frontschwein 2,36 (11)
2. The Gentle Storm - The Diary 2,79 (14)
3. Problem - O.T.: Outta Town 2.94 (16)
4. Steve Hackett - Wolflight 2,96 (14)
5. Yves Segers - Nog Lang Niet Uitgefeest! 3,00 (11)
6. Tsjuder - Antiliv scoort een 3.32 (19)
7. Cradle of Filth - Hammer of the Witches 3,40 (10)
8. Tamia - Love Life 3.46 (13)
9. Soul Secret - 4 3.53 (17)
10. Duran Duran - Paper Gods 3.55 (11)
Top 10:
1. Dusty Springfield - There's a Big Wheel 7.58 (12)
2. Marika Hackman - We Slept at Last 7.44 (12)
3. The Apartments - No Songs, No Spell, No Madrigal 7.41 (11)
4. The Wombats - Glitterbug 7.38 (12)
5. Grasscut - Everyone Was a Bird 7.35 (15)
6. Sankt Otten - Engtanz Depression 7.27 (15)
7. Flug 8 - Trans Atlantik 7.25 (12)
8. Drenge - Undertow 7.23 (15)
9. De Jeugd van Tegenwoordig - Manon 7.22 (17)
10. Chromatics - Dear Tommy 7.21 (16)
Flop 10:
1. Marduk - Frontschwein 2,36 (11)
2. The Gentle Storm - The Diary 2,79 (14)
3. Problem - O.T.: Outta Town 2.94 (16)
4. Steve Hackett - Wolflight 2,96 (14)
5. Yves Segers - Nog Lang Niet Uitgefeest! 3,00 (11)
6. Tsjuder - Antiliv scoort een 3.32 (19)
7. Cradle of Filth - Hammer of the Witches 3,40 (10)
8. Tamia - Love Life 3.46 (13)
9. Soul Secret - 4 3.53 (17)
10. Duran Duran - Paper Gods 3.55 (11)
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 10:35 uur
Een 9,9 voor een hoes? Dat impliceert dus dat deze paar strepen verf zorgen voor één van de mooiste hoezen allertijden?
Ik vind het best prima maar vooral ook heel weinig bijzonder. Doet me overigens denken aan OK Computer.
6
Ik vind het best prima maar vooral ook heel weinig bijzonder. Doet me overigens denken aan OK Computer.
6
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 22 oktober 2015, 10:37 uur
Edgar18 schreef:
Een 9,9 voor een hoes? Dat impliceert dus dat deze paar strepen verf zorgen voor één van de mooiste hoezen allertijden?
6
6
Elke hoes is een paar strepen verf. Elk schilderij ook. Of een paar strepen houtskool etc.
Maar dat is niet de essentie van kunst. De essentie is het gevoel dat het bij je oproept.
Luister de plaat, en verlies jezelf in het staren naar deze hoes.

edit: dit vind ik één van de alle...
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 10:38 uur
Wat je van de plaat vind heeft niks te maken met de hoes hé
. Ik vind die van de Jeugd één van de tofste van de laatste tijd maar de muziek vind ik dikke bagger.
Maar vertel eens, wat roepen een rode en een blauwe streep bij jou op?
. Ik vind die van de Jeugd één van de tofste van de laatste tijd maar de muziek vind ik dikke bagger.Maar vertel eens, wat roepen een rode en een blauwe streep bij jou op?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 22 oktober 2015, 10:44 uur
Blauw is rust // kalmte. Rood is liefde // passie // hysterie.
Die twee lijken in gevecht of in een dans met elkaar.
De zon of maan is expres donker gehouden om sterker af te steken tegen de witte achtergrond.
Reminisce betekent nadenken of overdenken. Het lijkt alsof de twee erg tegengestelde personen (rood en blauw) overdenken hoe een evenwicht // balans te bereiken. Dat is ook wat de muziek oproept.
Edgar18 schreef:
Wat je van de plaat vind heeft niks te maken met de hoes
Wat je van de plaat vind heeft niks te maken met de hoes
Jij zegt dat muziek niets met de hoes te maken heeft. Ik wil dat graag tegenspreken; hoes en muziek zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden; een totaalcreatie.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 10:54 uur
Mooie uitleg Ozric! De dans haal ik er niet uit maar leuk dat jij hem zo interpreteert.
Dat hoes en muziek met elkaar te maken hebben ben ik helemaal met je eens maar in dit spelletje beoordelen we heel sec de hoes, los van de muziek op het album dus. Je kunt tenslotte als je een hoes plaatst moeilijk verwachten dat iedereen bekend is met de muziek.
Dat hoes en muziek met elkaar te maken hebben ben ik helemaal met je eens maar in dit spelletje beoordelen we heel sec de hoes, los van de muziek op het album dus. Je kunt tenslotte als je een hoes plaatst moeilijk verwachten dat iedereen bekend is met de muziek.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 22 oktober 2015, 10:57 uur
Klopt wat je zegt. En ik ga ook niet alle muziek luisteren van alle hoezen die voorbij komen.
Maar wanneer je de muziek wel kent kan een hoes toch meer voor je betekenen.
En dit geval kan ik de muziek en het artwork niet meer los van elkaar zien.
Daarom wilde ik deze ook graag laten meedoen in deze game.
Maar wanneer je de muziek wel kent kan een hoes toch meer voor je betekenen.
En dit geval kan ik de muziek en het artwork niet meer los van elkaar zien.
Daarom wilde ik deze ook graag laten meedoen in deze game.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 11:06 uur
Inderdaad; als je wel bekend bent met de muziek, kan je het er moeilijk los van zien,
Ik ben ook bekend met de muziek van Etiquette, en vind hoes en muziek ook heel mooi bij elkaar passen. Als je de muziek kent, is dat toch niet erg om dat in je oordeel mee te rekenen?
Ik ben het verder met Ozric eens; het is veel te makkelijk om iets af te doen als een paar strepen verf. Het gaat om het gevoel dat het oproept.
Ik ben ook bekend met de muziek van Etiquette, en vind hoes en muziek ook heel mooi bij elkaar passen. Als je de muziek kent, is dat toch niet erg om dat in je oordeel mee te rekenen?
Ik ben het verder met Ozric eens; het is veel te makkelijk om iets af te doen als een paar strepen verf. Het gaat om het gevoel dat het oproept.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 11:09 uur
Wat niet weg neemt dat dit voor mensen die het gevoel niet hebben (missen) nog steeds een blauwe en een rode streep zijn hé
.
Uiteraard gaat het bij elke hoes om het gevoel wat die bij je oproept. Ik denk toch dat iedereen het daar wel over eens zal zijn. En het is ook zeker niet erg - en zelfs heel logisch - je kennis van de muziek mee te nemen in je oordeel omtrent de hoes. Ik denk dat ik de nieuwste Sufjan ook minder mooi zou vinden wanneer ik de muziek niet kende. Het is alleen zaak om niet uit het oog te verliezen dat mensen die de muziek niet kennen een hoes dus puur op uiterlijk beoordelen. En in dit geval zijn dat toevallig een paar strepen verft
.
.Uiteraard gaat het bij elke hoes om het gevoel wat die bij je oproept. Ik denk toch dat iedereen het daar wel over eens zal zijn. En het is ook zeker niet erg - en zelfs heel logisch - je kennis van de muziek mee te nemen in je oordeel omtrent de hoes. Ik denk dat ik de nieuwste Sufjan ook minder mooi zou vinden wanneer ik de muziek niet kende. Het is alleen zaak om niet uit het oog te verliezen dat mensen die de muziek niet kennen een hoes dus puur op uiterlijk beoordelen. En in dit geval zijn dat toevallig een paar strepen verft
.* denotes required fields.