Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2015]
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2015, 19:10 uur
The Rip en The Glorious Land zijn zoveel mooier dan die andere (ook best aardige) nummers... Maar ja, mijn mening he...
0
geplaatst: 16 november 2015, 19:15 uur
Wat nou "dat suffe Daniel"? Gaat als het nog even meezit één van de beste nummers uit deze finale worden! 

0
geplaatst: 16 november 2015, 19:20 uur
Puntenverdeling: 5-3-2 (dit laten staan!)
Herkansingsronde 6 - Ladder 1: nu het toch ietwat suffe Daniel weg en we hebben in ieder geval drie redelijk tot goede nummers erbij in de finale.
95 Bat For Lashes - Daniel 2
90 The War On Drugs - Red Eyes 3
88 Portishead - The Rip 5
88 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
74 London Grammar - Strong
65 PJ Harvey - The Glorious Land
Deadline: Maandag 15 november 19:30 uur
Herkansingsronde 6 - Ladder 1: nu het toch ietwat suffe Daniel weg en we hebben in ieder geval drie redelijk tot goede nummers erbij in de finale.
95 Bat For Lashes - Daniel 2
90 The War On Drugs - Red Eyes 3
88 Portishead - The Rip 5
88 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
74 London Grammar - Strong
65 PJ Harvey - The Glorious Land
Deadline: Maandag 15 november 19:30 uur
0
geplaatst: 16 november 2015, 19:28 uur
Als The War on Drugs er nog even wordt uitgekegeld zou de uitslag 'van deze ladder toch nog best goed zijn ondanks de uitschakeling van PJ
0
geplaatst: 16 november 2015, 19:29 uur
Ik denk dat de stemmers op zijn.
Hoop dat het genoeg is voor The Rip, aanwinst voor de finale.
Hoop dat het genoeg is voor The Rip, aanwinst voor de finale.
0
geplaatst: 16 november 2015, 19:30 uur
Maar we hebben al zoveel dubbele en driedubbele artiesten. Angus en Julia zouden ook wel aardig staan in de finalelijst! 
Verder maakt het me niet zoveel uit hoor, Daniel is door dus ik ben tevreden!

Verder maakt het me niet zoveel uit hoor, Daniel is door dus ik ben tevreden!
0
geplaatst: 16 november 2015, 19:31 uur
Doe mij de Stones dan maar. Ik gok dat die voorrang krijgen, omdat zij het de vorige ronde net wat beter deden dan Portishead.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2015, 19:37 uur
Edgar18 schreef:
Er gaat toch iets fout want ik ook vind het maar een hele matige finale. Overnieuw loten en de ladders nog maar een keer spelen dan?
Er gaat toch iets fout want ik ook vind het maar een hele matige finale. Overnieuw loten en de ladders nog maar een keer spelen dan?
Goed plan.

Als we 30 ladders per dag doen dan lukt het nog wel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2015, 19:41 uur
Angus & Julia Stone scoorden in de reguliere ronde een hoger percentage en zijn dus de laatste finalist ten koste van Portishead.
0
geplaatst: 16 november 2015, 19:42 uur
Dat is ook prima natuurlijk, maar drie nummers van dezelfde artiest...tja. Zelfde gold voor Arcade Fire uiteraard.
0
geplaatst: 16 november 2015, 19:46 uur
Poeha schreef:
Dat is ook prima natuurlijk, maar drie nummers van dezelfde artiest...tja. Zelfde gold voor Arcade Fire uiteraard.
Bij Arcade Fire komen ze van drie verschillende albums, dat maakt ook nog wel wat uit vind ik.(quote)
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2015, 19:51 uur
De officiële finale post komt later vanavond of morgen. Maar in de tussentijd mag er zeker al gehuild en/of gejuicht worden. 

0
geplaatst: 16 november 2015, 19:53 uur
Te vroeg juichen voor een overwinning van Eefje, dat durf ik toch nog niet aan 

0
geplaatst: 16 november 2015, 20:44 uur
Onweerwolf schreef:
Angus & Julia Stone scoorden in de reguliere ronde een hoger percentage en zijn dus de laatste finalist ten koste van Portishead.
Staat dat in het reglement dan? Tiebreak lijkt me eerlijker...of verzin je dat nu ter plekke?
Sowieso lijkt me t argument over reguliere ronde niet te tellen..want concurrentie kan anders zijn bv met nummers..
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 november 2015, 20:49 uur
luigifort schreef:
Staat dat in het reglement dan? Tiebreak lijkt me eerlijker...of verzin je dat nu ter plekke?
Sowieso lijkt me t argument over reguliere ronde niet te tellen..want concurrentie kan anders zijn bv met nummers..
(quote)
Lijkt me duidelijk, sommige lotingen zijn zwaarder dan anderen, dat houdt je altijd
0
geplaatst: 16 november 2015, 20:53 uur
luigifort schreef:
(quote)
Dat wordt in de ladders echt al heel lang op deze manier gedaan.
0
geplaatst: 16 november 2015, 20:56 uur
O dat wist ik niet..ik vind t iig geen eerlijke manier om de redenen hierboven beschreven..n rechtstreeks duel lijkt me eerlijker...dan gaat n nummer dus al met n streepje voor de ladder in..kan eigenlijk niet natuurlijk...ik stuur n motie hiervoor in 

0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2015, 21:01 uur
luigifort schreef:
O dat wist ik niet..ik vind t iig geen eerlijke manier om de redenen hierboven beschreven..n rechtstreeks duel lijkt me eerlijker...dan gaat n nummer dus al met n streepje voor de ladder in..kan eigenlijk niet natuurlijk...ik stuur n motie hiervoor in
Dat streepje heeft het nummer dan ook al verdiend in alle vorige rondes.
0
geplaatst: 16 november 2015, 21:02 uur
Goed..tis mijn topic ook niet..blijf t n beetje raar vinden..
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2015, 21:11 uur
luigifort schreef:
In principe is elke tie-breaker die je kunt bedenken natuurlijk arbitrair. Door het op deze wijze te doen (dus met al bestaande data) zorg je er voor dat de hele competitie volgens een schema kan lopen en dat er nergens extra rondes moeten worden ingelast. Bovendien hoef ik er niets aan te doen want mijn spreadsheet berekend het automatisch. Dat is wel zo prettig, vind ik als organisator. Een directe battle heeft ook zo z'n charme, maar bovenstaande is het doorslaggevende argument, naast het feit dat het al jaren zo wordt gedaan in de MuMeLadder waar De Witte Trui dan weer een spin-off van is.
(Persoonlijk had ik ook liever The Rip in de finale gehad.
)
0
geplaatst: 16 november 2015, 21:16 uur
I get it
..maar regels kunnen veranderd worden net als wetten 
..maar regels kunnen veranderd worden net als wetten 
0
geplaatst: 16 november 2015, 21:21 uur
Zo'n tiebreak zou het trouwens net iets oneerlijker maken, want dan hangt het helemaal af van wie toevallig online is...
0
geplaatst: 16 november 2015, 21:25 uur
Onweerwolf schreef:
In principe is elke tie-breaker die je kunt bedenken natuurlijk arbitrair.
In principe is elke tie-breaker die je kunt bedenken natuurlijk arbitrair.
Maar zoals we het nu doen, betekent in elk geval dat het resultaat gedurende de gehele competitie meegenomen wordt en niet alleen het resultaat van een ingelaste tie-break. Als een nummer een hoger stempercentage heeft gedurende de voorgaande ronden, kun je wel bepleiten dat dat nummer meer in de smaak is gevallen (populairder is) dan de verliezer.
* denotes required fields.