Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#7)
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 16 maart 2015, 11:28 uur
Move On Up is goed maar is teveel van hetzelfde zonder wat extra's en mist de 'spanning' van HSIN
Overigens zijn diverse Smiths nummer ook beter/afwisselender dan Move On Up, maar lang niet alle
. Ik houd wel van wat soul, 't is echter nogal eens wat 'mat'/mellow..
Overigens zijn diverse Smiths nummer ook beter/afwisselender dan Move On Up, maar lang niet alle
. Ik houd wel van wat soul, 't is echter nogal eens wat 'mat'/mellow..
0
geplaatst: 16 maart 2015, 11:31 uur
Arrie schreef:
Eh... How Soon Is Now? is gewoon een hit geworden in Engeland hoor! Tot tweemaal toe, zelfs.
Eh... How Soon Is Now? is gewoon een hit geworden in Engeland hoor! Tot tweemaal toe, zelfs.
En die van TATU en Love Spit Love (die versie van Charmed zeg maar) niet te vergeten

0
geplaatst: 16 maart 2015, 11:43 uur
Arrie schreef:
Eh... How Soon Is Now? is gewoon een hit geworden in Engeland hoor! Tot tweemaal toe, zelfs. Inderdaad was het oorspronkelijk het B-kantje van William, It Was Really Nothing, maar een jaar later is het alsnog als zelfstandige single uitgebracht en haalde het in die hoedanigheid de 24e plaats in Engeland (en zelfs top 5 in Ierland en een notering in de US Dance-chart). In '92 is het opnieuw uitgebracht en toen haalde het in Engeland zelfs de zestiende plaats.
En Move On Up heeft inderdaad in Engeland nog bijna de top 10 gehaald, ook niet slecht.
Eh... How Soon Is Now? is gewoon een hit geworden in Engeland hoor! Tot tweemaal toe, zelfs. Inderdaad was het oorspronkelijk het B-kantje van William, It Was Really Nothing, maar een jaar later is het alsnog als zelfstandige single uitgebracht en haalde het in die hoedanigheid de 24e plaats in Engeland (en zelfs top 5 in Ierland en een notering in de US Dance-chart). In '92 is het opnieuw uitgebracht en toen haalde het in Engeland zelfs de zestiende plaats.
En Move On Up heeft inderdaad in Engeland nog bijna de top 10 gehaald, ook niet slecht.
Ja, weet ik, maar ik zie een 24e plaats nou niet bepaald als een hit, zeker als je bedenkt dat zowat alle Smiths-singles moeiteloos de top 30 in Engeland haalden. Dan waren Shakespeare's Sister en I Started Something I Couldn't Finish ook hits. Maar misschien had ik het anders moeten formuleren. Het was dus een van de kleinere hitjes van ze in Engeland
En in Nederland deed het helemaal niks. Geen tipparade en zelfs geen Verrukkelijke 15. Het groeide pas later uit tot klassieker. Bij Move on Up is dat ook een beetje zo. Dat nummer staat ook nog maar een paar jaar in de top 2000, zie ik, iets wat HSIN (nog steeds) niet is gelukt, hoewel dat meer aan Radio 2 dan aan de populariteit van het nummer zal liggen.
0
geplaatst: 16 maart 2015, 11:58 uur
Je moet ook niet vergeten dat de populariteit van The Smiths op dit forum niet 1 op 1 kan overnemen voor de rest van het land 

0
geplaatst: 16 maart 2015, 13:47 uur
En ondertussen niet vergeten waar we zijn gebleven met de stand:
11-15
11-15
0
geplaatst: 16 maart 2015, 16:01 uur
Hmm, ik ben vergeten de troostfinale te spelen. Hierna dus Marvin Gate tegen Bigmouth om plek drie.
0
geplaatst: 17 maart 2015, 09:48 uur
Nou, bij deze kunnen we How Soon is Now? definitief uitroepen tot winnaar van deze KO! 
Voordat ik het nieuwe overzicht post zoals gezegd eerst nog de strijd om plaats 3:
Marvin Gaye - What's Going On vs. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
1-0

Voordat ik het nieuwe overzicht post zoals gezegd eerst nog de strijd om plaats 3:
Marvin Gaye - What's Going On vs. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
1-0
* denotes required fields.