Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2015]
zoeken in:
0
geplaatst: 17 november 2015, 15:31 uur
Hmm...dat gaat de kwaliteit van de finale volgend jaar niet ten goede komen

0
geplaatst: 17 november 2015, 15:33 uur
Wat mij betreft mogen ze ingewisseld worden voor 4th of July en I should have known better, dan gaat de kwaliteit zelfs vooruit
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 november 2015, 17:31 uur
Gebruiker43757 schreef:
(Zolang die leuke eurovision presentatie blijft zal ik sowieso niet zo gauw afhaken)
(Zolang die leuke eurovision presentatie blijft zal ik sowieso niet zo gauw afhaken)
No worries, die blijft er echt wel inzitten. Al was het maar omdat ik het op die manier ook voor mezelf spannend kan houden.
0
Cured
geplaatst: 17 november 2015, 17:38 uur
Ik heb een paar keer meegedaan en vind het een geweldig initiatief, maar er zitten er misschien 3 nummers bij die ik echt de moeite waard vind in de Finale. Totaal mijn nummers niet, maar als de presentatie net als vorig jaar wordt neem ik wel een kijkje ; top !!
0
geplaatst: 17 november 2015, 18:21 uur
Gretz schreef:
Als we Kendrick, Radiohead en de Clown konden inruilen...
En dan komt daarna - op Kanye na - toch een duf lijstje Als we Kendrick, Radiohead en de Clown konden inruilen...
.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 november 2015, 23:42 uur
Inmiddels 10 lijstjes verwerkt. (alles ingezonden tot en met 17 november 2015, 13:33 uur).
Na 7 lijstjes had elke plaat punten.
Na 7 lijstjes had elke plaat punten.
0
geplaatst: 18 november 2015, 16:28 uur
Lijstje ingeleverd. Ten opzichte van vorig jaar mijn nummer 1 Roscoe kwijtgeraakt helaas, wat een schande dat die niet in de finale staat dit jaar.
Verder Oostende helaas niet, maar daar krijg je Eefje voor terug. En voor Kanye staat Kendrick nu in de plaats. Al bij al is er in de top niet eens zoveel veranderd, maar in de breedte is het maar matig, de nummer 17 t/m 24 vind ik niet finalewaardig. Al is Daniel uiteindelijk best een leuk nummer, nu ik het wat vaker gehoord heb.
Mijn voorspelling is dat Silent Shout, Bloodbuzz Ohio of Radiohead gaat winnen, gezien de verdeeldheid die er onder Arcade Fire fans zal zijn.
Verder Oostende helaas niet, maar daar krijg je Eefje voor terug. En voor Kanye staat Kendrick nu in de plaats. Al bij al is er in de top niet eens zoveel veranderd, maar in de breedte is het maar matig, de nummer 17 t/m 24 vind ik niet finalewaardig. Al is Daniel uiteindelijk best een leuk nummer, nu ik het wat vaker gehoord heb.
Mijn voorspelling is dat Silent Shout, Bloodbuzz Ohio of Radiohead gaat winnen, gezien de verdeeldheid die er onder Arcade Fire fans zal zijn.
0
geplaatst: 18 november 2015, 18:27 uur
Snoeperd schreef:
Mijn voorspelling is dat Silent Shout, Fake Empire of Radiohead gaat winnen.
Mijn voorspelling is dat Silent Shout, Fake Empire of Radiohead gaat winnen.
Al maakt Bloodbuzz Ohio natuurlijk ook een grote kans (helaas)
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2015, 18:33 uur
Maar eens even wat voorspellingen doen:
Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
#17-20, gaat niet opvallen, net als vorig jaar.
Arcade Fire - No Cars Go
#12-16, wordt voorbijgestreefd door Reflektor en Sprawl
Arcade Fire - Reflektor
Top 8. Ik denk dat Reflektor het een stuk beter gaat doen dan vorig jaar nu de Funeral nummers zijn weggevallen en mensen het nummer ook veel vaker hebben gehoord.
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Linkerrijtje. Voor het eerst in de finale, ik had hem al eerder verwacht. Gaat ook goed scoren door het wegvallen van Funeral denk ik.
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
#13-16 iets beter dan vorig jaar
Band Of Horses - The Funeral
#5-8 Heeft iets teveel tegenstanders voor een top 4 notering denk ik maar is favoriet bij de mainstreamers.
Bat For Lashes - Daniel
Bottom 4. Verrassend in de finale. Leuk nummer maar zal 'vergeten' worden door de meeste mensen.
Caribou - Odessa
#17-20 Odessa zal best wat punten sprokkelen maar heeft weinig topnoteringen.
CHVRCHES - The Mother We Share
Dit is toch wel een outsider voor de top 10 denk ik, al is het erg moeilijk te voorspellen. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dit nummer echt slecht vinden en ik zie het wel hier en daar kleine groepjes punten sprokkelen. Gaat er een beetje ongezien tussendoor glippen.
Eefje De Visser - De Bedoeling
Heeft een aantal die-hard fans die haar uit de bottom 4 houden. Maar meer dan het rechterrijtje zie ik haar niet halen.
Fuck Buttons - Surf Solar
Na een 15e en 12e plaats denk ik dat Surf Solar ook dit jaar precies rond de grens van het linker en rechterrijtje uitkomt. Middenmoot dus.
Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
Net zo bottom 4 als Kanye vorig jaar. Gedoodverfde hekkensluiter zelfs, denk ik.
Madrugada - The Kids Are On High Street
In ieder geval top 10 denk ik. Het is de laatste deelname dus misschien zit er nog een stuntje in voor de top 5. Net als Band of Horses favoriet bij de mainstream maar ook met een aantal tegenstanders. De Stairway to Heaven van De Wiite Trui.
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
Werd vorig jaar 17e en dat viel toch iets tegen. Ik gok dat het dit jaar iets beter zal gaan maar het linkerrijtje zal een groot doel op zich zijn.
Portishead - Machine Gun
12e en 11e plek behaald. Dit jaar voor het eerst geen concurrentie van We Carry On. Maar of dat helpt betwijfel ik. Love/Hate plaat. Krijg steevast veel top 3 noteringen maar blijft ook vaak puntloos. Misschien dat Portishead dit jaar 10e kan worden.
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
De 6e en 4e plek blijven voor mij verrassend. Het zal dit jaar ook wel weer in die richting gaan. Misschien zelfs top 3 en is ook niet uitgesloten voor de winst natuurlijk want het blijft wel Radiohead.
Santigold - Disparate Youth
Ergens laag in het rechterrijtje, net als vorig jaar.
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Tsja, 3x Sufjan is denk ik teveel van het goede en CPD zal daar het meest voor boeten. Laag in het rechterrijtje.
Sufjan Stevens - Chicago
Hoog in het rechterrijtje
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
De clown werd 9e en 10e maar ik denk dat de Sufjan overkill dit jaar gaat zorgen dat de top 10 er net niet in zit nu. Jammer want ook de clown zien we voor het laatst terug. (Hetgeen betekent dat naastgetekende volgend jaar op zoek moet naar een nieuwe #1).
The Knife - Silent Shout
Ja, Silent Shout is echt kanshebber voor de winst. Een 3e en 5e plek vorig jaar, wat op papier, na het wegvallen van AF's Funeral Songs, nu zeker top 3 gaat betekenen. Het zou een zeer originele winnaar zijn vind ik.
The National - Bloodbuzz Ohio
Ook Bloodbuzz heeft zicht op winst. Maar de afgelopen twee jaar bleek dat die andere National beter scoorde dus vermoedelijk zal dat dit jaar ook zijn. Top 5 gaat het vast zijn en Top 3 is reëel.
The National - Fake Empire
Gedoodverfde overwinnaar wat mij betreft. Is in dit veld alleen eens nipt verslagen door Silent Shout in 2013.
The War On Drugs - Red Eyes
Dé song van 2014, maar had het toch moeilijk om de finale te halen. Vorig jaar was Reflektor dé song van 2013 en die viel in de finale toch wat tegen. Ik denk dat Red Eyes ook geen grote potten kan breken. Misschien dat een hoge positie in het rechterrijtje er nog in zit.
Top 8 voorspelling:
1. The National - Fake Empire
2. The Knife - Silent Shout
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
4. The National - Bloodbuzz Ohio
5. Band Of Horses - The Funeral
6. Madrugada - The Kids Are On High Street
7. Arcade Fire - Reflektor
8. CHVRCHES - The Mother We Share
Ik ben uiteraard benieuwd naar andere voorspellingen!
Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
#17-20, gaat niet opvallen, net als vorig jaar.
Arcade Fire - No Cars Go
#12-16, wordt voorbijgestreefd door Reflektor en Sprawl
Arcade Fire - Reflektor
Top 8. Ik denk dat Reflektor het een stuk beter gaat doen dan vorig jaar nu de Funeral nummers zijn weggevallen en mensen het nummer ook veel vaker hebben gehoord.
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Linkerrijtje. Voor het eerst in de finale, ik had hem al eerder verwacht. Gaat ook goed scoren door het wegvallen van Funeral denk ik.
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
#13-16 iets beter dan vorig jaar
Band Of Horses - The Funeral
#5-8 Heeft iets teveel tegenstanders voor een top 4 notering denk ik maar is favoriet bij de mainstreamers.
Bat For Lashes - Daniel
Bottom 4. Verrassend in de finale. Leuk nummer maar zal 'vergeten' worden door de meeste mensen.
Caribou - Odessa
#17-20 Odessa zal best wat punten sprokkelen maar heeft weinig topnoteringen.
Dit is toch wel een outsider voor de top 10 denk ik, al is het erg moeilijk te voorspellen. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dit nummer echt slecht vinden en ik zie het wel hier en daar kleine groepjes punten sprokkelen. Gaat er een beetje ongezien tussendoor glippen.
Eefje De Visser - De Bedoeling
Heeft een aantal die-hard fans die haar uit de bottom 4 houden. Maar meer dan het rechterrijtje zie ik haar niet halen.
Fuck Buttons - Surf Solar
Na een 15e en 12e plaats denk ik dat Surf Solar ook dit jaar precies rond de grens van het linker en rechterrijtje uitkomt. Middenmoot dus.
Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
Net zo bottom 4 als Kanye vorig jaar. Gedoodverfde hekkensluiter zelfs, denk ik.
Madrugada - The Kids Are On High Street
In ieder geval top 10 denk ik. Het is de laatste deelname dus misschien zit er nog een stuntje in voor de top 5. Net als Band of Horses favoriet bij de mainstream maar ook met een aantal tegenstanders. De Stairway to Heaven van De Wiite Trui.

Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
Werd vorig jaar 17e en dat viel toch iets tegen. Ik gok dat het dit jaar iets beter zal gaan maar het linkerrijtje zal een groot doel op zich zijn.
Portishead - Machine Gun
12e en 11e plek behaald. Dit jaar voor het eerst geen concurrentie van We Carry On. Maar of dat helpt betwijfel ik. Love/Hate plaat. Krijg steevast veel top 3 noteringen maar blijft ook vaak puntloos. Misschien dat Portishead dit jaar 10e kan worden.
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
De 6e en 4e plek blijven voor mij verrassend. Het zal dit jaar ook wel weer in die richting gaan. Misschien zelfs top 3 en is ook niet uitgesloten voor de winst natuurlijk want het blijft wel Radiohead.
Santigold - Disparate Youth
Ergens laag in het rechterrijtje, net als vorig jaar.
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Tsja, 3x Sufjan is denk ik teveel van het goede en CPD zal daar het meest voor boeten. Laag in het rechterrijtje.
Sufjan Stevens - Chicago
Hoog in het rechterrijtje
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
De clown werd 9e en 10e maar ik denk dat de Sufjan overkill dit jaar gaat zorgen dat de top 10 er net niet in zit nu. Jammer want ook de clown zien we voor het laatst terug. (Hetgeen betekent dat naastgetekende volgend jaar op zoek moet naar een nieuwe #1).
The Knife - Silent Shout
Ja, Silent Shout is echt kanshebber voor de winst. Een 3e en 5e plek vorig jaar, wat op papier, na het wegvallen van AF's Funeral Songs, nu zeker top 3 gaat betekenen. Het zou een zeer originele winnaar zijn vind ik.
The National - Bloodbuzz Ohio
Ook Bloodbuzz heeft zicht op winst. Maar de afgelopen twee jaar bleek dat die andere National beter scoorde dus vermoedelijk zal dat dit jaar ook zijn. Top 5 gaat het vast zijn en Top 3 is reëel.
The National - Fake Empire
Gedoodverfde overwinnaar wat mij betreft. Is in dit veld alleen eens nipt verslagen door Silent Shout in 2013.
The War On Drugs - Red Eyes
Dé song van 2014, maar had het toch moeilijk om de finale te halen. Vorig jaar was Reflektor dé song van 2013 en die viel in de finale toch wat tegen. Ik denk dat Red Eyes ook geen grote potten kan breken. Misschien dat een hoge positie in het rechterrijtje er nog in zit.
Top 8 voorspelling:
1. The National - Fake Empire
2. The Knife - Silent Shout
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
4. The National - Bloodbuzz Ohio
5. Band Of Horses - The Funeral
6. Madrugada - The Kids Are On High Street
7. Arcade Fire - Reflektor
8. CHVRCHES - The Mother We Share
Ik ben uiteraard benieuwd naar andere voorspellingen!

0
geplaatst: 18 november 2015, 18:48 uur
Grotendeels zit ik op een lijn met OWW wat betreft de voorspellingen van de losse nummers.
Bij een paar nummers niet:
- Radiohead verwacht ik pas rond plaats 9-11, toch een minder gewaardeerde plaat als je kijkt over de breedte van hun oeuvre. AF en the National kloppen Radiohead nog relatief gemakkelijk
- John Wayne verwacht ik tussen plaats 4 en 6, hoger dus
- Madrugada iets lager, kleurloze middenmoot, hooguit hoog in rechterrijtje.
Voorspelling top-12
1. The National- Fake Empire
2. Arcade Fire- Sprawl II
3. The Knife- Silent Shout
4. The National- Bloodbuzz Ohio
5. Sufjan Stevens- John Wayne
6. Arcade Fire- Reflektor
7. BoH- The Funeral
8. Portishead- Machine Gun
9. Radiohead- Jigsaw Falling into Place
10. Arcade Fire- No Cars Go
11. TWOD- Red Eyes
12. Madrugada- The Kids are on High Street
Bij een paar nummers niet:
- Radiohead verwacht ik pas rond plaats 9-11, toch een minder gewaardeerde plaat als je kijkt over de breedte van hun oeuvre. AF en the National kloppen Radiohead nog relatief gemakkelijk
- John Wayne verwacht ik tussen plaats 4 en 6, hoger dus
- Madrugada iets lager, kleurloze middenmoot, hooguit hoog in rechterrijtje.
Voorspelling top-12
1. The National- Fake Empire
2. Arcade Fire- Sprawl II
3. The Knife- Silent Shout
4. The National- Bloodbuzz Ohio
5. Sufjan Stevens- John Wayne
6. Arcade Fire- Reflektor
7. BoH- The Funeral
8. Portishead- Machine Gun
9. Radiohead- Jigsaw Falling into Place
10. Arcade Fire- No Cars Go
11. TWOD- Red Eyes
12. Madrugada- The Kids are on High Street
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2015, 18:49 uur
Sprawl op 2? Dat zou echt verrassend zijn. Maar wie weet.
0
geplaatst: 18 november 2015, 18:52 uur
Onweerwolf schreef:
Gezien het gemak waarmee ze elke ronde doorkomen (en ook in de ladder een constante zijn), ja. Daarnaast heeft Sprawl volgens mij geen echte 'haters', i.t.t. bijvoorbeeld John Wayne en Bloodbuzz. Krijgt bij veel stemmers denk ik punten in de middenmoot of hoog, en dan kan het hard gaan. Reflektor zou de gedoodverfde AF-favoriet moeten zijn, maar die maakte het vorig jaar niet waar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2015, 18:56 uur
Op zich heb je daar wel een punt. In 2013 echter 30e en in 2014 26e.
Beide keren net niet finale dus nu doorstoten na een #2 positie zou opmerkelijk zijn. Dat zou dan ook echt een groot effect zijn van het wegvallen van de Funeral platen.
Maar het kan wel, de virtuele plekken van Sprawl dit jaar waren: 1-10-5-3-4-4 (1e na ronde 1).
Dus ja, het zou wel eens spannend kunnen worden.
Beide keren net niet finale dus nu doorstoten na een #2 positie zou opmerkelijk zijn. Dat zou dan ook echt een groot effect zijn van het wegvallen van de Funeral platen.
Maar het kan wel, de virtuele plekken van Sprawl dit jaar waren: 1-10-5-3-4-4 (1e na ronde 1).
Dus ja, het zou wel eens spannend kunnen worden.
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:03 uur
Het kan zo ook maar eens tegenvallen, maar ik durf wel hoog in te zetten:) zeker omdat het me niets kost 

0
geplaatst: 18 november 2015, 19:27 uur
Ik zie Eefje toch zeker wel (makkelijk) linkerrijtje scoren, in tegenstelling tot de users voor mij. Dit concept van 12 nummers punten geven beloont juist de love/hate-nummers. Gezien het feit hoeveel mensen haar 3 of 5 punten gaven in de laatste ronde ben ik ervan overtuigd dat ze voldoende fans heeft om te verrassen.
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:35 uur
Ik verwacht dat beide Nationals, Sprawl, Reflektor en Radiohead gaan strijden om de top 5, maar dat Silent Shout met de overwinning ervandoor gaat.
0
geplaatst: 18 november 2015, 21:04 uur
Dan zet ik mijn centjes op Jigsaw, Silent Shout en Fake Empire voor de top drie. Machine Gun kan wel eens de verrassing van de lijst worden terwijl ik CHVRCHES zeker niet zo hoog inschat als Marcel. En Geert - hoe erg ik het je ook zou gunnen - Eefje gaat het linkerrijtje niet halen hoor
.
Misschien binnenkort nog wel een iets uitgebreider voorbeschouwing.
. Misschien binnenkort nog wel een iets uitgebreider voorbeschouwing.
0
geplaatst: 19 november 2015, 09:12 uur
Onweerwolf schreef:
Hoe dit 19-in-een-dozijn nummer in de finale geraakt is, is voor mij echt een raadsel. Kan mij ook niet voorstellen dat iemand geen 12 betere nummers in deze finale kan vinden. Ik hoop op een laatste plek en een retourtje naar QMusic.
Verder toch teleurgesteld in deze finale. Het afvallen van Of Montreal en Midlake heeft er echt een kantje vanaf gehaald. Verder is de vervanging van SPinvis door Eefje voor mij ook alles behalve een succes. Gelukkig heeft Kendrik Kanye uit de lijst geschopt.
0
geplaatst: 19 november 2015, 09:29 uur
corn1holio1 schreef:
Hoe dit 19-in-een-dozijn nummer in de finale geraakt is, is voor mij echt een raadsel. Kan mij ook niet voorstellen dat iemand geen 12 betere nummers in deze finale kan vinden. Ik hoop op een laatste plek en een retourtje naar QMusic.
+1
0
geplaatst: 19 november 2015, 09:59 uur
Ja hoor, hier nog eentje. Negentien in een dozijn dekt de lading wel. 
Ik vind het wel degelijk een leuke finale, al is het omdat ie behoorlijk anders is tov vorig jaar. Midlakes absentie doet wel pijn. Kanye's absentie dan weer allesbehalve.
En tevreden met de inclusie van The War on Drugs. Euforisch nummer.

Ik vind het wel degelijk een leuke finale, al is het omdat ie behoorlijk anders is tov vorig jaar. Midlakes absentie doet wel pijn. Kanye's absentie dan weer allesbehalve.
En tevreden met de inclusie van The War on Drugs. Euforisch nummer.
0
geplaatst: 19 november 2015, 10:02 uur
Niet mee eens met bovenstaande reacties. We mochten willen dat zulke frisse popmuziek ook op meer zenders werd gedraaid dan alleen StuBru en 3fm. CHVRCHES hebben imo een uniek geluid in de electropopscene. Op welke nummers zou The Mother We Share dan zoveel moeten lijken?
0
geplaatst: 19 november 2015, 10:17 uur
Ik geef toe: CHVRCHES is stukken aangenamer dan het 89 in een dozijn prul dat de top 40 bevolkt. Daarentegen, ze spingen er wat mij betreft niet erg bovenuit tussen een Lorde, Hurts of CharlieXCX.
0
geplaatst: 19 november 2015, 10:20 uur
Daar noem je twee van de leukste populaire popacts van dit moment.
Hurts is wel een stuk minder boeiend, die horen wat mij betreft niet thuis in dit rijtje.
Hurts is wel een stuk minder boeiend, die horen wat mij betreft niet thuis in dit rijtje.
0
geplaatst: 19 november 2015, 11:13 uur
En dat gehaat op Kanye weer, lekker makkelijk. Topnummer dat eigenlijk niet in de finale had mogen ontbreken. Hopelijk volgend jaar zij aan zij met Kendrick (die met Swimming Pools én The Blacker The Berry vertegenwoordigd zal zijn) in de finalelijst! 

0
geplaatst: 19 november 2015, 11:41 uur
Dan ga ik toch voor King Kunta... of allebei, nog beter! Zowel Swimming Pools als Runaway zijn geniaal maar ik vind van die twee Runaway toch wel de meest iconische en finalewaardige song.
0
geplaatst: 19 november 2015, 11:44 uur
Onweerwolf schreef:
wat een schijtnummer !!!CHVRCHES - The Mother We Share
0
geplaatst: 19 november 2015, 11:55 uur
Ik denk dat Marcel na al deze reacties zijn voorspelling voor CHVRCHES toch wat bij moet stellen 

0
geplaatst: 19 november 2015, 11:59 uur
Duidelijk een love-hate nummer.
Bij mij wel zeker van top-5, maar verwacht hem ook niet in het linkerrijtje.
Bij mij wel zeker van top-5, maar verwacht hem ook niet in het linkerrijtje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 november 2015, 12:09 uur
Snoeperd schreef:
Ik denk dat Marcel na al deze reacties zijn voorspelling voor CHVRCHES toch wat bij moet stellen
Ik denk het niet.
* denotes required fields.