Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2015]
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2015, 16:06 uur
Voor mij is the Mother we Share een perfect popliedje, en dat is ook wel iets waard. Binnen het genre erg sterk en verfrissend. Wings van HAERTS is net zo'n nummer, al vind Wings dan nog wel iets beter en iets rijker qua compositie. Dit nummer bagger vinden kan natuurlijk, maar is dat dan niet eerder omdat je (algemeen gericht) geen liefhebber bent van het (elektro)pop-genre? Ik zou me anders niet zo goed kunnen voorstellen wat er mis is met het nummer. Dat er in de finale wel 12 betere nummers te vinden zijn is iets anders 

0
geplaatst: 19 november 2015, 18:30 uur
Top 12 ingediend en juist ervoor vergeleken met lijst van vorig jaar. Exact dezelfde 12 nummers buiten dat 3 nummers die dit jaar niet meedoen in de finale vervangen zijn door nummers die er dit jaar wel inzitten.
Dit jaar deden er wel 3 draken van nummers mee in tegenstelling tot vorig jaar 1
Dit jaar deden er wel 3 draken van nummers mee in tegenstelling tot vorig jaar 1
0
geplaatst: 19 november 2015, 19:57 uur
Wat zijn die drie draken dan volgens jou? Ik vind het eigenlijk allemaal best goede nummers. Madrugada staat bij mij onderaan maar zelfs dat is nog een meer dan prima nummer.
Edit: zie al dat je het niet zo hebt voor The Mother We Share. Nou ja:
.
0
geplaatst: 19 november 2015, 20:00 uur
The Mother We Share, op zich een prima nummer, maar deze finaleplaats is toch wat overdreven. Had bij mij ook in de rechterhelft gestaan.
0
geplaatst: 19 november 2015, 20:12 uur
Hmmm, misschien wel ja, alleen dan omdat er nog betere nummers op dat album staan.
En waar is Inspector Norse in deze finale?!
En waar is Inspector Norse in deze finale?!

0
Onweerwolf
geplaatst: 19 november 2015, 22:05 uur
inmiddels 20 lijstjes verwerkt (tot en met 19 november 2015, 0:29 uur)
0
geplaatst: 19 november 2015, 23:45 uur
Johnny Marr schreef:
Wat zijn die drie draken dan volgens jou? Ik vind het eigenlijk allemaal best goede nummers. Madrugada staat bij mij onderaan maar zelfs dat is nog een meer dan prima nummer.
.
Chvrches, The War on Drugs en MadrugadaWat zijn die drie draken dan volgens jou? Ik vind het eigenlijk allemaal best goede nummers. Madrugada staat bij mij onderaan maar zelfs dat is nog een meer dan prima nummer.
.
0
geplaatst: 20 november 2015, 11:36 uur
Laten we de inspecteur er volgend jaar inloodsen! Die zou in om het even welke finalelijst minstens top 5 halen bij mij denk ik.
0
geplaatst: 20 november 2015, 12:38 uur
ArthurDZ schreef:
Laten we de inspecteur er volgend jaar inloodsen! Die zou in om het even welke finalelijst minstens top 5 halen bij mij denk ik.
(quote)
Hier idem dito!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 november 2015, 13:18 uur
Bij mij ook 3 draken AF - Reflektor, Portishead, en Lamar.
Chvrches, War on Drugs en Madrugada in top 5 hier.
0
Onweerwolf
geplaatst: 24 november 2015, 11:09 uur
Heel veel van jullie hebben met mij meegeleefd de afgelopen maanden en daar wil ik jullie voor bedanken.
Mijn vader is gisteren om vier over half 6 's middags gestorven.
Wat er is gebeurd heeft helemaal niets met de kanker of de nasleep ervan te maken gehad. Het is puur toeval.
Papa is vrijdag naar het ziekenhuis gegaan omdat zijn operatiewond was geïnfecteerd en lekte. Omdat hij ook verzwakt was wegens te weinig voeding en weer wat verward hebben ze besloten hem even op te nemen. Zaterdag ging het niet zo omdat hij toen erg verward was maar zondag leek het een stuk beter. Ik had net een uur met mijn moeder gebeld zondagavond en opgehangen en toen belde 10 min. later mijn zus dat het ziekenhuis had gebeld en dat hij onwel was geworden.
Mijn moeder en mijn zus zijn er heen gegaan en toen ze er waren hebben ze me gebeld om me te vragen of ik kon mee beslissen over wel of geen operatie. Wel operatie zou risico's betekenen. Geen operatie zou betekenen dat hij bleef zoals hij toen was en dat was verlamd aan zijn rechterkant en niet in staat om te praten.
Toen heb ik meteen gezegd dat ik wel een operatie wilde omdat mijn vader niet verlamd zou willen zijn. Mijn moeder en zus vonden dat ook. Tevens hebben we aangegeven dat we, als het aan de orde zou komen, niet wilden dat hij gereanimeerd zou worden. Daar kom je nooit uit op een waardige manier en dat is niet hoe mijn pa zou willen leven.
De operatie is direct uitgevoerd en was in principe succesvol. Ik ben met mijn zwager naar Enschede gereden en we waren er om 3.00. Rond die tijd heeft hij helaas een hersenbloeding gekregen. En is hij in een soort comateuze toestand geraakt, maar hij kon nog wel zelf ademen. Maar, we wisten dat hij er niet meer uit zou komen. In ieder geval niet op een menswaardige manier. Dus we wisten dat papa zou sterven. Maar papa heeft altijd gezegd dat hij zou vechten en dat heeft 'ie ook gedaan want hij heeft het nog tot 17:34 volgehouden. We hebben dus de hele nacht en dag bij hem gezeten. Het zwaarste wat ik ooit heb gedaan. Dat is echt verschrikkelijk mensen, verschrikkelijk. Dat wil je niet meemaken.
Mijn moeder, zus en ik waren er alledrie bij toen hij eindelijk opgaf. Hij is uiteindelijk heel rustig en langzaam ingeslapen. Gelukkig.
Ja, en nu heb ik geen papa meer en het is echt onvoorstelbaar. Op zich gaat het wel met me, maar ik mis hem wel ontzettend en het doet heel erg pijn.
Marcel
---------
Voor de mensen die willen stemmen voor de finale van mijn Witte Trui. Voel je niet rottig of bezwaard. Stuur gewoon je lijstje naar me toe. Het zal wel even duren voordat ik er op reageer en we zien we wel hoe en wat maar die finale komt er gewoon.
Mijn vader is gisteren om vier over half 6 's middags gestorven.
Wat er is gebeurd heeft helemaal niets met de kanker of de nasleep ervan te maken gehad. Het is puur toeval.
Papa is vrijdag naar het ziekenhuis gegaan omdat zijn operatiewond was geïnfecteerd en lekte. Omdat hij ook verzwakt was wegens te weinig voeding en weer wat verward hebben ze besloten hem even op te nemen. Zaterdag ging het niet zo omdat hij toen erg verward was maar zondag leek het een stuk beter. Ik had net een uur met mijn moeder gebeld zondagavond en opgehangen en toen belde 10 min. later mijn zus dat het ziekenhuis had gebeld en dat hij onwel was geworden.
Mijn moeder en mijn zus zijn er heen gegaan en toen ze er waren hebben ze me gebeld om me te vragen of ik kon mee beslissen over wel of geen operatie. Wel operatie zou risico's betekenen. Geen operatie zou betekenen dat hij bleef zoals hij toen was en dat was verlamd aan zijn rechterkant en niet in staat om te praten.
Toen heb ik meteen gezegd dat ik wel een operatie wilde omdat mijn vader niet verlamd zou willen zijn. Mijn moeder en zus vonden dat ook. Tevens hebben we aangegeven dat we, als het aan de orde zou komen, niet wilden dat hij gereanimeerd zou worden. Daar kom je nooit uit op een waardige manier en dat is niet hoe mijn pa zou willen leven.
De operatie is direct uitgevoerd en was in principe succesvol. Ik ben met mijn zwager naar Enschede gereden en we waren er om 3.00. Rond die tijd heeft hij helaas een hersenbloeding gekregen. En is hij in een soort comateuze toestand geraakt, maar hij kon nog wel zelf ademen. Maar, we wisten dat hij er niet meer uit zou komen. In ieder geval niet op een menswaardige manier. Dus we wisten dat papa zou sterven. Maar papa heeft altijd gezegd dat hij zou vechten en dat heeft 'ie ook gedaan want hij heeft het nog tot 17:34 volgehouden. We hebben dus de hele nacht en dag bij hem gezeten. Het zwaarste wat ik ooit heb gedaan. Dat is echt verschrikkelijk mensen, verschrikkelijk. Dat wil je niet meemaken.
Mijn moeder, zus en ik waren er alledrie bij toen hij eindelijk opgaf. Hij is uiteindelijk heel rustig en langzaam ingeslapen. Gelukkig.
Ja, en nu heb ik geen papa meer en het is echt onvoorstelbaar. Op zich gaat het wel met me, maar ik mis hem wel ontzettend en het doet heel erg pijn.
Marcel
---------
Voor de mensen die willen stemmen voor de finale van mijn Witte Trui. Voel je niet rottig of bezwaard. Stuur gewoon je lijstje naar me toe. Het zal wel even duren voordat ik er op reageer en we zien we wel hoe en wat maar die finale komt er gewoon.
0
zaaf
geplaatst: 24 november 2015, 11:37 uur
Tjeetje, heftig zeg. Ik wens je heel erg veel sterkte!
0
geplaatst: 24 november 2015, 11:49 uur
Gecondoleerd Marcel. Heel veel sterkte aan jou en je familie de komende tijd.
0
geplaatst: 24 november 2015, 13:29 uur
Ik kwam hier eigenlijk om te kijken wat de deadline was en dan lees je dit. Zeer spijtig, gecondoleerd en uiteraard veel sterkte met het verwerken van het verlies van je vader!
0
geplaatst: 24 november 2015, 17:52 uur
Marcel, heel veel sterkte met dit verlies. Maak je nu maar even niet druk om een spel op MusicMeter.
0
geplaatst: 24 november 2015, 18:56 uur
Brrrr, ik krijg de koude rillingen van dit verhaal!
Heel veel sterkte voor jou en je familie, Marcel!
Heel veel sterkte voor jou en je familie, Marcel!
0
geplaatst: 25 november 2015, 00:24 uur
Pffff....heftig zeg. Wat een relaas.
Heb afgelopen avond zelf een cursus reanimatie achter de rug en dan komt dat ook in je verhaal terug.
Marcel (en je familie) heel veel sterkte met dit zware verlies.
Heb afgelopen avond zelf een cursus reanimatie achter de rug en dan komt dat ook in je verhaal terug.
Marcel (en je familie) heel veel sterkte met dit zware verlies.
0
geplaatst: 25 november 2015, 01:54 uur
Ongelooflijk! Wat een heftige ervaring zeg. Gecondoleerd!
Enorm veel sterkte gewenst Marcel, de aankomende tijd! Doe rustig aan!
Enorm veel sterkte gewenst Marcel, de aankomende tijd! Doe rustig aan!
0
geplaatst: 25 november 2015, 14:50 uur
Wat een verschrikkelijk nieuws en dat na alles wat jullie al mee hebben gemaakt. Gecondoleerd en heel veel sterkte, Marcel!
0
geplaatst: 25 november 2015, 16:41 uur
Wat een heftig verhaal zeg...
Gecondoleerd een veel sterkte de komende tijd!
Gecondoleerd een veel sterkte de komende tijd!
0
geplaatst: 30 november 2015, 09:39 uur
Wat een verschrikkelijk bericht Marcel, heel veel sterkte toegewenst. Uit eigen ervaring weet ik dat gaandeweg de herinneringen aan de moeilijke laatste momenten naar de achtergrond verdwijnen en mooie herinneringen weer de boventoon voeren. Nogmaals veel sterkte.
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 december 2015, 11:13 uur
Even een kort berichtje van mij in drievoud.
Ik heb ontzettend veel lieve berichtjes gekregen op het forum en in mijn pm box van jullie. Ik ga niet iedereen individueel bedanken maar ik heb ze wel allemaal gelezen.
Heel erg bedankt!
Afgelopen zaterdag was de uitvaart en wij zijn erg tevreden over hoe alles is gegaan. We hebben pa een mooi afscheid gegeven.
Momenteel gaat het wel met ons, we beginnen er wat aan te wennen. Ik ben nu nog bij mijn moeder, Gisteren is mijn zus naar huis gegaan en morgen ga ik weer naar mijn eigen huis. Dat is het moeilijkste, want dan is mams weer alleen en daar maak ik me wel wat zorgen over. Gelukkig zit ze er vastberadener in dan ik van te voren zou hebben ingeschat. En ze heeft onze hond om voor te zorgen en mee te lopen, dat scheelt.
Ik zal vanaf dit weekend weer eens naar de Ladder en de Trui gaan kijken.
Ik heb ontzettend veel lieve berichtjes gekregen op het forum en in mijn pm box van jullie. Ik ga niet iedereen individueel bedanken maar ik heb ze wel allemaal gelezen.
Heel erg bedankt!
Afgelopen zaterdag was de uitvaart en wij zijn erg tevreden over hoe alles is gegaan. We hebben pa een mooi afscheid gegeven.
Momenteel gaat het wel met ons, we beginnen er wat aan te wennen. Ik ben nu nog bij mijn moeder, Gisteren is mijn zus naar huis gegaan en morgen ga ik weer naar mijn eigen huis. Dat is het moeilijkste, want dan is mams weer alleen en daar maak ik me wel wat zorgen over. Gelukkig zit ze er vastberadener in dan ik van te voren zou hebben ingeschat. En ze heeft onze hond om voor te zorgen en mee te lopen, dat scheelt.
Ik zal vanaf dit weekend weer eens naar de Ladder en de Trui gaan kijken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2015, 17:10 uur
Ik heb nu alle opgestuurde lijstjes verwerkt, als het goed is.
Van de volgende mensen heb ik een lijstje:
7744leon, aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, chevy93, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, El Ninjo, Fathead, Gele Stift, herman, hoi123, hoolie55, jassn, johannesA, Johnny Marr, kemm, laxus11, Mastroianni, mol, nelis, nico1616, Outlaw104, Poeha, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, stardust_be, Sunderland, tbouwh, Teunnis, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
Deze mensen hebben (nog) geen lijstje ingeleverd maar staan wel op de notificatielijst voor de Trui:
50tracks, Angelo, arcade monkeys, Aroentje, Casartelli, Ceasar, Choconas, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, Etiul, Gebruiker43757, Glen Hansard, GrafGantz, Gretz, Gyzzz, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, MDV, Oldfart, Onweerwolf, panjoe, Ploppesteksel, ranboy, remcodulac, Salvadore, starbright boy, stoepkrijt, The Eraser
Je kunt nog tot volgende week zaterdag 23:59 een lijstje pm-en, als je wilt.
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen van de Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
Mocht je wel een lijstje hebben ingestuurd maar hierboven in het verkeerde lijstje staat of als je helemaal niet bent genoemd, laat het me dan zo spoedig mogelijk weten.
Van de volgende mensen heb ik een lijstje:
7744leon, aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, chevy93, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, El Ninjo, Fathead, Gele Stift, herman, hoi123, hoolie55, jassn, johannesA, Johnny Marr, kemm, laxus11, Mastroianni, mol, nelis, nico1616, Outlaw104, Poeha, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, stardust_be, Sunderland, tbouwh, Teunnis, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
Deze mensen hebben (nog) geen lijstje ingeleverd maar staan wel op de notificatielijst voor de Trui:
50tracks, Angelo, arcade monkeys, Aroentje, Casartelli, Ceasar, Choconas, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, Etiul, Gebruiker43757, Glen Hansard, GrafGantz, Gretz, Gyzzz, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, MDV, Oldfart, Onweerwolf, panjoe, Ploppesteksel, ranboy, remcodulac, Salvadore, starbright boy, stoepkrijt, The Eraser
Je kunt nog tot volgende week zaterdag 23:59 een lijstje pm-en, als je wilt.
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen van de Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
Mocht je wel een lijstje hebben ingestuurd maar hierboven in het verkeerde lijstje staat of als je helemaal niet bent genoemd, laat het me dan zo spoedig mogelijk weten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2015, 12:25 uur
In 2013 hadden we 55 eindlijstjes en in 2014 67.
Inmiddels heb ik er 54 verwerkt voor 2015.
Inmiddels heb ik er 54 verwerkt voor 2015.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 december 2015, 12:31 uur
Ingestuurd!
Ondanks een matige overlap met mijn muzieksmaak van alledag heb ik er nog 12 prima tracks uit kunnen vissen, ik ben benieuwd hoe die gaan scoren in de eindlijst. Van de typische MuMe-artiesten voor mij geen The National of Sufjan Stevens, wél de tracks van Radiohead en Portishead en bescheiden plaatsjes voor twee Arcade Fire tracks.
Ondanks een matige overlap met mijn muzieksmaak van alledag heb ik er nog 12 prima tracks uit kunnen vissen, ik ben benieuwd hoe die gaan scoren in de eindlijst. Van de typische MuMe-artiesten voor mij geen The National of Sufjan Stevens, wél de tracks van Radiohead en Portishead en bescheiden plaatsjes voor twee Arcade Fire tracks.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2015, 21:21 uur
Naastgetekende heeft de jaarlijkse taak inmiddels ook weer volbracht...
http://puu.sh/lOgvR/59e2177faf.png

http://puu.sh/lOgvR/59e2177faf.png

0
geplaatst: 8 december 2015, 22:14 uur
Waarschijnlijk wel, al klinkt het ook wel interessant om ze allemaal tegelijk te beluisteren.
* denotes required fields.