MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2015]

zoeken in:
Onweerwolf
luigifort schreef:
Maar dat geldt t zelfde voor de ladder...

Nee, want de ladders zijn gepland en zo'n tie-break niet.

Onweerwolf
Choconas schreef:
(quote)

Maar zoals we het nu doen, betekent in elk geval dat het resultaat gedurende de gehele competitie meegenomen wordt en niet alleen het resultaat van een ingelaste tie-break. Als een nummer een hoger stempercentage heeft gedurende de voorgaande ronden, kun je wel bepleiten dat dat nummer meer in de smaak is gevallen (populairder is) dan de verliezer.

Dat klopt, maar dat is alsnog een arbitraire meting. Maar dat zou je kunnen zeggen van het gehele systeem.

veruit de slechtste finale ooit !

De tiebreak kun je ook n dag voor uittrekken..gemiddelde over vorige rondes is arbitrair want wie weet heeft Rip wel betere concurrentie gehad en zijn in sommige ladders minder vaak stemmen uitgebracht..

luigifort schreef:
De tiebreak kun je ook n dag voor uittrekken..gemiddelde over vorige rondes is arbitrair want wie weet heeft Rip wel betere concurrentie gehad en zijn in sommige ladders minder vaak stemmen uitgebracht..

Als jij in die vorige ladders gewoon had meegestemd had het gemiddelde er al heel anders uitgezien

..daar zeg je me wat

Ik wil de cijfers zien

Onweerwolf schreef:
Dat klopt, maar dat is alsnog een arbitraire meting. Maar dat zou je kunnen zeggen van het gehele systeem.

Ja, arbitrair is het sowieso. Dat zit inbegrepen in het spel. Het is natuurlijk ook maar net welke liedjes bij de loting aan elkaar gekoppeld worden.

Cured
Idd , het beste nummer onderaan. Ik heb inmiddels hier een natte trui aan over gehouden ....

Onweerwolf
luigifort schreef:

Dat zou dan 6 dagen extra spelen zijn of 6 dagen dat het spel stil ligt. Organisatorisch gezien is dat niet handig.

En de loting is gewogen en dus niet puur random en dus is elke loting cijfermatig ongeveer even sterk.

Onweerwolf
luigifort schreef:
Ik wil de cijfers zien

Die staan allemaal in dit topic maar als je iets specifieks zoekt dan ben ik je graag van dienst.

Overigens versloegen Angus & Julia ook in de vorige jaren The Rip in de eindstand.

Ja ik snap t..ja maar wie weet dit jaar niet..niet elke keer is er natuurlijk n tie break..maar leuker voor t spelelement en mijns inziens ook eerlijk...maar ieder zn mening natuurlijk

Im ripped apart by the result

Onweerwolf
http://i.imgur.com/NMFJ1.png

Beste allemaal,

Na bijna 11 maanden stemmen, gedurende 311 ladders, zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2015!

Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.

Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.

Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)

De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.

Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 13 december en duurt de gehele dag. Net als vorig jaar zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:

De eindstand van 2014

http://i.imgur.com/4KGhUN6.png

De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 12 december om 23:59 's avonds.

De Finalisten:

Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:

URL: De Witte Trui - Finaleladder 2015 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:6YdDNq0xjEngD5QVwlDTki

Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Reflektor
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Band Of Horses - The Funeral
Bat For Lashes - Daniel
Caribou - Odessa
CHVRCHES - The Mother We Share
Eefje De Visser - De Bedoeling
Fuck Buttons - Surf Solar
Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
Madrugada - The Kids Are On High Street
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
Portishead - Machine Gun
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Santigold - Disparate Youth
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Sufjan Stevens - Chicago
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Knife - Silent Shout
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Fake Empire
The War On Drugs - Red Eyes

NB: Radiohead - Jigsaw Falling Into Place staat (nog) niet op Spotify.

Geadresseerden van dit bericht: 50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, Cured, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Gebruiker43757, Gele Stift, Glen Hansard, GrafGantz, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, jassn, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, Lukas, Maartenn, madmadder, MDV, mol, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Rhythm & Poetry, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, starbright boy, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Zal ik dan maar zeggen dat ik vind dat de finale niet achteruit gegaan is en misschien zelfs vooruit?

Bij deze!

Onweerwolf
En Teunnis was wederom de eerste dit jaar met een lijstje.

zaaf
he verdomme. niet scherp genoeg! ik ga naar bed

Onweerwolf
zaaf schreef:
he verdomme. niet scherp genoeg! ik ga naar bed

Jij was pas nummer 5.

zaaf
tssss. nu ga ik echt naar bed

Onweerwolf schreef:
En Teunnis was wederom de eerste dit jaar met een lijstje.

Toch 16 nummers gevonden die ik graag in m'n lijstje wilde plaatsen - niet al te slechte finale dus. Verder ben ik blijkbaar ook een geëmancipeerde pik: van de zeven nummers met een vrouwelijke leadzanger zijn er vijf terechtgekomen in mijn top-12.

Ik vind het moeilijk om de lijst te vergelijken met vorig jaar. Er zijn wat positieve veranderingen en wat negatieve. (Mijn nr 1 van vorig jaar doet niet meer mee en dat slaat nogal een gat). Over het algemeen vind ik het niveau in ieder geval niet echt bijzonder hoog ofzo.

Wat me vooral opvalt is hoeveel beter de nummers 48-25 zijn dan de top 24. Doe ik een ronde eerder mee, worden op twee na alle 5-punters eruit geknikkerd, waaronder mijn potentiële top 3.

Maar goed, het is maar een spelletje, en er is nog voldoende over om punten aan te geven, dus mijn lijst komt er binnenkort aan. (Zolang die leuke eurovision presentatie blijft zal ik sowieso niet zo gauw afhaken)

http://i.imgur.com/4KGhUN6.png
Nou, hang ik nou nog steeds aan de lijn?? Wordt een dure telefoonrekening...

Overigens: daar rechtsboven kan iedereen zien hoe zijn/haar lijstje er ongeveer uit dient te zien. Dit stemadvies is geheel gratis en onafhankelijk. Niets te danken!

Drie geweldige platen van Sufjan in de finale... Desalniettemin is het goed dat het op dat gebied weer tijd wordt voor iets nieuws vanaf volgend jaar. Ik ben benieuwd hoe het mooie Carrie & Lowell gerepresenteerd zal gaan worden.

Wat betreft de finale is er voor mij een redelijk duidelijke tweedeling tussen heerlijke platen (toch nog wel net de meerderheid) en platen waar ik vrijwel niets mee heb. Hooguit om de plaatsen 11 en 12 zal het dus even gaan spannen.

Wel leuk dat het dit jaar wel spannend gaat worden voor de nummer 1. Hopelijk eens een echt goed nummer op 1.

Ik had 18 platen over waar ik punten aan wilde geven, dus het was een pijnlijke bedoening

Als we Madrugada, Nick Cave, Kendrick, TwoD, BoH, Radiohead en de Clown konden inruilen voor respectievelijk Beach House, London Grammar (Wasting My Young Years), Kanye West, Het Zesde Metaal, The xx (Crystalised), The National (Slow Show) en HAERTS was het de beste finale ooit geweest.

Nu blijft het nog steeds een erg mooie finale. Alle nummers scoren bij mij een ruime voldoende. Het gaat nog een hele klus worden om te bepalen welke nummers ik net wel en net geen punten ga geven.

Gretz schreef:
Als we Madrugada, Nick Cave, Kendrick, TwoD, BoH, Radiohead en de Clown konden inruilen voor respectievelijk Beach House, London Grammar (Wasting My Young Years), Kanye West, Het Zesde Metaal, The xx (Crystalised), The National (Slow Show) en HAERTS was het de beste finale ooit geweest.
.

Ik zat zelf eerder te denken aan Angus & Julia Stone, Band Of Horses, Bat For Lashes, Caribou, CHVRCHES, Eefje De Visser, Fuck Buttons, Kendrick Lamar, Radiohead, Santigold, The War On Drugs in te wisselen voor Agnes Obel, Anna Calvi, Antony & the Johnsons, Editors, Elbow, Het Zesde Metaal, Kovacs, London Grammar, PJ Harvey, Sigur Ros en The xx ...van de andere kant blijven er nu maar 13 nummers meer over waaruit ik er 12 moet kiezen, dat maakt het ook wel weer een stuk overzichtelijker en gemakkelijker.

Nu DWT toch afgelopen is....wellicht dat er mensen willen aanhaken bij de laatste loodjes van de Anderstalige ladder en hier nog ongeveer 2 weken willen meestemmen op dagelijks 1 ladder.

Anderstalige Ladder (De Grote Finale)

Welke nummers uit de finale vallen volgend jaar eigenlijk weg?

Edit: zie het al, enkel Madrugada.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:20 uur

geplaatst: vandaag om 15:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.